Petra

We hebben een aantal aanbieders voor Petra voor je op een rij gezet:

vakanties Petra

We hebben een aantal aanbieders voor Petra voor je op een rij gezet:

Over Petra

Petra is een gezellig toeristisch plaatsje op het Griekse eiland Lesbos. De naam Petra is Grieks voor 'steen' en verwijst naar de, midden in het dorp gelegen, steile rots, met daarbovenop het kerkje Agia Maria uit de 18e eeuw.  Je kunt er via een trap naar boven om vervolgens van een prachtig uitzicht te genieten over de baai en de olijfboomgaarden.

Naast dit kerkje is er nog een bijzonder Byzantijns kerkje te bezichtigen in Petra, het Nicolaas kerkje. Hier kun je oude fresco's bewonderen. Een derde bezienswaardigheid is het huis van Vareltzidaina, een herenhuis uit de 18e eeuw. Van dit huis is een museum gemaakt. Het huis is open voor bezoek in de voor- en namiddag.

Petra beschikt verder over een dorpsplein met diverse terrassen, tavernes en barretjes. Ook heeft Petra een langgerekt strand dat geleidelijk afloopt in zee, wat deze bestemming ook geschikt maakt voor een strandvakantie met kinderen.

Weer & Klimaat Petra

Zeewatertemp (℃)14°14°15°15°17°21°22°23°24°22°18°16°
Dagen regen9875310013710

Reviews over Petra

• 8Gerrit11-10-2019

Weinig te doen ook vele bezienswaardigheden, excur

Na 1 oktober zijn er zeer veel terrasjes, restaurants en winkeltjes gesloten.

• 9Cultuur
    • 9Omgeving
    • 7Stranden
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2019

• 9Oscar05-10-2019

Tot rust gekomen

Ook in Oktober was het prima vertoeven in Petra (kattendorpje) , geen laste van de hitte, vooral omdat je nu juist met een huurauto het eiland kan verkennen kun je naar mijn idee meer doen. Qua uitgaan heeft Petra ook een plek genaamd Oxy, 30 min te voet. Verder heeft het stadje lekker eten en vriendelijke bewoners. Vluchtelingen niet gezien maar die worden vaak opgevangen op een kamp dichtbij Mytilini.

Een huurauto is in deze periode wel heel erg handig!

Lesbos we hebben genoten!

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in oktober 2019

• 8Ineke van der Jagt03-10-2019

Prachtig plaatsje, zeer de moeite waard.

Gezellig plaatsje, in 10 jaar niet heel veel veranderd. Mensen nog steeds zo vriendelijk en gezellige tentjes. Heerlijke restaurantjes, helaas zijn de mensen de dupe van het feit dat er zoveel te doen is over de vluchtelingen die op het eiland verblijven. Dit gaat ten kosten van de bevolking. Ik zou zeggen, mensen ga vooral naar dit prachtige eiland, geen vluchteling gezien!

• 8Omgeving
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2019

• 9Peter Lafeber20-09-2019

Warme deken

Petra, zo authentiek dorp waar niets hoef en alles goed is. De inwoners ,restaurants bars kortom heerlijk thuiskomen

• 10Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in september 2019

• 9Yvonne Rensen02-09-2019

Geweldig, we komen hier zeker terug.

Petra is een klein supergezellig stadje, niet al te toeristisch, met lekkere eettentjes en een mooi strand. Winkeltjes in kleine straatjes, en het kerkje niet te vergeten met een prachtig uitzicht. De mensen op Lesbos hebben jammer genoeg nog steeds last van het feit dat er zoveel vluchtelingen aankomen. Dit verdienen ze echt niet want ze doen er alles aan om je een geweldige vakantie te geven.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juli 2019

• 4Yurik09-08-2019

Get me off this island

Een plek die ik zeker niet meer zal bezoeken. Ik ben hier voor de tweede dag en te de dagen al af om naar huis te gaan. Ik vind het echt lachwekkend dat mensen een hoge beoordelingen geven aan de strand van Petra. Veel stenen en vogelveren dus je kan niet normaal lopen op het strand. Ook de zee zelf zit vol met viezigheid en vogelveren dus was het al na 5 minuten zat. Het eten zelf is wel overheerlijk alleen zit er op sommige plekken nog wel is een prijskaartje aan. Het theofilos complex waar wij verblijven is wel weer mooi maar daar blijft het dan ook bij. Veel gebouwen hier hebben ook dringend onderhoud nodig want veel lijken echt in vervallen staat. Wat op uitgaan betreft ben ik nog niet veel tegengekomen. Een aantal barretjes en restaurantjes is het enige wat ik hier ben tegengekomen. Ik zou nog geen 150 euro meer willen neerleggen voor de vliegtickets en hotel samen als ik hier nog een keer zou willen komen.

• 5Uitgaanslevenn
    • 3Omgeving
    • 5Sfeer in stad
    • 1Stranden
    • 3Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 10Doinita Ghidu08-08-2019

Lovely Village by the sea

If you want to see and feel the real Greece Petra, Lesvos is a must. Un-commercialised, genuine and honest Greek kouzine at its best. Lovely sandy beaches and amazing beach bars.

• 10Stranden
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2018

• 9fred schmidt02-08-2019

ik kom zeker nog een keer terug

Petra , een klein maar gezellig dorp, met veel eet gelegenheid ,de stranden zijn schoon , zandstrand maar in zee stenen dus waterschoenen , aan te bevelen, ligbed service , gaat even anders, je drink of eet wat een het bed is gratis , overal heb je WIFI aanrader Yako Beach Bar geweldig lieve bediening en mensen

• 7Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Johan Albert Meulenbelt12-07-2019

Verrassend voor wie wat wil ontdekken.

Het eiland Lesbos heeft ons verrast. Het plaatsje Petra in het noorden is een goede plek en een goede uitvalbasis om het eiland goed te ontdekken. Vooral de tocht naar het westelijke deel is echt fantastisch en je ziet er kleine plaatsjes in alle rust. Het is de weg naar Sigri wat in alle stilte vanuit de hoge verte al is te zien. Van al die vluchtelingen is aan de kust niets meer te zien omdat de bewoners alles hebben opgeruimd. Maar daar kwamen we niet voor. Wij kwamen om het eiland te bekijken en het is afwisselend van groen tot kaal. De bevolking super vriendelijk en wat Petra betreft een heerlijk compact plaatsje waar het goed eten is.

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Stranden
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2018

• 9JT08-07-2019

Petra is een heel mooi plaatsje

Petra is echt een heel mooi oud plaatsje. Petra geeft een heel prettige griekse sfeer. Het ligt aan zee. 's avonds een hele mooie zonsondergang te zien aan de boulevard. Leuke restaurantjes en winkeltjes. Zeker de moeite waard om het kerkje te bekijken. Met de trap 113 treden omhoog. Als dat 's morgens vroeg doet is heb je niet zoveel last van de warmte. Loop eens door de straatjes die achter de winkelstraat liggen. Zo leuk het echte oude gedeelte van Petra. Daar zitten ook 2 restaurantjes waar je lekker kunt eten.

• 9Omgeving
    • 9Stranden