Zaros

Reviews over Zaros

relaxt bergdorp.

tet
    18-9-2013

Prachtige wandelroutes. Authentieke gerechten . Vriendelijke mensen. Ook vegetarisch restaurant. Eleonas schitterende locatie met idem appartementen en restaurant met locale producten van hoge kwaliteit.

Gereisd Met partner in Sun Sep 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

gelegen in een mooie omgeving

Conny
    7-11-2012

Zaros ligt in het mooie binnenland van Kreta, omgeven door bergen. Je vindt er een paar tavernes en net buiten het dorp een meertje en nog 2 tavernes. Bij het meertje kun je mooi wandelen maar tijdens ons bezoek is dat er niet van gekomen. Er was namelijk iets bijzonders aan de hand: om in het Guiness Book of Records te komen werd een gigantisch stuk baklava gebakken van 25mtr lengte! Nadat de meneer van Guiness alles had opgemeten en het record had toegekend kon het hele dorp en alle andere aanwezigen aanvallen op de baklava. Erg lekker en gezellig zo als enige toeristen tussen de grieken!

Gereisd Met partner in september 2009

Authentiek Grieks stadje..

david_van_veen_
    4-8-2012

Zaros is een prachtige stad op Kreta. Je komt hier voor de rust en voor het lekkere eten. De mensen zijn enorm vriendelijk en hulpvaardig. Je vindt er abslouut geen uitgaansgelegenheden, maar wel gezellige sfeervolle restaurantjes waar je niet naar "binnen wordt getrokken, maar waar je rustig kunt kijken. " Wel is het zeer aan te raden om een auto te hebben wanneer je Zaros bezoekt, zo kan je nog veel meer moois zien. Op een half uur rijden vind je veel bezienswaardigheden. Overigens kun je in Zaros mooie wandelroutes volgen.

Gereisd Met partner in juli 2012

Rustig dorp mooie omgeving

Chris
    14-9-2010

In Zaros zelf is niet veel te beleven, maar in de buurt zijn er de kloosters van Vrondisiou en Valsamonerou. En natuurlijk de bergen. Aan het meer van Zaros kan je lekkere forel eten. Zaros is een mogelijk uitgangspunt voor een bezoek aan Gortys. De zee ligt op een driekwartier rijden.

Gereisd Met partner in Sat Jul 01 2006 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Prachtige omgeving!

Daphne
    14-10-2009

Begin oktober hebben wij in de traditional houses van "Eleonas" in Zaros 8 dagen doorgebracht. Het dorpje is gewoon echt grieks. Een paar tavernes, koffiehuisjes en mini-markets. Niets flitsends, maar wel sfeervol. De omgeving van Zaros is daarentegen prachtig! Zaros ligt tussen de bergen, die begroeid zijn met olijfbomen en vele kruidige planten. Op loopafstand ligt een klein meertje met 2 tavernes, en daar vandaan kun je bijvoorbeeld de Rouvas kloof-wandeling maken. Schitterend! Eleonas zijn prachtige bungalows, en wij vonden het heerlijk om daar te luieren en lekker te eten en tevens de mogelijkheid te hebben (met je auto) erop uit te trekken. Het strand (Kommos Beach, Matala, Aghia Galini) is 45 minuten rijden, en in Pitsidia kun je mooie ritten te paard maken door de olijfboomvelden en over het strand. Dus een zeer goede centrale plek! De rust is daar, de drukte kun je opzoeken.

Gereisd Met partner in oktober 2009
Zaros scoort een 8,2 uit 10, op basis van 13 reviews