Vamos

We hebben een aantal aanbieders voor Vamos voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Vamos voor je op een rij gezet:

Reviews over Vamos

Rustig dorp, weinig te doen maar goede restaurants

Rienk,
    22-6-2018

Vamos is een slaperig dorpje. Niet echt fraai, afgezien van een paar oude straatjes.

Wel 2 prima restaurants, Parasia en I Sterna Tou Mploumosifi, waar je traditionele Kretenzische gerechten kunt eten voor een redelijke prijs.

Verder is er weinig te doen in Vamos. Omgeving ook redelijk saai. Je gaat hierheen voor de rust, niet voor de beleving.

Tip: de plaatstelijke VVV heeft wel leuke excursies, die je meer van het traditionele leven op Kreta laten zien en ervaren.

Gereisd met partner in mei 2018

Buiten de drukte.

Jan Spliet,
    19-6-2017

Vamos is 'n typisch Grieks dorp.Het is oud en op de bekende Griekse manier rommelig.Het dorp en omgeving zijn erg groen. Je bent er weg van de massa, maar toch verblijven er wat touristen en overdag leggen er best veel passanten even aan.Er zijn enkele restaurants en kafenions. De kafenions bevinden zich op de platia waar het soms gezellig druk is. De drankjes zijn er vergeleken met Nederland erg goedkoop en je krijgt er nog tomaten, feta en stukjes brood bij, soms ook nog 'n raki.Bij de restaurants kun je goed eten tegen 'n redelijke prijs. En ben je klaar met eten, gebak of yogert met fruit en 'n klein flesje met raki na.

Je bent slechts 5 km van zee verwijderd.Georgioupoli ligt op 10 km en vonden wij 'n leuk, levendig badplaatsje. Het restaurant Parasia was heel erg gezellig op zaterdagavond, het was er bomvol. Griekse muziek, en Grieks gedans door eigenaar en zonen en prima eten , aan te bevelen. Dit restaurant ligt 1km buiten het dorp.Prima bakker op de platia, ook 'n minimarket.

Gereisd met partner in juni 2017

Prachtige omgeving

S.,
    5-7-2014

Vamos is een leuk dorpje, heel mooi en rustig gelegen. Je kan er allerlei wandelingen maken. Er zijn mooie stranden in de buurt (met de auto ca. 13 minuten rijden naar Kalyves en ca. 20 minuten rijden naar Georgioupoli).

Gereisd met partner in juni 2014

typische Grieks plaats.. authentiek

Magda,
    29-12-2013

Vamos is een lieflijk klein dorp, authentiek waar je nog de Griekse sfeer kunt proeven en beleven. Verwacht geen massa toerisme, maar vooral rust en sfeer voor een vakantie onder de Grieken. Er zit een heerlijk restaurant in een woonhuis waar de eigenaren overheerlijke maaltijden bereiden met verse produkten.

Gereisd met partner in september 2013

sfeervol traditioneel cretens dorp

Veroniek,
    14-10-2013

Heel sfeervol dorp waar je niet naar toe moet gaan voor het uitgaansleven maar als je lekker op en plein wil zitten tussen de grieken. Ook kun je er prachtige wandelingen maken. Wandelroutes zijn te halen bij het plaatselijke reisbureau Vamossa. De wandelroutes zijn prachtige geillustreerde boekjes.

Gereisd met partner in mei 2012
Vamos scoort een 7,1 uit 10, op basis van 29 reviews