Reviews over Sitia

Fantastische accomodatie!!

Ilse
    13-8-2018

Prachtige villa’s met een fantastisch uitzicht en een heerlijk privé zwembad! Onze villa (5c) lag op de hoek, dus we hadden een extra brede tuin. De villa beschikt over een woonkamer met open keuken, twee ruime slaapkamers met meer dan voldoende kastruimte, een badkamer en berging met wasmachine. Het zwembad werd gedurende ons verblijf diverse malen schoongemaakt. Ook de villa werd regelmatig schoongemaakt, de bedden werden met regelmaat verschoond en je kreeg diverse malen schone handdoeken. Je hebt wel een huurauto nodig. Met de auto ben je binnen tien minuten in het centrum van Sitia. Sitia beschikt over een leuke boulevard met veel restaurantjes waar je heerlijk kunt eten. De Grieken zijn bijzonder gastvrij. Vanuit Heraklion is het nog wel een flinke rit naar Sitia. Tot Agios Nikolaos is er een snelweg, maar daarna wordt de weg smaller met veel bochten. De rit is prachtig met fantastische uitzichten, maar neem er de tijd voor.

Mooi uitzicht, maar heel slecht bereikbaar

NN
    9-8-2018

Het hotel heeft een prachtig uitzicht en ziet er echt Grieks uit met trappetjes en terrasjes. De ontvangst was hartelijk, al hadden wij bij aankomst om 23.00 uur na een lange reisdag meer behoefte aan een koud biertje dan aan een glaasje limonade een een warm nat handdoekje. De matrassen zijn buitengewoon goed en de airco werkt goed en is stil.

Een heel groot nadeel is de ligging. Niet te bereiken voor mensen die een beetje slecht ter been zijn. De weg naar het hotel toe is met de auto nauwelijks te doen. Je rijdt bijna bij de dorpelingen door de woonkamer, zo smal is de weg. En zo stijl dat je ook niet rustig kunt rijden, anders kom je niet tegen de weg op. Met brullende motor door zo'n authentiek Grieks dorp; wij vonden het iedere keer weer beschamend en ongepast.

In het dorp is echt helemaal niets te doen, geen restaurant of supermarkt. Eerste restaurant op 5 km. Het restaurant bij het hotel is matig en prijzig. Klein zwembadje.

Prachtige ligging

Fam. Swarte
    14-10-2017

Mooie appartementen dichtbij stadje Sitia. Vriendelijke eigenaar die bij aankomst uitleg geeft over de appartementen en omgeving. Tijdens het gehele verblijf hebben wij hem niet meer gezien Ligging is erg mooi en rustig. Keuken is voldoende uitgerust. Bedden liggen redelijk hard. Wij hadden een 2 kamer app. 3e persoon zou evt. op een sofa moeten liggen in de kamer wat ik beslist niet aan zou raden! Schoonmaak kan beter 1x per drie dagen schone handdoeken en lakens maar verder haalt men alleen even een dweil over de vloer. Als de eigenaar iets meer aan onderhoud etc zou doen zouden wij zeker nog eens terugkomen. Sitia is wel aardig maar alleen een boulevard met eet gelegenheden waarvan er een aantal ronduit slecht. Wil je lekker eten dan raden wij Gremlins aan, vriendelijke bediening en heerlijk eten. Verder een winkelstraat dir niet echt gezellig is. Mooiste strand vonden wij Vai Beach. Een auto tijdens je verblijf is een must!

Heerlijjke plek, voor herhaling vatbaar

YVjeYvje
    25-8-2017

Wij waren in Augustus 13 dagen te gast in Villas Delight. Een heerlijk plekje in het rustige mooie minder toerisctische oosten van Kreta. Ons apartement had een privé zwembad. Perfect als je wat meer privacy en rust op prijs stelt. Meerdere malen per week schoonmaak en schoon linnen. Prima keuken, badkamer, koelkast, vriezer, en wasmachine. Heerlijk terras, met BBQ en ligstoelen. Zomerse geluiden van de chicades. Eigenaar George komt langs om alles in het apartement te laten zien en informatie over de omgeving te geven. Voldoende mogelijkheid om activiteiten te ondernemen zoals een kloof lopen of in een vissersdorpje rond te slenteren. Een heerlijke vakantie gehad. Tip: een huurautootje is wel een aanrader in dit gebied, tenzij je je vakantie lekker bij je zwembadje wilt doorbrengen.

Prachtige locatie

Pieter van den Brink
    5-8-2017

Een prima verblijf met een riant terras en een mooi ruim zwembad. Het uitzicht over de olijfbomen is geweldig. De hele dag hoor je de krekels zingen. Sitia is een leuk plaatsje op drie kilometer met een mooie boulevard. Je kunt er goed eten bij diverse restaurants. Goed bereikbaar met de auto. Lidl is handig dichtbij. Het hoeft je aan niets te ontbreken. Heerlijk onthaast. Weinig buitenlanders in oost-Kreta, gelukkig.

Sitia scoort een 8,3 uit 10, op basis van 34 reviews