Platanias (Chania)

We hebben een aantal aanbieders voor Platanias (Chania) voor je op een rij gezet:

vakanties Platanias (Chania)

Weer & Klimaat Platanias (Chania)

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)14°15°17°20°24°29°30°30°27°23°20°16°
Min. temp. (℃)11°15°19°21°21°18°15°12°
Zonuren4h5h6h8h10h11h12h12h10h6h5h4h
Zeewatertemp (℃)16°16°17°17°18°22°22°26°26°24°21°18°
Dagen regen121184210016711

Reviews over Platanias (Chania)

druk plaatsje met veel winkeltjes en tavernes

Aspra
    14-10-2017

Platanias biedt vele winkeltjes en tavernes langs een lange, weliswaar drukke straat. In het centrum kan je de steile rots bewandelen waar je mooie uitzichten kan bewonderen. Vanuit je hotel heb je mooie uitzichten op de heuvels en daarachter de witte bergen.

Gereisd Met oudere kinderen in Thu Jun 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

gezellige plaats

Melissa
    12-6-2017

Platanias is één lange strook aan winkeltjes en horecagelegenheden. Het nadeel is dat hiertussen een weg loopt waar de auto's soms met behoorlijke snelheid doorheen rijden. Daarnaast is het stoepgedeelte erg smal waardoor je soms niet anders kunt dan op de weg te lopen. Winkeltjes zijn voornamelijk souvenirwinkels en supermarkten. De grotere ketens zijn hier niet te vinden. Na 2 keer heb je dat wel gezien.

Gereisd Met partner in mei 2017

Relaxed

Fam Brouwer
    9-1-2017

Platanias ligt aan de kust weg. Aan beide kanten van de weg heel veel winkeltjes en restaurantjes en overal de mogelijkheid om via smalle straatjes naar de kust te lopen voor beach restaurants. In platanias komen veel Scandinaviërs met gezinnen en deze zijn over het algemeen rustig en zorgen voor weinig overlast. Platanias is geen jongeren bestemming, overdag is het op de stranden en bij de zwembaden prettig vertoeven. De lokale bevolking is heel toegankelijk en vriendelijk. Platanias ligt op 20 minuten afstand van Chania en is met de bus prima te bereiken.

tweede maal dit jaar

jacqueline de bodt en johan
    11-10-2016

, kies voor een hotel een kilometer of zo buiten het centrum, kijk wel uit waar je iets gaat eten of drinken, want in de winter melken de cretenzer de geiten en in de zomer de toeristen! anders zeer vriendelijk!

Gereisd Met partner in oktober 2016

Drukke toeristisch plaatsje met veel Zweden

A.Esders
    16-9-2016

Langgerekt plaatsje met veel winkels en restaurants. S'Avonds gezellig druk en winkels tot zeer laat open Stranden iets minder mooi door kiezels bij en in het water. Overal bedjes en parasols te huur voor 6 euro. Mogelijkheid tot boottochtjes en duiktrips. Veel goede restaurants o.a Mylos tuin restaurant zeer mooi en heerlijk eten. Aan het strand ook diverse leuke restaurantjes en niet duur. Wel veel traditionele gerechten...pubs variëren in prijs van pils van 2 tot 4 euro cocktails rond de 7 a 8 euro. Autohuur aan te bevelen om naar andere strandjes te rijden of mooie rit door bergen te maken. Chania stad erg leuk vooral rondom oude haven.

Gereisd Met partner in januari 2016
Platanias (Chania) scoort een 7,2 uit 10, op basis van 48 reviews