Mirtos

Zeewatertemp (℃)16°16°17°17°18°22°22°26°26°24°21°18°
Dagen regen1097321001569

Reviews over Mirtos

• 9Annelieshermans_106-08-2014

Weg van het massatoerisme...

... Maar genoeg te doen om een fijne vakantie te beleven

• 8Cultuur

juli 2014

• 9prinses3229-08-2015

heerlijk plekje!

Een klein vriendelijk dorp,met voldoende taverna's 2 supermarktjes slager,en leuke winkeltjes.

• 10Omgeving
    • 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 8Stranden

augustus 2015

• 8loyson marc07-01-2017

fantastisch dorp

Heel leuk dorp met veel verblijfs- en huurmogelijkheden. In het dorp zijn er een groot aantal prachtige restaurants en wordt er ook dikwijls voor animatie gezorgd. Een echte aanrader en in de omgeving kan er prachtig gewandeld worden en zijn er nog diverse interessante dorpen en steden.

• 8Sfeer in stad
    • 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 7Stranden

Gereisd met partner in september 2016

• 10Pirjo und Jürgen31-10-2015

Gemütlich

Netter kleiner Ort, in dem Einwohner und Touristen zusammenleben, keine großen Hotelanlagen, schöner Strand mit kleiner Promenade, für kleinere, gut markierte Wanderstrecken hilfreicher Prospekt vorhanden, Ausgangspunkt auch für längere Touren, Auswahl an guten Restaurants, in der Nachsaison entspanntes Leben, ca. 1,5 Stunden von Heraklion entfernt, kein Geldautomat im Ort! Mülltrennung praktiziert

• 10Omgeving
    • 10Stranden

Gereisd met partner in oktober 2015

• 8Laurette en Marc07-01-2017

zeer gemoedelijk

zeker aan te raden is om een auto te huren zo kan je ook de mooie omgeving verkennen

• 9Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2016

• 9wil slangen annyas23-06-2014

geen stress

We vonden het hier heerlijk relaxt. Geen stress. De mensen zijn erg vriendelijk. Als je met uitgaansleven bv een disco bedoelt, dan is dat niet aanwezig. Wel gezellige restaurantjes. Wil je echt wat gaan bezichtigen, heb je wel een auto nodig.

• 9Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2014

• 1Pieter09-06-2011

Slechtste ooit

Mirtos, waar de leuke Nederlanders zo vol lof over zijn. Eigenlijk geen bal te zien. Zeer onvriendelijke bewoners, Vuil smerig dorpje met honderden zwerfkatten en honden. Echt een shock als je hier te recht komt van de Cycladen. Eten is van fastfood niveau natuurlijk als je stoofvlees friet als echte Griekse keuken aanschouwd ben je gelijk thuis. Besteed je welverdiende geld aan een betere regio in Kreta waar het echt niet veel duurder is. Het enige pluspunt is de natuur in de omgeving, de geur, de kruiden, de bergen wandelen fantastisch. Als je echt iets wil zien en beleven moet je een levensgevaarlijke rit maken van één uur naar het dichtst bijzijnde dorp. U bent gewaarschuuwd

• 1Sfeer in stad
    • 3Omgeving
    • 1Uitgaanslevenn
    • 2Cultuur
    • 1Stranden

Alleen gereisd in januari 2011

• 9corrie08-06-2011

fantastische gastheren van Villa Mertiza

Een warm onthaal na lang oponthoud in Nederland, s'nachts aangekomen met onze groep, en toch een heerlijke soep met een broodje klaar stond. Het was of ik thuiskwam ,geweldig ontbijtbuffet in de tuin. Niets was hun teveel om iets geregeld te krijgen. Ze vonden altijd een oplossing. Ook de excursies waren geweldig. Een dikke pluim

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met vrienden in mei 2011

• 8Nicolette23-08-2011

Erg leuk én wel ERG veel Nederlanders.....

Mirtos is een charmant dorpje. Nog echt Grieks. Twee supermarktjes (duur!!) een bakker en een slager. Er zijn opvallend veel Nederlandse ondernemers in het dorp en, navenant, ook ERG veel Nederlandse toeristen! 't Is maar waar je van houdt. Relatief veel mensen met wat oudere kinderen (jongere pubers). Voor hen is het er fantastisch want ze kunnen lekker veilig hun gang gaan. Het strand is geweldig met ligstoelen onder rieten parasolletjes die je kunt huren. Omgeving is fantastisch mooi. Houdt wel rekening met lange einden rijden voor je ergens bent. De bergen zijn niet heel toegankelijk. Na twee weken had ik het wel gezien. Kreta graag opnieuw. Mirtos niet meer.

• 5Uitgaanslevenn

juli 2011

• 8Claudia03-06-2013

Süßer Ort, gut zum Wandern

Nette Tavernen und Geschäfte, gute Versorgungslage, aber kein Geldautomat.

• 8Omgeving
    • 3Uitgaanslevenn