Koutouloufari

Genieten op Kreta: Koutouloufari

Ten noorden van Chersonissos ligt het sfeervolle Koutouloufari. Het dorpje is ideaal voor de vakantieganger die in alle rust het authentieke Griekenland wil ontdekken. Slenter door de smalle straatjes in Kretenzische stijl, bezoek traditionele nijverheidswinkels of wandel langs de kust met prachtig uitzicht op zee. Dat is Griekenland!

Bekijk accommodaties

Top 3 accommodaties

decoration

De sfeervolle en typisch Griekse huisjes vormen een ideale uitvalsbasis om Koutouloufari en omgeving te verkennen. Het uitzicht op zee vormt een constante herinnering aan je geweldige vakantiebestemming. Wandel door de groene tuin, bestel een drankje aan de bar of plons in het heerlijke zwembad. Ook loop je zo het dorpje in. Ideaal!

Deze accommodatie is hooggelegen en verschaft je een fantastisch uitzicht over de zee, het dorp en het bruisende Chersonissos. Je verblijft in een sfeervol huisje of studio met volledig uitgeruste kitchenette. Op het terrein zijn meerdere restaurants aanwezig. Kinderen? Die vermaken zich bij het grote zwembad en de fijne speeltuin.

De naam is goedgekozen, want wanneer je het langgerekte zwembad met uitnodigende ligstoeltjes ziet, komt die glimlach vanzelf! De appartementen zijn comfortabel en van alle gemakken voorzien. Ontbijt met verse broodjes op je veranda en bedenk wat je die dag wilt gaan doen. Het dorpje in? Naar het strand? De keuze is aan jou.

Top accommodaties in Koutouloufari

decoration

De recent vernieuwde en moderne appartementen zorgen voor een stijlvol verblijf in Mediterrane sfeer. Ontbijten doe je buiten met uitzicht op zee waarna je op het dakterras aan je kleur werkt. Haal nog meer uit je ontspannen verblijf met een bezoekje aan de sauna of een lesje zumba of yoga. Trek gekregen? Het restaurant biedt uitkomst.

De tegen een heuvel gebouwde appartementen bieden een prachtig uitzicht over de omgeving. Je zou meteen in de zee willen springen! De appartementen zijn volledig uitgerust en bieden veel privacy. Ideaal voor de vakantieganger die op zoek is naar rust. Binnen een paar minuten voel je het zand tussen je tenen of sta je in het sfeervolle centrum.

Een verblijf in Aparthotel Marni Village is alsof je onderdeel bent van een knus en gezellig dorp. De huisjes, verspreid over het terrein en te midden van prachtige groene tuinen, brengen een authentieke Griekse sfeer met zich mee. De ligging biedt je een schitterend uitzicht over Chersonissos. Op zoek naar rust? Dan moet je hier zijn!

Actief of juist ontspannen!

decoration

De hogere ligging van Koutouloufari op Kreta maakt de omgeving bij uitstek geschikt om te voet te verkennen. Strik je wandelschoenen stevig en hike door de bergen, met altijd een prachtig uitzicht. Wandel langs olijfbomen en opgravingen en neem de omgeving in je op. Moe geworden? Met een taxi ben je zo weer terug!

Een Jeepsafari is een actieve en avontuurlijke manier om een groot deel van natuurlijk Koutouloufari en omgeving te ontdekken. Stap in de 4x4 en laat je verrassen door de gevarieerde groene binnenlanden. Vragen over een boom of de geschiedenis? De vriendelijke Nederlandssprekende gidsen beantwoorden al je vragen. Actief erop uit!

Tijdens je vakantie op Kreta mag een kennismaking met de Griekse oudheid natuurlijk niet ontbreken. Vanuit Koutouloufari rij je per huurauto, taxi of bus eenvoudig naar de toegankelijke ruïnes van Malia. Laat je rondleiden en leer meer over deze bijzondere en recente vondsten. Een mooie culturele uitstap tijdens je strandvakantie.

Het oude centrum van Koutouloufari ademt nog altijd de authentieke sfeer en nodigt uit tot het ontdekken van het echte Griekse leven. Daar horen natuurlijk ook traditionele gerechten bij. Strijk neer bij een klein restaurant aan een plein en ervaar de lokale keuken. Laat je verrassen!

Sorteren

vakanties Koutouloufari

Reviews over Koutouloufari

Super!

Cor
    13-10-2018

Er zit in de Koutouloufari waarderings cijfers een grote fout. Het gemiddelde is daardoor veel lager. Koutouloufari heeft geen strand!!!!! Het dorp Koutouloufari is geweldig!!! Restaurants, winkeltjes, sfeer, mensen, gewoon alles!!!

Perfecte vakantie😎🍸🥗🍲

Patty
    22-9-2018

Het is een heerlijke gezellige plek voor vakantie in September. We wilden lekker uitrusten en hebben niet heel veel gedaan. Behalve eten en borrelen... Veel zwembad bij t appartementencomplex, echt heerlijk!! Pilot’s(+beoordeling)

De vele restaurants zijn heerlijk, gezellig en betaalbaar. Chersissos, even geweest, dan gauw weer weg....

2 dagen een auto gehuurd en tot Agios Nikolaos, Sitia en Vai geweest. Een eind rijden over bochtige weg, erg mooi en avontuurlijk! Heerlijk gegeten in Sitia en Agios(+ beoordeling) Vai beach viel wat tegen qua strand, maar t uitzicht is fantastisch!

We komen zeker terug!!!

Geweldig dorp

Patrick Arkel
    16-9-2018

Wij hebben weer genoten in koutouloufari, overal vriendelijke mensen en heerlijk gegeten. Probeer vooral bij atrium, en een nieuw restaurant monastary tegen over appts esperides uit. Goed gegeten tegen goede prijs. Verschillende supermarkten en winkeltjes. Wil je naar cherso ,dat is even een loopje de berg af. Kortom wij komen weer terug.

Super!

caroline
    26-8-2018

een traditioneel en gezellig dorpje 1 km boven in de heuvels van Chersonissos. Je vindt er vele restaurants,winkeltjes en caféetjes. Het is er druk maar gemoedelijk om er rustig rond te slenteren 's avonds. De mensen zijn er supervriendelijk. Restaurant the Archimist is een absolute aanrader. De jeugd heeft Chersonissos,ben je een rustige type ga dan zeker naar Koutouloufari. Wij gaan zeker terug...

Gezellig dorpje! prima vertoeven

Hans van Vliet
    13-8-2018

Gezellig dorpje met vele restaurants en terrasjes.

Esperos en Galini waren onze favoriete restaurants.

Moeten wel wat aan de vele zwerfkatten en de vuilcontainers eerder legen.

Koutouloufari scoort een 8,6 uit 10, op basis van 512 reviews