Géén boekingskosten

GriekenlandKretaChersonissos

9.3FenomenaalScore uit 164 reviews

3,8 miljoen onafhankelijke reviews
Boek direct bij Zoover
Onze klantenservice staat voor je klaar
Zekerheid van ANVR en SGR

• Kinderopvang
  • Animatie programma
  • Waterpark
  • Sportfaciliteiten

Bij aankomst in hotel Lyttos Beach voel je het meteen. Dat heerlijke gevoel van rust en ruimte in een toch groots opgezette hotelcomplex, terwijl je naar receptie loopt om in te checken. Het behulpzame personeel staat al op je te wachten om je alles te vertellen wat je moet weten. Hotel Lyttos Beach heeft een unieke ligging op Kreta, want vanuit je hotel loop je zo naar een van de mooiste stranden aan de noordkust van het eiland namelijk Analipsi. Zie je het al voor je? Een paar uur vertoeven op het strand, een wedstrijdje beachvolleybal, een balletje slaan op het tennisveld of lekker met een boek aan het zwembad liggen. Dat wordt genieten. Aan de kleine vakantiegangers is ook gedacht, want het hotel is enorm kindvriendelijk en dus ideaal voor een vakantie met het hele gezin. Laat ze roetsjen van glijbanen of gezellig knutselen bij de miniclub. Tijdens een vakantie in hotel Lyttos Beach zal niemand zich vervelen!!

Vakantiegangers zoals Natalie zijn er geweest en hebben al wat research voor je gedaan. Ze zijn erg enthousiast over de ligging, het zwembad, het onderhoud van het hotel en dat er veel aandacht wordt besteed aan kinderen. Het animatieteam zorgt voor de nodige entertainment en zo zet het personeel hun beste beentje voor om te zorgen dat jij een top vakantie hebt. Natalie en haar gezin hebben een fantastische vakantie gehad in hotel Lyttos Beach. Ze laat deze review achter: “Wij gaan zeker terug in juli met de family. Personeel en managers zijn vriendelijk en professioneel. Zeer modern en top aquapark voor de kids. Ontbijt veel keuze en lunch en diner is heel lekker. In de avond live muziek.”

Strandhotel Lyttos Beach is ook een goede keuze voor een kindvriendelijke vakantie naar Kreta. Er is een waterpark met speelattributen waar de kleine kinderen urenlang waterpret beleven. Veel gezinnen gaan dus met plezier op vakantie naar dit vijfsterrenhotel. Jeork is ook op vakantie geweest met het gezin en schrijft: “Fantastisch hotel! Wij hebben onze vorige ervaring in Griekenland ruimschoots kunnen overtreffen in dit hotel. Het eten, drinken, de zwembaden, de locatie aan zee waren ongelooflijk, maar vooral het animatieteam en de activiteiten die werden georganiseerd. Wij hebben ons geamuseerd vanaf dag1 doordat het animatieteam ons meteen deed thuisvoelen.”

Ligging

Dichtbij het privé zandstrand Analipsi beach ligt het strandhotel Lyttos Beach. Op het strand staan parasols en ligstoelen waar je gratis gebruik van kan maken. Het fijne zandstrand is niet heel breed, maar loopt wel af de zee in waardoor deze vakantiebestemming ideaal is voor een vakantie met de kinderen. Ben je met oudere tieners of pubers op vakantie en zoeken ze vertier buiten het resort dan is er in de omgeving ook genoeg te doen. Er zijn genoeg bars en cafés waar je terecht kan voor een versnapering.

Als je meer van het eiland wilt ontdekken, huur je gemakkelijk een auto en bezoek dan verschillende authentieke Griekse dorpen voor een dagje uit. Ga op verkenningstocht en rij naar de stad Heraklion dat op ongeveer 20 km afstand ligt. Begeef je je liever tussen de locals als je een dag op pad gaat, pak dan de bus bij de halte die op ca. 500 m. vanaf het hotel ligt. Een aanrader is bijvoorbeeld de Samariakloof dus vergeet ook niet die comfortabele schoenen in je koffer te stoppen. De luchthaven ligt op ongeveer 22 km van het hotel.

Het hotel en faciliteiten

Op Kreta vind je dus het grootschalige Lyttos Beach Hotel dat in 2019 compleet gerenoveerd is tot een vijfsterren resort. Het complex bestaat uit een hoofdgebouw met 6 bijgebouwen en heeft in totaal 420 kamers. Met een kinderbad en vier zwembaden met drie glijbanen zullen de kinderen zich zeker niet vervelen. Er zijn ligbedden en parasols die voor de nodige rust en schaduw zorgen en zo kun je gemakkelijk een oogje in het zeil houden. Maar check ook die speeltuin waar de kids urenlang kunnen klauteren en klimmen. Die zijn voorlopig wel zoet.

Er is een 24-uurs receptie en een lobby met bar als je heel even moet wachten. Kun je gelijk even wat foto’s sturen naar het thuisfront, want met wifi overal in het hotel is dat zo gedaan. Doordat de kamers verspreid liggen over verschillende gebouwen en etages kun je gelukkig met de lift de juiste etage bereiken. Bij de minimarkt kun je nog even de spulletjes kopen die je bent vergeten en kun je een kijkje nemen in diverse andere winkels op het resort. En als je toch een huurauto hebt dan kun je die gratis parkeren op de bijbehorende parkeerplaats (indien plaatsen beschikbaar).

Er zijn genoeg sport- en entertainment activiteiten voor jong en oud. Doe in de ochtend mee aan een aerobicsles of speel een potje basketbal met andere vakantiegangers. Voor wie graag het fitness schema zoals thuis aanhoudt kun je met een gerust hart je schema ook in hotel Lyttos Beach voortzetten. Je mag namelijk onbeperkt gebruik maken van de fitnessruimte. Sommige activiteiten vragen om een een kleine vergoeding of zijn mogelijk tegen betaling zoals de tennisbaan of fietshuur.

De ultieme ontspanning: de wellness met sauna. Breng de kinderen naar de miniclub en gun jezelf even dat zen moment De Spa ruimte met zonneterras kun je in stilte even nieuwe energie opdoen en in de wellnessruimte geniet je van een massages die je wel even met tegen betaling moet reserveren.

Het animatieteam zorgt voor plezier overdag en ‘s avonds. Er is altijd wel iets te beleven. Na een heerlijke maaltijd in een van de drie restaurants kun je tot in de late uurtjes genieten van diverse shows en live muziek. Dus bestel een cocktail (want die zijn hier inclusief bij het all inclusive concept), neem plaats en enjoy the show!

De kamers

De beschikbaarheid is afhankelijk van je reisgezelschap, maar ook van de gewenste vertrekdatum. Naast de inrichting kan ook het uitzicht afwijken en is er een balkon of terras met zitje. Alle kamers in hotel Lyttos Beach zijn modern ingericht met een frisse uitstraling en in sommige gevallen erg ruim. Ideaal voor de grote gezelschappen. In alle kamers vind je het gemak van een koelkast en koffie- en theefaciliteiten. Er is gelukkig een airco die je handmatig kan bedienen voor hele hete dagen en in de kluis berg je al je belangrijke en kostbare spullen op. Daarnaast hebben alle kamers een telefoon, tv en last but not least gratis wifi voor al die perfecte vakantiefoto’s die je via social media wilt delen.

Het verschil in kamers

Hotel Lyttos Beach beschikt over verschillende type kamers. Allen zijn voorzien van eerder genoemde faciliteiten en hebben een badkamer met bad of douche, een haardroger en toilet.

De 2-persoonskamers liggen verspreid over meerdere gebouwen. Dat geldt ook voor de 2-persoonskamer met tuin- of zeezicht en allemaal hebben ze een balkon met zitje. Er is één kamer met één 2-persoonsbed en de kamers zijn ca. 23m2.

Sommige 2-persoonskamers hebben een terras en een gedeeld zwembad. Dit zijn de Junior suites waarbij je ook nog de keuze hebt in tuin- of zeezicht. Ook hier gaat het om één kamer met één 2-persoonsbed. Deze kamers zijn iets ruimer, namelijk ca. 25m2. En wil je dezelfde kamer maar dan voor een grotere bezetting, kies dan voor de 2-persoonskamer Suite. Deze zijn 35m2 en hebben een kamer met één 2-persoonsbed en een kamer met drie 1-persoonsbedden.

Er bestaat ook een 2-persoonskamer Superior. Deze kamer is net zo groot als de normale 2-persoonskamer, alleen heeft dit type kamer een privé zwembad met een terras en een zitje. Fijn als je ervoor kiest om samen op vakantie te gaan.

Als je met het hele gezin op vakantie gaat, dan zit je natuurlijk het beste in een Familiekamer. Dit type kamer is net zo groot als de 2-persoonskamer Suite, namelijk 35m2 maar heeft een privé zwembad in plaats van een gedeelde zwembad. Je kunt hier gemakkelijk met 2 volwassenen en 3 kinderen verblijven.

Kies je meer ruimte boven een privé zwembad? Ga dan voor de Familie Suite Superior. In plaats van het privé zwembad krijg je veel meer ruimte, zo’n 50m2 waar je met 2 volwassenen, 2 kinderen en een baby heerlijk vakantie kan vieren.

Eten en drinken

In dit 5 sterrenhotel verblijf je op basis van een all inclusive formule. Dat betekent dat ontbijt, lunch en diner zijn inbegrepen. Hoe fijn is dat? Geen zorgen over welke boodschappen je moet halen en in welk restaurant je ‘s avonds aanschuift .In eerdere reviews kun je teruglezen dat de kwaliteit van het eten op hoog niveau is, dus schept gerust nog een keer op als het je lekker smaakt. Het ontbijt, de lunch en het diner zijn in buffetvorm dus je kunt ook nog eens kiezen wat je voor de tweede keer opschept. Maar welke dranken zitten nu in het all inclusive concept? In ieder geval de frisdranken, bepaalde soorten bier, verschillende soorten wijn, koffie/thee, lokale sterke dranken, maar ook een selectie uit geïmporteerde sterke dranken. Dit alles kun je gratis bestellen tussen 10:00 uur en 00:00 uur.

Kindvriendelijke all inclusive vakantie

Hotel Lyttos Beach is een goede keuze voor wie met het hele gezin wilt genieten van een fijne all inclusive vakantie op Kreta. De faciliteiten en activiteiten liegen er niet om. Dankzij de meerdere zwembaden, de miniclub, het animatieteam en de voortreffelijke all inclusive formule, zit je hier helemaal goed voor een kindvriendelijke én all inclusive vakantie. Het beste van twee werelden!

Goed om te weten

Mannen dienen een lange broek te dragen bij het diner. Huisdieren zijn niet toegestaan bij hotel Lyttos Beach. Faciliteiten zoals zwembaden en waterparken zijn mogelijk niet het hele jaar door geopend. Ook kunnen deze onverwacht gesloten zijn door bijvoorbeeld weersomstandigheden of onderhoud. Wil je een babybedje op de kamer? Geef dit tijdens of direct na het boeken aan. De toeristenbelasting is niet bij de reissom inbegrepen en dient ter plekke te worden voldaan.

Bekijk de beschikbaarheid

168 Reviews over Lyttos Beach

• 10Paul Torch20-05-2022

Goed hotel

Al meerdere keren in dit hotel geweest. Goede kamers, top personeel, verschillende restaurants, vele zwembaden. Fiets en autohuur bij het hotel, dus voor uitstapjes een perfecte startgelegenheid. Let op, fietsen is zwaar in de omgeving, dus wees getrained of huur een elektrische mountainbike.

• 7Sacha14-05-2022

Geen 5 sterren, hooguit 4.

Het is een goed hotel, maar zeker geen 5 sterren. Diverse gebreken aan het gebouw, denk aan scheuren in de muur, vlekken in vloerbedekking,  gaten in de vloer. Het animatie is volledig Italiaans waarvan de meeste geen of nauwelijks Engels spreken (wel Duits, het hotel is voor 95% voorzien van Duitsers), animatie is vooral op de leeftijd  4-7 & dan 10-12.  Kinderen tussen 8-10 moeten of met de mini's meedoen of hebben pech. Het eten is wel divers, elke dag wat anders (maar qua kwaliteit niet zo). Voor iedereen is er wel iets. Helaas geen 'echte cola of fanta' wat men kan drinken ( er staat wel cola op maar het smaakt niet naar DE cola) maar goedkope alternatieven die nergens naar smaken, water en sapjes zijn er voldoende. De 2 restaurants waarvoor je moet reserveren is in  buffetvorm zelfde (eten) als de Main Restaurant. Personeel is vriendelijk,  kamers worden redelijk schoongemaakt (de ene dag beter dan de ander).

• 10Jionas Jonkers08-05-2022

Lyttos Beach

Lyttos beach, waar zal ik beginnen.. Wat een geweldig resort! Echt vijf sterren waardig op alle vlakken.

Wij kwamen met een hoop vertraging aan en in Griekenland was het paasfeest en ondanks het feest en dat het half twaalf in de avond was, hadden ze nog een heerlijk diner voor ons klaar staan.

De volgende ochtend deden wij de gordijnen open en hadden wij een prachtig uitzicht op het strand en een mooi zwembad.

Vervolgens een fantastisch ontbijt met alles wat je maar kan bedenken. Daarna heerlijk genieten van het weer, strand, de mooie zwembaden.

Eten is ontzettend goed en thema's wisselen regelmatig, het is erg schoon en netjes.

Dit alles is al mooi maar zonder de mensen die daar keihard werken om ons in de watten te leggen, lukt dit niet en wat een prachtig team mensen.

De mannen en vrouwen in de bediening, bij de restaurants en de bars, de koks, de managers, life guards, animate team, de schoonmakers en iedereen achter de scher

Nikos, Eigenaar, 21-05-2022

Dear Jionas Jonkers, Thank you for taking the time to share online your valuable opinion from your visit to Lyttos Beach. We are absolutely delighted that we exceeded your expectations, and you enjoyed very much your stay with us. It’s very rewarding to know that we were able to offer you an enjoyable and memorable holiday, as It is the aim of the Lyttos Beach management and staff to exceed the expectations of our guests, covered with the Greek hospitality We look forward to welcoming you back in the not too distant future.

• 10Merd Gionsen06-05-2022

Fantastische vakantie!!

Het is een grote accommodatie. Het geeft een luxe gevoel en er is genoeg te doen op het resort. Het eten is goed en er is veel keuze. Het Asian restaurant vonden we echt heel goed! Het personeel is overal vriendelijk en behulpzaam. De kamer (met privé zwembad) is echt fantastisch. Wij waren hier met onze twee zoons van 14 en 17 jaar oud voor de derde keer dus dat zegt genoeg!

Nikos, Eigenaar, 21-05-2022

Dear Merd Gionsen, We would like to thank you for taking the time to let us know about your family experience in our hotel. We are delighted to read your comments on your recent experience and how much you enjoyed the facilities and the service in Lyttos Beach. We thank you once more for choosing our hotel for your holidays, and we do hope to have the chance to welcome you again.

• 10Fam Violen05-05-2022

Fijne familievakantie!

Heel vriendelijk personeel. Heel groot complex, soms zijn kamernummers moeilijk te vinden. Heerlijk eten. Kindvriendelijk. Goede plek om met familie op vakantie te gaan. Veel zwembaden en keuze genoeg aan waterplezier. Hygiëne heel goed.

Nikos, Eigenaar, 21-05-2022

Dear Fam Violen, The Lyttos Beach team and I would like to thank you for your kind and encouraging words regarding your recent stay here with us. We are happy to hear that you enjoyed our pools, food, and beach facilities. We also appreciate you mentioning the fact that you’re pampered with friendly service from our staff, thus providing as well an authentic Cretan hospitality. We look very much forward to welcoming you again at the Lyttos Beach!

• 10Daniel05-05-2022

Helemaal top!

Een weekje hier geweest met tieners. Super mooi resort. Is heel groot maar voelt niet zo. Altijd plek bij een van de vele zwembaden. Eten ook helemaal top. Veel variatie en de kinderen vonden het heerlijk. Qua sport mogelijkheden onovertroffen. Tennis, fietsen, padel, zwemmen, naar de spa… zeg het maar en je kan het hier doen. Kamers erg netjes en schoonmaak ook top. Enig verbeterpuntje zou zijn dat animatie gericht is op kleine kinderen en er niet veel voor tieners geregeld is.

Ligging aan het strand is ook geweldig. Mooie zonsondergangen! In de omgeving is niet reuze veel te doen, maar op het resort blijven is geen straf.

Zou hier zeker nog eens terug willen komen. Aanrader!

Nikos, Eigenaar, 21-05-2022

Dear Daniel, We would like to thank you for taking time to share your review regarding your experience at Lyttos Beach. We do appreciate your feedback and we continue to strive to always improve our standard of service. We hope to have the pleasure of welcoming you back for another nice stay at Lyttos Beach.

• 10Gerben Gia01-05-2022

Heerlijke vakantie, perfect onderkomen

Fantastische vakantie gehad, goed resort met fantastische bediening, onze vriendelijke serveerster Sevi zorgde elke dag er weer voor dat we niets te kort kwamen Het weer was heerlijk en keuze uit zwembad of strand. Eventueel zou een extra handdoek uitgifte punt wel fijn zijn maar dat is dan voor ons het enigste verbeterpunt. Echt een heerlijke week gehad

Nikos, Eigenaar, 07-05-2022

Dear Gerben Gia, Thank you very much for choosing our hotel for your holidays and for the lovely review! We deeply appreciate your opinion, which you kindly share with Zoover community. We are delighted to read that you so enjoyed your stay with us. It is the aim of our staff to create an ambience for our guests that they can relax and enjoy their holiday at the Lyttos Beach. We certainly look forward to welcoming you back and extend once again the warm and well-known Greek hospitality standards.

• 9Dhr. Verhoeven29-04-2022

Prima hotel

Lyttos Beach is een prima hotel om in de meivakantie te bezoeken, heerlijk weer, nog niet te heet en aangename drukte. Fijne en afwisselende zwembaden, je kunt baantjes zwemmen, maar ook van de glijbaan gaan in het aquapark, lazy river en waterpret voor de allerkleinsten. Ook adequaat, maar wel vriendelijk toezicht van personeel. Actief animatieteam die mensen aanspoort mee te doen met sporten. In de avond muziekoptredens en theater voor de kleintjes. Ontbijt is goed, gevarieerd en er zijn drie buffet restaurants voor 's-avonds. (Grieks, Italiaans, seafood, Aziatisch (topper)). Receptie is professioneel en vriendelijk. Ligging aan zee is mooi, bij zonsondergang mooi fotomoment. Kortom een aanrader.

Nikos, Eigenaar, 07-05-2022

Dear Dhr. Verhoeven, Thank you for taking the time to send us your kind words about your accommodation in Lyttos Beach. We are delighted to read your comments on your recent experience and how much you enjoyed your stay and especially the service and the hospitality from our valuable staff and rest assured that I will personally pass them to all our Supervisors and our personnel.

Once again, thank you very much for your comments and kindly ask you to note that, it’ll be our great pleasure to welcoming you again at the Lyttos Beach in the near future.

• 10Stefanie25-11-2021

Love it

Heel goed hotel. Coronaproof aan het uitgebreid buffet. Vriendelijk personeel. Heel behulpzaam. Positief: veel zwembaden, voor elk wat wils. Is aanrader!

• 10Natalie23-11-2021

Exilent

Wij gaan zeker terug in juli met family. Personeel en managers zijn vriendelijk en proficioneel. Zeer modern en top auq park voor de kids. Ontbijt veel keuze en lunch en dinner is heel lekker. Avonds live music .

Hotel Lyttos Beach info

Entertainment

• BuitenzwembadenBeschikbaar (4)
  • KinderzwembadBeschikbaar (3)
  • BinnenzwembadBeschikbaar (1)
  • Pool barBeschikbaar (1)
  • SaunaBeschikbaar (1)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • TafeltennisBeschikbaar (1)
  • BasketbalBeschikbaar (1)
  • Beach volleybalBeschikbaar (1)
  • Jeu de boulesBeschikbaar (1)
  • GolfBeschikbaar (1)
  • EntertainmentprogrammaBeschikbaar (1)
  • KinderanimatieBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • DartsBeschikbaar (1)
  • Biljart en/of snookerBeschikbaar (1)
  • AerobicsBeschikbaar (1)

Maaltijden