Agios Giorgios (Lassithi)

Reviews over Agios Giorgios (Lassithi)

Plaatsje op de Lassithi hoogvlakte

Marie- Josee en Bert,
    7-10-2013

Het plaatsje zelf slechts met de auto doorkruist, maar het gebied waarin Agios Giorgios ligt is in 1 woord schitterend.

Het kloostertje in Kera... De grot waar Zeuss geboren zou zijn... De windmolens op deze hoogvlakte...

Ga het zelf zien... schitterend.

Gereisd met partner in Mon Oct 07 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Agios Georgios bij Volos.

Hillie en Andries,
    17-7-2012

Agios Georgios liggen ongeveer 10 km uit de buurt van Volos en Liggen alle drie aan gezellige baaitjes. Het gebied heeft veel om aan te bevelen zoals een prachtige uitzicht over de Pagasitikos Golf en de nabij gelegen bergen. De natuurlijke omgeving met vele interessante bezienswaardigheden. Op ongeveer tien km Dimini ruine tholos tombe. Aan de noordwestelijke rand van het dorpje Diminio 5 km van de stad Volos op een lage heuvel is de gewelfde Myceense tombe in een prehistorische nederzetting van Dimini. Dit is een van de bekendste dorpen en grootste nederzetting van de neolithische periode. Er zijn bij de gehuchten Aisonia en Sesklo de meest systematisch afgegraven met neolithische vindplaatsen. Voor afgaande aan een bezoek is enige kennis van deze zaken aan te raden.

Gereisd met partner in Sun Sep 25 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Agios Giorgios (Lassithi) scoort een 8 uit 10, op basis van 2 reviews