Vakantie Santorini
header

Vakantie Santorini

Mooie stranden en ruïnes

Geniet op dit Griekse eiland van de prachtige stranden, ontdek de kleine dorpjes, ga actief hiken op de vulkaan of bezoek een van de vele ruïnes die het echte oude Griekeland nog laten zien. Op Santorini kan het allemaal. Een mooie vakantiebestemming voor historie, cultuur en ontspanning.

Bekijk accommodaties

Inspiratie voor Santorini

3 perfecte appartementen

Het ruime Aparthotel Black Sand

De ruime appartementen van Black Sand zijn van alle gemakken voorzien en de eigenaren doen er alles aan om je een onvergetelijke vakantie te bezorgen. Je wordt verwelkomd met een glaasje traditionele Ouzo en als je wilt kun je elke ochtend genieten van een vers ontbijt. Het strand, de restaurants, de supermarkten en een bushalte zijn op loopafstand.

Zeezicht bij Aparthotel Aegean View

Vanuit bijna elk appartement van Aegean View heb je een schitterend uitzicht op het dorp Kamari en de zee. Ontspan bij het zwembad, gelegen op het dakterras en geniet van het adembenemende uitzicht. Wil je nog iets ondernemen? De eigenaren helpen je graag bij het regelen van excursies. Een rustige locatie met alles wat je nodig hebt binnen handbereik.

Het luxe Appartement Tamarix del Mar

De appartementen zijn luxueus en sfeervol ingericht met elk een eigen terras. De kinderen kunnen zich uitleven in het kinderzwembad terwijl jij ontspant aan het grote zwembad, met sauna en poolbar. Of geniet van een heerlijk dagje strand wat op steenworp afstand van het hotel ligt. Start elke dag met een uitgebreid ontbijtbuffet. Echt vakantie!

3 dingen om te doen

Het oude Akrotiri

Deze oude rijke havenstad lag ooit op Santorini maar werd rond 1600 bedolven door een grote vulkaanuitbarsting. De gidsen van de archeologische opgraafplaats vertellen je er alles over. Ook bij slecht weer kun je je hier goed vermaken, alles is namelijk overdekt. Aanrader!

Beklim de Santorini Vulkaan

De laatste uitbarsting van de vulkaan is alweer een tijd geleden, in 1950. Tijdens de indrukwekkende klim naar boven wandel je over zwarte lavastenen, langs stomende meren en uiteindelijk bereik je de krater. Vanaf hier heb je een uniek uitzicht over het eiland. Een uitstap die niet mag ontbreken tijdens je vakantie. Tip: trek goede schoenen aan!

Authentiek Ancient Thera

Deze oude stad, hooggelegen in de bergen, is net als Akrotiri compleet verwoest door de vulkaanuitbarsting. Naast een indrukwekkende ligging, staat Akrotiri bekend om haar vele ruïnes, de oude kapel en zuilen. Je hebt de keuze om deze stad te voet of met de auto te bezoeken.

3 stranden in Santorini

Het rode Red Beach

Een van de weinige rode stranden in de wereld vind je in het zuidwesten van Santorini. De gekleurde rotsen omringen een klein strandje waar je schitterende foto’s kunt maken, maar ook rustig kunt genieten van zon, zee en strand. Het ligt niet ver van Akrotiri. Na een bezoek aan de oude stad kun je hier prima uitrusten!

Het zwarte Kamari Beach

Verwacht hier geen wit zandstrand, maar een zwart strand! Het strand van het dorp Kamari is namelijk een vulkanisch strand. Je kunt hier heerlijk vertoeven en genieten van de mooie zonsondergang. Langs de boulevard zijn meerdere restaurantjes en winkeltjes. Het is een populaire plaats met veel hotels, dichtbij Ancient Thera en het vliegveld.

Het mooie Thirasia

Dit kleine onontdekte eiland is gelegen ten westen van Santorini. Je kunt hier in alle rust naar de top van het eiland wandelen. Je komt voorbij het dorpje Kera en je ziet een aantal leegstaande huizen bovenaan de klif. Hoewel er geen lange stranden zijn, kan je hier wel zwemmen in het ondiepe maar kristalheldere zeewater. Leuk voor een dagjuitstap!