Santorini

Mooie stranden en ruïnes

Geniet op dit Griekse eiland van de prachtige stranden, ontdek de kleine dorpjes, ga actief hiken op de vulkaan of bezoek een van de vele ruïnes die het echte oude Griekeland nog laten zien. Op Santorini kan het allemaal. Een mooie vakantiebestemming voor historie, cultuur en ontspanning.

Inspiratie voor Santorini

3 perfecte appartementen

In de strandplaats Kamari

3 dingen om te doen

Op het prachtige Santorini

3 stranden in Santorini

Met elk een andere kleur

3 perfecte appartementen

Het ruime Aparthotel Black Sand

De ruime appartementen van Black Sand zijn van alle gemakken voorzien en de eigenaren doen er alles aan om je een onvergetelijke vakantie te bezorgen. Je wordt verwelkomd met een glaasje traditionele Ouzo en als je wilt kun je elke ochtend genieten van een vers ontbijt. Het strand, de restaurants, de supermarkten en een bushalte zijn op loopafstand.

Zeezicht bij Aparthotel Aegean View

Vanuit bijna elk appartement van Aegean View heb je een schitterend uitzicht op het dorp Kamari en de zee. Ontspan bij het zwembad, gelegen op het dakterras en geniet van het adembenemende uitzicht. Wil je nog iets ondernemen? De eigenaren helpen je graag bij het regelen van excursies. Een rustige locatie met alles wat je nodig hebt binnen handbereik.

Het luxe Appartement Tamarix del Mar

De appartementen zijn luxueus en sfeervol ingericht met elk een eigen terras. De kinderen kunnen zich uitleven in het kinderzwembad terwijl jij ontspant aan het grote zwembad, met sauna en poolbar. Of geniet van een heerlijk dagje strand wat op steenworp afstand van het hotel ligt. Start elke dag met een uitgebreid ontbijtbuffet. Echt vakantie!

3 dingen om te doen

Het oude Akrotiri

Deze oude rijke havenstad lag ooit op Santorini maar werd rond 1600 bedolven door een grote vulkaanuitbarsting. De gidsen van de archeologische opgraafplaats vertellen je er alles over. Ook bij slecht weer kun je je hier goed vermaken, alles is namelijk overdekt. Aanrader!

Beklim de Santorini Vulkaan

De laatste uitbarsting van de vulkaan is alweer een tijd geleden, in 1950. Tijdens de indrukwekkende klim naar boven wandel je over zwarte lavastenen, langs stomende meren en uiteindelijk bereik je de krater. Vanaf hier heb je een uniek uitzicht over het eiland. Een uitstap die niet mag ontbreken tijdens je vakantie. Tip: trek goede schoenen aan!

Authentiek Ancient Thera

Deze oude stad, hooggelegen in de bergen, is net als Akrotiri compleet verwoest door de vulkaanuitbarsting. Naast een indrukwekkende ligging, staat Akrotiri bekend om haar vele ruïnes, de oude kapel en zuilen. Je hebt de keuze om deze stad te voet of met de auto te bezoeken.

3 stranden in Santorini

Het rode Red Beach

Een van de weinige rode stranden in de wereld vind je in het zuidwesten van Santorini. De gekleurde rotsen omringen een klein strandje waar je schitterende foto’s kunt maken, maar ook rustig kunt genieten van zon, zee en strand. Het ligt niet ver van Akrotiri. Na een bezoek aan de oude stad kun je hier prima uitrusten!

Het zwarte Kamari Beach

Verwacht hier geen wit zandstrand, maar een zwart strand! Het strand van het dorp Kamari is namelijk een vulkanisch strand. Je kunt hier heerlijk vertoeven en genieten van de mooie zonsondergang. Langs de boulevard zijn meerdere restaurantjes en winkeltjes. Het is een populaire plaats met veel hotels, dichtbij Ancient Thera en het vliegveld.

Het mooie Thirasia

Dit kleine onontdekte eiland is gelegen ten westen van Santorini. Je kunt hier in alle rust naar de top van het eiland wandelen. Je komt voorbij het dorpje Kera en je ziet een aantal leegstaande huizen bovenaan de klif. Hoewel er geen lange stranden zijn, kan je hier wel zwemmen in het ondiepe maar kristalheldere zeewater. Leuk voor een dagjuitstap!

Sorteren

vakanties Santorini

Reviews over Santorini

Griekse gastvrijheid met mooie uitzichten

Lou
    19-8-2018

Santorini is uniek met haar mooie witte huisjes, rotsen en mooie stranden. In het hoogseizoen wel erg toeristisch. Vooral Oia is bij zonsondergang enorm druk en viel tegen. Fira daarintegen wel mooi en beter te doen qua uitzicht ook erg mooi. Kamari heeft een fijn kiezelstrand met veel restaurantjes en barretjes. Gezellig druk. Altijd lekker gegeten en gedronken. Gastvrije, vriendelijke mensen. Binnen een week heb je de bezienswaardigheden van het eiland wel gezien.

René
    22-7-2018

Santorini is een heel leuk vulkanisch eiland met prachtige witte dorpjes.

Paul
    10-7-2018

Santorini is een fantastisch mooi eiland. Veel groen en heel aardige mensen. De prijzen liggen lager dan in Nederland en over het algemeen is het eten prima. Ook met de bus is het eiland goed te bereizen. Wij zijn er 9 dagen geweest en dat was voldoende om de highlights te zien, dit kun je doen met de huurauto of met de quad. We verbleven in Kamari en dat zou ik iedereen aanraden. Niet in Fira, de hoofdstad en niet in Oia, de trekpleister. De reden hiervoor is de grote hoeveelheid toeristen die van de cruiseschepen komen.

heel leuk en relexed

Jaap Cohen
    19-6-2018

strand bestaat uit keien.dus waterschoentjes nodig.Heel helder water.Kamira is een leuke plaats met veel eethuisjes en winkeltjes.Aardige mensen.

Prachtig eiland

Inge & Erik
    8-6-2018

Prachtig eiland om een keer te zien.

Wij zijn 5 dagen hier geweest en wij vonden dat lang zat.

Wij hebben heel het eiland op eigen vervoer bekeken. Geen excursies alleen google.

Prima te doen dit eiland met een huurauto. Verdwalen doe je hier zeker niet. Duidelijk aangeven en anders google maps.

Highlights van dit eiland de vuurtoren Hoofdstad Fira en natuurlijk de stad Oia.

Denk net te groot bij dit eiland want als je door het ene dorp wandelt sta je ineens binnen 30 min 2 dorpen verder.

Kijk goed voordat je ergens gaat eten eerst naar de menukaart. Bij de een krijg je alleen een stuk vlees en moet je de aardappelen en salade nog apart bestellen.

Bij vele ook weer niet. Een aanrader om te gaan eten is bij rare meat geweldige gegeten daar. Zit in het plaatsje imervogli.

Kijk uit voor oplichters op dit eiland. In het stadje Fira staan bedelaars te bedelen om geld terwijl ze niks mankeren. En bij red beach is vrij parkeren.

Santorini scoort een 8,5 uit 10, op basis van 423 reviews