Camping Le Petit Bois

6.6Voldoende

Frankrijk, Rhône - Alps, Ruoms / Sampzon (Ardèche)

6.6Voldoende

Meer campinginfo

188 reviews over Camping Le Petit Bois

• 2018
    1Mevr. S19-07-2018

Niet doen, alleen voor Fransen geen kindercamping

Valt zwaar tegen, camping is alleen (blijkbaar) voor Fransen! Ja mag wel reserveren en betalen maar niemand wilt of kan je te woord staan, ze spreken echt alleen Frans, niet een woord anders en ook vooral geen MOEITE voor andere mensen. Animatie is er niet of nauwelijks (ook alleen Frans!) bij het betalen of met vragen is er niemand die kan helpen heel ongemakkelijk! Sanitair is vies en oud, slecht onderhouden. Wij zijn t elders gaan opzoeken en konden naar ons geld fluiten (puur door de communicatie). Voor kinderen is er niet echt iets te doen, 1 glijbaan dat was de hele speeltuin, zwembad is onverwarmd, vol insecten en zeer druk omdat het erg klein is.

Ik Schrijf dit in de hoop anderen deze ellendige camping te besparen

Personeel hangt de hele dag zelf rokend aan de bar, beetje ongezellige types?

• 1Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

• 9Kukatje29-06-2018

Prima plek in deze streek.

Een weekje hier gestaan en zeer tevreden over onze ruime plek, de mooie planten en de faciliteiten. In juni was het er heerlijk rustig maar je kon wel voor een hapje en drankje terecht aan de bar of in het restaurant. Ook aan het zwembad en peuterbadje was het nog niet te druk en alles was heel netjes. Enige minpuntje vond ik de matras die echt niet comfortabel lag. De ouderslaapkamer was overigens wel heel krap. De tweede slaapkamer was ruim genoeg en beide hadden veel opbergmogelijkheden. In de keuken was alles aanwezig maar weinig opbergplek en alleen espressokopjes. Al bij al een prima vakantie gehad!

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

• 2017
    9familie BAUDONCK24-07-2017

Zeer goede ploeg en ontvangst. Minpuntje voor de ligging is het sporadische lawaai van de steengroeve aan de overzijde.

• 5Eetgelegenheden

Anders

• Oude reviews

9Rick28-08-2015

Hele gezellige en leuke camping!

Wij hebben 4 dagen op deze camping gestaan in augustus en ik vond het een hele leuke camping! Met vooral hele aardige campingeigenaren, leuke voorstellingen die worden gegeven en het dorpje Ruoms die op loopafstand van de camping ligt. Op de camping is het sanitair goed evenals de douchen die gratis warm water leveren alleen even zoeken naar de beste douch. Het zwembad is niet heel groot alleen hier staat tegenover dat het een dubbele glijbaan heeft, een normaal zwembad en een lekkere relax badje dat naast de receptie ligt. Ook een bubbelbad is aanwezig! Toen wij er waren was er een "Mousse" avond wat betekent: SCHUIMPARTY! Deze was zeer geslaagd! Wij waren wel de enige Nederlanders op de camping maar dat mocht de pret niet drukken want iedereen was superaardig en kende elkaar. Het dorpje Ruoms is zeer de moeite waard om te bezoeken! Er zijn zowel hele jonge kinderen als oudere jongeren op de camping. Wij hebben geweldige dagen gehad op deze camping.

• 8Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Met vrienden

• 5Suus24-09-2014

Geen succes

wijsuccesrijk warempel deze camping eind juli en hadden geboekt via touroperator. We hadden dus verwacht Nederlanders aan te treffen maar op de hele camping maar twee andere Nederlandse gezinnen, dat viel ons erg tegen!!! Ook de man en vrouw die ons ontvingen spraken geen woord Nederlands of Engelse. Zeer ongemakkelijk. Alles was verder in het Frans, animatie niet gezien. Het is dat de omgeving zo schiterend is en wij de weg goed wisten. De rivier aan de camping is niet bereikbaar vanaf de camping, dus verre van ideaal. Ruoms en omgeving is super mooi en we gaan zeker weer terug maar niet naar deze camping.

• 7vatoloco7723-04-2014

Prima, maar niet weer...

Leuke camping, maar de ligging is niet echt goed. Als je weg wilt, moet je sowieso met de auto. Rond de camping is niet veel te doen. Op korte afstand (met de auto) wel leuke plaatsen te bereiken. Ook is er op 4 min rijden een grote supermarkt.

Het zwembad is mooi. De eetgelegenheden redelijk. De camping zelf niet echt gezellig. De caravans zijn gescheiden dmv hoge heggen.

• 7Staat v/h sanitair

• 9Wim van der Hoop29-06-2012

Heerlijke vakantie gehad

In juni voor 2 weken een mobil home gehuurd en waren zeer verrast. Voor weinig geld een prachtige praktisch nieuwe mobil home aangetroffen met een ruim overdekt terras met veel privacy door de manier van plaatsing. In heel schone staat en dit werd ook uitgebreid gecontroleerd bij vertrek. Door de bomen werd het niet echt heet ondanks dat er geen airconditioner was. Camping is klein en netjes. Klein zwembad en een bar. Restaurant was nog niet geopend. (juli+augustus). Ruoms is op loopafstand 10 a 15 min) en daar is keuze genoeg aan restaurants. Brood vers te verkrijgen aan de bar d.m.v. het invullen van een bestelformulier de dag ervoor. Geen winkel maar ook deze zijn in de buurt. Super U 5 min. met de auto en de Lidl 12 min. Aardige bediening bij de bar met goede service. Allerlei dingen te doen en te bekijken in de buurt. Zwemmen in rivier de Ardeche is heerlijk in Labeaume (4km) met mooi strandje. De kanotochten zijn goed geregeld en overal te boeken. Wij hebben genoten.

• 0m_meijers03-06-2012

Kleine slecht onderhouden camping.

Slecht onderhouden camping met matig sanitair. Klein zwembad. Lijkt op de foto veel groter. We waren de enige kampeerders. Wel mensen aanwezig in chalets. Zag er ongezellig uit. Aan de hand van een campinggids andere camping gezocht. Na twee uur vertrokken naar een camping in het nabijgelegen Pradons.

• 6Staat v/h sanitair

• 5Margriet15-08-2011

Verkeerde keus

Deze camping was net Madurodam. Kleine camping, klein zwembad, direct om het zwembad heen ligbedjes (boven op elkaar!) dan een terras, een minitrampoline. Brood bestelde je bij de bar. Er was een 'disco', of eigenlijk een oude ruimte met een bar die niet meer gebruikt wordt en waar nu dus op wordt gedanst (en ook wel ervoor). Direct vanaf de camping zou je bij de rivier kunnen komen. Ja dat kon wel, als je tenminste van survival houdt! Een grindpad de berg af, het pad hield ineens op en vervolgens moest je via een soort 'hazenpad' tussen bosjes etc door naar een ministrandje. Een bootje oid meenemen hoefde je al niet te doen, en met kleine kinderen hoef je ook niet naar beneden. Gelukkig was het dorp dichtbij. Daar kon je op een grasveldje liggen of langs het water zitten. De website van de camping is misleidend, en ik vind dat op de website van de reisorganisatie ook te weinig info staat. Verder stonden er bijna alleen maar Fransen, nou zit je natuurlijk wel in Frankrijk, maar toch.

• 7Greefje13-05-2008

Mooie camping met een verwarmd zwembad met bubbelbad en dubbele glijbaan. Mooie ligging maar alleen te steil om te fietsen

• 7Staat v/h sanitair

Familie

1 tip over Camping Le Petit Bois

• m_meijers, 03-06-2012

In voorseizoen niets te beleven.

1 vraag over Camping Le Petit Bois

• patteet, 27-02-2011

zwemmen in de rivier mogelijk ?

Kan je zwemmen in de rivier aan de camping le petit bois ?

m_meijers, 03-06-2012

Onbekend