Camping Domaine de Chaussy

5.8Voldoende

Frankrijk, Rhône - Alps, Ruoms / Sampzon (Ardèche)

5.8Voldoende

• 5.6Eetgelegenheden
  • 4.4Staat v/h sanitair

Camping Info

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer campinginfo

Camping Domaine de Chaussy is gelegen in de Ardèche. Er zijn meerdere zwembaden met apart kinderbad, een voetbalveld en animatie. Het animatieteam is wel vooral gericht op de Franse kinderen. Op de rivier kun je een mooie kanotocht maken of bezoek het klimpark. Een aanrader is de grotten van Cape d’Orgnac.

We hebben een aantal aanbieders voor Domaine de Chaussy voor je op een rij gezet:

367 reviews over Camping Domaine de Chaussy

• 5Jan24-08-2019

Ongeschikt voor gezinnen met kleine kinderen.

Via touroperator een prachtige luxe lodge tent geboekt. De tent was gloednieuw en beviel uitstekend. Het zwembad is fantastisch en er is voldoende te doen op de camping en directe omgeving Waar je echt rekening mee moet houden is het geluidsoverlast. vanaf 12:00 uur smiddags begint de muziek bij de zwembaden, met zware bas geluiden. vanaf 22:00 uur gaat het volume omhoog en dreunt tot 24:00 uur door. Daarna begint pas echt te pret, want de Franse jeugd blijft hangen bij de toilet gebouwen en maken daardoor onbewust veel overlast. Vanzelfsprekend hebben we de jeugd en de camping hierop aangesproken, maar tevergeefs. Na een aantal dagen, vonden we het wel genoeg geweest.

Touroperator heeft ons vervolgens uitstekend geholpen met het omboeken naar een andere Camping die wel voldeed aan onze wens van "normale" nachtrust. Mooie camping, maar wat ons betreft niet geschikt voor gezinnen met kleine kinderen die ook een beetje rust zoeken.

• 6Tamara Kostjens07-08-2019

Gemengde gevoelens

Ondanks dat we een leuke vakantie hebben , zijn dr voor mij wel een aantal punten waarvan ik denk das jammer.

Rond de bar bij het zwembad ligt veel glas, das vaak het stukje waar vooral kindjes op blote voetjes staan.

De toiletten zelfs die in het restaurant zijn zo vies dat je beter terug kunt lopen naar de caravan om daar je toilet te bezoeken.

En de medewerkers van de receptie zijn niet allemaal even behulpzaam of vriendelijk.

We hadden samen met vrienden een caravan geboekt bij vacansselect. Hun zijn 3 dagen eerder gearriveerd. Op onze aankomst dag zijn we bij hun caravan gaan kijken. Mooi ruim van opzet grote overkapping groot terras veel schaduw. Geen overbodige luxe met 40 graden. Ons huisje was veel kleiner , een overkapping waar je met 2 stoeltjes onder past, geen schaduw. Helaas kon de reisorganisatie niets betekenen. En was de camping niet genegen een tweede parasol te geven zodat we gezamenlijk konden lunchen.

• 4Staat v/h sanitair

• 7Smetsers02-08-2019

Leuke camping.

Wij zijn in juli 2019 met 2 kleine kinderen naar de camping geweest. Wij zaten in een sta caravan. Deze was nog vrij nieuw. Erg netjes en schoon. De sta caravans staan wel erg dicht op elkaar. De camping ligt wel beschut tussen de bomen wat zorgt voor veel schaduw. De camping heeft veel zwembaden, zowel voor klein als groot. Jammer dat in drukke tijden er nauwelijks plaats is op de bedjes. Ook zijn er weinig schaduw plekken bij het zwembad. Wel leuke glijbanen! Zoals al eerder vermeld is de animatie alleen in het Frans. Wij hebben daar verder ook geen gebruik van gemaakt. De minidisco voor de kinderen is ook vrij laat, dit haalde onze kinderen helaas niet (8.30). Lekker ijs op de camping verkrijgbaar. Tevens zijn de afhaal maaltijden ook prima. Het winkeltje daarentegen heeft een vrij beperkt assortiment. De super U is erg dicht in de buurt en ben je binnen 5 minuten met de auto, en daar kun je alles kopen! De omgeving is prachtig.

• 5Nusselder01-08-2019

Mooie camping; veel geluidsoverlast

Wij hadden een safaritent gehuurd via Vacance Select. De tent was geweldig, nieuw, modern en super groot. Veel leefruimte in de tent. Echter stond de tent op een enorm slechte plaats. Recht tegenover het zwembad en het animatiepodium. Het anitmatieprogramma is gevuld en gevarieerd echter is er iedere avond tot 00.00 uur muziek op een te hoog volume. Hierdoor is het onmogelijk om kinderen in slaap te krijgen voor middernacht. Had het idee dat ik ze moest laten slapen in een disco. Na klagen werd ons verzocht bij overlast securitie te bellen, echter dit was overlast door hun eigen animatie. Daarna door touroperator overgeplaatst naar iets verder op de camping en helaas niet in de mooie tent die we geboekt hadden maar wel minder geluidsoverlast. Toch blijven wij het een rumoerige camping vinden en is er tot 00.00 uur echt veel herrie op de camping. Voor herhaling vatbaar? Nee, voor ons niet. Jammer want de camping is verder echt netjes.

• 3Staat v/h sanitair

• 7Gerrit15-01-2019

Voor ons niet meer

Camping met nagenoeg alleen (huur)mobile homes(90%) en rest huurtenten. Geen gelegenheid om te kamperen met eigen tent/caravan.

• 8Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 2018
    8Esther01-09-2018

Geweldig

Mooie overzichtelijke camping , toiletten waren niet heel schoon maar ook geen ramp! De animatie was idd alleen in het Frans maar daar hebben we toch geen gebruik van gemaakt , alleen de mini disco, dat was een groot succes ! In de omgeving is het super mooi, aanraders zijn gorges de ardeche , mooie strandjes bij oa labeume en balazuc, super helder water en prachtige rotswanden ! Ook heel handig de super U zit op 5 min van de camping!

• 6Petra24-08-2018

Prachtige omgeving met leuke uitstapjes

Wij zaten in een stacaravan Bali en deze was prima. Vooral het deels overdekte terras was heerlijk. Het zwembad is leuk en met meerdere baden voor alle leeftijden leuk. Wij vonden het jammer dat er bij het restaurant en terras geen speeltuin is of bijv tafeltennis tafels staan. De animatie is volledig in het Frans en er wordt totaal geen moeite gedaan om andere nationaliteiten erbij te betrekken. Er wordt echt geen woord Engels gesproken dus wij konden ook niet achterhalen wat we met de opgedoken munten uit het zwembad konden doen. Het avond entertainment was ook echt slecht en wederom alleen in het Frans. De camping is een ideale basis voor uitstapjes in de omgeving. Een kanotocht van 12 km is prima te doen met jonge kinderen en pont d’ ark en pont du gard (5 kwartier rijden) zijn echt aanraders. Ook het klimpark op 15 min rijden is gaaf en dit zit aan de rivier zodat je daarna nog heerlijk kan zwemmen (wel waterschoenen aan)

• 3Staat v/h sanitair

• 7Mw vd Windt21-08-2018

Prima camping maar geen 5-sterren waardig

Prima camping! Zwembad was netjes, camping was netjes. Personeel was vriendelijk maar sprak echt alleen maar Frans. Wat wij jammer vonden was dat er geen animatie was voor de NL kinderen. Gelukkig waren wij op vakantie met een touroperator, wat heel goed bevallen is, en deed het gastgezin enorm zijn best om de NL kinderen te vermaken. Een enorme pluim voor dit lieve stel! De camping is wat ons betreft niet de 5 sterren waard. Het sanitair was werkelijk om te huilen...! Nu begrepen we ook wel dat de nieuwe eigenaar van de camping graag van alle huurtenten af wil en dat dat mogelijk de reden is dat aan het sanitair niets meer wordt gedaan. Jammer... Mooie fijne camping, erg Frans georienteerd. Qua omgeving overigens prachtig!

• 1Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 2017
    8Familie uit drenthe30-08-2017

Erg leuk gehad!

Mooie zwembaden, leuk, enthousiast animatieteam met 1 nederlands lid..die het de nederlandse kids wel uitlegd. Elke avond wat te doen(karaoke, show, kinderdisco, met mascotte topi,etc.) Mensen van touroperator erg aardig en behulpzaam. Mooie omgeving, dichtbij pont d'arc en mooie uitstapjes. Grotten van cape d'orgnac erg mooi! We hebben genoten met mooi weer! Stacaravan ook keurig..met mooie overdekte veranda.. we komen zeker terug!

• 8Eetgelegenheden

• 8E.Kersten22-08-2017

Leuke camping voor met kidz

De camping is vorig jaar van eigenaar veranderd en dat is te merken aan de hoeveelheid sta-caravans die er nu staat. Wij zijn nu hier voor de 5e keer geweest.Met eigen tent of caravan kun je hier niet meer terecht. Huurtenten zijn er nog steeds wel.Sanitair is en blijft slecht. Wordt weinig schoon gemaakt en aangevuld. Restaurant vinden wij nog steeds niets. Afhalen van patat en pizza's is prima! Winkel is groot genoeg met dagelijks vers brood. Supermarkt is dichtbij voor boodschappen. Zwembaden zijn heerlijk. Van ons mag er alleen wel wat meer toezicht op het 'handdoekje ' leggen. Veel stoelen liggen handdoeken op en mensen komen dan vaak s'middags pas zwemnen. Gewoon eraf gooien en gaan liggen! Animatie vonden wij nu veel rustiger dan andere jaren, wat wij wel als positief ervaarden. Omgeving is prachtig! Gastpaar van Happytent weer even vriendelijk als altijd! Echt fijne mensen. Sep geeft 2x in de week voetbaltraining wat erg leuk en leerzaam is.

• 4Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

26 tips over Camping Domaine de Chaussy

• Devriendt Ringo, 22-08-2013

Zeker eens gaan vissen in de Ardèche met visnetjes ! Mss ook eens een kano tocht proberen, heel mooi , maar wel lastig.

• peterjag, 15-07-2013
    • ochtendmarkt in Joyeuse
    • kanotoch op de ardeche
    • grotten van aven d'orgnac
    • super U Ruoms, 2 km richting Vallon Pont d'Arc
    • kastelen met shows/demonstraties

• Debbie, 05-07-2013

Wasmachine erg duur...4 euro per keer. Eten in ruoms is niet duur en beter dan op de camping. In Ruoms zit ook een lekkere ijsco-tent. Maak je stacaravan bij aanvang schoon en naderhand nog even snel, heb je er zelf profijt van :-)

55 vragen over Camping Domaine de Chaussy

• Leny Tervoort, 10-01-2019

Dorp

Kun je vanaf camping lopend naar het dorp om bv een broodje te halen?

Bij huurtenten genoeg privacy of staan de tenten erg dicht op elkaar? In bos of open terrein?

• Nijsten, 20-06-2016

Leeftijdsgenoten

Wij gaan rond 24-07-2016 naar dit hotel v domain de chaussy. We hebben een zoon van 15 jr zijn er rond deze periode ook leeftijdsgenoten?

Jacqueline, 16-07-2016

En of hij van voetbal houdt leuk bedankt voor de tip jullie ook alvast een fijne reis Gr.Jacqueline

Boba, 14-07-2016

Wij zijn vanaf 22-7 -16 in een huurtent op de camping,.Onze zoon is ook 15. Bij het zwembad is overdag genoeg jeugd en 's avonds hangen ze meestal gezellig met elkaar achter op het terras bij het podium. En als de ouders het toestaan kunnen ze zich ook een paar uurtjes vermaken in de disco Weet ik nog van vorig jaar.

Boba, 16-07-2016

Als je zoon van voetbal houd? De man van Happy Tent (broer van Simon Tahamata) regelt regelmatig voetbaltoernooitjes. Er zijn twee leuke strandjes vlak bij. Er is 1 bij het vliegveldje van Ruoms en 1 Bij het dorpje La Beaume. Ze kunnen er mooi van de rotsen duiken etc. Alvast goede reis!

Jacqueline, 14-07-2016

We zijn benieuwd misschien dat ze elkaar wel tegenkomen ...Voor ons de eerste X naar deze camping Gr.Jacqueline

• tcduijsings, 24-01-2016

uitgaan, leeftijdsgenootjes?

Kunnen mijn dames van 16 daar uitgaan? Komen er veel jongeren van deze leeftijd?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig