Géén boekingskosten

Camping Aux Rives du Soleil

FrankrijkRhône - AlpsPont de Vaux

We hebben de beste aanbieders voor Camping Aux Rives du Soleil voor je op een rij gezet:

8.5FantastischScore uit 386 reviews

• Kinderopvang
  • Animatie programma
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Aux Rives du Soleil is een ruime camping in een groene omgeving in de prachtige Franse wijnstreek Bourgogne, 19 kilometer van Mâcon. Deze kampeerlocatie is geschikt voor zowel individuele natuurliefhebbers als gezinnen! Naast o.a. restaurant en snackbar zijn er ook een kleine kinderboerderij en een trapveldje. Langs het water liggen speciale plaatsen voor sportvissers. Aan de rivier is een ligweide. Gehuurde kano’s kunnen hier te water gelaten worden. De camping is ook zeer geschikt als doorreiscamping.

386 Reviews over Aux Rives du Soleil

• 8Jet17-09-2022

fijne [doorreis]-camping

Fantastische visserplek aan de grote rivier! Er zijn echter wel veel waterplanten in het water wat het vissen lastig maakt. Ruime plek onder de hoge bomen wat voor fijne schaduw zorgde. De sfeer is ontspannen en persoonlijk op deze camping. Er zijn veel doorreiskampeerders die bijelkaar staan voor op de camping wat erg prettig is. Vanaf 1 sept mogen deze mensen echter zelf een plek uitzoeken waardoor je dus op je rustige visserplek staat met een buurman die sochtends vroeg al druk bezig is met de boel reisklaar maken.. dat is jammer. tip; Hou deze mensen bijelkaar voor op de camping , dat geeft rust. Heerlijk gegeten in het restaurant, wat wel vooraf gereserveerd moet worden. Genoten van het uitzicht en de sfeer. Prima nieuw toiletgebouw. Het zwembad is ook heel fijn en wordt zo goed mogelijk schoon gehouden.

• 9R @ C10-09-2022

Fijne overnachting camping

We hebben hier op doorreis naar Nederland gestaan. Het is een mooie camping maar het overgrote deel is doortrek. Maar de ambiance zeker het restaurant waren echt super te noemen. Lekker eten en vriendelijk personeel. Aan te raden is om van te voren een tafel te reserveren. Want als het regent moet iedereen naar binnen en dan is er weinig plek. Ik moet ook zeggen dat we aan de receptie erg vriendelijk werden ontvangen. Het toilet gebouw is volgens mij nog nieuw maar ook heel schoon. De camping ligt dicht bij de snelweg dus je bent snel ook weer op weg. Het heeft wel wat als je komt aanrijden en je ziet al die caravans in de weggaan stand gaan. Sommige terug naar Nederland en sommige naar het zuiden. Aanrader zeker als overnachting camping.

• 10Staat v/h sanitair
  • 6Inge09-09-2022

Erg Nederlandse camping

Ontvangst erg goed. We werden gewaarschuwd voor een komende evenement wat mogelijk wat overlast zou kunnen geven. Prima locatie, mooie rustige kampeerplaats met uitzicht op een beekje of weiland. Er is ook een apart trekkersveld voor de mensen op doorreis, dit heeft geen schaduw. Voor mij is het een nadeel dat het een hele Nederlandse enclave is. Alles is in het Nederlands en natuurlijk ook veel Nederlanders. Moet je van houden. Zwembad is een beetje aftands en erg koud. Pizza's van matige kwaliteit.

• 7Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden
  • 9Carina23-08-2022

Je krijgt meteen het vakantiegevoel!

Mooie camping waarop je meteen het vakantiegevoel krijgt. Rechtstreek aan rivier. Leuk zwembad om af te koelen. De snackbar/pizzeria vonden wij heel gezellig en handig met picknicktafels met uitzicht op rivier. Aardige medewerkers die vrolijk zijn. Een aanrader. Pluspunt dat er een nette jongere voor je uit fietst en je plek wijst. Gaf meteen ook informatie waar alles was op de camping. Goede service.

• 8Eetgelegenheden
  • 9Marjolein21-08-2022

Prettige overnachtingscamping

Deze camping gebruikt als overnachtingscamping. De camping loopt halverwege de middag snel vol. In de avond is het vroeg rustig en ‘s ochtends vanaf 6.30 rumoerig vanwege vertrekkende gasten. Klein zwembad erbij om af te koelen, heerlijk gegeten in het restaurant (wel binnen ivm veel wespen) en heel leuke animatie. Minidisco en erna zitten rondom het kampvuur om marshmallows te roosteren. Heel gezellig en prima voor een nachtje!

• 8Familie17-08-2022

Top camping

Leuke camping, fijn dat doorstroomgedeelte gescheiden is van de rest. 2 leuke zwembaden (1 voor kleintjes en aan andere kant van camping 1 voor), een fijn centrum met leuke animatie en voldoende activiteiten in de buurt. Voor ons meer een overnachtingscamping dan verblijfscamping, maar hebben er uiteindelijk 6 heerlijke dagen gehad!

• 8Marieke13-08-2022

Gezellige Camping

Leuke en gezellige camping. Hebben hier 1 nachtje gestaan op doorreis. Prima zwembad om even af te koelen na een lange reis. Ook een restaurant aanwezig maar die zat al vol toen we aankwamen, maar ze hebben ook een snackbar/pizzeria dus daar hebben we wat lekkers gehaald. Sanitair netjes en super schoon. Complimenten! S’avonds nog even bij de bar een heerlijke cocktail gedronken en gezellig even gezeten. Super enthousiaste en hard werkende mensen. Ook een leuke camping voor meerdere nachten.

• 8Eetgelegenheden
  • 7Luc09-08-2022

Een serieuze bedenking…

Proper sanitair, maar onbegrijpelijk hoe met duurzaam beleid (niet) wordt omgesprongen. Papier en karton werd onder de bomen, op 50 meter van een ooievaarsnest en tussen de kampeerders zomaar als kampvuur in de fik gestoken. De gensters vlogen tot in de kurkdroge bomen. Een uur lang. In deze tijden van extreme droogte … Bij het aanspreken van de man werd dit weggelachen. In deze tijden onaanvaardbaar.

• 9Mamavan207-08-2022

Beste camping qua klantvriendelijkheid

Het is dan een 3 sterren camping maar staat van het sanitair en klantvriendelijkheid is wel 5 sterren waard. We bleven 2 nachten en kregen in deze hete 30+ dagen een heerlijk schaduwrijke plaats aan het water. Onze tieners hadden nog wel langer willen blijven. Wellicht op de terugweg of volgend jaar.

• 10Staat v/h sanitair
  • 6Marin07-08-2022

Niet voor herhaling vatbaar.

Deze camping betreft echt een doorreiscamping. Er is een gigantisch passantenveld, maar helaas worden deze passanten ook op andere plekken op de velden geplaatst. Onze kinderen hadden geen aanspraak, want iedereen vertrok weer binnen 1 a 2 dagen. Wil je een aaneen gesloten vakantie boeken moet je niet op deze camping zijn. Sanitairgebouw is schoon, maar wordt massal door de passanten gebruikt, waardoor je bijna elke avond moet wachten om te kunnen douchen. Zwembad is erg klein en in de namiddag door de massale toegestroomde passanten erg vol. Rivier is daarin tegen wel weer heerlijk rustig om in te zwemmen. Snackbar en pizzeria zijn prima!

Animatie is echt voor de kleine kinderen voor de oudere kinderen is er weinig te beleven. Omgeving is vlak en niet echt bijzonder te noemen. Voor ons zeker niet voor herhaling vatbaar.

• 7Staat v/h sanitair

• VisaBeschikbaar
  • MastercardBeschikbaar
  • EC-kaartBeschikbaar

• CafeBeschikbaar (1)
  • Kleine supermarktBeschikbaar (1)
  • WinkelsBeschikbaar (1)

• SportschoolNiet beschikbaar
  • EntertainmentprogrammaBeschikbaar (1)
  • KinderanimatieBeschikbaar (1)
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)
  • KanovarenBeschikbaar (4)

Afstand in meters