Camping L'Idéal

WebsiteLink naar website
Camping L'Idéal
8,2

Omschrijving
Camping L'Idéal Lathuile is een echte Franse familiecamping aan het meer van Annecy. Leuk voor het hele gezin, want de kinderen vermaken zich in de speeltuin, het zwembad of met de animatie. Voor de ouders wordt het echter nooit te druk of massaal. Ga zeker eens voor een sportieve tocht langs het fietspad naar Annecy.

424 reviews over Camping L'Idéal in het Nederlands

Fantastische vakantie

Marjolein Popma,
7-1-2019

Keurig onderhouden camping op een prachtige locatie. Het meer is ook geweldig en heerlijk van temperatuur. De hele dag door zie je mensen parachute springen, vanaf de berg. Ook naar Annecy geweest en naar de grotten (aanrader) toen het erg warm was. Hadden een ingerichte tent, was keurig en op een plek met mooi uitzicht. Wel wat dicht op elkaar. Onze zoon heeft zich geweldig vermaakt ook al werd er Frans gesproken, met handen en voeten redde hij zich prima en had ook veek vriendjes. Wij gaan vast nog eens terug. Sanitair: geen toiletbril dat vond ik wel een nadeel. Werd wel goed schoongehouden. Zwembad fantastisch. Bij twijfel: boeken!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Mooie nette camping

Jurgen Klaassen,
14-12-2018

Erg mooie omgeving en ligging van de camping goed tov uitstapjes. Richting Annecy is file rijden maar die kant zijn wij niet zo vaak op geweest. De andere kant op zijn genoeg mooie en leuke dingen te doen. Opzet van de camping is ok. Mooie staanplaatsen voor de caravan. Als je achter op de camping een stacaravan huurt zit je wel krap op elkaar. Mooi zwembad en genoeg vertier voor de jeugd ivm speelhal en mooie speeltuin.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Jammer dat de camping zo vol staat en de chalets zo op elkaar. Wij hadden geluk met de ligging van onze camping met super uitzicht.

Gereisd anders in oktober 2018

Nooit meer.

Manoes Groot,
14-9-2018

Omgeving is schitterend, maar camping viel erg tegen. Stacaravan was nog kleiner dan de minimale afmetingen die waren opgegeven. Alles staat erg dicht op elkaar, totaal geen privacy.

Nauwelijks animatie en alleen Franstalig, terwijl camping vol met Nederlanders staat. 's avonds niets te beleven, als je nog even op het terras aan het praten bent wordt je verzocht stil te zijn .

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

de camping voldeed niet helemaal aan onze wensen. de speeltuin en speelplek voor de kinderen was ronduit zielig, ook de animatie was om te janken ! de kinderen zijn 1 keer naar een voetbal ochtend geweest, en dat was ronduit triest. twee ongeinteresseerde teamleden, die alleen maar met elkaar gingen praten, en totaal niet met de kinderen bezig waren. er zat ook totaal geen enthousiasme in , echt heel triest !

het zwembad gelukkig helemaal top, dus dat maakte veel goed. ook het eten in het restaurant was prima .

Gereisd anders in september 2018

Prachtige camping in mooi gebied

Anton,
4-9-2018

Het zou iets klantvriendelijker mogen; verder complimenten voor de mooie ligging. Voor kinderen van leeftijd 10-15 jaar weinig vertier

Gereisd anders in september 2018

Ontzettende mooie en overzichtelijke camping

Melanie Schuurman,
2-9-2018

Bij de receptie zit soms een Belgische jongedame die NL spreekt! We werden naar onze plek begeleid. Prima service. Sanitair netjes, werd volgens mij 2 x per dag schoon gemaakt. Wel vaak wisselende douches (koud, warm), straal was fijn (als hij de juiste temperatuur had). In totaal 3 sanitairgebouwen, 1 grote en 2 kleinere. Eten in het restaurant was (zeer) goed! Zowel afhaal als dineren (hoorden we ook van buren). Zwembad is mooi, goed verzorgd en er is nog een jacuzzi. Vaak was er een badmeester/-juf, maar die tolereren veel, ook qua badkleding. 's Ochtends kun je (warme) broodjes halen bij het winkeltje ad weg: stokbrood, rozijnenbroodje, chocoladebroodje. Wil je een bruin brood (2 soorten) dan moet je die de dag ervoor bestellen. De overige broodjes niet. Naast de camping is een veld waar je kunt voetballen. Camping is middelgroot en daardoor overzichtelijk. Wij gaan zeker nog een keer terug.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Prachtig gelegen camping

Bas,
31-8-2018

Prachtig gelegen camping dichtbij het Meer van Annecy. Wij lagen in een tent van touroperator. Het sanitair was niet altijd goed onderhouden. 's Avonds was het vaak speelkwartier voor de kinderen bij het wc-hok, waardoor het een erg vieze plek werd. De douches waren van slechte kwaliteit, werden continu koud en warm. Het zwembad viel erg tegen. Er zijn nooit ligstoelen vrij door de drukte. Het zwembad bevat meerdere glijbanen, die erg leuk zijn. De hoogste bevat bochten die voor langere mensen zeer pijnlijk kunnen zijn. De tegels in het zwembad zijn van dramatische kwaliteit en bezorgen veel pijn aan je voeten. Nee, het zwembad was best een teleurstelling. Er is weinig animatie voor kinderen, maar een grote speeltuin en het zwembad laten wel erg goed zien dat de camping voor jongere kinderen is gericht. Voor de rest hebben wij ons prima vermaakt hier. Echte aanraders zijn Col de la Forclaz, Cascade de Angon en Station de la Sambuy.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Wij vonden de animatie erg tegenvallen

Patrick,
29-8-2018

Wij vonden de animatie erg tegenvallen. Het knutselen stelde smorgens weinig voor. En er zou dagelijks een minidisco moeten zijn voor de kleintjes.

De toiletten hadden geen wc-bril en geen toiletpapier in de wc-hokjes. En het zou passender zijn als voor heren en dames verschillende toilethokjes zouden zijn.

Elke avond werd ons rond 23 uur verzocht of we zachtjes wilde praten terwijl we dit al deden. Maar het lawaai in de bar ging oneindig door.

Gereisd anders in augustus 2018

Heerlijke vakantie gehad, prachtige omgeving

Patricia,
28-8-2018

Heerlijke vakantie gehad, prachtige omgeving. Mooi zwembad. Alleen viel de animatie tegen. Was niet duidelijk waar het was, en ook het knutselen stelde niet veel voor. Voor de rest heel goed vermaakt!

Gereisd anders in augustus 2018

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L'Idéal in Lathuile (Haute Savoie), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L'Idéal zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.