Camping Campéole La Nublière

Camping Campéole La Nublière
7,7

We hebben een aantal aanbieders voor Campéole La Nublière voor je op een rij gezet:

157 reviews over Camping Campéole La Nublière in het Nederlands

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

Thuiskomen

Gery Debels, 7-1-2018

Het is zowat een eeuwigheid geleden dat wij er, toen nog met het ganse gezin, voor het eerst kwamen. wij kampeerden toen op een nieuw aangelegde plaats zonder elektriciteit en beleefden er een prachtige week.

Sindsdien is deze camping een regelmatige landingsplek voor een 10 tal dagen. Sinds een achttal jaren in de maand juni.

De sfeer op de camping is heel gemoedelijk en ondanks zijn grootte toch rustig tijdens de nacht. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam.

In de maand juni is reserveren niet nodig, al merken wij dat de bezetting de laatste jaren veel groter geworden is.

Het meer en zijn strand zijn een ongelooflijk pluspunt; De fietspiste naar Annecy een aanrader!

Voor ons is deze camping een beetje als "thuiskomen". Naast de andere plaatsen waar wij in onze maand vakantie kamperen is deze camping een haast vaste landingsplaats geworden...

Prachtige vakantie gehad!

Mevr. Louwen, 4-1-2018

Het beste punt: de omgeving is geweldig! Binnen een half uur rijden heb je zoveel leuke dingen om te doen en mooie omgevingen te bekijken. We hebben ons geen moment verveeld. (tips: stad Annecy, la Sambuy, Fort de Tamié)

Wat betreft de camping, het is best eenvoudig met goed en schoon sanitair! Je hebt wel gelijk toegang tot het meer met een eigen gedeelte 'strand' van de camping. Alleen bij de receptie kunnen ze redelijk Engels, verder niet. Het zijn best ruime plekken met gras, geen klagen. Je hebt een eenvoudig winkeltje, en in de buurt zijn grotere supermarkten. Wij hebben ons hier enorm vermaakt met zijn tweeën omdat er zoveel te doen is in de omgeving, maar met kinderen zou ik het niet gelijk aanraden. Er is erg weinig vermaak en de speeltuin is summier. (Hou er ook rekening mee dat het niet altijd even mooi weer is, het kan bij het meer van Annecy ook wel een enkele dagen regenen).

Bart, 26-9-2017

Wij hadden niet op voorhand gereserveerd op deze camping. Bij aankomst mochten wij onze staanplaats kiezen en zelf bepalen hoe lang we bleven. Erg vriendelijk onthaal. Sanitair kraaknet en goede voorzieningen voor kleine kinderen / baby. Het sanitair werd verwarmd 's avonds. Supermarkt met alle nodige aanwezig op de camping, hier zijn ook enkele afhaalmaaltijden te verkrijgen (kip, pizza, frietjes).

Prachtige ligging aan het meer met privé strand. Helderblauw water wat langzaam dieper wordt dus perfect voor kleine kindjes.

Enige minpunt was de afwezigheid van een bar op de camping.

Top locatie voor een super vakantie!

Het is hier echt genieten van de natuur

Di Ros, 19-8-2017

Je eigen toiletpapier meenemen op de toiletten. Wifi alleen gratis in voorseizoen. Met Acsi-pas is het dan wel veel goedkoper tot half juli , eu.17,00 Alles wordt echt goed schoon gehouden. Het bomenbestand op de camping is al flink uitgedund, jammer! Personeel is erg vriendelijk. 'Savonds na 11u. wordt je van het gemeentestrand naast de camping door bewaking aangehouden. Ze stellen je enkele vragen en dan mag je doorlopen.

Zeker voor herhaling vatbaar!!

Merel van Buuren, 14-8-2017

Wij zijn met 2 kinderen (7 en 10 jr oud) 2 weken op Camping La Nubliere verbleven in de zomer van 2017.

Niets dan goeds voor deze camping.

Wij zaten in een Bali chaletje via de touroperator. Erg fijn huisje, alles wat je nodig hebt aanwezig.

Overdekt veranda, waardoor je zelfs met regen nog gewoon lekker buiten kunt zitten/eten.

Ondanks dat we ons eigen sanitair hadden, vonden onze dochters het leuk om bij de camping douches te gaan douchen.

Deze zijn een aantal jaar geleden helemaal gerenoveerd en waren keurig!

Werd goed/vaak schoon gehouden en altijd warm water en goede stralen uit de douche.

Personeel op de camping erg vriendelijk, spraken zonder probleem Engels.

Alles erg goed geregeld. Zelfs toen we hadden gemeld dat de doucheafvoer lichtelijk verstopt was, werd het probleem binnen een

half uur verholpen met een glimlach!

Een camping winkeltje waar alle basisbehoeften aanwezig zijn.

Uiteraard tegen een "campingprijs", maar dat is normaal op een camping.

De camping ligt letterlijk aan het Meer van Annecy. Een stuk "strand" is van de camping zelf, maar aansluitend aan dit stuk is er ook nog

een prettig stuk publiek strand. Water heel schoon, goed afgezet met boeien waar het water dieper wordt.

Het blijft tot vrij ver ondiep, hetgeen erg fijn is met jonge kinderen!

Een vlotje voor springplezier.

Het publieke stuk wordt in de zomermaanden bemand met toezichthouders (strandwacht) van 12-18 uur.

Belangrijke tip: Neem waterschoenen mee!! Er liggen veel steentjes/stenen in het water en het speelt zoveel fijner voor de kinderen als ze waterschoenen aanhebben!

Ook waterfietsen (met glijbaan) te huur.

Afhaal pizza's verkrijgbaar, erg lekker en niet duur (€7).

Genoeg aan animatie aanwezig waar onze dochters zich mee konden vermaken (Nederlands- en Franstalig).

Knutselen, karaoke, dansavond, minidisco, spellen, voetbal, er kwam 1x per week een circus.... meer dan genoeg dus!

In de omgeving veel te doen, voor elk wat wils.

Veel watersport op het meer, mooie wandelgebieden door de bergen met uitzicht.

Met ferryboot een rondje Lac d'Annecy (2 uur), waarbij je ook kunt uitstappen bij Annecy en de stad kunt bekijken

(Chateau Annecy, Pont des Amours, Palais d'Isle, winkelgebied, kathedraal en aantal kerkjes).

Leuke uitjes zoals:

Grotte et Cascades Seythenex (waterval 40m en tour door grot)

Acro Aventures Talloires (klimpark), waar je zelfs al vanaf 1 meter groot een klimparcours kunt afleggen. Onze dochters vonden het geweldig, vooral de ziplines!

Chamonix ligt op 1,5 uur rijden en is zeker de moeite waard. Je kunt met een gondel omhoog naar de Aguille de Midi, met uitzicht over Mont Blanc massief. Je kunt ook met een treintje omhoog naar Mer de Glace (gletcher) en evt de ijsgrotten bezoeken.

Ook de binnenstad van Chamonix is een wandeling waard.

Geneve is maar een uurtje rijden van de camping.

Voor ons was het een topvakantie en zeker het terugkomen waard!

Heerlijk

chantal, 16-5-2017

Kan niet anders zeggen dan dat we al aantal keren op rij hier heerlijke zomers hebben gehad. Schoon sanitair, prima camping winkel en geweldige ligging. Jammer dat het riviertje nu niet meer te gebruiken is voor recreatie, maar dat is het enige min punt.

Stel niet mega hoge eisen en geniet van een paar weken back to basic en de natuur

Een heerlijke relaxte vakantie!

Johanna, 16-9-2016

Wij kamperen altijd met een tent en zonder elektra. Dan is er altijd wel plek op een camping. Op La Nublière hadden we dan ook een mooie plek in de schaduw.

Er werd voldoende georganiseerd door de kinderclub, karaoke, kinderdisco, musical en een circus. Een mooie camping aan de voet van het meer van Annecy met een gezellig bar/restaurant met vriendelijk personeel. In de omgeving is er veel te doen en te zien. Voldoende supermarkten in de buurt.

Wij zijn al vaker in dit gebied geweest en zullen zeker nog een keer terug komen op deze camping!

Geweldige camping!

Elise, 5-9-2016

Ik kom hier al vier jaar telkens met plezier terug. De sfeer is super relaxed en alles goed voor elkaar. De plekken zijn ruim, en betaalbaar. Ook kwamen we eerder aan als gepland en dat was geen probleem. Wij zitten hier nog twee dagen en stroomt nu wel leeg, maar dat maakt de vakantie niet minder mooi. Tweede thuis en van mijn part zal dit een vier sterren camping moeten worden!

Superleuke, gezellige camping!

Trudie, 26-8-2016

Wij hebben 3 weken doorgebracht op deze camping. Heerlijk genieten met een roseetje en lekkere Franse kaasjes voor de tent.

Verder is de omgeving echt prachtig. Het meer vlakbij om een duik te nemen. En uitstapjes naar Col de Forclaz waar de paragliders vandaan vertrekken met een prachtig uitzicht op het meer. Ook Col de Sambuy is een aanrader. Je kunt met de kabelbaan naar boven tot 1800 meter en je kunt zelfs over een geitenpaadje naar het geitenboerderijtje lopen waar je zelfgemaakte geitenkaas kunt kopen! Erg leuk om te doen.

Op de camping is een heel leuk animatieteam dat Frans en Nederlands spreekt en ze organiseren leuke activiteiten, zoals schilderen in de stijl van verschillende beroemde schilders en ze doen ook theater met een voorstelling aan het einde van de week. Al met al hebben wij een heerlijke vakantie gehad op Camping La Nubliere! Merci beaucoup!

Camping is goed verzorgd en ligt in prachtige omgeving. Enkele wat ruimere plaatsen (waarvan wij gelukkig een hadden) maar ons veel te druk (hutje mutje) en voor vakantie 'te' veel Nederlanders...jammer. Voelt niet als Frankrijk. Het strandje is prachtig maar te ver van staanplaats en ook hier weer hutje mutje. Genoeg aan eten en drinken in de buurt en ook de supermarkt is nabij

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Campéole La Nublière in Doussard (Haute Savoie), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Campéole La Nublière zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Campéole La Nublière scoort een 7.74 uit 10 op basis van 171 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: