Camping Les Charmilles ***

WebsiteLink naar website

280 reviews over Camping Les Charmilles in het Nederlands

Prachtig!

Bianca imthorn, 3-2-2018

Een leuke romantische camping. Super mooi gelegen.

We hebben hier een super tijd gehad.

Als de kids niet meer meegaan komen we hier zeker een keer terug.

Het is een echte kindercamping en mijn kinderen zijn boven de 18.

Echte aanrader

Les Charmilles laat je de Ardèche echt ontdekken.

Simon Smithuis, 23-10-2017

Deze camping wordt geleid door een enthousiast jong echtpaar die met passie iedereen graag laat zien, hoe mooi de Ardèche is. Ze laten je het niet alleen zien, maar ook ruiken en proeven. Doordat ze zich midden in gemeenschap hebben genesteld en zeer bevriend zijn met hun naaste buren konden ze met hulp van een bevriende chefkok (met Michelin sterren) heerlijke gerechten maken met biologische streekproducten die een goed restaurant waardig zijn. De camping zelf is voorzien van alle benodigdheden die jonge gezinnen en oudere echtparen zouden kunnen wensen. Ook voor activiteiten in de omgeving kunnen zij je voorzien van handige informatie, wandel of fietsroutes die zij zelf uitgetest hebben. Kortom ze doen er alles aan om je vakantie te slagen.

Prachtig gelegen camping

Cor en Susan Panis, 22-9-2017

Bij aankomst vriendelijk ontvangst en die vriendelijkheid bleef, bij de medewerkers en eigenaren, ons geheel verblijf aanwezig.

We verbleven 3 weken in 2 verschillende safaritenten. Beide op leuke kampeerplekken.

Zeer aan te bevelen, luxe en toch het kampeergevoel.

Prima sanitaire voorzieningen, kleine campingwinkel met broodservice, heerlijk uit eten in het restaurant en een fijn zwembad om baantjes te zwemmen zijn enkele pluspunten.

Vanaf de camping mooie autotochten gemaakt dankzij de suggesties uit het routeboek.

In het gebied rondom de camping zijn hele gevarieerde, uitdagende wandelingen te maken.

Voor rustzoekers zoals wij, was Les Charmilles een perfecte keuze in het naseizoen.

We hebben een aantal aanbieders voor Les Charmilles voor je op een rij gezet:

Super leuke en gemoedelijke camping!

Bas, 20-9-2017

Alleen maar positieve punten te noemen.. leuk animatie-team, gemakkelijke eigenaren, kindvriendelijk, goede faciliteiten als sanitair, restaurant, zwembad, ruime plaatsen, prachtig uitzicht over de vallei, etc..

Afstand naar supermarkt geeft een mooie gelegenheid om de omgeving te verkennen, maar ondanks dat zijn dagelijks brood en kleine boodschappen bij de camping te krijgen..

Voor zowel kinderen, als volwassenen worden allerlei activiteiten georganiseerd op de camping en in de omgeving genoeg plekken om je te vermaken.

geweldig en voor herhaling vatbaar

Ferry Verburg, 27-8-2017

Na 25 jaar zijn wij teruggekeerd naar camping Les Charmilles. Niet gereserveerd en de camping was vol. Wij konden 1 nacht blijven. Op ons verzoek werd er alles aangedaan om ons toch te helpen en dat is fantastisch gelukt. Onze kleine caravan werd naar drie keer naar een andere plaats gereden, pootjes uitgedraaid en waterpas gezet. De camping kijkt uit over een dal naar Aubenas. De camping ligt rustig maar niet ver weg van de drukte. Wandelen en fietsen is er geweldig en kan vanaf de camping. De camping is door de jaren heen gemoderniseerd en uitgebreid met een tweede zwembad. Meerder nieuwe speelplekken voor de kinderen, waar overigens ontzettend veel voor wordt georganiseerd. Uiterst vriendelijke vakantie hulpen. Een leuk terras om te zitten. Keuzes zijn er te maken uit zon en schaduw plekken, voor de drukte en de rust op de camping. Maaike en Martin doen alles om het hun vakantiegangers naar de zin te maken.

Voor gezinnen met kleine kinderen tot 12 jaar, is het zeker een aanrader.

Super camping!

Tim, 23-8-2017

Wat een camping! Mooi uitzicht, net en schoon sanitair, vriendelijk personeel en leuke Nederlandse recreatie voor de kids. Dit jaar ons 2e jaar en in de 1e week alweer gereserveerd voor volgend jaar!

Ik zie veel reacties, positief en negatief voorbij komen op sites zoals Zoover. Negatieve reacties veelal van mensen die zeuren om het zeuren. Camping eigenaars hebben hier niet veel aan, lever opbouwende kritiek en wees reëel. Sanitair wat niet altijd schoon is? Zorg dat je zelf in ieder geval netjes je behoefte doet, er zitten zwijnen tussen.... als het sanitair 2x op een dag schoongemaakt wordt, vindt ik dat men er alles aan doet om het schoon te houden. Er kan moeilijk meteen iemand achter u aangaan om de toilet na uw bezoek schoon te maken...

Deze camping is super! De kinderen vermaken zich best en u komt daardoor gegarandeerd aan uw rust en zo'n uren toe! Martin, Maaike en personeel doen echt alles om het u naar de zin te maken!

Wij hebben deze camping voor het eerst bezocht in mei 2013. Dit jaar hebben we voor het eerst een camping in het buitenland voor de tweede maal bezocht: Les Charmilles. De ervaring van 2013 heeft ons daartoe aangezet en dat is zeker de moeite waard! Een ontzettend mooie ligging en uitzicht, de kleinschaligheid, de grote kampeerplekken voor de caravan, de fijne service van de camping-eigenaren Martin en Maaike en hun hardwerkende team. Bij aankomst wordt de caravan waterpas gezet en bij vertrek van de plek gehaald. Voor de kinderen worden er regelmatig leuke activiteiten georganiseerd op de camping, het sanitair is netjes en wordt meer dan een keer per dag schoongemaakt. Wij gaan hier zeker weer een keer terug komen!

Gaan zeker terug!

Martine, 20-8-2017

Wat een heerlijke camping,. wij hadden ons dochtertje van 4,5 bij ons en die heeft de tijd van haar leven gehad, en wij dus automatisch ook....

Het begon eigenlijk al met de fantastische ontvangst. Je vouwwagen/caravan wordt voor je op zn plek gezet en wij genoten even van een aangeboden drankje. Vanaf dag 1 werden we bij onze namen genoemd wat het persoonlijk maakt en je je welkom voelt.

Sanitair was netjes en schoon.

Het zwembad was prima schoon en lekker qua temperatuur. Soms met extreme warmte een beetje vol, maar dan ging ook al het grote opblaasbaar speelgoed uit het water. Goed geregeld.

Animatie was er optimaal, er was van alles te doen voor jong en oud. Leuk ook dat het elke keer met muziek begon, zo was het goed te herkennen. De meiden van deze animatie waren oprecht enthousiast, onthielden veel namen en hadden er zelf ook een hoop lol in. Met name Milly en Maartje theater was erg leuk!

Er stonden een hoop Nederlanders op de camping, vaak was ik daar niet zo'n voorstander van maar met kinderen is het ideaal! Er was makkelijk contact gelegd met zoveel Nederlands sprekende kinderen.

Enigste minpunt die wij kunnen bedenken is dat de supermarkten (zeer prijzig in Frankrijk)ver weg liggen, minstens 20 min rijden. En als we dan toch even moesten rijden naar een supermarkt, dan maar 30 min rijden voor een wat goedkopere Lidl en Aldi. Maar dit weegt niet op tegen al het positieve wat wij ervaren hebben.

Wij zaten toevallig in een heel leuk pad, vlak bij het zwembad en de speeltuin, en onderling was er veel gezelligheid. Als het aan ons ligt komen we hier zeker nog eens terug.

Een Nederlands stel runt de boel fantastisch!

jennifer welmers, 12-8-2017

Ze zijn erg klantvriendelijk, geven je een warm welkom en tonen echte interesse, betrokkenheid en denken met je mee. Bij kalamiteiten staan ze meteen voor je klaar! Mijn man was door een wesp gestoken en had een allergische reactie, ze stuurden meteen een ambulancebroeder ons toe en waren erg meelevend.Prachtig gelegen, leuk restaurant, goed klein 'supermarktje', mooi zwembad, veel kinderen en 's avonds op tijd rust. Jammer dat alles best ver is maar alles weegt hiertegenop!

Prachtig gelegen camping met prima faciliteiten

Slegtenhorst, 2-8-2017

Een heerlijke vakantie gehad op deze camping. Het overgrote deel van de gasten bestaat uit gezinnen met jonge kinderen die prima vermaakt worden door het zeer actieve animatieteam. Maar ook voor gezinnen met oudere kinderen is er voldoende te doen in de omgeving. Omdat het net buiten het extreem toeristische gebied is gelegen is het hier heerlijk rustig en kunnen kinderen in alle vrijheid over de camping struinen.

Aleen al door de vriendelijke ontvangst met een drankje, terwijl de caravan door een team van de camping waterpas op zijn plek wordt gezet, voel je je hier direct thuis.

In tegenstelling tot eerdere berichten wordt naar onze mening het sanitair prima (en meerdere malen per dag) onderhouden en is het over het algemeen schoon, helaas zijn er altijd gasten die het niet zo nauw nemen en er een rommeltje van maken of hun kleine kinderen alleen naar het sanitair gebouw sturen, daar valt nu eenmaal niet tegen te poetsen. Ook geen ervaring gehad met koude douches, altijd onder een prima warme douche gestaan (zowel 's morgens als 's avonds in ons geval).

De supermarkt ligt op zo'n 20 minuten rijden maar is prima te combineren met een dagje weg naar een van de leuke plekjes in de nabije omgeving. Wel even rijden dus maar de route is prachtig.

In het restaurant kan je genieten van mooie streekgerechten met locale producten voor een prima prijs. Ook voor een simpele pizza of snack kan je hier prima terecht.

Al met al een heerlijke camping en wat ons betreft zeker een aanrader.

We hebben een aantal aanbieders voor Les Charmilles voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Charmilles in Darbres (Ardeche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Charmilles zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Charmilles scoort een 8.52 uit 10 op basis van 281 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: