Tijdelijk €25 aanbetaling

Vacances Andretrigano Le Courounba

We hebben de beste aanbieders voor Camping Vacances Andretrigano Le Courounba voor je op een rij gezet:

7.1GoedScore uit 123 reviews

• Kinderopvang
  • Animatie programma
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Camping Vacances Andretrigano Le Courounba (Les Vigneaux) heeft staanplaatsen met een mooi uitzicht op de omliggende bergen. De kinderen hebben veel plezier in het zwembad met glijbaan en op de springkussens. Ook is er Nederlandse animatie. Naast de camping loopt een wilde rivier, dus wie van kanoën en kajakken houdt is hier aan het goede adres.

123 Reviews over Vacances Andretrigano Le Courounba

• 5MG29-01-2023

Slechte hygiëne! Veel gasten ziek.

Een mooie camping met ruime plekken met veel schaduw (plekken zijn overigens wel verschillend). Camping is ook rustig, weinig animatie etc. Maar: tijdens ons verblijf zijn er heel veel mensen ziek geworden. Er bleek een virus in het drinkwater waar het camping personeel niet zorgvuldig mee is omgegaan. Ze gaven aan dat risico op dit virus in drinkwater groot is omdat er zoveel temperatuurverschil is (koude nachten (onder de 10 graden) en warme dagen). We hebben nog nooit zoveel mensen met buikgriep gezien op een camping. De een na de ander lag misselijk op een luchtbed. Voor jonge kinderen is er een leuk springkussen. Wel zijn voor jonge kinderen de nachten echt heel koud. Een kind van 1 dat niet in een slaapzak blijft liggen heeft het te koud! In de vroege ochtend is het ook echt heel koud (mocht je een kind hebben dat vroeg wakker wordt).

• 2Staat v/h sanitair
  • 7Mar11-01-2023

Heerlijke camping

Hele fijne camping, mooie ruime plekken, prachtig uitzicht. Camping verdeeld in twee kanten, meer in het bos, of op open veld. Frans sanitair, dus vaak koud douchen en toiletten zonder brillen en papier. Zwembad is mooi en lekker, maar bijzondere regels en openingstijden. Omgeving echt super, veel te zien en doen. Foodtrucks op de camping maar erg lang wachten soms wel 2 uur voor 1 maaltijd, grote hoeveelheden zijn dan niet mogelijk (dus het hele gezin samen eten) Naast de camping lekkere bakker en pizza. Bakker ook elke dag op de camping.

• 5Staat v/h sanitair
  • 8Siard22-08-2022

Fijn verblijf met enige aandachtspunten

Vriendelijk personeel, mogelijkheid om zelf een plek te zoeken uit aantal opties (niet gereserveerd). Pluspunten zijn de ruime plekken, ligging middenin bergen en geen last van de wegen, wandelpaden beschikbaar vanaf camping naar omliggende dorpen (ook geschikt voor gezinnen). Bakker elke ochtend op camping aanwezig, aanrader is ook de bakker in het dorp op 10 minuten lopen (rijd je langs bij ingang camping). Ook het daar aanwezige restaurant (Le Rif) is een aanrader (afhaal mogelijk!). Diverse supermarkten op 10 à 20 minuten rijden. Zwembad zonder chloor. Verbeterpunten zijn aantal stroomkasten (neem minimaal 40m kabel mee!), zwembad dat werkt met maximum aantal personen, tijdsloten en strenge badmeesters, vieze sanitair ruimtes (door campinggasten), vaak koud water bij afwas maar niet bij douche. Er is geen WC-papier aannwezig, dus zelf meenemen. Dagelijks andere foodtruck, soms lange wachtrijen hiervoor (1 à 2 uur bij burger-truck).

• 7Eetgelegenheden
  • 8Christina10-08-2022

Mooie camping met slecht zwembadbeleid.

Het zwembad kent bloktijden van 1,5 uur. Ook worden er max. 100 personen toegelaten in het zwembad. In ons geval, maand juli/augustus, betekende dit lange wachtrijen bij temperaturen boven 35 graden. Beleid hierover is onduidelijk, variërend van ecologisch zwembad tot veiligheidsvoorschriften. Verkoeling in het meertje is niet mogelijk, want hier mag niet in worden gezwommen. Voor de rest een prachtig gelegen camping, met mooie ruime plaatsen, zowel zonnig als schaduwrijk. Voor jeugd veel te doen, tennis, voetbal, basketbal, bikepark, luchtkussens.

• 8nienke10-08-2022

Prachtig gelegen camping

De camping is prachtig gelegen tussen de bergen. Wij verbleven in een stacaravan deze was prima. De camping heeft een mooi zwembad met strenge regels , zo zijn er tijdsloten, mogen kinderen niet zonder ouders zwemmen (ook niet met diploma,'s) en is het zwembad op zaterdag dicht, toch jammer als je net aankomt en het is 30 graden Maar verder prima camping. Leuk is dat er iedere dag een andere foodtruck is waar je lekker eten af kunt halen.

• 9Peeters26-08-2021

Mooie camping

Mooie camping, ruime plaatsen zowel sta-caravans als kampeerplaatsen. Mooi gelegen zwembad, klein restaurantje waar je prima pizza kan eten. Mooie omgeving met vooral gletsjer la Grave is erg iindrukwekkend.Minpuntjes: het weggetje naar de camping is niet fijn en de verlichting op de camping deed het 's avonds niet. Dan is het wel heel donker. Maar miss.was dit tijdelijk

• 8Eetgelegenheden
  • 8Rimmelzwaan24-08-2021

Geweldige camping en mooie omgeving!

Wat een leuke camping! Het ontvangst op de camping was goed. Van te voren hadden wij gebeld om een plek te reserveren, omdat wij met een caravan kwamen. We kregen hierdoor een mooie en zeer ruime plek toegewezen. Het sanitair wordt goed bijgehouden en regelmatig schoongemaakt. We zaten bij het blauwe toiletgebouw en de douches werkte goed en waren ook warm. Echter is het afwaswater regelmatig koud. Animatie: geen gebruik van gemaakt. Zwembad: koud water, op zaterdag is het zwembad gesloten en zijn we lekker naar meertjes in de omgeving geweest. Vanwege corona werkte men vanaf 15.30 uur met tijdsloten. Dit was goed te doen, zodat iedereen kon zwemmen. Omgeving: wat een schitterende omgeving. Mooie wandelroutes direct vanaf de camping, glacier blanc, klimbos en rodelen bij Puy st. Vincent, Briancon, meer bij La Roche de Rame evenals het aquapark bij het meer. Embrun is ook een leuk stadje om te bezoeken. Teveel om op te noemen!

• 7Staat v/h sanitair
  • 7Niels24-08-2021

Omgeving en ligging prachtig!!

Wij waren hier 10 dagen met onze kinderen van 5-7-9 jaar. Omgeving en ligging zijn prachtig!! Elke dag dingen gedaan in de omgeving en hierna genoten op de camping, oa van het zwembad met natuurlijk gezuiverd water, is echt heerlijk al kan het water koud zijn. Onze jongens van 7 en 9 vermaakte zich prima op t voetbalveld, tennisbaan, crossbaan en tafeltennis. Speeltuin is er eigenlijk niet. 2 springkussens maar die worden gedomineerd door oudere kinderen. Voor onze dochter van 5 was het dus erg beperkt qua spelen. Animatie in het Frans. Onze stacaravan (via Andres Trivago geboekt) was vies bij aankomst. Zelf schoongemaakt en iets van gezegd. Werd laconiek op gereageerd 😏. Veranda was lek en doorgezakt. Heeft renovatie nodig. Sanitair van de camping hebben we niet gebruikt dus geen mening over. WiFi overigens duur en erg belabberd.

• 7Eetgelegenheden
  • 6Maaike24-08-2021

Mooie ligging

Wij hebben hier 11 nachten verbleven en dat was langer dan gepland dus positief! Normaal gesproken staan wij niet op grote campings maar we wilden graag een zwembad erbij voor de kinderen. Ontvangst super vriendelijk, hadden een mooie rustige plek achterin de camping (2 dagen van te voren besproken, al vanuit andere plek in de Alpen). Veel beschutting. Veel te zien in de omgeving, makkelijk toegang tot meerdere valleien (we wandelen veel). Minpunt: sanitair (achterste gebouw) was echt niet ok en daar klaagden meerdere mensen over. Ja de mensen maken het smerig, maar er wordt ook niks geholpen vanuit de camping. Zorg voor een urinoir voor de mannen, wc brillen, zet een trekker bij de douche. Bovendien was er vaak geen warm water bij afwas. Net als wc papier, van een camping als deze (we betaalden 60 euro per nacht) verwacht ik niet dat je met een wc rol onder je arm moet lopen of water moet koken om af te wassen. Aan vernieuwing toe dus.

• 3Staat v/h sanitair
  • 7Mevr Toet12-08-2021

Leuke camping

Prachtige omgeving, drukke camping

Camping Vacances Andretrigano Le Courounba info

Camping-informatie

• Aantal huisjes op parkBeschikbaar (90)

Betaling

• SportschoolNiet beschikbaar
  • TafeltennisBeschikbaar (2)
  • KinderanimatieBeschikbaar (01)
  • TennisBeschikbaar (2)
  • Verwarmde zwembadenBeschikbaar (01)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkBeschikbaar