Camping de la Meije

35 reviews over Camping de la Meije

• 2018
    9Jaspersmama19-07-2018

Top camping.

Wij hebben een super tijd gehad op deze camping met spectaculair uitzicht op de Meije. We mochten van de eigenaresse zelf een plek uitzoeken. We hadden nogal wat wensen, niet in de zon, niet naast het toilet etc. Voor de rest niets dan lof over de manier waarop alles wordt schoon gehouden. Echt fijn. We hadden alle negatieve reacties gelezen maar ik herken hier niets van. De eigenaresse was super aardig en behulpzaam. Ja, de schoenen mogen niet aan in de douche maar dat doe je thuis toch ook niet, denk ik dan maar. Wij gaan nooit 2x naar dezelfde camping maar voor deze camping zou ik zeker een uitzondering maken. Geen last gehad van druk verkeer. Gelukkig geen animatie team voor de kinderen, geen bar of drinkgelegenheid op de camping dat vonden wij heel prettig (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk).

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• Oude reviews

9Pauline06-09-2016

Formidable!

Fantastisch uitzicht, grote zorg voor sanitair, dorp met volop eetgelegenheden op loopafstand (wel klimmetje). De eigenaresse is wat apart (onpersoonlijk, soms onvriendelijk) maar daar kun je zelf ook wat aan doen, hoor. Heb leuk met haar gekletst! In de buurt legio fantastische (dag)wandelingen te maken!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 10J. Bouma22-08-2016

Top camping!

Wat een fantastische vakantie hebben wij gehad op deze camping! We hadden een prachtige ruime plek met uitzicht op de la Meije. We hebben wat negatieve beoordelingen gelezen over de eigenaresse maar hier hebben wij echt helemaal niets van gemerkt, wij vonden haar erg aardig en vriendelijk! En regels zijn regels, kinderen mogen gewoon niet alleen in het zwembad. Best logisch in een zwembad die 1.70m diep is toch? Daarbij is het een klein zwembad en niet iedereen zit te wachten op drukke kinderen die overal maar bommetjes maken etc. Daarom moeten ouders toezicht houden. Het sanitair werd heel vaak schoongemaakt. De omgeving is prachtig om te wandelen en te fietsen. In het dorpje een klein winkeltje, iets duurder dan de grote supermarkten. Wij deden onderweg gewoon de boodschappen in bijvoorbeeld Bourg d' Oisans. Wij komen nooit terug op dezelfde camping, maar het zou zomaar kunnen dat Camping de la Meije ons nog eens terug ziet!

Gereisd met partner in augustus 2016

• 9Beb Bakhuys20-08-2016

Schitterend - letterlijk.

Het uitzicht vanaf de camping op de gletsjer recht tegenover de camping is onovertroffen, het sanitair schoon, de prijs meer dan schappelijk, ruime speelvelden, de staanplaatsen op de terrassen zijn ruim - op de begane grond dichter op elkaar, het zwembad functioneel en veilig en de mogelijkheden om in dit deel van de Ecrins te gaan wandelen oneindig. Vanaf de camping is het 5 minuten lopen (steil) voor brood etc in La Grave. Daar zijn ook goede mogelijkheden voor lunches en diners. De telecabine vanuit La Grave brengt je tot op 2400 meter en 3200 meter op De Meije. 1 van de betere campings waar we de afgelopen jaren hebben mogen bivakkeren.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 5Kees18-08-2015

fantastische ligging, streng beleid

De ligging is uniek. Meer dan prachtige omgeving met veel wandelmogelijkheden. Sanitair is schoon, douches kunnen lauw tot koud zijn. Voor jongeren is er aangrenzend een groot speelterrein. Zij moeten er echt zelf met elkaar wat van maken. De eigenaresse is streng, duldt weinig tot niets van kinderen/jongeren. Kinderen worden inderdaad zonder pardon het zwembad uitgezet, mits er ouders bij zijn. De toezicht neemt vreemde vormen aan. Vanaf de camping ben je, via een stijl pad, zo in het dorpje, waar je voor brood terecht kunt. Bakker en supermarkt zijn duur.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 8Annemarie17-08-2015

Mooie, verzorgde camping op een prachtige locatie.

Prachtig gelegen, aan de voet van een gletsjer. Direct naast de camping ligt het gemeentelijke basketbalveld, een tennisveld, kampvuurplaats, tafeltennistafel, gratis te gebruiken. Erg weinig jongelui tussen 12-18 jaar. Sowieso waren mensen nauwelijks op elkaar betrokken. Iedereen erg op zichzelf. Geen gemoedelijke camping. Sanitair wordt erg goed schoongehouden. Zwembadregels zijn erg streng. Eigenlijk hebben de kinderen daar niets aan. Videobewaking bij het zwembad. De eigenaresse stuurt kinderen onder de 12 jaar die zonder ouders in het zwembad zijn eruit, ook al hebben ze diploma's. Eigenaresse is onpersoonlijk, zakelijk. Naast de camping loopt een beek waarin kinderen heerlijk dammen kunnen bouwen. Je moet er als ouders wel bij blijven. Om er te kunnen komen moet je eerst van grote keien afklimmen. Camping ligt afgelegen, zeker nu dit jaar de weg richting Grenoble was afgesloten. In Briancon zijn grote supermarkten (drie kwartier rijden). De supermarkt in La Grave is peperduur!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 8Erik van dam10-08-2015

Heeft alles in zich!

La meije is een mooie camping met in potentie alles in zich. Eerst de positieve punten: Zeer mooie ligging! Zeer ruime plaatsen! Fantastisch schone toiletten (hulde voor de jongen die dit van smorgens tot S'avonds bijhoud) Fijne wandelingen te maken vanaf camping! Verbeterpunten: weg afgesloten kan gebeuren maar niemand treft voorzieningen. Je kunt dagen niet pinnen. Winkels spelen er niet op in en hebben ook geen pin. (Een aantal) zwembadregels zijn absurd. Kinderen met 7 diploma's mogen niet alleen en zwembad zit bepaalde uren dicht waarbij sommige Fransen wel de sleutel krijgen en ineens de regels mogen handhaven! Dit was echt wel een zwaarwegend minpunt. Over het algemeen zeer de moeite waard maar met wat meer " commerciële" aandacht zou het makkelijk nog beter tot zijn recht komen!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 8Pk29-07-2015

prachtig gelegen camping voor actieve vakantie

2 weken op camping de la meije gestaan. Prachtig gelegen met verbluffend zicht op de la meije. Door ligging in het dal geen uitzicht. La grave ligt op 1475m dus houd rekening met circa 9 graden lagere temperaturen dan op 0m en weersomstandigheden die snel kunnen veranderen. Het sanitair is werkelijk brandschoon en wordt continue bijgehouden. Ook in het zwembad gelden strikte hygiënische regels. Dat is even wennen maar wel zo prettig. De camping is een perfect gelegen uitvalsbasis voor vele mogelijkheden voor wandelingen en wielrennen. De telepherique naar 3200m la meije top vertrekt op loopafstand van de camping. Dorpje is erg knus. Op de camping zelf geen eten of drinken te verkrijgen. De plaatsen van circa 100m2 zijn bij drukte wel wat aan de krappe kant. Prima mix tussen gezinnen uit Nederland, Frankrijk en andere landen. Aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 9siard_houtstra28-07-2015

hele goede camping!

Mooie kleine camping met uitzicht op de La Meije gletsjer. De campingbaas was niet op de camping te vinden maar na een telefoontje kwam ze al snel aanrijden. Samen met haar een rondje over de camping en de beste plek uitgezocht! Geweldig persoonlijke aandacht, ook tijdens het verblijf. Vanaf de camping heb je prachtig uitzicht op de gletsjer en ben je ook dichtbij de 'telepherique' (op loopafstand!). Via een kort maar stijl weggetje ben je binnen 5 minuten in La Grave (klein winkeltje waar eigenlijk alles te koop is, genoeg restaurantjes, een bakkertje en een kaaswinkeltje). Mooi nieuw toiletgebouw; soms 's ochtends wel in de rij voor de wc. Verder helemaal geen problemen gehad op deze camping; de andere campinggasten waren ook erg vriendelijk. Enige nadeel was dat de weg tussen La Grave en Grenoble afgesloten was waardoor je 2,5 uur zou moeten rijden om in Grenoble te komen (sowieso nog t/m augustus 2015!)

Zeker voor herhaling vatbaar!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juli 2015

• 9S23-09-2014

Prachtig gelegen aan voet van de gletsjer

Sanitair vernieuwd maar wel gebouw niet verwarmd en dan is het best koud om te douchen als het 9 graden is. Wel goed schoon sanitair. Camping heel mooi onderhouden. Geen afgebakende plaatsen, maar toen wij er waren was er dan ook volop ruimte. Helaas na 7 september zijn de gletsjerbanen dicht evenals veel winkeltjes of terrassen, is een echt wintersport gebied.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2014

3 tips over Camping de la Meije

• B. Ros, 07-03-2013 Rapporteren

Echte aanrader voor mensen die van rust, wandelen en natuur houden! Aan de voet van la Meije.

• Ronald, 31-07-2011 Rapporteren

Onze tip is om niet in La Grave naar camping La Meije te gaan maar om zo'n 45min. verder door te reizen naar Serre Chevalier ( richting Briancon ). Hier vind je een vergelijkbaar gebied maar met veel betere weersomstandigheden ( 300 dagen p/jr. zon ) en bredere scala aan mogelijkheden. Uitstekend voor motorrijders, fietsers, wandelaars en activiteiten als rafting, mountainbiking en hiking voor jong en oud. Speciaal voor hikers kun je naar " www.alpintrekking.com " vragen naar Mike Rollins.

• E Driehuis, 06-08-2014 Rapporteren

Ga er gewoon heen , neem alleen voor de avonden wat warms mee want de camping ligt op 1500 meter hoogte . En ga iets vanaf de rivier staan vanwege de herrie van het snelstromende water.

4 vragen over Camping de la Meije

• ERWIN Andringa, 05-07-2019 Rapporteren

Koelkast gebruiken

Kan je eigenlijk een koelkast huren of gebruiken, of moet je die zelf meenemen?

• Pauline, 07-07-2017 Rapporteren

Hoogte

Op welke hoogte ligt de camping?

• CaroMk, 12-03-2016 Rapporteren

Oudere jeugd

Komt er ook jeugd van 18 / 19 jaar? En is er een veld om te voet-/volleyballen? Alvast veel dank!

Camping de la Meije info

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50