Camping Le Clot du Jay

60 reviews over Camping Le Clot du Jay in het Nederlands

Prima prijs-kwaliteit!

Hester2505
23-8-2018

Kleinschalige, nette camping in een prachtige omgeving. Onze kinderen konden fantastisch spelen en hadden veel vriendjes. Normaal gesproken doen onze jongens weinig met animatie, maar deze vakantie kwam daar dankzij de enthousiaste Luc verandering in.

Het zwembad wordt keurig schoon gehouden en onze kinderen vonden de glijbaan fantastisch. Ook de naastgelegen rivier een prima speelplek.

Er is voldoende te doen in de omgeving, maar met name sport gerelateerd. Iets verder rijden (45 min) ook mooie dorpjes om te bezoeken. Fijn dat je in deze omgeving nog niet over de toeristen struikelt!

Sanitair is eenvoudig, maar schoon. Minpunt van de camping was het gebrek aan warm water en af en toe een douche waar geen water uit kwam. Ludovic (hardwerkende en vriendelijke eigenaar) vertelde ons dat hij daar komende winter mee aan de slag gaat.

Fijn dat je op de camping brood kunt halen en een eenvoudige maaltijd kunt eten. Prima prijs-kwaliteit!

Prachtige omgeving

Gast
19-8-2018

Hele leuke, kleine gemoedelijke camping in the middel of nowere. De omgeving is prachtig met natuur in overvloed. Heerlijk afgezonderd van de rest van de wereld. Staanplaatsen ruim en afgescheiden. Een leuk zwembad met glijbaan, wel strakke zwembroek aan en geen grote opblaasartikelen mee. Vriendelijk en behulpzaam personeel, en een fantastisch enthousiaste animatie jongen Luc. Er kwamen soms wel heel veel kinderen naar de mini club en toch deed regelde hij het helemaal alleen: petje af.

Het aantal wc’s en douches vonden wij te weinig, vaak door moeten lopen naar een volgend gebouw. De waterdruk van de douche (middengebouw) was regelmatig afwezig en er mag vaker worden schoongemaakt. De speeltuin en trampoline zijn aan vervanging toe.

Wij hebben het hier enorm naar ons zin gehad en raden deze camping van harte aan.

Camping leuk, sanitair slecht

Ineke
17-8-2018

De camping was leuk. Het zwembad was fantastisch, mooi en schoon en de glijbaan was een topper bij de kinderen. De miniclub en disco waren ook erg leuk, vooral toen Luc kwam, de kinderen dansen de dansjes nog steeds!

Wat ik niet begrijp is dat het sanitair zo goed scoort. Ik lees in geen een review dat er geen wc brillen zijn! In ons sanitairgebouw (in het midden) waren maar 2 douches waar ik nooit een normale douche heb gehad. Als er afgewassen werd of de douches waren beide in gebruik, had je niet eens koud water, maar gewoon helemaal geen water! Er is nog een douche in aanbouw, maar dan moeten ze wel iets doen aan de waterdruk. Ook moest je van 1 douche de verlichting buiten aan doen en ging hij uit zichzelf uit, waardoor je ineens in het donker stond, dat vonden vooral de kinderen geen succes. Ook was er niet echt een plek waar je 's avonds goed je tanden kon poetsen, de enige plek in het licht was bij de afwasbakken.

Leuke kleinschalige familie camping midden in de natuur gelegen aan een riviertje. De camping beschikt over een leuk zwembad met glijbaan, leuke speeltuin met trampoline en overdag staat er een springkussen.

's Ochtends is er miniclub voor de kleinere kinderen begeleid door een Nederlandstalige animator en 's middags wordt er iets georganiseerd voor de wat oudere kinderen/volwassenen. 's Avonds is er minidisco en om de dag is er op het terras muziek. Sanitair wordt 3x per dag schoon gemaakt en is netjes. De camping heeft wat levensmiddelen te koop en 's ochtends is er op bestelling brood. Op 20 minuten rijden is er een Super U en Lidl in Sisteron. In de omgeving is er van alles te doen, Lac de Serre Poncon, George de la Meouge zijn zeker de moeite waard. In Sisteron is een mooie burgt en kan je boomklimmen. Voor de waaghalzen is de Via Ferrata in La Motte du Claire een aanrader! Top camping voor en met kleinere kinderen!

Super!

Familie Vdn
3-8-2018

Een heerlijke vakantie gehad op deze rustige mooi afgelegen camping met zoontje van 3 jaar! Uiterst vriendelijke beheerders, heel behulpzaam en heel erg in de weer van 's morgens tot 's avonds! Rustige, kleinschalige camping met alle nodige voorzieningen: mooie grote kampeerplaats, goed onderhouden sanitair, superleuk zwembad met glijbaan, mooie rivier en (zwem)vijver waar onze hond enorm van genoot, prachtige omgeving (watervallen, lac de serre ponçon, sisteron citadel, Georges de la méouges, ...), uren speelplezier op klein maar fijn speeltuintje, leuke contacten mrt andere kampeerders dankzij kleinschaligheid camping. De moeite om nog eens terug te komen en de omgeving verder te ontdekken!

Een relaxte en rustige vakantieplek!

Fam. Achterberg
2-8-2018

Een mooie camping. Wij hadden vrij vroeg gereserveerd en stonden op de helling nr. 56 geloof ik. Een schitterende grote plek met goed schaduw en zon. Wel 1 van de mooiste plekken op de camping. Niet alle plaatsen zijn groot. Een gezellige en sfeervolle camping. Erg leuk voor kinderen tot 12 jaar. Voor oudere kinderen is het zwembad prima en in de omgeving veel te doen. Houdt er rekening mee dat je wel ca 20 min. Moet rijden om een activiteit te ondernemen of boodschappen te doen. Zweefvliegen is in de buurt. Net als rotsklimmen Via Ferrata ( vanaf ca 10 jaar). Een dagje Barcelonette aan te bevelen 45 min rijden. Rij door naar Sauzet tot einde weg en je komt bij een telecabine tegen. Erg mooi, gaat tot 2200mtr. Boven kun je schitterend wandelen. De nieuwe chalets zij n schitterend. Met eigen sanitair! Vriendelijke eigenaren en leuke animatie voor de kids onder de 12. Heerlijk gegeten, goed en netjes sanitair. Heerlijke douches!

Prima camping met goede prijs-kwaliteitverhouding

Familie met 5
28-7-2018

Ontzettend vriendelijke en hardwerkende eigenaren die hun camping goed onderhouden. Ze spreken goed Engels en zijn erg behulpzaam. De camping is ruim opgezet en ligt in een prachtige omgeving. De camping heeft een leuk zwembad waar het aan het einde van de middag wel wat druk kan zijn. Staanplaatsen zijn er zowel schaduwrijk als met veel zon. Animatie van Nederlands. In de omgeving is genoeg te doen, echter je bent wel even onderweg door de bergachtige omgeving. Wij vonden dat geen probleem. Voor fietsers zijn er mooie routes (mountainbike en wielrennen)

Sanitair is prima soms wat weinig, er wordt een extra douche gebouwd en een kindertoilet.

Restaurant is basic maar prima.

Blijft een uitstekende camping!

Familie Driessens-Heldenbergh
24-7-2018

Vierde verblijf op deze camping en alle goeds wat door anderen verteld werd, kunnen wij alleen maar bevestigen.

Zoals elk jaar werd dit seizoen opnieuw geïnvesteerd in de camping: asfaltweg aangelegd op het hogere deel van de camping i.p.v. moeilijk berijdbare grindweg, parasols aan zwembad, 4 nieuwe luxueuze chalets werden geplaatst, pruimenbomen worden stelselmatig vervangen door bomen die minder wespen aantrekken, uitbreiding sanitaire installaties (douches en toiletten) en een betere watervoorziening op sommige kampeerplaatsen.

Nieuw is ook ' le plat du jour ' in de snackbar die gesmaakt werd.

Wel oké

Ano
22-7-2018

Eerlijk gezegd een beetje verbaasd over het hoge cijfer wat deze camping op zoover scoort. Het was oké, maar niet fantastisch.

Je zit echt in the middle of nowhere. Dat hadden we al wel gelezen, maar niet door dat het zo ‘erg’ zou zijn.

Als je op zoek bent naar wat gezelligheid (lees: af en toe een terrasje, gezellig ergens een ijsje eten), moet je bereid zijn om daarvoor minimaal 20 minuten te rijden. Ook de supermarkt zit op deze afstand. Dat vonden wij minder een probleem.

Ik miste wel een beetje de gezelligheid van toeristen in de omgeving. Daarentegen is het hier wel lekker rustig en hoef je niet bang te zijn dat je in een file komt te staan.

We hebben wel erg genoten van de omgeving. Schitterende hoge bergen. Ook heel mooie kloven. Gorges de la Meouge was echt geweldig.

De camping zelf is redelijk primitief.

Zeer simpele ‘toiletgebouwtjes’. Wij zaten op een plaats met fruitbomen, daardoor veel vliegen. Heel vervelend!

Erg leuke camping!

Familie Groenstege
20-9-2017

Wij waren 3 weken op deze camping in juli en hebben erg genoten. Het prachtige weer heeft daar absoluut aan bijgedragen. We hebben welgeteld 2 regenmomenten gehad, waarvan 1 's nachts. Van tevoren hadden wij het idee dat het in deze regio 's avonds behoorlijk snel afkoelt, maar dat viel erg mee. We konden makkelijk buiten zitten voor de tent zonder vest. Onze plaats was erg ruim en bood voldoende privacy. De kleinschaligheid en rust van de camping vonden wij heerlijk. Door de kleinschaligheid heb je snel contact met andere campinggasten, vriendschappen waren snel gemaakt. De camping ligt afgelegen, maar daardoor heb je juist een heerlijk vakantiegevoel.

Voor de boodschappen rij je in 20 minuten naar Sisteron, daar zit een mega Super U en een Lidl. Uiteraard wel een broodservice op de camping. In de nabij omgeving ligt een prachtig meer, Lac de Serre Poncon, waar je waterfietsen kunt huren en kunt zwemmen in afgebakende zwembaden in het meer. Ook de Gorge de la Meouge is een aanrader: een kloof met watervallen en stroomversnellingen. In het dorpje La Motte du Caire op circa 10 kilometer afstand zit een goed restaurant met heerlijke dagmenus. Als je vanuit het "centrum" van Clamensane een wandeling door de bergen wil maken naar een Romeins aquaduct, ga dan 's ochtends en neem genoeg water mee en hou rekening met circa 6 km. zigzag door de prachtige natuur en bergen. Met kleine kinderen behoorlijk zwaar!

De eigenaren van de camping Ludo en Christelle zijn erg vriendelijk en behulpzaam. De kinderen - en wij ook - vonden de glijbaan en het zwembad op de camping erg leuk. In de namiddag werd het daar soms wel erg druk. Ook de animatie verzorgd door de Nederlandse Lynn was erg leuk. Zij deed dit met veel enthousiasme. Voor ons een supercamping, wij gaan niet meer op zoek naar een andere en komen in 2018 zeker terug.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Clot du Jay in Clamensane , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Clot du Jay zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.