Vakantiepark RCN Les Collines de Castellane

Vakantiepark
Vakantiepark RCN Les Collines de Castellane

• Activiteiten8,0
  • Onderkomen8,1

We hebben een aantal aanbieders voor RCN Les Collines de Castellane voor je op een rij gezet:

364 reviews over Vakantiepark RCN Les Collines de Castellane in het Nederlands

Schitterende omgeving

Jenjhome
5-5-2018

Afgelopen week (vanaf 28 april 2018) stonden wij met de tent op deze camping. Ondanks de kou in de nacht hebben wij een prima week gehad. Wat een mooie en schone camping met vriendelijk personeel die er alles aan deden om het weer snel te vergeten. We weer aardig wat nieuwe dingen mogen beleven, van de fossielen zoektocht aan het meer, lekker ruiken in Grasse tot waanzinnige uitzichten op de Gorges de Verdon. Een super mooie omgeving dus die uitnodigt om nogmaals te bezoeken maar dan lekker in de zomer om ook van de actieve watersport te mogen genieten. Groetjes fam. van Eekelen

Tjarda
    8-2-2018
    • Activiteiten10
    • Onderkomen8

Wij hebben een fantastische vakantie gehad. De kinderen, toen 12 en 8, wilden niet graag van de camping af. Omdat er veel Nederlanders staan hadden zij heel veel vriendjes. Op de camping is er genoeg vertier, een leuk klimpark, zwembad, sportvelden. Omgeving is schitterend, dus wij komen hier graag nog een keer terug.

Fantastische vakantie

P.M. Kooij
    3-2-2018
    • Onderkomen8

Mooi gelegen camping tegen een steile helling. Fijn zwembad, op midden van de dag soms wel druk met te weinig ligbedden. Veel sportieve activiteiten in de omgeving. Welgeteld 1 Franse en 1 Duitse auto op de camping gezien, de rest alleen maar Nedelanders ;-)

Mooie camping in een prachtig gelegen natuurgebied

S.Bruinewoud
    27-1-2018
    • Activiteiten10
    • Onderkomen10

We verbleven in een nette ruime tent op een mooi gelegen camping, met mooi zwembad, met goede voorzieningen.

Niet nog een keer!

Ginger
    13-10-2017
    • Activiteiten7

Wij verbleven in augustus 1,5 week op deze camping. In januari hebben wij een plek (38) op deze camping geboekt. Plek was prima! Wij hoefden niet telkens de steile helling te beklimmen. Alle plekken in deze rij (30 t/m 39) zijn overigens prima. Het zwembad is klein en om die reden geschikt voor kinderen tot 12 jaar. Niet ouder. Het verbaast mij dat andere bezoekers van deze camping het sanitair zo schoon vonden. Vonden wij absoluut niet. Dit ligt natuurlijk ook aan de bezoekers, maar het schoonmaken ging hier meer met de 'Franse slag'. De omgeving is prachtig! Het stadje Castellane is zeker een bezoek waard. Zwemmen in lac de Castillon is ook erg leuk. Het bezoek van een circus op de camping beviel onze kinderen ook wel net als het klimbos. Het klimbos kost € 5,- per keer en de Zip-line (voor kinderen vanaf 1.40 m) kost € 10,- per keer. Prima! Nena van de leiding heeft ons nog goed geholpen met het boeken van de canyoning buiten de camping. Let op: de avonden en nachten kunnen erg koud zijn! Ook in augustus.

Niet 4-sterren waardig

L. Sluiman
    15-9-2017
    • Activiteiten6
    • Onderkomen6

Bij aankomst op les collines kregen we vrijwel direct te horen dat er in het naseizoen veel faciliteiten gesloten zijn: onder andere vreemde openingstijden van zowel het winkeltje als de bar (09.00/11.00 en 17.00/19.00).

Een ijsje of iets drinken is dus smiddags niet mogelijk, terwijl er wel personeel rond hangt bij de bar en dergelijke.

Verder zijn de douches niet warm en is het sanitair aan onderhoud toe.

Tussen de voegen zit schimmel en de wc's zijn 9/10 keer bevuild.

Vier sterren geef ik deze camping niet, helemaal niet nadat wij hierna vertrokken zijn naar een met vier sterren beoordeelde camping in de drome (dus ook laagseizoen) waar alles wel super geregeld was (en schoon).

Het zwembad en centrale gebouw (receptie, winkeltje, bar) daarentegen ziet er allemaal wel keurig uit.

Mooie nette, gastvrije camping

Vissering
    14-9-2017
    • Activiteiten9
    • Onderkomen10

Mooi gelegen camping midden in de Provence. Prachtige ligging midden in de bergen. Hierdoor is er wel wat hoogte verschil op de camping. Als je 's ochtends je brood gaat halen heb je direct een goede cardio training, je moet dan namelijk een flinke heuvel op. Het sanitair is erg netjes en wordt dagelijks schoon gehouden. Het zwembad is klein, maar voor kinderen zeer geschikt. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam, ook met suggesties van wat er in de buurt te doen is. De nachten in september kunnen wel erg koud zijn. Wij zaten in een tent, hou hier dus rekening mee. Op 10 minuten rijden komt u in het prachtige dorpje Castellane, met veel leuke winkeltjes en restaurantjes. Ook een ritje langs de Verdon richting Lac ste Croix is zeer de moeite waard door de adembenemende uitzichten.Ook willen we Ben en Thea bedanken van touroperator voor hun gastvrijheid, tips en adviezen. Wij zullen hier zeker nog eens terugkomen in het na-seizoen.

Leuk voor 1 keer

Fam G
    30-8-2017
    • Onderkomen8

Grote camping met redelijk ruime plekken.

Wij stonden helemaal beneden, lekker rustig maar wel elke dag flink klimmen naar boven.

Animatie leuk als je kinderen ervan houden. Die van ons dus niet, die wilden alleen meedoen met bingo, waarvoor dus betaald moest worden en het klimbos waar ook een extra bijdrage voor gevraagd werd.

Sanitair prima, douches niet erg warm. Werd regelmatig schoongemaakt.

Restaurant ook prima voor een makkelijke hap.

Winkeltje had hele dag brood.

Nadeel van onze plek beneden het basketbalveld was dat het hek niet ver genoeg doorliep waardoor de ballen regelmatig de tent in kwamen rollen. Of erger nog, de berg af, weg bal.

Zwembad erg klein voor zo'n grote camping. Antislipvloer hier en daar flink versleten rondom het zwembad.

Omgeving prachtig. Prima supermarkt in Castellane.

Wij hebben geen koude nachten gehad, is dus afhankelijk van het weer. Wij hadden ruim 2 weken prachtig mooi weer.

Wel erg vreemd dat je voor de tractor, die eventueel de caravan of vouwwagen de steile helling optrekt, ook nog apart moet betalen wil je daar gebruik van maken. Zou gewoon een service van de camping moeten zijn.

• Activiteiten7

Camping is steiler dan verwacht. Wij stonden gelukkig in het midden en niet helemaal onderaan. Toiletgebouwen worden wel goed schoongemaakt maar er is toch altijd weer jeugd die het zonodig leuk vinden om de boel smerig te maken/vernielen. Geen streng beleid bij het zwembad, dat vinden wij wel positief. Geen strak broekje bijvoorbeeld. Ouders blijven toch altijd zelf verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen in het zwembad. Het is inderdaad een Nederlandse kolonie maar dat wisten we van te voren. Voor een keer niet erg. Animatie team doet hun best. Maar er zijn altijd weer ouders die hun kind te laat bij naar de activiteit brengen en dan vervolgens boos worden dat het animatie team hun weigert. Om vervolgens bij de receptie te gaan zeuren. Dit is toch echt de schuld van de ouder en niet van het animatieteam. Kom dan ook op tijd en stel je kind niet teleur.. Nadeel is wel dat je voor alle uitstapjes echt lang in de auto moet zitten. Ga maar uit van een dik uur voor alles. Castellane is zeer druk en toeristisch. Ook de bergwegen naar bijvoorbeeld Gorges du Verdon zijn zeer druk. En zoals verwacht 's nachts zeer koud. (Wij verbleven in een tent). Restaurant was goed en vind de prijs kwaliteit ok. Enige minpunt is dat mijn vrouw 's nachts naar het toiletgebouw moest en twee grote loslopende herdershonden tegen kwam. Ze bleef uit angst maar wachten op de wc. En wachtte totdat ze weg waren. We zijn hier ook niet voor gewaarschuwd. Achteraf bleek dat deze honden van de buurman van de camping zijn, welke onderaan naast de camping woont. Receptie gaf aan hier niets aan te kunnen doen en het alleen maar weer konden aangeven bij die buurman om de honden binnen te houden. Nou dan denk ik, plaats een simpel hek bij de onder ingang. Voor kinderen boven de 10 is er op de camping weinig te beleven. Speeltuin boven stelt niet veel voor. Wel zijn er fitness apparaten, halverwege de camping. Weer een ervaring rijker maar we gaan niet weer naar dit gebied en dus ook niet naar de camping. Veel te druk en te ver van alles..
    • Activiteiten5
    • Onderkomen9

Prachtige ligging v.d.camping met een steile helling voor dagelijkse loop.

Dit dien je van te voren wel goed te weten! voor mensen die slecht ter been zijn.

Kinderactiviteiten tot 11 jaar. Na deze leeftijd hebben ze voor de avond alleen een hangplek achter in het bos zonder verlichting / toezicht. Overdag activiteiten voor deze leeftijdsgroep genoeg te vinden in de omgeving.

Zwembad veel te klein voor hoogseizoen. Echt alleen ouders met kleine kinderen domineren het zwembad.

Zeker een minpunt is dat de camping zich in het hoogseizoen veroorlooft de bar dicht te doen om voor zichzelf een personeelsavond te houden.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark RCN Les Collines de Castellane in Castellane, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark RCN Les Collines de Castellane zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark RCN Les Collines de Castellane scoort een 8.01 uit 10 op basis van 381 reviews.