Camping La Bretonnièresterstersterster

8.7Fantastisch

Frankrijk, Pays de la Loire, St. Julien des Landes (Vendee)

8.7Fantastisch

• 7.7Staat v/h sanitair
  • 7.5Eetgelegenheden

Zoover silver Award 2019

Meer camping info
Tonen op kaart

Camping La Bretonnière is een gezellig familiecamping in Frankrijk vlakbij het strand. Het zwembad en de animatie maken de vakantie voor de kinderen zeer aangenaam. Puy du Fou is een absolute aanrader met mooie shows. Binnen 15 minuten rijden ben je aan de kust waar je het strand en leuke plaatsjes vindt.

301 reviews over Camping La Bretonnière

• 2019
    7Frans Vanwildemeersch23-09-2019

een 7 voor de plaats omdat het terrein nogal hellend was een 8 voor het sanitair, het was altijd net doch sommige toestellen waren gedeeltelijk stuk, en een voetmat bij de inkom kan de netheid nog verbeteren

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd in september 2019

• 10Wijnand03-09-2019

Fantastische Camping

Geweldige camping. Schoon, kindvriendelijke en zeer attent personeel.

Gereisd in september 2019

• 9Kaat28-08-2019

Geweldige camping!

Gemoedelijke, rustige en kleinschalige camping met zeer ruime plekken, leuk voor kinderen tot ongeveer 12 jaar. Er word veel georganiseerd voor de kinderen zoals kinderdisco, knutselen, spelletjes in de avond en elke week een springkussen o.i.d. Verder treden er bandjes op, zijn er mossel en crêpe-avonden, bingo enz. Maar vanaf 23:00 is het stil. Wat fijn is, is dat je er elke ochtend diverse soorten brood kunt halen, in de avond snacks, gedurende de dag ijsjes en vanaf de namiddag is de bar geopend. Erg vriendelijk personeel. Zowel Nederlands als Frans. Zwembaden zonder al te veel poespas maar wel erg fijn! Het enige minpuntje is het sanitair. Of heel heet of heel koud water en de toiletten niet altijd even schoon. Maar dit laatste ligt wellicht ook aan de gasten. In de omgeving veel mooie stranden!

• 6Staat v/h sanitair

• 9Ragna27-08-2019

Heerlijke vakantie gehad op deze camping. Eigenaren Aline en Regis zijn heel erg gastvrij en doen er alles aan om je een fijne vakantie te bezorgen. Veel activiteiten en faciliteiten (o.m. zwembad, visvijver, overdekt voetbalveld, tennisbaan, Jeu de boules, trampolines) voor kinderen. Campingterrein is mooi aangelegd (veel groen, bomen en vlinderstruiken) en wordt goed onderhouden.

Gereisd in augustus 2019

• 7Hans25-08-2019

Rustige kleinschalige camping zonder fratsen

De ontvangst gebeurt handig in het NL maar ook dan krijg je nog steeds alle camping-info ratelend achter elkaar. Het hele team is zeker niet onaardig maar de vriendelijkheid spat er nu ook weer niet van af. De camping ligt lekker dicht bij de zee en bij een aantal leuke Franse dorpjes. Nantes is een aanrader en ca. 1.15 uur rijden. Wij hadden een chalet van 24m2. Zelfs met 1 kind echt te klein. Je kunt je kont (sorry) niet keren. Koffers kun je haast nergens kwijt, hangen nergens haakjes voor jassen, kleding, handdoeken, kleine, smalle krakende bedden, lage voordeur, kleine douche etc. Chalet (nrs 1-10) ligt aan doodlopende weg. Voor de een lekker rustig, voor ons, iets te rustig. Uitzicht op bosjes. Voor kleine kinderen (tot 12 jaar, daarna niet echt meer...) wordt er veel georganiseerd. Voor volwassen worden er geen activiteiten aangeboden wat ik zelf erg jammer vind. 's avonds wel een bandje of pubquiz. Eten alleen pizza of patat.

• 6Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

• 3Jan23-08-2019

Vies en luidruchtig

Nooit meer. Mix van Franse en Engelse gasten. Sanitairgebouw wordt niet schoon gemaakt de dame gooit wat papier en elk hokje en weg is ze. Te vies !!! Zou bijna een hogedrukspuit voor de eigenaar kopen. Als er een plekje vrij komt.. Niemand komt even kijken of onderhoud plegen. Veel grote groepen ( op het voetbalveld ) Veel heel veel luidruchtige mensen. Zwembad is erg klein en geen zak aan. Als haring in een ton. Laat op de avond muziek en gelach.. wifi werkt niet gratis.

Voor ons niet meer.

• 2Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

• 4Mariska23-08-2019

Jammer....

Wij hadden gelukkig een rustige plek en genoten van de heerlijke stranden, maar anders waren wij al snel van deze camping vertrokken, omdat: Vies sanitair zonder toiletbrillen ( er loopt iemand rond met een schoonmaakkar, ze vult de toiletrollen aan maar thats it! chagrijnig personeel, ronduit vieze maaltijden, overvol en warm zwembad, onprettige sfeer, douches zijn of heel heet of ijskoud, veel last van mieren gehad, er word geen gras gemaaid of andere vorm van onderhoud gedaan. Deze camping word bezocht door Engelsen, Nederlanders en veel Fransen. Voor ons nooit meer!

• 1Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

• 7Mw R21-08-2019

Mooie camping, goede sfeer.

Wij hadden een andere camping geboekt , dichter bij de kust. Toen we daar aan kwamen bleek dat we met de caravan en voortent niet eens op de plek paste. Hier dus vertrokken en op deze camping terecht gekomen. Vriendelijke eigenaren, checken ook aldoor of overal alles in orde is. Ruime camping plaatsen, en mooi aangelegd. Zwembad niet zo groot, maar prima, en genoeg bedjes. Gezellige bar, waar s avonds altijd wel iets te beleven is. Vooral nederlanders en engelsen op deze camping. Erg goede sfeer. Enige minpunt, douches waren aldoor koud. En sanitair misschien aan opknapbeurt toe, en wc erbij?? Zeker een aanrader.

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 7Janette18-08-2019

De ontvangst op de camping was goed. De mensen waren erg vriendelijk, spontaan en behulpzaam. Jammer dat de wc geen bril hadden. Ook jammer dat je de mosselen niet bij je eigen caravan mocht eten. De eerste drie weken was het schoon bij de toiletten. De laatste week niet meer. Heel erg vervelend vonden wij de grote groep kampeerders naast ons. Pissen achter de campers. Hond liep los. Veel lawaai. Jammer, in die week is de beheerder ook niet op ons ‘ veldje ‘ geweest. Ook de andere Franse mensen pisten achter de tent. Terwijl de wc dicht bij was.

• 6Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd in augustus 2019

• 4Fam uit Utrecht.17-08-2019

Overdreven goed beoordeeld

Waar zijn de recensies van 2018? Dit is een echte Franse camping. Sanitair,, hebben wij in de afgelopen jaren wel beter gezien. Wc bril is tocht wel het minste wat je mag verwachten. Wij hebben erg veel last gehad van mieren, caravan zelfs om die reden verplaatst. Zwembad,,, tja.. strak zwembroekje verplicht.. Geen toezicht. Asociale Franse die kinderen verdrijven met hun balletje die op elkaar gegooid wordt. Rondom het vismeer moet je absoluut oppassen aantal ratten gespot.. Dit gewoon overdag! moet je voorstellen wat er 's avonds.. ( zie foto). Wij houden van de kust.. Daarom voor deze camping gekozen. Pizza's gekocht.. Wij hebben ze zo weggegooid.

Plekken zijn op zich redelijk ruim ( niet alles) maar op 15 aug nog alles ram vol. Dit maakt zeker het verschil... Douches is uitdokteren waar je heen moet. Te warm, te koud, en of geen licht. De weg is achter op de camping te horen. Voor ons geen herhaling.

• 4Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

17 tips over Camping La Bretonnière

• De Horasjes, 27-08-2013

Huur geen BBQ, maar koop er 1 bij de Supermarkt.

• Dirk Diepeveen, 16-07-2013

Wil je de regio Vendeé vanuit een nette en rustige camping verkennen dan is deze camping daartoe een prima plek.

• pietervandervelden, 28-08-2013

Mossel en/of crepe-avond.

15 vragen over Camping La Bretonnière

• Marieke, 29-06-2018

Zwemkleding

Welke zwemkleding is er voor mannen toegestaan? Je hoort vaak dat er ik Frankrijk speciale regels voor zijn.

• Nora, 01-09-2017

Fietsen vanaf de camping?

Ik weet dat er veel fietspaden langs de kust liggen, maar kan je ook goed fietsen vanaf de camping, routes zeg maar? Of kom je dan toch op D wegen uit? Ik hoor het graag!

D. Bloemen, 27-11-2017

Weinig of geen fietspaden. Je komt bijna altijd direct uit op een drukken Route National. Wij vinden het doodeng om te rijden met al die hardrijdende auto's vlak naast je.

• Mark L., 21-08-2017

bijzettentje toegestaan bij huuraccomodatie?

Weet iemand toevallig of je een bijzettentje bij een huuraccommodatie mag zetten? Ik heb de camping deze vraag gestuurd, en kreeg als antwoord dat je het kan reserveren via de website, maar ik kan het echt niet vinden op de website.

Camping La Bretonnière info

• Aantal sterrensterstersterster