Camping Huttopia Noirmoutier

Frankrijk, Pays de la Loire, Noirmoutier en l'Ile

6.9Voldoende

• 6.7Eetgelegenheden
  • 6Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Huttopia Noirmoutier voor je op een rij gezet:

Meer camping info

29 reviews over Camping Huttopia Noirmoutier

• 2019
    7Visser13-08-2019

Locatie top, sanitair basis, drukke camping!

Toen we net op de camping arriveerden, viel het ons best tegen. De kampeerplekken zijn klein, tenten staan dicht op elkaar, auto’s staan overal bij de tent en het is best druk. We namen ons voorgenomen het dat weekend aan te kijken en zijn uiteindelijk toch twee weken gebleven.

Pluspunten zijn: vriendelijk personeel, altijd toiletpapier en zeep aanwezig bij het sanitair, heel dicht bij zee, sanitair wordt regelmatig schoongemaakt, stokbrood te halen op de camping, speeltuin aanwezig.

Minpunten: kleine plekken, veel stof door het rijden van auto’s langs je tent, veel auto’s op het terrein, sanitair is basis; kinderbadje slecht (je bent zelf zeiknat nadat je je kind in bad hebt gedaan), veel geluidsoverlast van de camping ernaast.

Tenslotte: we hebben een leuke tijd gehad, maar gaan de volgende keer voor meer rust.

Tip: door de zandondergrond zijn houten haringen aan te bevelen!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 7Eckie28-07-2019

Ik geef een rapportcijfer 7 en zou niet teruggaan

Ik heb de camping beoordeeld op de volgende onderdelen: 1. Sanitair: echt ondermaats, verouderd. Wel regelmatig schoongemaakt. 2. Zwemmen en recreatie: helaas geen zwembad, een gemis. Zwemmen aan het strandje prima. Goed rekening houden met getijde, want bij eb kun je niet zwemmen. Speeltuin: matig 3. Terrein: infrastructuur erg rommelig, veel te kort op elkaar. Grootte kampeerplaatsen viel me tegen. Wegen en parkeerplaatsen prima geregeld. Verlichting slecht, ik moest in de avond in het donker naar mijn tent toe. Veiligheid: prima. 4. Winkels en horeca: vooraan de camping een eetgelegenheid, echt megaduur. 5. Openingstijden: geen opmerkingen / aanwezigheid personeel: prima, maar bij vertrek niet eens een vraag hoe we het hadden gehad / gesproken talen door personeel: prima Engels

• 6Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    6Remko21-08-2018

Mooie locatie - Veel lawaai

Mooie camping op mooie locatie, helaas wel erg druk in het hoogseizoen. Wij zijn door het lawaai s'nachts halverwege de vakantie vertrokken naar een andere camping. Tenten dicht op elkaar, grote groepen op plekken, jeugd van camping aan andere kant van de straat komt snachts schreeuwend terug van het stappen en elke nacht legen ze de glasbak van de camping wat veel lawaai maakt. Zonde van de mooie locatie!

• 8Eetgelegenheden

The campsite manager, Responsable Réservation, 12-11-2018

Hello Thank you for your opinion. We are sorry to read that you left the campsite because of the noise. The nightporter always tries to keep it quiet the whole night. We hope that you loved our island.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• Oude reviews

9Annelies Monsma24-10-2017

Een fantastische vakantie met de familie beleefd!

De ligging op het eiland, het uitzicht over de zee, de accommodatie, de activiteiten, het was in 1 woord fantastisch! Wij hebben met de familie optimaal genoten en het was fijn om ook in het Nederlands bij de leiding terecht te kunnen. We kijken met veel plezier terug op deze vakantie en hebben met de familie mooie, nieuwe herinneringen gemaakt. Kortom voor ons een adres voor herhaling vatbaar!!!

• 10Staat v/h sanitair

Sefanja, responsable du camping, Responsable Réservation, 08-08-2018

Beste gast,

Hartelijk dank voor het positieve bericht. Erg fijn om te lezen dat u een fijn verblijf heeft gehad!

Hopelijk mogen wij u in de toekomst wederom verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

The campsite manager.

Gereisd met vrienden in juli 2017

• 9Annelies Monsma18-07-2017

Een superlocatie in een prachtige omgeving!

Het sanitairgebouw is schoon, er is altijd toiletpapier en zeep aanwezig. Er wordt regelmatig amusement verzorgd in de avond. Ook voor de kinderen is er genoeg te doen, bijvoorbeeld 2x per week zijn er ponyritjes. Het uitzicht is fenomenaal als je van de natuur en de zee houdt. Op het eiland zelf is ook genoeg te zien en te doen, leuke plekjes met terrasjes, haventjes, markt, fietstochtjes enz. Via de brug zit je op redelijke korte afstand in de badplaats Saint Jean de Monts en meerdere gezellige badplaatsen. Teveel om op te noemen!

• 9Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Huttopia Noirmoutier, Webmaster, 18-08-2017

Beste gast,

Hopelijk mogen wij u in de toekomst wederom verwelkomen.

Met vriendelijke groet, Huttopia Noirmoutier

Gereisd met partner in juli 2017

• 8Niek12-05-2017

vakantie om niet te vergeten voor kampeerders

Houd jij van op een camping leven met alles erop en eraan ga dan naar noirmoutier, laten we beginnen bij de camping zelf. Als je aankomt ga je naar de receptie en iedereen spreekt engels, zelfs iemand nederlands. het sanitair is goed ondanks dat er veel douches zijn is het er in de avond wel druk. De wc's en afwas zijn gratis, voor de wasmachine moet je 1 euro betalen. Verder vond ik de mensen ook heel aardig, er zijn ook veel nederlanders. De omgeving is ook goed je kan op loopafstand van ong 5 min goed eten en ook buiten de camping is het eten goed. In het dorp is het ook altijd gezellig er is een leuke markt 3 keer in de week en er zijn genoeg supermarken. Ik persoonlijk zou wel kiezen voor een iets duurdere plek aan het strand. Daar zit je altijd goed! als het eb is kun je ook wadlopen maar dat kan niet elke dag, dat is ook wel fijn want als het warm is kan je ook lekker zwemmen

• 7Staat v/h sanitair

The camping Team, Responsable Réservation, 27-07-2017

Bonjour, Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw positieve ervaring te delen ! Wij zijn blij om te lezen dat u een fijn verblijf heeft gehad op Huttopia Noirmoutier. Wij hopen u in de toekomst wederom te mogen verwelkomen. Tip : wanneer u graag een plaats aan zee wilt boeken, moet u er vroeg bij zijn. Dit zijn de eerste plekken die worden geboekt. Met vriendelijke groet, Het team van Huttopia Noirmoutier

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 8iris16-08-2016

Hele fijne camping, goed voor een supervakantie.

Prima camping, direct aan zee met mooie ruime plaatsen. Het zandstrand loopt langs de gehele camping, en nog veel verder door tot aan Plage des Dames, een omgeving die doet denken aan een strand in de jaren 50. Wij komen er nu 5 jaar. Alleen voor de pubers is er niets te beleven, de animatie die er is, is alleen in het Frans. Sanitair eenvoudig maar goed en wordt meerdere keren per dag schoongemaakt. Er was geïnvesteerd in nieuwe douches, maar wat ons betreft is dat mislukt want nu kun je de watertemp. niet meer regelen; zo nu en dan plotseling veel te heet water tijdens het douchen. Leuk restaurantje op de camping, en ook op het terras bij de receptie kun je terecht voor een lekkere pizza of een overheerlijke café au lait. Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Streven ernaar bepaalde regels (geen waslijnen aan bomen e.d.) perfect na te leven. Na 23.00 u. is het rustig, maar ook overdags zou je niet zeggen dat het hier een camping met ruim 800 plaatsen betreft! Wat een fijne plek om te relaxen en echt helemaal tot rust te komen!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 8M en C28-07-2016

Mooie plek

Wij hadden een plek met zeezicht erg mooi! De plek zelf was een zandbak waardoor het erg moeizaam was om de caravan te manoeuvreren, gelukkig hulp gekregen van medekampeerders anders was het echt niet gelukt, hierover vooraf niet geïnformeerd bij aanmelding receptie.. Camping is vooral bezet door Fransen en staat erg vol, op zich geen last van. Auto parkeren langs de weg, waar vaak niet genoeg plekken zijn als de kampeerplekken allemaal bezet zijn. Speeltuin voor de kinderen erg leuk! Veel te doen in de omgeving, ook met de fiets. Douche sanitair gaat om 23.00 het licht uit, erg vervelend als je dit niet weet, douches moeilijk op temperatuur te krijgen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9A. Monsma17-07-2016

Prachtige ligging aan zee!

Zeer gastvrij personeel, op het terrein ook veel te doen zoals pony rijden, kano huren, fietsverhuur enz. Er is een restaurant op het terrein met heerlijke pizza's en terras met uitzicht op zee, daar hebben wij menig avond van genoten! Ook de snackkar vlakbij de receptie is aan te bevelen en de wifi is uitstekend. Wij hebben genoten van onze huurtent pal op zee, fenomenaal uitzicht. De beheerders van de camping zorgen goed voor het naleven van de regels, wat helaas niet altijd door iedereen in dank wordt afgenomen, maar waar de andere campinggangers profijt van hebben. De omgeving is zeer geschikt voor fietstochtjes langs de dorpjes en haventjes. Verse oesters, mosselen enz. gezoute boter en het bekende grove zout van het eiland is aan te bevelen. Voor ons voor herhaling vatbaar!

Gereisd met partner in juli 2016

• 8Mika27-06-2016

Redelijk goed

Vriendelijke receptie; goede administratie; redelijk en vriendelijk eethuis; goed toezicht op naleven campingregels

Gereisd met partner in mei 2016

Camping Huttopia Noirmoutier info