Vakantiehuis Le Nid de Merle

Meer vakantiehuis info

39 reviews over Vakantiehuis Le Nid de Merle

• 2019
    9A.V. Sanders30-06-2019

Fijne ontvangt en super accomodatie.

Als je niet gewend mocht zijn aan totale stilte (ontbreken van enig verkeersgeluid of stadsgeluiden), moet je wel even wennen. Na 2 dagen werd dat een heerlijkheid.

Gereisd met partner in mei 2019

• 10Diane Bzdenga23-05-2019

Amazing!

Uitstekend verblijf om tot rust te komen en de prachtige Normandische omgeving te verkennen. Kan dit verblijf aan iedereen aanbevelen, was trouwens al de 2de keer dat we er waren. In één woord: fantastische plek, vriendelijke eigenaars en mooie omgeving!

Gereisd met vrienden in april 2019

• 2018
    10Pascal24-08-2018

Week mogen verblijven in de Bergerie met onze 2 kinderen. Eigenaar spreekt Nederlands, vriendelijk emailcontact en goede ontvangst door Audrey die gedurende de week voor alle vragen bereikbaar was. De Gite is geschikt voor 5 personen ligt op een groot stuk eigen grond in een rustige omgeving en is authentiek Normandisch en van alle gemakken voorzien, erg compleet, schoon en kindvriendelijk. Kinderspeelgoed / boeken, spellen ook in het Nederlands zijn aanwezig. Buiten is er nog een basketbal veld, zandbak en glijbaan/schommel. Uitzicht is werkelijk fantastisch. In de omgeving is er genoeg te zien/beleven. Dorpjes in de buurt, visvijver, Honfleur, kustplaats Deauville op 20 min en de D-Day stranden zijn op een uur afstand goed te rijden. Kan geen punten bedenken die ons gedurende de week zijn tegengevallen. We hadden hier al veel eerder heen moeten gaan en komen hier zeker nog een keer terug.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Fam. Koster07-05-2018

Heerlijke week gehad, aanrader voor Normandië

Wij zaten een week in La Bergerie en wij hebben een heerlijke week gehad. Het huisje was netjes en compleet ingericht (met goed werkend internet), zeer comfortabel voor een gezin. Het huisje heeft een groot grasveld met bijbehorend buitenspeelgoed. Ideaal voor kinderen. In de omgeving is veel te zien, op een uur rijafstand heb je D-day stranden, leuke dorpjes en andere bezienswaardigheden zoals Rouen en het kasteel van Willem de veroveraar. Daarnaast zeer gastvrij ontvangen en op weg geholpen door Audrey en de eigenaresse op afstand. Verder niet onbelangrijk; de bakker zit dichtbij dus iedere dag verse croissants. Wij kwamen zeer uitgerust thuis, mede dankzij de zeer goede bedden. Kortom, een aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

• 10Ellis30-04-2018

Eén week was te kort, het is een heerlijk huis!

Heerlijke week gehad in de meivakantie in La Grange. Het huis ligt prachtig op een heuvel met een mooi uitzicht vanaf het terras. Ook als je binnen ben, heb je een mooi uitzicht op de weilanden en bomen door de grote glazen pui aan de de achterkant van het huisje. Wij houden van koken en waren dan ook blij verrast met de grote Weber BBQ en de complete keuken. Ook was het fijn dat we geen handdoeken of bedlinnen hoefden mee te nemen van huis. We zijn gastvrij ontvangen door Nederlandstalige Audrey en mede door het prettige e-mailcontact met de eigenaresse, voelden we ons welkom en thuis. Het huis ligt in de natuur maar toch is er dichtbij een bakkertje en een supermarkt. Het is een prima uitvalsbasis voor de DDay bezienswaardigheden maar ook voor een dagje strand (Deauville, Trouville) of stad (Caen, Honfleur). Onze kinderen zijn 10 en 12 en hebben veel op het basketbalveld gespeeld en hadden een comfortabele kamer samen.

Gereisd met oudere kinderen in april 2018

• Oude reviews

10jasmienw121-08-2017

Kon niet beter

Wij zijn net terug van ons verblijf in Le Nid de Merle. Wij verbleven in La Grange, het huis voor 4 personen. Werkelijk alles was aanwezig: veel keukengerei, goede wifi, zeer goede bedden, veel toeristische informatie, een bbq, parasol... De grootste troef is toch wel het prachtige uitzicht op het dal die je hebt vanuit de living en vanop het terras! Het gastgezin is ook zeer vriendelijk. Ik zou het iedereen aanraden!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 10Ciska13-08-2017

Geweldig plekje in een prachtig stukje Frankrijk.

Schitterende ligging boven op een heuvel met een geweldig uitzicht. Huisje 'le Grange' is prima geschikt voor een gezin van 4 personen en voelt ruim aan. De inrichting is erg kompleet en het is fijn dat je zelf niet voor bedlinnen en handdoeken hoeft te zorgen. Hoewel er 3 woningen op het landgoed staan is er veel privacy en voor kinderen genoeg ruimte om te spelen. De directe omgeving met smalle weggetjes en veel vakwerkhuizen is prachtig, maar ook de gezellige kustplaatsen zoals Honfleur, Deauville en Trouville zijn snel bereikbaar. Eigenaresse Manon is prima te bereiken en dat in het Nederlands, dus wel zo handig. We hebben hier prachtige weken gehad en bij een volgend bezoek aan Normandië zouden we hier graag weer verblijven.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 9Robbert13-08-2017

Een mooi huisje met een geweldig uitzicht

We voelden ons erg welkom en Audrey en Manon waren altijd bereikbaar voor eventuele vragen. Er ontbrak werkelijk niets in het huisje. Fijn om zoveel informatie van de omgeving bij de hand te hebben. Het huisje ligt op een schitterend landgoed. Zeker een plekje om nog eens terug te komen!

• 9erjendrost26-07-2017

Fijn, rustig vakantiehuis

Wij verbleven met onze 2 jarige dochter in de Bergerie. Iedere dag weer een (ander) prachtig uitzicht. Mist in het dal, regen, maar vooral veel zon en prachtige wolkenpartijen zagen we langskomen. Een huisje voor 5 personen. Als je met 3 kinderen gaat, moeten ze allemaal bij elkaar op de slaapkamer. Voor onze dochter was een goed campingbedje aanwezig, evenals speelgoed, kinderservies en zelfs een potje. Super handig! Voor het huis een enorm stuk (privé) grasveld. En achter het huis op het domein nog een voetbalveldje, basketbalveld en zandbak. Tevens genoeg ruimte om even een rondje te maken met bijv. een loopfietsje. Huisje is voorzien van vele gemakken: veel keukengerei, ruime hoeveelheid informatie over de omgeving, spelletjes, boeken etc. Prima bedden. Badkamer met bad, prima douche, het is allemaal wel wat krap in bad/douche voor ons lange Nederlanders. Enige toilet van het huisje zit op de bovenverdieping. Huisje is schoon, maar niet overal even stofvrij. Omgeving genoeg te doen, reken wel reistijd voor de belangrijkste bezienswaardigheden. Leuke stranden (Deauville, Villers-sur-Mer) op zeker 20 minuten (in het weekend gaan alle Fransen ook die kant op). D-day stranden dik uur rijden, als je daar erg voor geinteresseerd bent, zou ik een accommodatie kiezen die meer in omgeving Bayeux ligt. Safaripark Cerza binnen 20 minuutjes, super dichtbij en leuk met kinderen! Kliffen van Etretat op een uurtje, maar vonden wij echt de moeite waard. Verder (bijna) iedere ochtend even de heuvel afgereden naar Blangy-le-Chateau (5-10 minuutjes), waar een uitstekende bakkerij zit.

• 9Marty10-07-2017

In één woord: fantastisch

Wij hebben een weekje verbleven in het middelste huisje "La Bergerie". We waren nog maar pas aangekomen of we voelden er ons al helemaal thuis in dit mooi afgewerkte vakantiehuisje. Een heel ruime keuken met werkelijk alles aanwezig, de bedden netjes opgemaakt, handdoeken lagen klaar en bovendien een kast vol speelgoed voor onze dochter. Op het rustige afgesloten domein kon ze bovendien naar hartenlust spelen. De locatie is geweldig, midden in het groen een prachtig uitzicht van op het terras. Tevens ook een goede uitvalsbasis om Normandië verder te ontdekken.

Vakantiehuis Le Nid de Merle info

• Aantal personen5 tot 6