Camping Le Fanal

7.4Goed

• 6.6Eetgelegenheden
  • 2.9Staat v/h sanitair

Meer camping info

Camping Le Fanal ligt in Normandië. Verwacht hier geen groot zwembad en houdt er rekening mee dat de animatie in het Frans is. De stacaravans zijn modern en hebben een wasmachine. Verder is er een restaurant. Een populaire bestemming onder mensen die de invasiestranden willen bezoeken. Alle stranden bevinden zich op maximaal een uurtje rijden.

645 reviews over Camping Le Fanal

• 2019
    6Linda06-09-2019

Een erg geslaagde zomervakantie!

Wij zijn hier van 12-08-2019 t/m 28-08-2019 geweest met onze caravan. En onze kinderen van 16, 6 en 2 jaar oud. De vakantie was geweldig en Normandië is heel erg mooi. Er zijn een aantal dingen die wij aan de camping zouden aanpassen: een nieuwe receptie, groter binnenbad (met parmanent toezicht. Nu moest je opletten dat er niet op je gesprongen werd vanaf de kant, verwarmd buitenbad. Meer straatverlichting, het was nu soms best donker als je nog even naar het sanitair wilde gaan.

En als eerste alle sanitair gebouwen slopen en er nieuwe voor plaatsen. Er werd goed schoongemaakt (4-5 x per dag), maar zoals overal zijn er gewoon vieze mensen. Als je op een camping verblijft zorg er dan ook voor dat je de ruimte waarin je bent geweest weer netjes achter laat. Dat heeft niks te maken met dat er niet goed schoongemaakt wordt door het personeel, maar met hoe ranzig sommige mensen zijn. Het personeel is super vriendelijk en behulpzaam!

• 5Eetgelegenheden

• 2Bakker20-08-2019

Nooit meer naar deze gebreken camping

Bij aankomst zagen we gelijk het oude sanitair gebouw staan. Oud is niet erg als het maar wordt onderhouden en goed schoon is. Echter waren bijna alle lampen boven de wastafels kapot en lekkende leidingen. Schoonmaken was met de Franse slag en dus een ranzig gebouw. Ik zou de hond er nog niet onder de douche zetten. Veel straatverlichting stuk dus in de avond moet je zelf verlichting meenemen om niet te struikelen over de gaten in het asfalt. Restaurant levert eten wat niet gaar is net als het brood smorgens. Savonds is er tot 24 uur harde muziek. Beetje muziek is niet erg maar dit stond zo hard. We zijn daarom ook binnen 2 dagen (ipv 5 dagen) weer vertrokken. Kinderen alleen naar de speeltuin laten gaan is ook al niet mogelijk want die worden weggepest door Franse kinderen. De camping is echt op Fransen gericht (animatie, avondshows, etc.). Voor ons deze camping nooit weer en hebben de touroperator ook hierover geïnformeerd.

• 2Eetgelegenheden

• 4Susan12-08-2019

Geen 4 sterren campings , veel te duur

Ondanks dat wij het met de familie prima naar ons zin hebben gehad komen wij hier niet meer terug. 4 sterrencamping zeker niet waard . Het allerergste zijn de sanitaire voorzieningen , gewoon smerig . Schandalig . Geen winkeltje op de camping , zwembad te klein voor zon grote camping .

• 8Eetgelegenheden

• 1Vakantieman10-08-2019

Deprimerende camping, geen sfeer, fantasieloos...

Deprimerende camping, geen sfeer, fantasieloos... Het sanitair is niet schoon en ronduit treurig, de vloer rondom de toiletten zijn nat en het ziet er armzalig uit, aan de achterzijde lekt het water door de vloer. De chemische toiletten aan het begin van het sanitair zijn erg vies en de geur komt je tegemoet. Aan de douche zit geen douchekop, ze zijn heet en niet instelbaar.

Het zwembad is klein en koud, wel schoon en netjes. De kampeerplek is niet omheind en brengt ook hier geen gezellige indruk, de uitstraling van de camping zijn ze vergeten.
    Wij zijn wel wat sobere campings gewend, maar deze is niet in orde. De medewerkers zijn aardig en doen hun best, maar het is geen vier sterren waard, zeker niet als je bekijkt wat je hiervoor betaald. Dan zijn er in de omgeving betere alternatieven te vinden.

• 4Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 3Rutger09-08-2019

Teleurstellend

Geen fijne camping, ter ver uitgestrekt met sterk verouderde faciliteiten voor kampeerders.

• 2Staat v/h sanitair

• 7Henk06-08-2019

Wanneer de sanitaire voorzieningen eens vervangen

Zie bovenstaande. Komen hierdoor dus niet meer terug!!

• 2Eetgelegenheden

• 5Alexander04-08-2019

Nooit meer!

Ik ben het met Moniek eens. De camping heeft 4 sterren, maar drie is beter op zijn plaats. Sanitair is redelijk schoon maar verouderd. Reparaties worden niet gedaan. Tot 00:00 uur komt er herrie uit het restaurant behalve op zaterdag. Dan is het stil. De ligging om Normandië te verkennen is goed. Maar ik kom op deze camping zeker niet meer terug. Prijs kwaliteit is ver in onbalans! Ik raad de ANWB en ASCI aan om de sterren te downscalen. Of ze moeten er zeer hard aan gaan werken. Ik heb geboekt tot 08 augustus maar we zijn aan het overwegen om eerder weg te gaan!

• 3Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 7Laurens03-08-2019

Leuke camping

Sanitair is aan onderhoud toe. Dit maakt het geen 4 sterren camping waard. Tevens is het jammer dat er geen winkeltje aanwezig is op de camping voor de hoog nodige items

• 5Anouk02-08-2019

Viel tegen

Voor de kinderen van 7 en 11 een prima camping. Mooi groot speelterrein, leuk buitenzwembad (wel koud) en binnenzwembad (warm, maar erg klein). De kampeerplekken zijn prima. Zachte grasbodem. Weinig privacy ivm afwezigheid van bomen of hagen. Sanitair is erg armetierig en niet fris. Er is veel kapot; geen wc brillen, geen haakjes, geen douchekoppen. Het personeel is onvriendelijk en niet gastvrij. Her restaurant op de camping is een afrader; het eten is duur en niet lekker, slechte bediening en service. Afhalen van het brood 's morgens duurt erg lang en personeel is nors. Veel campinggasten halen brood bij de bakker in het dorp (op loopafstand). Animatie op de camping is alleen voor Franstaligen en is elke avond tot 23:00 luid te horen. Wanneer je een kampeerplek verder naar achteren is, heb je er weinig last van. Kortom prima voor een paar dagen, wanneer je niet te hoge eisen stelt.

• 3Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 7Bent01-08-2019

Nette ruim opgezette camping voor paar dagen

Last minute geboekt als tussenstop richting zuid Bretagne. Van 31 juli 2019 tm 3 aug 2019 met drie kinderen (9, 4 en 2). Eerste indruk bij aankomst Isigny Sur Mer was dat t dorp heel saai oogde. En de camping ook eigenlijk bij aankomst. Geen typische gezellige familie camping. Wel ruimtelijk in opzet, schoon en netjes.

Wij hadden Tohapi mobile home 6 p. Mooie rustige plek achteraan. Vrouw van Tohapi sprak alleen Frans. Super vriendelijk en vrolijke dame, maar geen Engels is wel beetje jammer. Ze deed wel enorm haar best met translate dus dat is een plus.

2 zwembaden, 1 kleine overdekt. Weinig aan. Andere is prima zwembad buiten met 3 glijbanen. Brood in ochtend ruim voldoende aanwezig (vanaf 8.30), geen dikke rijen. Mobile home ook schoon, wel ietsje achterstallig (lichte schimmel naast 1 raam), prima te doen qua ruimte behalve opbergruimte. Da's erg krap.

Voor doorreis/paar dgn prima camping, wel 3 ster en niet 4 wat ons betreft

• 7Eetgelegenheden