Camping La Vallée

7.1Goed

Frankrijk, Normandië, Houlgate (Calvados)

7.1Goed

• 5.9Eetgelegenheden

Meer camping info

Camping La Vallée (Normandië) is een echte gezinscamping waar het animatieteam voor leuke activiteiten zorgt. Kinderen tot en met 12 jaar zullen zich zeker niet vervelen. Het zwembad met glijbanen zorgt voor extra plezier. De camping ligt aan het strand en vlakbij het gezellige dorp Houlgate. Bezoek de indrukwekkende bunkers op Mont Canisy.

Contact

221 reviews over Camping La Vallée

• 2019
    7André van der Snee06-10-2019

Een heerlijke vakantie in mooi Normandië!

Wij waren verrast over de vele aantrekkelijke kanten van Normandië en vroegen ons af waarom we dit prachtige gebied niet veel eerder hebben ontdekt. In het najaar is het heerlijk rustig op deze mooi gelegen camping. Dat vonden wij prima. Onze stacaravan van Homair was van alle gemakken voorzien. Wij hadden onze fietsen meegenomen en hebben daar met heel veel plezier gebruik van gemaakt. Langs de inasiestranden 'Gold' en 'Sword' liggen vele kilometers fietspad langs zee. Houlgate is een leuk plaatsje met een mooi strand. In de directe omgeving liggen ook mooie (bad)plaatsen zoals Dives sur Mer, Cabourg en Franceville. Aan de Côte Fleurie is het landschap glooiend en lieflijk. De sfeer is gemoedelijk. Er is veel historie, niet alleen rond de invasiestranden / D-day, maar ook van voorgaande eeuwen bv. in Bajeux. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en zullen zeker in de toekomst Normandië vaker gaan bezoeken.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2019

• 8Roos23-09-2019

Fijne tijd

Na een vriendelijke ontvangst twee weken op deze prachtige camping verbleven met mijn ouders in een hele ruime mobilhome. Mooie rustige camping ondanks de vele mobilhomes. Op 20 minuten loopafstand van Houlgate en de zee. Veel te doen in de nabije omgeving.

Gereisd met vrienden in september 2019

• 8Jurgen Ten have26-08-2019

Stacaravan super. Camping oké. Het weer afwachten.

Prima camping. Met een leuke kantine. Kids vermaken zich er wel. Ze noemen het restaurant en bar maar dat mag die naam niet hebben. Campingwinkel kan ook beter.

Animatie goed. Zwembaden prima. Omgeving leuk.

• 3Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

• 7regine21-08-2019

prachtige vakantie gehad in Normandië

2 weken vertoeft op de camping. wij hadden met ons gezin, 6 personen ( 4 jongens in de leeftijd van 3t/m14) een 6 persoons stacaravan nr 185 met uitzicht op het zwembad en prachtig uitzicht op de zee. Helaas vonden wij de caravan niet echt schoon bij aankomst( onder bedden veel viezigheid, hoekjes worden vaak vergeten schoon te maken zat echt veel aangekoekt vuil. ) ook was de bekleding van de banken helemaal stuk op onze melding hiervan werd gezegd tja dat kost ons 1000 euro om dat te vervangen??. ook de ligstoel en buiten stoel kapot hier werd wel gelijk een andere voor gebracht. zwembad is prima , duidelijke regels en goed onderhouden. personeel erg vriendelijk. Camping is prima uitvalsbasis voor de D Day stranden en mooie stadjes en dorpjes in de buurt. arromonches- les bains , Omaha Beach,maar nog dichterbij de bunkers van Mont Canisy. Deze vakantie heeft een onvergetelijke indruk achter gelaten bij ons allemaal.

• 5Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

• 8Jelle14-08-2019

Erg leuk en netjes

Aangekomen op het mooiste plekje van de camping troffen we een brandschone mobilhome aan. Mooie overkapping erbij dus dik tevreden. Receptioniste spreekt Nederlands en de rest van de medewerkers Engels. Zwembad is prima en lekker op temperatuur. De glijbanen, vooral de rode, erg gevaarlijk. Niet heel geschikt voor kleine kinderen dus. De camping staat vol met mobilhome's en maar een paar campeerplekken. Voor ons geen probleem. Om 23 uur is het stil op de camping. Er was wel animatie maar geen gebruik van gemaakt. Prima vakantie en prima camping. Wel een uur rijden richting de D day stranden.

• 9Staat v/h sanitair

• 8Ellen7314-08-2019

Prima gemoedelijke camping!

Net terug van een weekje vakantie in een mobilhome via touroperator. Wij begrijpen de negatieve eerdere reviews niet eigenlijk. We vonden de plekken zeer ruim waarbij rekening gehouden is met privacy. De sfeer is gemoedelijk. Het zwembad buiten is lekker qua temperatuur (verwarmd) en er is een overdekt zwembad. Leuke glijbanen. De looproute naar het strand is niet erg ideaal. Onze tieners (3x 14 jaar, 1x 16 jaar) hebben zich ontzettend goed vermaakt met de tafeltennistafels, het zwembad en de andere aanwezige jongeren. 's avonds is het vanaf een uur of 11 rustig op de camping. Het winkeltje is klein (het broodnodige is te verkrijgen) maar er zijn op 15 minuten afstand meerdere grote supermarkten. We hebben lekkere pizza's afgehaald op de camping. Het restaurant is inderdaad een ongezellig ogende zaal. Vooral Cabourg vonden wij een gezellig dorpje/stadje, ook om wat te eten. Wij vinden deze camping, helemaal voor een weekje, echt een aanrader!

• 8Staat v/h sanitair

• 6A. Wessels03-08-2019

Geen sfeer

Dit is niet meer een camping te noemen, op enkele kampeerplekken na staat het hele terrein vol met witte mobile homes. Dat geeft een andere sfeer. Je moet er van houden. De camping is groot en daardoor onpersoonlijk. Onze zoon van 12 heeft erg genoten van het zwembad. Ander genot zochten wij buiten de camping. Houlgate is een leuk plaatsje, net als Cabourg en het strand is mooi.

• 6Staat v/h sanitair

• 8Ronald03-08-2019

Mooie camping, vriendelijk personeel

Camping heeft zeer ruime vaste staanplaatsen met een mooi zwembad en grote groene speelvelden. Mooie omgeving ook. Personeel is zeer behulpzaam. Wij waren iets vergeten en zonder probleem werd dit nagestuurd.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 7Claudia03-08-2019

Leuke camping

Een super leuke camping! Het zwembad is wel klein en daardoor erg druk. Er zijn grote velden (voetbal, basketbal, tennis) waar kinderen zich uitstekend kunnen vermaken. (over het algemeen Franse en Engelse animatie) Op de camping moet iedereen om 23.00 uur stil zijn, voor de oudere jeugd is dit niet leuk, zij moesten zelfs na 23.00 uur de camping verlaten om nog te chillen. Er zijn pony's en ezeltjes, je kunt niet op de pony's rijden. Het strand ligt op 20/25 minuten lopen vanaf de camping. Je kunt broodjes kopen bij de receptie, maar wij gingen elke dag het dorpje in om naar de bakker te gaan. De Lidl ligt op ongeveer 10 minuten rijden van de camping, in Dives Sur Mer.

• 6fam smits01-08-2019

Prachtig gelegen camping, in mooie omgeving

Camping is licht glooiend. Erg mooi gelegen, grote plaatsen. Bij mooie dorpjes en is centraal gelegen. Brood dag van te voren bestellen. Winkeltje is beperkt. Voor groenten/fruit en vlees moet je naar een supermarkt in de buurt.

Het zwembad is aan vervanging toe. Het ijzeren zwemtrapje is erg glad. Kun je op uitglijden.

De treden van de grote trap van het zwembad zelf, zijn slecht te zien in het water, alles dezelfde kleur, daarnaast laat het kunststof van de treden gedeeltelijk los van de ondergrond wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. Ook de bestrating om het zwembad kan beter.

• 5Eetgelegenheden

Camping La Vallée info