Camping La Vallée

Camping La Vallée
7,6

134 reviews over Camping La Vallée in het Nederlands

Prima camping, prachtige omgeving!

Chantal
19-6-2018

We zaten een weekje op deze camping in juni, oftewel in het laagseizoen. We verbleven in een Mobile Home (Casa Allure Lounge). Deze was gloednieuw en echt van alle gemakken voorzien! Hoewel deze geschikt is voor 7 personen, zou ik er echt met max. 5 personen verblijven. De camping zelf is prima. Voor kinderen is er meer dan genoeg te doen. Er was nog niet zoveel animatie, maar dat komt omdat het laagseizoen was. Ook het sanitair op de camping zelf kan ik niet beoordelen, daar hebben we geen gebruik van gemaakt. Hetzelfde geldt voor het winkeltje / de receptie. Het zwembad is fijn en dat een van de zwembaden overdekt is, is een groot pluspunt. Pas wel op met 1 van de glijbanen (de 'tol'), want daar kun je je flink aan stoten! Het restaurant vond ik kwalitatief matig en heel ongezellig. De omgeving van de camping is prachtig en het is een prima uitvalsbasis om alle mooie plaatsen te bezoeken! Wij hebben een fijne vakantie gehad!

niet meer

eric
15-6-2018

met volle verwachting had ik voor de 12 de maal mijn plaats op de camping gereserveerd. Ik kreeg daarop een mail met de boodschap dat de plaats niet meer kon geboekt worden en ze mij een andere plaats zouden geven wat ik vreemd vond want dat ging andere jaren wel. Na telefonisch Contact zeiden ze me dat er nu een safari tent op de plaats stond en dat ze een goede plaats gingen geven. Bij aankomst bleek dat de camping een andere eigenaar had en mijn zogezegde mooie plaats was een plaats boven waar een stacaravan had gestaan en al de afval daarvan nog lag. Na overleg dan toch een andere plaats gekregen aan de ingang met het nodige rumoer. de gezelligheid en de sfeer van de vorige jaren was er gewoon niet meer ook omdat men zich enkel op de sta caravans richt en de mensen met de tent en caravan ,de echte kampeerders, weinig van tel zijn. Het restaurant was ook niet meer wat het was. Vind het spijtig dat ik zulke manier afscheid moet nemen van een camping waar ik mij 11 jaar heb geamuseerd en een familiale sfeer was.

Nooit meer

Fennema
3-3-2018

Wij kamperen al jaren, maar nog nooit z'on slechten camping gehad. De personen bij de receptie zijn zeer onvriendelijk! Als je iets meld halen ze de schouders op en zeggen ze gewoon pech. Ze nemen je niets serieus. Ook liggen de prijzen erg hoog met wat ze te bieden hebben. Er zijn 2 toilet gebouwen en de een is net iets beter dan de andere. De ene toilet lig vol met ontlasting en de andere toilet ligt de urine op de vloer. Als je een melding maakt, geven ze er niets om. De stank is ook echt vreeslijk. Het zwembad was fris, niet aangenaam. De kampeerplekken verschillen heel erg. 's avond heb je nog tot 00.00 uur last van de animatie. Luid gelal in het nederlands. Kortom een camping vol nederlanders, slechte hygiëne en onvriendelijk personeel. Voor ons nooit weer!

We hebben een aantal aanbieders voor La Vallée voor je op een rij gezet:

Leuke gezinscamping met veel activiteiten

Mandy
13-1-2018

Veel kinderanimatie/activiteiten. Verwarmd zwembad was overdekt met daarbij ook mooie glijbanen. Uurtje rijden naar invasiestranden.

Verdere faciliteiten op de camping waren wel ok, maar niet bijzonder.

Mooie camping in een nog mooiere omgeving.

Eimon
24-9-2017

Mooie camping naast het prachtige dorpje Houlgate. Vriendelijk personeel bij de receptie die goede adviezen geven over bezienswaardigheden in de buurt. Een klacht over de mobile home werd adequaat opgepakt. Leuk zwembad en uitgebreide kaart in het restaurant en een leuk springkussen voor de kids

Wij stonden vlak naast de spoorlijn met onze mobile home. Desondanks weinig last gehad van de trein.

Minpunten:restaurant is niet echt sfeervol, hoewel de bediening heel vriendelijk is is er weinig personeel waardoor je wat lang moet wachten.

helaas nooit meer

Esther
11-9-2017

Na jaren met veel plezier hier gestaan te hebben was dit helaas de laatste keer.

De camping blijkt eind 2016 overgenomen te zijn van een eigen eigenaar door een mobile home organisatie. Dit wordt nergens op de website vermeld. Wij hebben in januari gereserveerd zoals we dat al jaren deden, gewoon via de mail. Via de email afgesproken welke plek we zouden krijgen aangezien de plek die we al jaren hadden niet meer als camping plek bestaat, daar staat nu een mobile home. Op zondag 20 augustus na een goede 7 uur rijden aangekomen met de caravan en melden bij de receptie blijkt het afgesproken nummer niet voor ons gereserveerd. Geen sorry niks... Als wij aangeven dit al in januari met de eigenaar besproken te hebben krijgen we alleen in het slecht Engels "die werkt hier niet meer", we hebben niet extra betaald om dat nummer vast te zetten dus helaas een ander nummer voor ons. Na onze uitleg dat we er al 8 jaar komen worden de schouders opgehaald en hebben we het er mee te doen (leuk begin van je vakantie).

De plek die we nu hebben gekregen is zo scheef als de Toren van Pisa, maar we maken het beste ervan.

"s Avonds eten bij het restaurant... Helaas we gaan zitten in het oude gedeelte, er loopt 3 man personeel en niemand die naar je toekomt om te vragen of je wat wilt. Na een half uur lopen we weg en halen we wat bij de take away. Blijkt na zelf wat onderzoek te doen dat je alleen nog in de lawaaierige sfeerloze animatieruimte kan eten. Misschien wel fijn als personeel dat aan de gast meld als ze zien dat die in de verkeerde ruimte zit. Het staat namelijk nergens aangegeven.

Volgens de regels zou het vanaf 23:00 stil moeten zijn op de camping. Van de overige gasten hebben we ook geen last, van hun eigen animatie helaas wel... Die begint ergens tussen 21:30 en 21:45 en eindigt gewoon niet eerder dan 23:30.

Winkeltje om 's morgens brood te halen opent pas om 8:30 (I.p.v. 8:00 in hoogseizoen) waardoor je elke ochtend op zn minst een kwartier in de rij staat voor dat je je brood hebt. Wil je dus wat verder weg van de camping de landingsstranden bezoeken hou dus rekening met dat je ander ontbijt hebt, want je bent niet vroeg weg.

Er rijd een knul die het sanitair schoonmaakt.... of in ieder geval iets met water doet in het sanitair gebouw. Wc's zelf zijn tussendoor vies, maar dat heb je met sommige kampeerders helaas. Alleen de hokjes zelf worden niet schoongemaakt waardoor je 2 weken naar de zelfde ranzigheid op muren en deur zit te kijken.

De vriendelijkheid van het personeel wat je onderweg op de camping tegenkomt is helaas ver te zoeken. De mensen die er nog zijn van de vorige eigenaar begroeten je, de nieuwe mensen kijken je niet aan. Ze rijden rokend in de wagentjes rond wat er niet echt netjes uitziet. Zelfs de nieuwe manager bekijkt haar kampeerders niet.

Dus met alles een teleurstellend jaar op de camping en omdat ze zich nu meer richten op de mobile homes niks leuks meer aan voor de gewone kampeerder

Het zwembad is heerlijk met leuke glijbanen voor kids. Het personeel zeer vriendelijk en de meesten spreken ook Engels en sommigen zelfs Nederlands. De camping bevindt zich op ongeveer 20 minuten lopen van het strand en de omgeving is mooi heuvelachtig. Je kunt gratis fietsen van de camping huren. Wij zaten in een prima stacaravan.

Prima camping

Monique_01
27-8-2017

Hier 10 dagen in een mobile home van touroperator verbleven met 2 pubers van 12 en 14. Veel vermaak, tafeltennis en pooltafels in de spellenhal veel lol mee gehad, ondanks keu's zonder dopje. Het toiletgebouw wat hier tussen het vermaak ligt was inderdaad heel smerig 's avonds. Wij hadden net een week met kouder en wisselvalliger weer, dan zat er niemand op het terras bij de bar, en het entertainment in de aangrenzende kantine werd voornamelijk door Fransen bezocht. Dit werd gezelliger zodra het weer opknapte. Wel vaak lang wachten voordat we iets te drinken hadden, moet je zelf bestellen bij de bar waar vaak maar 1 medewerker de rij afwerkte, schiet niet op als je een uitgebreide cocktailkaart showt en dan ook veelvuldig van besteld wordt.

Camping is mooi aangelegd tegen de heuvel, prachtig uitzicht. Weinig plekken voor tenten/ caravans. Stacaravans voeren inderdaad de boventoon.

Prima service receptie, probleem met geiser en deur werden direkt opgelost, techisch medewerker stond er sneller dan dat ik teruggelopen was.

Zwembad leuk, wel veel mensen met schafwonden uit de trechterglijbaan, mijn zoon kwam ook met twee bloedende ellebogen eruit. Water is aan de koude kant, je mag wel met een balletje overgooien of met een opblaasbaar iets, redelijk uniek in Frankrijk!

Winkeltje verkoopt wel kaarten maar postzegels alleen via het postkantoor te krijgen. Ook niet in souvenirsshops in Houlgate waar we een keer uit eten zijn geweest.

Wij kamperen al heel wat jaren in nl en nu voor het eerst naar frankrijk. Wij kijken terug op een hele fijne vakantie.

De medewerkers waren meer dan vriendelijk en behulpzaam! Het sanitair was prima. Tja je treft op ELKE camping wel eens een vies achtergelaten toilet of douche aan. Dan pak je het volgende hokje. Er werd 2 x per dag goed schoon gemaakt, dus daar ligt het niet aan. Wij stonden vlakbij het grote douchegebouw. Er zijn scheve plekken maar het heet niet voor niks de valei... Er liggen overal blokken om de caravan recht te kunnen zetten. En ons is zelfs gevraagd of we hulp nodig hadden. Ook bij vertrek stond er binnen 15 min een tractor om ons uit de schuine plek te halen. Voor wat er op de camping te vinden en te doen is vinden wij prijs-kwaliteit echt niet gek. Zoveel te doen in een prachtige omgeving en voor elke leeftijd.

Een prima camping met bezienswaardigheden vanuit hier goed te bezoeken.

Van ons "verwende" Nederlandse vakantiegangers een goede review!!

Nooit meer veel te klein en enkel engelstalig

Van Obbergen Jean Louis
19-8-2017

De streek was mooi . Niet goed kamers te klein douchecabine vuil en verroest. 1 enkele sleutel maar, tegels rond het zwembad glibberig. Veiligheidsmensen zwembad alleen met de meisjes bezig. Hadden een lat dat ontbrak aan het lattebodem en een andere stuk hebben het gezegd werd nooit verandert. Wc samen met douche in badkamer geen goed idee! Moet meer controle zijn in de buizen kinderen blijven in de bowl zitten en dansen. Zeil van terras niet waterdicht. Zekeringen waren gesprongen de 1'dag technieker in de kastvan buiten gekeken daar washeb het probleem niet in de war van, dus probleem bij eurocamp 3a4 uur gewacht ,dan terug gebeld en zeiden verwonderd hoe dat het kwam dat er niemand was langsgekomen. Iets toch gebeld en gezegd dat ge de schakelaar van de zekeringskast eerstnaar beneden móest duwen engelstalig daarna naar boven! Kwamen wel rond 2x om te vragen of alles in orde was maar weer in, het engels

We hebben een aantal aanbieders voor La Vallée voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Vallée in Houlgate (Calvados), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Vallée zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Vallée scoort een 7.62 uit 10 op basis van 187 reviews.