Camping Le Ch'Timi

8.6Fantastisch

Frankrijk, Midi Pyrenees, Touzac (Lot)

8.6Fantastisch

• 8.6Eetgelegenheden
  • 8.8Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

Gelegen aan de rivier de Lot bij Touzac ligt Camping Le Ch’Timi. Het zwembad is eenvoudig evenals het restaurant, maar er is voor ieder wat wils. Via een steile trap kom je bij de rivier, en ‘s avonds vindt hier ook de disco plaats. Bezoek het bijzondere bedevaartsoord Rocamadour of vink zoveel mogelijk kastelen af in de omgeving.

167 reviews over Camping Le Ch'Timi

• 8Helen24-09-2019

Super

Het is een hele gezellige camping met uitstekende uitbaters. Regelmatig worden er maaltijden tegen goede prijzen bereid. Verder is de camping goed bereikbaar en zijn de plekken royaal en het sanitair is netjes en schoon. Dit jaar voor de 2e keer hier geweest en komen zeker terug.

• 9Eetgelegenheden

• 10Rosa25-08-2019

Geweldig

Wat een top camping! Super service, heerlijk eten en alles super goed verzorgd en schoon! Mijn dochter en ik eten allebij glutenvrij vanwege een intolerantie, zelfs dat was geen probleem. Patatjes worden apart gebakken van de snacks. Heerlijke eend, beenham of een salade en nog veel meer keus, niks was te veel! Volgend jaar komen we weer terug! Top animatie voor onze dochter van 6 jaar. En voor de vissers onder ons top plek om te vissen!

• 8J.S.M. Lorsheijd03-07-2019

Fantastische camping

Prima camping met een goed zwembad. Zeer kindvriendelijk. Schoon sanitair. Zeer vriendelijke en behulpzame Nederlandse eigenaren. Gezellig terras met beknopt restaurant Echt een aanrader om een paar dagen of langere periode te verblijven.

• 8Eetgelegenheden

• 2018
    9kragtwijk11-11-2018

Top vakantie

Er was een zeer leuke animatieteam die de kinderen goed vermaakten. Ze waren ook erg kindvriendelijk. De trap naar de rivier was goed te doen. Het was wel steil, maar met een goede uithoudingsvermogen?? Het eten in het restaurant was erg lekker. Het was echt een top vakantie. Dit is een camping waar we zeker terug komen.

• 9Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

• 8Ebii12-08-2018

Prettige, rustige camping met een goed sfeer.

De grot ligt 180 gevaarlijke steile treden lager dan de camping. Beneden kan er nauwelijks gezwommen worden, maar 2 minuten verderop (rijden) kan dat gelukkig wel. De camping is klein en er zijn veel vaste gasten. Er zijn veel Nederlanders. We hadden een grote plek met veel schaduw en onze pubers hadden binnen een uur al heel veel vrienden. De oudsten gaan 's avonds naar een wijnveld waar ze heel goed op elkaar passen. Niemand gaat bv alleen terug en alles wordt keurig achtergelaten. Het zwembad is prima, al is het voor het hoogseizoen soms wat aan de kleine kant. Er zijn genoeg bedjes. Het brood kan dagelijks bij de receptie besteld worden, maar wij hadden meerdere dagen op rij zwart geblakerd brood. Toen we daar vragen over stelde werd het afgedaan als 'het wordt nu eenmaal in een oude oven gebakken'. Jammer. De prijzen op het terras zijn normaal. Het sanitair is schoon al is het soms dringen. De sfeer is goed op de camping.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 10Familie Ariesen07-08-2018

Volgend jaar weer

Ontzettend leuke camping. Gezellige en vriendelijke mensen. Erg behulpzaam op elk gebied. Voor ons de 1ste keer met eigen tent. Ook de kinderen hebben het heel leuk gehad en willen volgend jaar heel graag weer terug. Word elke dag netjes schoon gemaakt. Wij hebben 2 fantastische weken gehad.

• 7Familie van der Weide04-08-2018

Leuk voor tieners, niet voor rustzoekers

Camping waar een groot deel van de gasten elkaar al jaren kent. Men is vriendelijk naar nieuwkomers, maar er is toch een soort van 2-deling (ook bij de jeugd). Relatief veel tieners en onze kinderen van 13, 16 en 18 vonden het er heerlijk. Aardige eigenaren die veel organiseren voor de jeugd. Prima sanitair gebouw en gezellig terras/bar. Eten op de camping vonden wij niet bijzonder. Leuke dorpjes in de omgeving. De plekken op de camping zijn groot, maar wij vonden het op ons veldje toch erg druk. We stonden in het midden (plek 65) en voelden ons wat ingebouwd. Tot laat in de avond is het druk en rumoerig op de camping.

• 6Eetgelegenheden

• 7Familie25-07-2018

Mooie camping maar veel vaste gasten

Mooie, overzichtelijke camping. De Nederlandse eigenaren lijken zo uit ‘Ik Vertrek’ gestapt. Aardige mensen, veel animatie voor kinderen en een lekker zwembad. Veel plekken hebben niveauverschil, dus lastig met je tent. We waren er in de eerste week van de schoolvakantie, toen was het nog rustig. In de tweede week van de schoolvakantie stroomt de camping ineens vol met vaste gasten. Gezinnen die hier al jaren komen en elkaar allemaal kennen. Wij vonden dit erg jammer. De sfeer verandert meteen. De rust s avonds was verdwenen en overdag klieken bij het zwembad, het terras etc. Geen andere nationaliteiten, alleen NL-ers. Het moet je passen. Het restaurant is simpel, maar goed en niet duur. Mooie omgeving,leuke kastelen en dorpjes. Trap naar de rivier/discogrot is levensgevaarlijk (helemaal in het donker)!

We hebben in de eerste week een fijne vakantie gehad. De laatste week viel helaas tegen. Wel alle lof voor de campingeigenaren.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 10Sandra Sloep19-07-2018

Fantastich

Super camping. Hele vriendelijke eigenaren niets is te veel. Super schoon. Goed eten Accommodatie prima en schoon.Goed en schoon sanitair. Heerlijk zwembad . Prima service . Mooie omgeving. Een vakantie zoals vakantie moet zijn . Genoten.

• 8Co14-07-2018

Je voelt je welkom. Je komt weer tot rust.🌻

Het is een heerlijke camping. Schoon en gezellig. Je voelt je welkom. De omgeving is mooi. Ligt in een wijnstreek. Mooie dorpjes met wekelijkse markten. Kastelen voor het uitzoeken. Een nadeel is dat als je hier eenmaal geweest bent je niet meer op zoek gaat naar andere campings.🤔

• 9Eetgelegenheden

9 tips over Camping Le Ch'Timi

• Lieke, 22-04-2014

Fietsen langs de fietsroute "Vallee du Lot"

• gerard en truus, 06-10-2012

bekijk ons filmpje over Cahors (link kopieren.

bezoek Belaye met het pachtige uitzicht.

• gerard en truus, 06-10-2012

bekijk ons filmpje van deze campng http://www.youtube.com/watch?v=P_ttxMOGnyM

8 vragen over Camping Le Ch'Timi

• Bianca, 24-06-2019

Tienermeiden 15 en 17 jaar

Wij gaan van 3 augustus tm 17 augustus naar deze camping. Komen er nog meer tieners in deze tijd?

• Claudette, 17-07-2017

Tieners 14 jaar?

Mogelijk willen wij (gezin met meisje van 8 en jongen van 14) komende week/weken naar deze camping gaan. Komen er meer gezinnen met kinderen van deze leeftijd?

Jolanda, 17-07-2017

Wij zijn er op 28-7 tot 3-8 en hebben een zoon van 15 en een dochter van 17 jaar.

Kristel Koebrugge, 22-07-2017

Wij komen van 24 juli tot 12 augustus met twee meiden van 15 en 1 van 13

• jessicavisser71, 29-05-2015

zwemmen in de rivier

Het is mij niet helemaal duidelijk of je kunt zwemmen in de rivier. De trap naar beneden is geen probleem, als je dan maar kunt zwemmen en/of een soort van plek hebt om te kunnen zitten.Ik hoor het graag.

Truus en Rob, 08-07-2015

Men kan niet zwemmen in de rivier. Er is geen trapje naar het water. Wij hebben alleen maar een soort rooster voor kano's gezien. Deze worden al enige jaren niet meer verhuurt vlgs ons. Wel een leuke wandeling mogelijk langs de oever.

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig