Camping La Diège

Camping La Diège
9,2

72 reviews over Camping La Diège in het Nederlands

geweldig lekker rustig lekker eten lieve mensen.

Paul scholten, 3-2-2018

Het ligt wel wat afgelegen.

Gewoon gaan met de familiep

Jeroen Schevers, 21-10-2017

Een gezellige familiecamping met veel bezienswaardigheden in de nabije omgeving. Een ideële plek voor kinderen om lekker los te lopen en te ontdekken, op een manier dat de ouders rustig een glad rosé op het terras kunnen drinken. Een buurtzwembad op een kleine 10 minuten rijden. Kortom, voor de hele familie wat wils. En op zaterdag bbqen met iedereen van de camping, tot in de late uurtjes bij het kampvuur. Gewoon gaan, maar wel even op tijd reserveren (beperkte plekken en vol=vol).

Heerlijke rustige camping met veel groen en een ongedwongen sfeer. De camping ligt aan een kleine Rivier waar de kinderen heerlijk hebben gespeeld. Er zijn niet veel voorzieningen wat ik een pluspunt vind. De camping is echt een natuurcamping. De kinderen (1,3,4) hebben zich geen moment verveelt. De trampoline, speelveld en Rivier waren top. Het is makkelijk om altijd een ijsje/koffie/friet/wijntje/stokbrood te kunnen kopen. Er is ook de mogelijkheid voor table 'd hote, daar hebben wij geen van gemaakt. Wij hebben ook een aantallen keer kampvuur gemaakt. Er is in de omgeving veel te doen en te zien. Mooie dorpjes, kastelen, grotten en rivieren om lekker te zwemmen. De eigenaren zijn erg vriendelijk en geven veel tips. Een aanrader.

Gastvrijheid in optima forma

Paul, 15-8-2017

Caspar en José hebben het gastheerschap 'volledig in de vingers'. Je krijgt terug wat je geeft, dus de sfeer op de camping is ontspannen en toch ontbreekt het de gasten aan niets. Met deze camping kies je voor 'even terug in tempo'. Groen, kampvuur, riviertje, kids die veilig hun eigen gang gaan ... verder niets.

De vallei waarin de camping ligt is zeer groen. Het riviertje brengt voor alle leeftijden vermaak. De waterstand was door de droogte wat laag, waardoor het vissen tijdens ons verblijf niet eenvoudig was. Voor de kleine kids was de natuurlijke stroomversnelling 'het einde'. Stroomopwaarts (150 meter) was een zeer avontuurlijke zwemplek.

'La table d'hôtes' (3 avonden per week) kan ik zeer aanbevelen. Binnen 30 auto-minuten is meer dan voldoende te zien, in de sfeer van '11e - 13e eeuwse stadsgezichten'. De streek geeft zeker geen toeristische indruk.

Samenvattend: de camping en de streek zijn niet 'gepolijst' en dat bedoel ik als een groot compliment.

Prachtige camping

Marjan Wisse, 30-7-2017

Mooie groene camping

Heerlijk rustig en lekker schaduw

Wat een heerlijke camping!

Aron en Els, 19-5-2017

We vonden de camping in het boek "Rustiek kamperen in Frankrijk". En dat is het, kamperen zoals kamperen bedoeld is!!! Geen glamping, een verademing! Fijne grote plekken in een hele mooie omgeving, met een heerlijk stromende rivier, la Diège, waar je lekker in kunt zwemmen. En de eigenaren, José en Casper en hun kinderen . . . wat een lieve, hardwerkende mensen! We werden hartelijk ontvangen en we voelden ons direct thuis! De omgeving was ook een ontdekking voor ons, Casper gaf ons tips en we ontdekten dat de Aveyron hartstikke leuk is met veel plaatsen waar de middeleeuwse sfeer nog hangt, alsof Anton Pieck hier inspiratie opgedaan heeft voor de Efteling. Maar de omgeving heeft ook veel prachtig groen. Weggaan deed een beetje zeer! We gaan zeker aan onze vrienden vertellen dat we een pareltje hebben ontdekt!

Trix van den Bosch, 7-1-2017

Prachtige plek, vriendelijke ontvangst. niets negatiefs over deze camping

Geweldig

Mariëlle, 4-9-2016

Mooie natuurlijke en gezellige camping. Een groene camping met veel plekken gelegen in de schaduw. Het beekje de la diege stroomt langs de camping en biedt gelegenheid tot zwemmen. Sanitair is schoon en goed verzorgd. In de omgeving is genoeg te beleven.

Heerlijk

Milan Hartgring, 4-9-2016

In een stil dal aan de kabbelende Diège ligt de natuurlijke en schaduwrijke camping van geweldige Nederlandse eigenaren. Het sanitair is oud, maar goed verzorgd. Iets verderop is een locatie waar prima in de rivier gezwommen kan worden. Elke ochtend is er vers brood en een aantal avonden per week wordt er een heerlijke table d'hotes verzorgd. Aanrader!

Erg naar onze zin gehad, komen zeker terug!

Willeke, 31-8-2016

Mooie rustieke camping in de natuur,aan de rivier in een rustige omgeving. Ruime plekken met zon en schaduw. Zeer gastvrije eigenaren.Ideaal voor gezinnen met jonge kinderen hoewel er geen grootschalige animatie is. De kinderen spelen de hele dag en organiseren gewoon zelf van alles. Ook ideaal voor de wat ouderen, want van spelende kinderen heb je geen last. De rivier biedt vertier en verkoeling. Wil je de armen uit de mouwen steken, kun je meehelpen met het vrij maken van het kanaal naar de molen. Je kunt regelmatig aanschuiven bij de table d'hote,lekker en erg gezellig! Het sanitair is verouderd maar schoon. Geen probleem dus,hoewel een warm water tappunt voor de vaat wel gemakkelijk zou zijn.
Caspar Hartgring, Directeur, 9-4-2017

Hoi Willeke,

Bedankt voor jullie leuke review !

Leuk nieuwtje voor 2017: Niet alleen het warmwater tappunt op de afwasplek is gerealiseerd maar ook warmwater en mengkranen in de wascabines van het toiletgebouw! Hartelijke groeten en tot ziens !

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Diège in Sonnac, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Diège zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Diège scoort een 9.18 uit 10 op basis van 74 reviews.