Camping La Diège

Met jonge kinderen

Heel veel vliegen

Sanne
25-8-2018

Heel veel vliegen! We zijn wel wat gewend, maar vonden dit niet relaxt meer. We hadden een week geboekt en vooruitbetaald, maar zijn na drie nachten weggegaan. We hebben aan de campingeigenaren gevraagd of we wellicht nog iets konden terugkrijgen van de kosten. Zij gaven als reactie dat het niet hun schuld was dat er vliegen waren en dat we volgens de voorwaarden niks terug hoefden te verwachten. We vonden de reactie van hen teleurstellender dan de vliegen zelf. We hadden op een stukje empathie of een vriendelijk gebaar gehoopt. Je zorgt er toch voor dat je klanten zich gehoord voelen en hoe dan ook tevreden zijn over hoe ze te woord zijn gestaan? Met een andere reactie hadden we op een andere manier teruggekeken op ons afgebroken verblijf.

N.B. Het sanitair is echt aan modernisering toe. Wij vonden het smoezelig, slecht verlicht en niet hygiënisch. Deuren waren kapot, warm water was meestal op en 2x2 douches is weinig. Kan echt beter!

Caspar en José zijn ware gastheer en -vrouw! Wat een paradijsje. Dit is nou zo'n camping waar je ontstresst. Geen gedoe, kinderen ben je uren 'kwijt', niet door animatie maar door vriendjes waarmee ze avonturen gaan beleven. SPELEN, SPELEN EN NOG EENS SPELEN. En wij dus heerlijk kunnen lezen, hangmat over het riviertje La Diege gespannen.... bbq'en,etc. Zwemmen, dammen (sinds aug. 2018 een werkwoord inons gezin). Plus is dat er voldoende, maar niet te veel faciliteiten zijn. Sanitair is schoon maar niet nieuw... Sfeer is net als vorig jaar top.

Super plekje!

Lotte
15-8-2018

Wat een heerlijke plek! Mooie, ruime plekken, heel fijn sanitair, superlieve mensen en geweldige (natuurlijke) plekjes voor de kinderen om te spelen. We hebben genoten.

Rustige camping met veel groen

Emiel
2-8-2018

Afgelopen week een tijd lang gekampeerd bij Caspar en José. We genoten van de mooie, rustige camping met veel groen en schaduw. Een zalig riviertje waar de kinderen kunnen in spelen en zwemmen, leuke dorpjes in de buurt en super vriendelijke gastheer en -vrouw.

Aan te raden, als je in de buurt bent!

geweldig lekker rustig lekker eten lieve mensen.

Paul scholten
3-2-2018

Het ligt wel wat afgelegen.

Gewoon gaan met de familiep

Jeroen Schevers
21-10-2017

Een gezellige familiecamping met veel bezienswaardigheden in de nabije omgeving. Een ideële plek voor kinderen om lekker los te lopen en te ontdekken, op een manier dat de ouders rustig een glad rosé op het terras kunnen drinken. Een buurtzwembad op een kleine 10 minuten rijden. Kortom, voor de hele familie wat wils. En op zaterdag bbqen met iedereen van de camping, tot in de late uurtjes bij het kampvuur. Gewoon gaan, maar wel even op tijd reserveren (beperkte plekken en vol=vol).

Heerlijke rustige camping met veel groen en een ongedwongen sfeer. De camping ligt aan een kleine Rivier waar de kinderen heerlijk hebben gespeeld. Er zijn niet veel voorzieningen wat ik een pluspunt vind. De camping is echt een natuurcamping. De kinderen (1,3,4) hebben zich geen moment verveelt. De trampoline, speelveld en Rivier waren top. Het is makkelijk om altijd een ijsje/koffie/friet/wijntje/stokbrood te kunnen kopen. Er is ook de mogelijkheid voor table 'd hote, daar hebben wij geen van gemaakt. Wij hebben ook een aantallen keer kampvuur gemaakt. Er is in de omgeving veel te doen en te zien. Mooie dorpjes, kastelen, grotten en rivieren om lekker te zwemmen. De eigenaren zijn erg vriendelijk en geven veel tips. Een aanrader.

Gastvrijheid in optima forma

Paul
15-8-2017

Caspar en José hebben het gastheerschap 'volledig in de vingers'. Je krijgt terug wat je geeft, dus de sfeer op de camping is ontspannen en toch ontbreekt het de gasten aan niets. Met deze camping kies je voor 'even terug in tempo'. Groen, kampvuur, riviertje, kids die veilig hun eigen gang gaan ... verder niets.

De vallei waarin de camping ligt is zeer groen. Het riviertje brengt voor alle leeftijden vermaak. De waterstand was door de droogte wat laag, waardoor het vissen tijdens ons verblijf niet eenvoudig was. Voor de kleine kids was de natuurlijke stroomversnelling 'het einde'. Stroomopwaarts (150 meter) was een zeer avontuurlijke zwemplek.

'La table d'hôtes' (3 avonden per week) kan ik zeer aanbevelen. Binnen 30 auto-minuten is meer dan voldoende te zien, in de sfeer van '11e - 13e eeuwse stadsgezichten'. De streek geeft zeker geen toeristische indruk.

Samenvattend: de camping en de streek zijn niet 'gepolijst' en dat bedoel ik als een groot compliment.

Prachtige camping

Marjan Wisse
30-7-2017

Mooie groene camping

Heerlijk rustig en lekker schaduw

Wat een heerlijke camping!

Aron en Els
19-5-2017

We vonden de camping in het boek "Rustiek kamperen in Frankrijk". En dat is het, kamperen zoals kamperen bedoeld is!!! Geen glamping, een verademing! Fijne grote plekken in een hele mooie omgeving, met een heerlijk stromende rivier, la Diège, waar je lekker in kunt zwemmen. En de eigenaren, José en Casper en hun kinderen . . . wat een lieve, hardwerkende mensen! We werden hartelijk ontvangen en we voelden ons direct thuis! De omgeving was ook een ontdekking voor ons, Casper gaf ons tips en we ontdekten dat de Aveyron hartstikke leuk is met veel plaatsen waar de middeleeuwse sfeer nog hangt, alsof Anton Pieck hier inspiratie opgedaan heeft voor de Efteling. Maar de omgeving heeft ook veel prachtig groen. Weggaan deed een beetje zeer! We gaan zeker aan onze vrienden vertellen dat we een pareltje hebben ontdekt!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Diège in Sonnac, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Diège zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.