Camping La Diège

96 reviews over Camping La Diège

• 2019
    9Milan Dommering20-11-2019

We komen terug.

Heerlijke plek midden in de natuur. Gezinscamping in optima forma. Voor alle leeftijden. Schoon, fris, gastvrij, ruime plekken, goede service, betaalbaar en betrouwbaar. Een beek (met dam bouwmogelijkheden voor de kinderen) om te zwemmen en te spelen. Kinderen spelen allemaal met elkaar, vanaf de eerste dag dat ze aankomen. Geen georganiseerd modern vermaak en dikke internetvoorziening (ahhhhh, rust), wel gezamenlijke uitstapjes, eet-avonden (Pot au Feu, Table d'hote en BBQ), samen schilder/knutsel workshop. Cas en José (de eigenaren vd camping) werken altijd zelf, zijn bijzonder gastvrij en behulpzaam en van 7 in de ochtend tot een uur of twee, drie 's nachts aanwezig en altijd enthousiast. Zij kunnen je ook alle leuke, culturele bezienswaardigheden in de omgeving vertellen. Met èn zonder kinderen een plek om terug te komen.

• 8Jacob Idema01-10-2019

Heerlijk ....!rust en toch genoten van de natuur.

Augustus 1985 !!!!!!!!!!!!! nog steeds goede herinneringen !

• 7Eetgelegenheden

• 8Liesbeth23-09-2019

Fantastische 2 weken gehad, om terug te komen!

Ouderwetse camping zoals wij een camping willen hebben, geen toeters en bellen maar wel heel veel ruimte! In september heb je zoveel ruimte dat je kan gaan staan waar je wilt en op mooie open plekken. In de middag komen de 5 kipjes buurten en in de nacht hoor je uilen. Veel leuke oude plaatsjes in de buurt, ook om mooie wandelingen te maken.

Hoi Liesbeth,

Bedankt voor jullie bezoek en leuke review. Wellicht mogen we jullie ook nog eens in het voorseizoen ontvangen, dan is het op la Diège meestal ook nog rustig en erg mooi. Hartelijke groeten ook aan Loes, Bianca en Paul

Gereisd met partner in september 2019

• 10Jonathan11-08-2019

Fantastic

Deze camping was een heerlijke verrassing voor ons. Met een baby en een jongen van 6 was het een ideale omgeving. - Vriendelijke familie, met goed ontvangst. Persoonlijke benadering gedurende de gehele 2 weken. Zijn heel fijn met kinderen. - ontzettend mooie omgeving met oude dorpjes en goede afstand. - veel te doen voor kinderen. - heerlijk zwemwater, bijna lagoon achtig. - veel vliegen met vlagen, maar daar kun je je prima tegen wapenen en ze zijn er niet permanent. Daarbij heb ik in principe geen mug of wesp gezien.... Doe mij dan maar vliegen als je dat toch midden in de natuur zit.

Even ter correctie /aanvulling op de vorige review.. Ik was bij deze bbq, en ik heb het totaal niet zo ervaren. Er werdt ca. 10 x vlees aangeboden en 6 soorten salade. En het lijkt mij logisch dat je overgebleven vlees opeet.

• 10Staat v/h sanitair

Hoi Jonathan,

Bedankt voor je positieve en duidelijke review. We hebben zeer van jullie aanwezigheid genoten en zijn blij dat Robin het zo naar z'n zin heeft gehad. Wat ons betreft zien we jullie graag nog eens een keertje terugkomen...

Hartelijke groet aan Laura en de kinderen.

• 2Pieter Hofstede07-08-2019

Nooit weer

Na een lange reis aangekomen op la diege om te rusten. Helaas kon dat niet omdat er overal vliegen zijn. Ik spreek niet over een paar maar duizenden. We hebben drie vliegenvangers op gehangen en 5 plakstrips en die zaten zo vol. De BBQ was gezellig , na een 4 rondes vlees werd er omgeroepen laatste stukje vlees... wat mij stoort is dat hun de dag er na met anderen ( de restjes hebben op gegeten) ik vind dit schaamteloos. We snappen nu ook waarom je vooraf moet betalen.

• 2Eetgelegenheden

Caspar Hartgring, Directeur, 15-08-2019

Beste Pieter en Roos,

Dat jullie je vakantie hebben afgebroken omdat we hier vanwege het extreem warme weer een aantal dagen veel vliegen hadden vinden we jammer. Hadden jullie nog een dag gewacht was de ervaring vast anders geworden want vanaf toen hebben we bijna geen vlieg meer gezien. Overigens is het zo dat wanneer je midden in de natuur zit je zelf iets kunt doen aan overlast van vliegen en wespen door bv niet je etenswaren open en bloot te laten staan.

Wat betreft de BBQ begrijp ik niet waar je heen wilt. Jullie zijn de 1e die in de 6 jaar een negatieve reactie geven op de manier hoe we de BBQ doen. Als er 1 avond is die hier door de mensen op la Diège geroemd wordt is het wel de BBQ waar we altijd complimenten over krijgen omdat het zo uitgebreid is. Als jullie vinden dat er te weinig is aangeboden dan is het inderdaad wel zeer opmerkelijk dat wijzelf met extra gasten er de volgende dag nog een keer ruim van hebben kunnen genieten. Daar spreek je jezelf dus ook nog eens tegen. Wij hebben voor de zekerheid nog eens nagevraagd hoe de andere gasten de avond hebben ervaren en deze bevestigen jullie verhaal op geen enkele wijze. De laatste ronde is zeker niet een uitspraak die wij hier bezigen. Sterker nog, wij vragen altijd of er nog iemand is die nog iets wil en of iedereen voldoende heeft gegeten. Wij herkennen ons totaal niet in het door jullie geschetste beeld.

Verder is vooruitbetalen zeker niet verplicht. Reserveren is een vrije keuze die je zelf maakt en waarvan je de voorwaarden accepteert. Iedereen is juist ook op de bonnefooi welkom op la Diège!

We hopen dat jullie toch een plek hebben gevonden waar jullie beter op z’n plaats zijn en op jullie manier toch van een fijne vakantie kunnen genieten.

P.S. Wat wij overigens schaamteloos vinden is, dat wanneer je er als een dief in de nacht ertussen uitknijpt je niet even je vakantieplek netjes en opgeruimd achterlaat en even je eigen wc-emmer meeneemt!

Graag zien we jullie dan ook niet meer terug.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Niek en Jolanda11-07-2019

Geweldig!

Onlangs drie weken met onze tent op een grote staanplaats aan de rivier doorgebracht op Camping La Diege, waar we door de Nederlandse eigenaren Casper en José hartelijk werden ontvangen. Camping La Diege - met aangrenzend een eigen bos, en met prachtige stadjes in de omgeving - is een uitgestrekte camping gelegen te midden van een geweldige natuur, waar men (uiteraard bij goede, eigen oplettendheid) nog individueel mag barbecueën. Het (schone) sanitair is eenvoudig, maar een groot pluspunt is dat de douches zijn voorzien van mengkranen en niet van drukknoppen. Grotere kinderen - maar ook volwassenen - kunnen hier, als een dr. Livingstone, op avontuurlijke ontdekkingstocht. Een nostalgisch ingericht barretje - waar ook WiFi is - gelegen aan de rivier, maakt deze camping compleet. U hoeft deze camping alleen nog maar zelf te ervaren...

Bonjour Jolandan en Niek,

Bedankt voor jullie review. Ik wil graag nog even melden dat je gelijk had met de visotter. Twee dagen nadat jullie weer onderweg naar NL waren hebben we 'm inderdaad gezien! Leuke hè? We hopen 'm op de foto te zetten en als dat lukt sturen we je die door.

Hartelijke groet,

Gereisd met partner in juni 2019

• 9Jouk Wilts02-07-2019

Beste service ever!!

Soms heb je zo'n vakantie dat het ff niet mee zit. Zo was onze zomer van 2018. Start was goed. Auto grote beurt, karretje nagekeken, pechhulp gecheckt. De problemen starten in Frankrijk. De auto begon te schokken. Bult op steeds moeilijker... een uurtje rijden van de bestemming kreeg de kar een klapband. Gelukkig vrienden in de buurt. We konden de tent opzetten en de vakantie kon beginnen. De camping was super!! en Casper en Jose hielpen met bellen over de kar. Helaas was de auto nog niet gemaakt. De drie weken dat we op de camping stonden zijn we denk ik 20x (15x bellen 5x meerijden) geholpen om de auto te laten maken. Om toch van de omgeving te kunnen genieten hebben we ter plekke een auto gehuurd. Heerlijke vakantie gehad. In Nederland bleek dat er €300 borg van de huurauto niet terug was betaald. Casper was ons contact ter plaatse en is net zolang door gegaan tot we op 11 JANUARI 2019 eindelijk ons geld kregen. Beste service ever!!

• 9Staat v/h sanitair

Caspar Hartgring, Directeur, 06-07-2019

Wat een leuke review Jouk, Dank je wel ! We proberen onze gasten altijd zo goed mogelijk te helpen maar het is echt leuk om te lezen dat jullie ondanks alle pech toch een goed gevoel aan de vakantie hebben overgehouden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Barbara26-04-2019

Heerlijk ontspannen!

Fijne camping met zeer vriendelijke, warme en gastvrije Nederlandse eigenaren. We voelden ons echt welkom! We verbleven een week op deze camping en kwamen heerlijk tot rust door de fijne sfeer, ruime plekken en mooie omgeving. Een aantal keren goed gebruik gemaakt van de table d'hôtes, de croissantjes en stokbroden welke elke ochtend voor ons klaar lagen en de wasmachine tegen een gering bedrag. In de omgeving kun je er prachtig wandelen, leuke authentieke dorpjes om te bezoeken, markt in Figeac, fietsliefhebbers kunnen hier hun hart ophalen, zelfs een gemeentelijk buitenzwembad in een naast gelegen dorpje...Kortom, aankomende zomer komen we weer een paar dagen aanwaaien met onze kinderen van 16+, die hartelijk ontvangen werden door Sterre & Thorsten, de kinderen van de eigenaren Casper & Jose! Er wordt nu al uitgeven naar een weerzien!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 9Peter S.25-04-2019

La belle vie

Als je een gedachte of beeld hebt bij de woorden "au camping", dan is dit de locatie. Zoek niet verder! Wat een omgeving...... Verscholen tussen de bossen, middeleeuws bruggetje over en dan sta je er. Camper, tent of verblijf in het stenen bakhuisje, alles is mogelijk. Casper en Jose zijn een geweldige gastheer/gastvrouw, aan de kookkunsten van Casper zal het niet liggen. Wat kan die man koken.... En dan gezellig met z'n allen aan de grote tafel bij de rivier zitten, dat is wat ik verwacht van een camping in Frankrijk. Geen luxe fratsen, gewoon terug naar de natuur. Ik zou willen dat ik weer kind was, wat kun je je hier vermaken. Riviertje, bossen en zelfs een berg in het terrein met een spoorrails die er dwars doorheen loopt. Ook aan het sanitair is gedacht, goede voorzieningen met douche/toilet. Ik hoop dit jaar met mijn Renault 5 GT Turbo naar Frankrijk te rijden met als eindbestemming La Diege....

Gereisd met vrienden in mei 2017

• 9Alexander19-04-2019

Rust, ontspanning en "'natuurlijk" genieten.

Zeer gastvrije en leuke camping midden in de natuur aan het leuke riviertje La Diege veel mogelijkheden voor de kinderen om lekker bezig te zijn in de natuur en spelen bij het water en zeker ook onze hond heeft het heerlijk naar zn zin gehad. Ook het table d'hote van gastheer Caspar is aan te raden alsmede de BBQ bij het kampvuur ;)

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

5 tips over Camping La Diège

• Charlotte, 21-09-2013

Peyrusse le Roc Manège Les Chevauchees de Gailhaguet Grottes de Foissac

• Dick Ursinus, 09-09-2013

Mooie omgeving om te routes voor geoefende fietsers, oppassen voor sommige grindwegen. Capdenac le Haut en Peyrusse le Roc zijn aanraders!

• Marlies Rijkers, 18-06-2013

Omgeving is prachtig, veel interessante dingen te bekijken.

1 vraag over Camping La Diège

• barbara rovers, 04-03-2019

zwembad

Hallo, Er is natuur water op de camping, maar is er ook een zwembad in de buurt? Groetjes, Barbara Rovers

Caspar, 05-04-2019

Ja hoor op ca. 5 min een leuk gemeente zwembad en op ongeveer 10 min. een zonneweide met golfslagbad, kortom voor ieder wat wils.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan