Camping Les Prades

Camping Les Prades
8,4

Omschrijving
Camping Les Prades is gelegen in Le Rozier in de Midi-Pyreneeën van Frankrijk. Zwemmen, kanoën of vissen doe je hier in de rivier, maar ook het zwembad met glijbaan biedt vermaak. Elke ochtend haal je verse broodjes bij het campingwinkeltje. Ga een dagje naar Millau of onderneem een sportieve activiteit als mountainbiken, speleologie of klimmen.
Laatste review

Dit jaar voor de derde keer op een rij op Les Prades geweest. De voorgaande twee jaren waren we in dezelfde periode. Erg leuke camping, leuke sfeer. Veel gezinnen met kinderen. Vooral leuk is de rivier, je kunt er goed zwemmen, vissen, kanoën, drijven op luchtbed. Ook leuk zwembad (op de foto is nog oude zwembad) met glijbaan. Klein winkeltje met basisspullen, wel elke dag brood. Dit jaar nieuwe eigenaren, heel vriendelijk. Helaas is het eten in het restaurant echt flink minder geworden, pizza's waren matig en geen lekkere hamburgers meer. Heerlijk schepijs, maar dat stond niet op een kaart. Super leuk speelveld voor de kinderen, voetbal, volleybal, badminton, tafeltennis en tennisbaan. In de omgeving veel te doen, in Millau veel sportieve dingen (mountainbiken, klimmen, speleologie, parapente etc). Veel wandelen (Montpellier le Vieux maar ook veel onbekendere plekken). Grotten en historie.

Kenmerken

39 reviews over Camping Les Prades in het Nederlands

Fijne camping aan de Tarn

Elise,
21-8-2018

Les Prades is een rustige, gezellige camping direct gelegen aan de Tarn. De camping ligt aan een rustige weg waar je geen last van hebt. (De weg aan de andere kant van de rivier is veel drukker). Er zijn veel kinderen t/m een jaar of 11. De campinggasten zijn half NL en half Frans, een mooie mix.

Het zwembad is leuk, de rivier prachtig. De eigenaren zijn heel vriendelijk en erg enthousiast en vrolijk. Er is niet veel animatie maar dat hebben wij niet gemist.

De omgeving is prachtig! Er zijn veel uitstapjes te maken!

We verbleven in een mobilhome (het oude type). Dit beviel ons prima. Voldoende schaduw en centraal gelegen. Een veranda aan de mobilhome zou fijn geweest zijn, deze ontbreekt helaas.

Enige andere minpunt van deze camping vonden wij het restaurant. Dit is niet in beheer van de camping. De medewerkers zijn weinig behulpzaam en het eten is matig.

Super camping!

Chantal,
15-8-2018

Geweldige tijd gehad, sanitair altijd keurig netjes. Wij hadden een plek aan de rivier, was geweldig. Heerlijk zwemmen in de rivier en prachtige omgeving. Beheerders zijn erg aardig.

Prettig verblijf

Fam. Van Loo,
12-8-2018

De camping ligt mooi gelegen aan de rivier. De rivier heeft nabij de camping een leuke stroomversnelling. De camping heeft mooie ruime staanplaatsen met over t algemeen schaduw. Schaduw hadden we dit jaar ook nodig ivm uitzonderlijk mooi weer 35 graden plus, 2,5 week lang. We zijn direct de eerste dag wezen eten bij t restaurant op de camping. Eten was zeer matig. Pizza’s uit diepvriesvak bij de ah zijn beter! Er heerst een goede sfeer op de camping, die goed geleid wordt door de eigenaar en zijn team. Er is genoeg te doen in deze mooie omgeving, echter hadden wij het na 2,5 week wel gezien. Top vakantie, aanrader!

Heerlijk relaxte camping.

mar,
5-8-2018

Sanitair schoon, wc papier buiten de wc, geen toiletbrillen. Enkele kleuterwc's, hurktoilletten en gewone wc's en op ons blok 2 invalidetoiletten. Alle douches met wastafel, erg fijn. En altijd warm water! De kinderen (8-13 jaar) vonden camping erg fijn: fijne rivier, glijbaan in het zwembad, tennisbaan, en genoeg schaduw te vinden. Wifi was er bij middelste sanitairgebouw maar werkte niet altijd even goed begreep ik. Het was pas net voor vertrek dat we de gratis kano's en sup's vonden: bij het speelveld naast tennisbaan doorlopen, langs een huis af, kom je op een strandje waar ze liggen. We hadden het natuurlijk ook eerder kunnen vragen. Rivier fijne stroming, en ook zeker diep genoeg om gewoon te zwemmen. Verder wat rotsen waar je vanaf kan springen. Het strandje bij de rivier staan een tiental ligbedden: ook prettig. De Dysonhanddroger niet gehoord, het ruisen van de rivier overstemde m ;-). 2 weken genoten hier.

Fantastische camping

Fam. van Grunsven,
4-8-2018

In Juli bijna 3 weken met de vouwwagen op deze camping gestaan met kinderen van 7 en 9 jaar. Het is een erg leuke camping in een mooie omgeving. Verder is er een leuk zwembad waar altijd genoeg ligbedjes beschikbaar zijn. De camping ligt aan de rivier de Tarn waar je lekker kunt zwemmen in de stroomversnelling, springen van de rotsen of dammetjes kunt bouwen. Het sanitair word meerdere keren per dag schoongemaakt en ziet er netjes uit, ook is het douche/afwas water lekker warm/heet. Wat ook zeker vermeld mag worden is dat de nieuwe eigenaren met passie de camping runnen, de hele dag hebben ze een lach op hun gezicht en helpen je waar ze maar kunnen. Erg leuk is de kanotocht vanaf de camping, vooral de 16km. Ook kun je van ma t/m vrij van 17:00 tot 18:00 uur gratis boogschieten, de eigenaar is er dan bij en legt je alles uit en zorgt dat het veilig gebeurd. Wij hebben een top vakantie gehad en komen zeker nog eens terug.

Fantastische camping

Fam. van grunsven,
4-8-2018

In Juli bijna 3 weken met de vouwwagen op deze camping gestaan met kinderen van 7 en 9 jaar. Het is een erg leuke camping in een mooie omgeving. Met een leuk zwembad waar altijd genoeg ligbedjes beschikbaar zijn. De camping ligt aan de rivier de Tarn waar je lekker kunt zwemmen in de stroomversnelling, springen van de rotsen of dammetjes kunt bouwen. Het sanitair word meerdere keren per dag schoongemaakt en ziet er netjes uit, ook is het douche/afwas water lekker warm/heet. Wat ook zeker vermeld mag worden is dat de nieuwe eigenaren met passie de camping runnen, de hele dag hebben ze een lach op hun gezicht en helpen je waar ze maar kunnen. Erg leuk is de kanotocht vanaf de camping, vooral de 16km. Ook kun je van ma t/m vrij van 17:00 tot 18:00 uur gratis boogschieten, de eigenaar is er dan bij en legt je alles uit en zorgt dat het veilig gebeurd. Wij hebben een top vakantie gehad en komen zeker nog eens terug.

fantastisch, een aanrader

Lander en Lisa,
2-8-2018

Een echt warm onthaal door Gilles en Sophie, nieuwe uitbaters die er helemaal voor gaan. Een leuk zwembad, tof riviertje om te zwemmen, vissen, dammetjes bouwen, leuk voor de kinderen. voldoende ruimte om te spelen.

Er heerst een rustige familiale sfeer, de camping is heel rustig gelegen, één van de weinige aan de linkeroever van de Tarn, de meeste bezienswaardigheden op 30 minuten afstand, grote supermarkten in Millau (20 km) en op vrijdag een leuke markt.

Heel leuk dat je vanop de camping kan canoeën, Het maison de vautours, grottes de d'argilan en de vélorail d'alzac zijn aanraders om een uitstap te doen.

Het sanitair was proper en werd regelmatig gepoetst.

De eerste twee weken van juli zijn heel rustig.

Ons zie je hier zeker nog eens terug op deze camping.

Prima camping! Ruime plekken, voldoende en schoon sanitair en hele vriendelijke beheerders die goed engels spreken.

Rob,
2-7-2018

Voor de zoveelste keer 14 jaar al op de camping wel nieuwe eigenaar hele aardige en lieve mensen doen verschrikkelijk hun best alles word goed schoon gemaakt in het voorjaar verwarmde douch cabine zijn daar 7 weken geweest hele mooie camping omgeving schitterend in het voorjaar bloeien er alle soorten bloemen uitstapje naar de markt Millau ook mooi kies niet de grote wegen maar de binnen wegen dan zien je genoeg ervaar het zelf de camping is ok .

groetjes aan Gil en Shofie de eigenaars.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Prades in Le Rozier - Peyreleau, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Prades zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.