Camping La Sténiolestersterster

8.4Fantastisch

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), Granges-sur-Vologne (Vosges)

8.4Fantastisch

• 7.7Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Voor de natuurliefhebbers is Flower Camping La Sténiole erg geschikt. Het sanitair is in goede staat en de campingeigenaren zijn erg vriendelijk. Voor de kinderen is er animatie en een zwembad met glijbaan. Elke avond is er een gezellig kampvuur voor de campinggasten. Met de kinderen is het leuk om naar de rodelbaan in Col de la Schlucht te gaan.

95 reviews over Camping La Sténiole

• 9Familie de Graaf01-09-2019

Zeker een aanrader.

Geweldige omgeving, schone en nette camping.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Esther12-08-2019

Heerlijke echte kampeervakantie

Geen bedrijf maar nog een echte camping met persoonlijke aandacht. Campingeigenaren, een gezin, werkt hard voor alle campinggasten. We hadden een prachtige grote plaats langs de bosrand. Spelen langs de beek, hout sprokkelen in het bos voor het vuur 'savonds en hangen in de hangmat. Sanitair 'beneden' kan beter maar er is mij verteld dat er komend jaar nieuw wordt gebouwd. Het zwembad is bij slecht weer overdekt. Dan wel opletten dat er voldoende open blijft voor voldoende frisse lucht, er is verder geen ventilatie. In de buurt meer dan genoeg te doen. Let op dat op de camping en de weg er naar toe steil is, dus op de trekkracht van de auto.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    8Castelijns12-08-2018

Voor herhaling vatbaar

De ligging van deze camping is afgelegen. Een perfecte plek in de natuur waar je geen snelwegen hoort razen 's nachts. Een rustige plek in een erg toeristisch gebied waar je alle kanten uit kunt. 's Ochtends wordt er brood verkocht, maar voor andere boodschappen zul je toch een afstandje moeten afleggen. Het sanitair is in goede staat. Eén gebouw was vrij gedateerd en de andere twee nog vrij nieuw. Het viel ons op dat sommige gasten heel ver naar de sanitaire voorzieningen moesten lopen.

De camping eigenaren ontvingen ons zeer vriendelijk met een wijntje en een stukje pizza. Animatie was goed geregeld, al hebben we daar geen gebruik van gemaakt. De vijver heeft bij ons weinig indruk gemaakt, klein en best een beetje vies. Het zwembad was goed onderhouden en lekker warm.

Het vuurtje iedere avond was voor ons het pluspunt van de camping!

Gereisd met partner in juli 2018

• 8Ralph07-08-2018

voor herhaling vatbaar!

Leuke terrassen camping met een bijzondere ervaring.

Pluspunten: Mooie camping, verschillende sanitair plekken (schoon!) en zelfs in het hoogseizoen altijd een warme douche! Goed zwembad met glijbaan terrasplekken erg ruim, Mooi bos aan de rand Zelf kampvuur maken is leuk (maar heeft ook nadelen) Restaurant is goed, maar erg beperkt qua keus

Minpunten: Zelf kampvuur maken is leuk (heeft ook nadelen) restaurant is goed maar erg beperkt, Er worden hier en daar nog wel is wat reserveringsfoutjes gemaakt (wat overigens wel wordt opgelost) Visvijver op de camping stelt heel weinig voor

Los nog over het kampvuur: ja het is leuk en ja het is gezellig, ja het rookt erg en je kunt er last van hebben. Wij vonden het leuk samen met alle campinggasten met ons. Daardoor wordt er veel gestookt! hou je hier niet van of vindt je het stinken dan raad ik je aan om een andere camping te zoeken. Vindt je het wel leuk dan is dit absoluut een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 7Edwin S15-07-2018

Redelijke camping op sommige puntjes na

WiFi nagenoeg helemaal niet! De vuurtjes op de kampeerplekken zouden verboden moeten worden. Zeer brandgevaarlijk en veroorzaken niet mis te verstane STANK en ROOK. Er zijn te weinig sanitaire voorzieningen. Er zou wat meer onderhoud gepleegd mogen worden aan de paden. Sommige zeer slecht begaanbaar. Verder mooi zwembad en toch een goede familievping. Eigenaren heel vriendelijke mensen en servicebewust.

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 8Fam. Nagel11-03-2018

Prima camping en vuurtje stoken voor je tent!

Een camping met twee gezichten, het oudere deel heel hokkerig met hoge heggen en het stuk erachter veel opener. Dat laatste vonden wij prettiger. Sanitairgebouw bovenaan (bij het zwembad) heel nieuw en erg mooi. Beneden stond er een tijdelijke unit plus wat ouder sanitair bij het restaurant. Allemaal wel keurig schoon. Eenvoudig, maar keurig zwembad met overkapping zodat er ook bij wat minder weer (en dat hadden wij...) gezwommen kon worden. Hoogtepunt was wel het vuurtje stoken voor je tent, waar mag dat nog! Afstand tot Gerardmer en andere plaatsen is vrij groot, camping ligt redelijk afgelegen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 2017
    9Sabine14-08-2017

Heerlijke groene camping met schoon sanitair

Deze camping ligt heel mooi in de bossen en dus ook voldoende mogelijkheden voor mooie wandelingen. Je mag elke avond een vuurtje maken op je eigen plek wat de campeervreugde alleen maar verhoogt.

Er zijn grote plekken, heel schoon sanitair met altijd warm water. een heerlijk verwarmd zwembad en er is Nederlandstalige animatie als je daar behoefte aan hebt.

Dit is het tweede jaar dat we hier komen en weer is het ons bevallen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 8M. de Wit24-07-2017

Geweldige plek

Op la Steniole hebben wij een heerlijke week gehad. Het verblijf begon voor ons met pech. Zijn gestrand met onze auto en caravan op de steile weg naar de camping. Fantastisch is dan dat beheerder Rudi na een telefoontje in zijn 4x4 springt en ons direct naar de camping sleept. Het sanitair op de camping is schoon en de douche heerlijk. Het overdekte en verwarmde zwembad is heerlijk warm en wordt deels opgeschoven bij warm weer. Kampvuurtje maken en Marshmallows roosteren met de kinderen op je eigen kampeerplek met zelfgesprokkeld hout uit het bos achter de camping is ook wel een hoogtepunt. Waar mag dit nog... Je kunt er prima een redelijk eenvoudige hap eten, brood bestellen en wat andere noodzakelijkheden kopen. De camping is zeer ruim opgezet en op het open veld waar wij stonden hadden onze kinderen een zee van ruimte om te spelen. Verder is de welkomstborrel op zondag ochtend ook erg leuk. Wij komen zeker nog eens terug!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 8Rudy27-05-2017

Fijne camping aan de rand van het bos

we hebben hier 2 weken gezeten in een appartement bij de camping. Met eigen terras naast het restaurant, wat gedurende de dag voor een gezellige sfeer zorgde. Kinderen hebben fijn kunnen spelen op de camping en met een bergbeekje een stukje verderop. Het zwembad was prettig en de omgeving erg mooi voor wandelen. elke avond is er de mogelijkheid om een eigen vuur(tje) te maken en dat gebeurt in grote mate. dat ruik je dan ook over de hele camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• Oude reviews

10Peter en petra20-09-2016

Super

Fantastische vakantie gehad super ontvangst.zeer mooi sanitair.mooi overdekt zwembad. Kampvuur toegestaan.wat wil je nog meer. Daar was je nog echt een gast toppie. Wat ook super was dat ondanks het niet druk was, je op ieder moment van de dag tot avond laat gebruik kon maken van het verwarmd zwembad. Het was net of je thuis was. Een echte aanrader

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2016

11 tips over Camping La Sténiole

• Lois, 28-08-2013

Als je met een caravan komt, via Granges sur vologne de camping naderen. Niet via Gerardmer. Deze weg is te steil en gaat ook over onverharde weg. Ook via Granges sur volgne is het laatste stukje weg steil, maar beter te doen dan via Gerardmer.

• F de Jong, 03-09-2012

Mooie omgeving om te wandelen. Ook leuk om te fietsen langs Gerardmer en Lac de Longmer.

• HJMT, 21-08-2012

Lac Blanc, rodelen bij Col de la Schlucht,

2 vragen over Camping La Sténiole

• hipe, 15-07-2016

bnn

is er ookeen meertje?

• lex0101, 07-01-2015

bereikbaar met caravan?

Ik zie dat de route naar de caravan over een vrij smalle weg redelijk omhoog loopt. Ik kan niet inschatten hoe stijl de weg is, Is deze goed te bereiden met een auto en caravan?

Fam Snoek, 13-07-2015

Wij hadden er met onze auto geen moeite. Maar ik hoorde een chauffeur van een camper zeggen dat het pittig was en het is hier en daar inderdaad wat smal. Het ligt denk behoorlijk aan je auto of het te doen is. Wat je zeker niet moet doen is vanaf het kampeer terrein rechtsaf richting Gerardmer want dat is NIET te doen met een caravan of camper. Dat is een deel onverhard en heel steil slingerdeslang afdalen.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig