Camping Le Mas d'en Haut

• 9.6Eetgelegenheden
  • 8.6Staat v/h sanitair

Zoover gold Award 2019

Meer camping info

Kindvriendelijke Camping Les Mas d’en Haut is te vinden in Lussat. Dieren voeren, afkoelen in het zwembad en spelen op het terrein in een boomhut, op het voetbalveld of op de speeltoestellen is hier mogelijk. De glampingliefhebbers kunnen hier terecht in een safaritent. Vanwege de groene omgeving is er de mogelijkheid om mooie wandelingen maken.

137 reviews over Camping Le Mas d'en Haut

• 10Ann05-07-2020

Home away from home

Le Mas d'en Haut is echt een heerlijke plek. Wij kwamen er nu voor de tweede keer, en het was om zoveel redenen een beetje thuiskomen: de immer gastvrije Paula en Willem, de ongedwongen sfeer, de sfeervolle table d'hôtes een paar keer per week, de heerlijke caffè latte (en andere drankjes) die je op eender welk moment van de dag kan bestellen, het zwembad, de rustgevende omgeving, de diertjes, de kindvriendelijkheid, en zoveel meer. Kortom: vakantie zoals het altijd zou moeten zijn.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2020

• 9Fam. Diks30-06-2020

Heerlijk ontspannen verblijf!

Meteen op 15 juni, toen het kon, naar Frankrijk om bij Paula en Willem een weekje te verblijven. Hun gloednieuwe luxe safaritent was heerlijk. Lekker ruim en van alle gemakken voorzien. Een fijn, ruim terras voor de tent en een lekker bed met warm dekbed. Dat was fijn, want het was die week wat fris en wisselvallig. Van het zwembad hebben we dan ook geen gebruik gemaakt. Onze kids van 2 en 4 hebben zich er prima vermaakt. Lekker op de speelfietsjes, schommels en glijbaan.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juni 2020

• 10Elvire Janssen29-06-2020

Topcamping met fantastische nieuwe safari-tenten

Samen met mijn zus heb ik een week vertoefd op deze camping. Ook zonder kinderen is het er heerlijk. We hadden een nieuwe safari-tent mét sanitair gehuurd. Wat een luxe! Genoeg kastruimte, genoeg zitgelegenheid (vooral het bankje buiten met goede kussens), lekkere bedden en een stevige houten vloer. Drie keer hebben we een diner voorgeschoteld gekregen. We zaten aan prachtig gedekte tafels en aten in ontspannen sfeer met de andere gasten. De pizza-avond was geslaagd! We hebben elke dag een wandeling gemaakt in de omgeving. Er is genoeg te zien van de mooie natuur en je kunt lekker ontspannen bij de zwemmeertjes. Paula en Willem attendeerden ons op leuke restaurantjes in omliggende dorpjes. Het prettigst is misschien wel de totale relaxtheid die heerst op de camping. Alles kan, Paula en Willem denken overal over mee en je hebt genoeg ruimte om te genieten van zowel de gezelligheid als van je privacy.

Gereisd met vrienden in juni 2020

• 8Dirk12-02-2020

Met kleine kinderen een aanrader

Ideaal met kleine kinderen, veel ruimte, veel speelgoed en rustige ligging. Het voeren van de dieren was een erg leuke bijkomstigheid voor de kleintjes. De eigenaren zijn vriendelijk en ontspannen en bereiden heerlijk gerechten (daarom een tien voor eetgelegenheden). Op verzoek werd zeer snel een lamp gerepareerd, dat was ook prettig. Goede info over de mogelijkheden in de omgeving. Wij misten alleen een leuke stad in de nabijheid, maar de vakantie was voor zeker herhaling vatbaar.

• 10Fam Van Soest01-01-2020

Alleen maar superlatieven

Tja, op zo’n mooi plekje is het natuurlijk makkelijk om een heerlijk vakantieplekje te creëeren. Maar dat is niet wat Le Mas d’en Haut zo bijzonder maakt. Deze plek is uniek door twee enorme toppers Paula en Willem. Zij zijn de ziel van Le Mas d’en Haut. Wat hebben we ons thuis en welkom gevoeld! Wat was t gezellig! Wat hebben we lekker gegeten! Wat hebben de kinderen genoten! Paula en Willem zijn echt, en dat merk je! De leuke table d’hôtes, de heerlijke pizza-avond, de superlekkere lunches die In een handomdraai voor op t terras werden bereid. Het Torenkamertje is een pareltje, waar Paula en Willem heerlijke broodjes, koffies en drankjes verkopen. De kinderen konden vrij rondbanjeren, skelteren, fietsen, spelen. Dieren voeren met Willem was ook iedere keer weer een hoogtepunt. Insectencollege was onvergetelijk. Onze jongens, maar wij misschien nog wel meer, hadden heimwee toen we na een week vertrokken, en nog!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 2019
    9Marieke11-10-2019

Heimwee zodra je wegrijdt

We hebben een heerlijke week gehad bij le Mas d'en Haut. Zo heerlijk dat we het al misten toen we wegreden. Het is een kleinschalige camping met safaritenten en gites, alles op ruime afstand van elkaar. De kinderen waren erg blij met het zwembad en alle fietsjes en skelters en ander speelgoed, en wij als ouders met de rust en het fantastische eten en de goede zorgen van Willem en Paula. Vooral dat het voor zowel de ouders als de kinderen zo fijn was, vinden wij een aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Jordy Oord02-10-2019

Heerlijk!

Onze eerste kennismaking met een campingvakantie in Frankrijk was gelijk de best wensbare. Wat een heerlijke vakantie. Wij waren de laatste week augustus en eerste week september te gast bij Willem & Paula. De mooie ruime tenten, een heerlijk terrein waar de kinderen los kunnen gaan, het erg lekkere eten aan de lange tafel en persoonlijke aandacht van Willem & Paula was precies wat wij nodig hadden. De omgeving is erg landelijk en rustig, maar voor een week (of twee in ons geval) precies goed. Onze jongens hebben het er nog vaak over. Tot volgend jaar!

• 9Eetgelegenheden

• 9Maartje29-09-2019

Ultiem genieten

We hebben onze derde vakantie bij Le Mas d’en Haut gepland voor 2020. Nooit gedacht dat we het type mensen zijn dat vaker naar dezelfde camping gaat, maar waarom zou je niet teruggaan als je het hele jaar door een beetje heimwee hebt? Voor ons is Le Mas een klein paradijsje: doordat het zo kleinschalig is ervaren we er echt veel rust, ver van de buitenwereld. Plus dat het voor kleine kinderen top is: veel leeftijdsgenoten, zwembad, fietsjes om rond te crossen. En bovendien: het eten is echt heel erg goed (wanneer komt het kookboek?). De tenten liggen mooi rustig en zijn heel fijn door het originele brocante en de lekkere bedden. Enige minpunt: in de omgeving is niet heel erg veel te doen binnen 30 min rijden. Met kleine kinderen helemaal niet ergen precies genoeg, maar daarom gaan we maar 1 week en combineren we Le Mas met een andere plek (met het risico dat het tegenvalt na Le Mas 😉).

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 10Alexandra Ruiter-Suringar22-09-2019

Magisch, fantastisch, heerlijk, ongelooflijk. Top!

Afgelopen weekend (13-15 september) heb ik mijn 50ste verjaardag gevierd in Le Mas d’en Haut. Ik heb alle tenten en de 3 gites afgehuurd voor 2 dragen en 2 nachten, voor 30 familieleden & vrienden van 2 tot 86 jaar. Het weekend was echt perfect. Paula & Willem zijn uitmuntende gastvrouw en gastheer. Alles hebben onder controle zonder te controleren. Van te voren hebben we meerdere keren contact gehad over mijn wensen en het programma. Een keer aangekomen, overtrof alles aan mijn verwachtingen. De tafels werden prachtig gedekt, met bloemen, mooi servies en ongelooflijk heerlijk eten. Alles zag er mooi uit, het is lekker, vers en uniek, smaakvol, vriendelijk. Op aanraden van Paula heb ik een extra tent gehuurd, dat was een top idee dat werd onze plek met een prachtig uitzicht en s’avonds een disco. Overdag hebben we een lange wandeling gemaakt, en na de wederom heerlijke lunch, zijn we met z’n allen in het zwembad beland. Te fantastisch.

Gereisd met vrienden in september 2019

• 10Geertine Zwijnenburg16-09-2019

Genoten!

Wat een heerlijke plek! Wij verbleven hier een week net buiten de zomervakanties. We hadden de accommodatie gekozen door goede verhalen van anderen en omdat we een echt kindvriendelijke plek zochten. We verbleven in gîte 3. Met onze kinderen van 1 en 3 jaar was dit het ideale verblijf. De diertjes op het domein, de fietsjes en dat er veel andere gezinnen met jonge kinderen waren maakte het voor ons lekker om als ouders ook te kunnen ontspannen. In de buurt zijn leuke activiteiten voor gezinnen zoals een klimpark. Er zijn geen grote toeristische trekpleisters maar wel charmante plaatsjes die de moeite waard zijn om te bezoeken. De gîte was ruim, sfeervol en volledig uitgerust. De maaltijden die door Willem en Paula werden verzorgd waren heerlijk. Sowieso zijn Willem en Paula vriendelijke en gastvrije eigenaren. Met leuke tips en zeer behulpzaam. Kortom: een aanrader en wij gaan volgend jaar weer een weekje!

Camping Le Mas d'en Haut info

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50