Camping Campéole Le Coiroux

9Fenomenaal

Frankrijk, Limousin, Aubazine (Correze)

9Fenomenaal

• 7.9Eetgelegenheden
  • 9.8Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Campéole Le Coiroux voor je op een rij gezet:

• Kinderopvang
Meer camping info

44 reviews over Camping Campéole Le Coiroux

• 2019
    10Ada07-09-2019

Wat een héérlijke camping!

Wat een prettige en vriendelijke ontvangst! En voorál: wat een service!!! Beheerder Lisa staat steeds voor de campinggasten klaar en denkt mee. Ze is een betrokken camping-beheerder, die zeer oplossingsgericht is!

De camping zelf is heerlijk rustig! Prachtig royale plaatsen, met goed onderhouden hagen en mooie grote bomen. Er zijn plaatsen voor ieder wat wils: met véél schaduw óf juist met véél zon.

Het sanitair ziet er elk moment van de dag keurig uit. De douches zijn lekker groot en heerlijk warm.

Het verwarmde zwembad heeft een heerlijke temperatuur met volop ligbedden rondom .

De camping is op loopafstand van een leuk meer mét een redelijk groot strand, waar óók gevist kan worden.

Bij de receptie is allerlei informatie beschikbaar over marktjes, supermarkten en plekken die de moeite van het bezoeken waard zijn. Tevens zijn er tal van boeken en bladen (in allerlei talen) aanwezig!

Kortom: zéér aanbevelenswaardig!!!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2019

• 9Familie Ranti23-08-2019

Gezellige camping

Goed verzorgde Franse camping met gezellige gasten. Huuraccommodaties prima. Zwembad leuk en groot genoeg. In de omgeving veel leuks te ontdekken met en zonder kinderen. Zeer gastvrij en behulpzaam personeel. We hebben ons echt heel erg welkom gevoeld.

Er zijn paadjes met verschillende accommodaties en mensen met eigen kampeerspullen sluiten daarbij aan. Leuk publiek, vooral Frans, en verder Nederlanders die wel echt van Frankrijk houden.

Sanitair wordt goed schoon gehouden en was voldoende in het hoogseizoen. Animatie heel gezellig.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Yvonne13-08-2019

Heerlijk nette camping, ruim opgezet

Heerlijke camping. Heel ruim Opgezet. 90% bezoekers is Frans, overige nederlamds. Animatie niet gericht op Nederlands kindjes, Soms is er een Nederlandstalig meisje bij de animatie. Zwembad is klein maar prima. Meer is prima. Wij zijn 2x een dag naar een waterspektakel op 30min rijden geeeest.
    Speeltuintje en springkussen fijn voor kleine kinderen. Wij zaten in de massaai tent. Prachtige ligging op de camping, rustig maar toch alles dichtbij. Prijs kwaliteit is echt top voor deze tent, wat een prachtige luxe nette tent. Beheerder Lisa spreekt Nederlands en is heel gastvrij en toegankelijk voor campingbezoekers.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    8Robert29-07-2018

Genieten

Prima camping. 1,5 week geweest. Alles basisvoorzieningen aanwezig. Personeel is beleefd en doet hun uiterste best. Klein maar schoon en verwarmd zwembad. Sanitair netjes. Huurtenten prima. Voor de kids een speeltuin, mooi springkussen, zwembad, meer, animatie, sportvelden, speluitleen (gratis). Geen moment verveeld. Ligt mooi maar wel afgelegen, supermarkten op ongeveer 25 minuten. Verdere aanraders met kinderen: watervallen, stoomtrein, oude stadjes (met goede ijssalons ;) ). Kanotocht (vanaf 7j) ook aan te raden, zo hoorden we. Verbeterpunten: niet grasmaaien vanaf 6.30u en meer ligbedden rondom zwembad (waar wel toezicht is en een strak zwembroekje verplicht is).

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 5Pien27-07-2018

Lawaai

In campinggids staat dat het om 22.30 zacht gedaan moet worden en om 23.30u stil moet zijn, maar het lawaai gaat door tot in de nachtelijke uren. Ook vanuit de tv ruimte klinkt tot 1.00u muziek. De band die optrad pakt tot midden in de nacht spullen in... deur open/dicht. Dit is de tweede nacht dat mijn kinderen en ik ons zeer storen aan overlast.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Lisa VAN BREE, head receptionist, 30-07-2018

Bonjour, Nous vous remercions de votre témoignage.Nous sommes désolés que du bruit nocturne dans le camping vous ait dérangé. Nos animations en soirée commencent à 21h15 et s’arrêtent à 23h30 grand maximum. Pour ne pas faire de bruit après leur prestation, les musiciens logeant sur place ne démontent leur matériel que le lendemain. Mais ce jeudi, c’était un groupe local qui a démonté son matériel de 23h30 à 00h30 environ. La salle étant situé à l’entrée du camping, nous en déduisons que vous êtes situés sur les premiers emplacements à environ 100 mètres de la salle. Après vérification auprès de la réception, nous n’avons pas eu de plaintes concernant le bruit et ne pouvons donc vous identifier. N’hésitez pas à venir nous voir à l’accueil directement afin que nous puissions vous proposer une solution. Pour ce qui est du bruit au niveau de la salle TV, nous pensons qu’il peut provenir du chalet Teen Space, situé juste à côté. En effet, les ados utilisent parfois leurs enceintes personnelles pour amplifier leur musique, sans se rendre compte que cela peut importuner. Dans ce cas, vous pouvez nous alerter (nos numéros sont indiqués sur la porte de l’accueil) afin que nous intervenions. Nous espérons que vous n’aurez pas d’autres désagréments au cours de votre séjour. Dans tous les cas, n’hésitez pas à nous faire part d’éventuels problèmes afin que nous puissions les solutionner.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• Oude reviews

8Jo30-08-2017

Fijne camping in mooie omgeving

Fijne, overzichtelijke camping. Wij reisden met onze tent met onze 2 kinderen van 4 en 6. Dit samen met vrienden met kinderen van 6 en 10 die in een stacaravan verbleven. Eigenaresse van de camping spreekt Nederlands wat wel eens handig kan zijn. Verder inderdaad veel Fransen maar dit is ook logisch op een camping van Campéole, een Franse organisatie. Wij wilden graag in de buurt van onze vrienden staan en dat was inderdaad ook zo geregeld. Koelkast te huur, ook erg handig. Redelijk grote plaatsen, vooral wat verder naar achteren. Camping is mooi opgezet met een groot grasveld met daarop de tent van de animatie centraal in het midden op de heuvel. Onze kinderen hadden geen interesse in de animatie, maar er werd genoeg georganiseerd. Leuk speeltuintje. Kinderen konden redelijk veilig alleen rondlopen. Al rijden er veel auto's wel wat aan de harde kant. Zwembad is weliswaar niet erg groot, maar de kinderen hebben zich er prima in vermaakt. Een aantal dagen kon er niet gezwommen worden in het meer ivm blauwalg. Dit merkte je wel in drukte in het zwembad. Hier is overigens géén toezicht! Terrassen voor ligbedden waren er vorig jaar wel, nu helaas niet, waardoor alle ligbedden rondom het zwembad zelf stonden. Volgens eigenaresse wordt dit beheerd door eigenaar winkel/zwembad. Restaurant heeft alleen een Franse kaart, en niet echt veel geschikte keuzes. Het duurde lang voor we eten kregen en echt geweldig vonden we het niet. Winkeltje biedt genoeg voor de hoognodige boodschapjes, maar voor de grote boodschappen rijd je beter naar Brive. Sanitair niets op aan te merken. Prima fietsen vanaf de camping. Ook een mooie wandeling naar Aubazine en terug van ongeveer 10km. Hardlooproutes wat lastiger te vinden.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9Elles24-08-2017

Gezellige camping en veel faciliteiten.

Als je de camping op rijdt, valt het gelijk op dat alle plaatsen ruim opgezet zijn, zowel staplaatsen en als mobil homes. Wij hadden een 6 persoons mobile home met 2 volw en 1 peuter. Dat was heerijk. Een 2e kind had ook gekund, maar met 6 personen wat krap. Fijne veranda erbij en een grasveldje. De camping had een animatieprogramma vanaf 4 jaar, leuke activiteiten, maar wel veel op Frans gericht. Dat viel ook op bij bijv. de menukaart in het restaurant, enkel in Frans en de bediening idem dito. Enkelen spraken Engels. De pizza die we bestelden was echter heerlijk! Op de camping veel vertier voor jonge kids, top! Het natuurbos ernaast biedt veel te zien en te klimmen. Het strand is een leuke afwisseling van het zwembad, helaas zat er alg in tijdens ons verblijf. In de buurt ontzettend veel moois te zien en te doen, vooral richting Zuiden. Denk aan stoomtrein in Martel, watervallen van Grimel, (half) dagje slenteren in Tulle en Aquapark le Saule. Het oude klooster in Aubazine is leuk om mee te pakken tijdens een dagje touren bij wat minder weer. Voor ons een heerlijke vakantie, volgend jaar wellicht nog wat zuidelijker ivm wisselvalligheid weer, (14 - 30 gr).

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9walter22-09-2016

Erg genoten!

We hebben erg genoten van de rust en de mooie natuur! Je waant je in een mooi park, met veel bomen en bloemen. Het personeel is bijzonder vriendelijk. De omgeving nodigt uit tot wandelingen en fietsen, maar er zijn bijna geen uitgestippelde wandelingen of fietstochten. Dat vonden we jammer. Met de fiets is het flink doortrappen door de steile hellingen en nadien forse afdalingen.

Gereisd met partner in september 2016

• 10Dillen Dirk16-08-2016

14 dagen genoten

Wat een topkamping! Grote schaduwrijke plaatsen, proper en goed uitgerust sanitair. Het personeel is altijd en overal supervriendelijk en behupzaam. Er is een klein restaurant met een origineel en streekgebonden menu, waar je zeker een van de 'Burger de Loulou' moet proberen. Slechts een van de heerlijke gerechten die er geserveerd worden. Klein maar proper zwembad, voor groter vertier ga je 300m verder. Hier kan je zwemmen in een groot meer, waar onze hond ook de vakantie van haar leven gehad heeft Ook verder een perfecte kamping voor families met kinderen van om het even welke leeftijd. De animaties zijn opgesplitst in leeftijdscategorieën zodat er voor elk wat wils is.Alleen jammer dat de talenkennis van het team enkel uit Frans en enkele woorden Engels bestaat. Nederlands- en Duitstaligen met een beperkte kennis van het Frans kunnen soms de uitleg niet goed volgen.

Dit was voor de 4de keer dat we een camping van de groep Campeole bezochten, en dat zullen we blijven doen

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 8Jacqueline24-08-2015

Levendige camping

Goed georganiseerde, ruim opgezette camping. Veel verhuur-accommodaties, maar door de ligging geeft het campingdeel toch wel een kampeergevoel en lijkt niet echt een bungalowpark. Vriendelijke, behulpzame mensen. Op de receptie wordt zelfs Nederlands gesproken. Leuk winkeltje met vers brood, goeie afhaalpizza's. Mooi zwembad met elke morgen aquarobics met erg harde muziek. :-( Sanitair is schoon, ruim en voldoende aanwezig. Veel animatie voor kinderen en oudere jeugd. Erg dure, slechte wifi. Heel veel bordjes met wat wel en niet mag. Regels worden ook tamelijk streng gecontroleerd (speedo in zwembad, geen slippers mee) maar het personeel laat zelf het toegangshekje naar het zwembad continu openstaan. Naast de camping is een mooi, groot zwemmeer met veel voorzieningen. Mooie omgeving met veel leuke dorpjes. Aubazine zelf valt tegen, maar Tulle en Brive-la-Gaillarde liggen in de buurt.

Gereisd met partner in juli 2015

Camping Campéole Le Coiroux info