Camping Yelloh! Village Le Fayolan

7.8Goed

Frankrijk, Franche-Comté, Clairvaux-les-Lacs (Jura)

7.8Goed

• 7.3Eetgelegenheden
  • 6Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh! Village Le Fayolan voor je op een rij gezet:

• Sauna
Meer camping info

Geniet met het gezin op Yelloh Village Le Fayolan met overdekt zwembad. Kies voor een van de luxe accommodaties of ga juist gezellig kamperen op Yelloh Camping Le Fayolan. De kleintjes kunnen hier knutselen, schminken of dansen en voor de tieners is er een echte disco, voetbal of boomklimmen. Gelegen aan het meer van Clairvaux.

477 reviews over Camping Yelloh! Village Le Fayolan

• 10J dewin10-08-2020

Erg goede camping; van ons een dikke 9!

Met hond in stacaravan (#78) wat erg goed is bevallen. Centraal gelegen en toch rustige setting. Geen overlast gehad van het sportveld dat er pal tegenover was. Faciliteiten heel goed; mooi zwembad; weinig bedjes helaas; strandje iets drukker dan de oever op de naast gelegen camping; kon je wel met de hond aangelijnd aan het meer zitten en zwemmen. Prachtig meer. Leuke duik toren op korte loop afstand van camping (3 minuten). Schoon water en camping wordt heel goed proper gehouden. Restaurant erg vriendelijke bediening. Snackbar heeft hele goede afhaal pizza’s. Winkeltje heeft niet veel te bieden, is ook 3x zo duur dan de Bi-1 of Aldi in dorpje (auto in 3 minuten). Voor tieners alleen leuk als ze van voetbal houden. Pas leuk vanaf 15/16 jaar. Dorpje zelf stelt niets voor. Marktje op woensdag is klein. Geen goede restaurants in de buurt. Het adventure klimpark is super ook op 20 min afstand een park! leuke omgeving. Animatie in Frans.

• 10Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 9Muriel19-04-2020

Top camping met kinderen en tieners

Heerlijke vakantie met kampeerplek in bos gedeelte. Ideale camping met tieners. Ligging aan het meer en combi met zwembad. Mooie omgeving. Wij hadden in de zomer van 2019 ook nog eens top weer. Was van te voren beetje huiverig over reviews sanitair maar dit was echt prima! Schoon en fris!

• 8Eetgelegenheden

• 2019
    7Elly03-09-2019

leuke, gezellig drukke camping

wij verbleven in een Key West voor 1 week.Prachtig mooi huisje aan de rand van de camping(wel een weg vlak er achter waar je s ochtends vrachtverkeer hoort)Dit is 'boven' dus dagelijks een behoorlijke klim.Ontvangst was super en we mochten eerder in ons huisje.De camping is gezellig druk, volop animatie voor alle leeftijden.georganiseerde uitstapjes vanaf de camping,broodjes bij het winkeltje,lekker ijs,leuke bar,afhaalsnackbar en restaurant,deze vond ik niet zo geweldig helaas.smiddags alles dicht, heel vriendelijk personeel,spreken engels.zwembad prima, geen zwemshort!!dus mijn jongens wilde daar niet heen,gelukkig is daar het mooie meer bij de camping.kano's te huur en waterfietsen bij de naastgelegen camping,deze is via t strand te bereiken.zo ook het gemeentestrand met duiktoren.Clairvaux is op loopafstand, bakker,carefour,tanken,restaurantjes.Omgeving is mooi,soms erg steil .wij vonden 1 week wel voldoende,wel mooi weer gehad.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 5Bregje18-08-2019

Prima, maar niet voor herhaling vatbaar

Le Fayolan is een grote en drukke camping, in het bijzonder op vallend omdat er veel oudere kinderen en tieners zijn. De kampeerplaatsen en accomodaties zijn heel wisselend. Wij zaten in een huurtent van Venue Holiday. Dat was wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar. We hadden een plek tussen de hosts van verschillende vakantie aanbieders. Ik vond dat jammer, ik heb liever een plek tussen andere kampeerders. De hosts (een Engels echtpaar) waren super vriendelijk en behulpzaam. Het toiletgebouw was ontzettend verouderd en aftands. Werd wel dagelijks schoon gemaakt. Andere toiletgebouwen elders op de camping zagen er veel beter uit. Wij waren laat in de vakantie (augustus) en hadden de laatste dagen veel Franse vakantiegangers, die naar onze mening nogal luid en onbeleefd kunnen zijn. Omgeving is mooi. Genoeg te doen en te zien. Leuke wandelingen te maken vanaf de camping. Meer is mooi. Zwembad prima. Weer nogal wisselvallig.

• 3Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9S.D.10-08-2019

Gezellige camping!

Prima camping! Heel veel te doen voor kinderen in alle leeftijden. Nederlands sprekend personeel bij zowel receptie als animatie; overig personeel kon allemaal Engels. Voor Franse begrippen prima accommodaties; mooi gelegen. Zwembad was top! Werd heel schoon gehouden. Groot genoeg ivm grote meer bij de camping.

• 8Eetgelegenheden

• 8Monique C03-08-2019

ideale familie camping, niet voor rustzoekers .

Terras camping aan het meer ! Goed ingedeeld in huisjes en kampeer gedeelte. Veel animatie voor jong en oud . Elke avond Live entertainment en voor de tieners een disco in de kelder tot in de late uurtjes. Wij hadden er weinig last van. In de avond en nacht ook bewaking. Het meer is heel langzaam aflopend dus ook erg geschikt voor kleine kinderen . Mogelijkheid voor een kanotocht en boomtopklimmen in de buurt. Omgeving is prachtig.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 7Jo01-08-2019

Prima

Prima camping, ook voor jongeren tot en met ongeveer 17 jaar. Ze verzamelen s avonds op het openbare strandje. Via het strand van fayolan loop je via het strand van camping la grisiere naar het openbare strand. Security houdt toezicht s avonds bij de disco. En af en toe ook op het openbare strand. Toiletten zijn verouderd, douches in de spits soms koud Nieuw toilet/douchegebouw op het kampeergedeelte ziet er netjes uit. Het kampeergedeelre ligt bij het meer, de verhuur van mobilhomes ligt aan de andere kant van de toegangsweg en moeten dus iets langer lopen naar het meer. Dit is wel goed te doen. Bezienswaardigheden: cascades des heritage, la Frasnée , grottes des moidons, wandelroutes, Fietsen kan hier prima.

• 5Staat v/h sanitair

• 8Jos L30-07-2019

Mooi voor 1 keer. Genoeg te doen voor de kids.

De Jura is een schitterende streek. Prachtige meren, mooie natuur, leuke stadjes. Le Fayolan is een goede camping voor een gezin met jonge kids. De voorzieningen zijn ok, al mag het best wat groter en ruimer (bv het zwembad). 2e week was het avondprogramma gelukkig een stuk minder luid dan de eerste week, want toen leek het alsof de boxen naast de tent stonden. Het meer is prachtig en biedt veel vertier. Het sanitair, als je de camping oprijdt links en weer links, is wat krap en gedateerd. Wel schoon.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 6Ron28-07-2019

Leuk, maar geen **** waard

Leuke camping, maar geen waard. De camping ligt heerlijk tegen een meertje met mooi blauw water aan. Prima zwembad. In principe is alles aanwezig. Maar er zijn ook een aantal minpunten: Toiletgebouw forest ( waar wij gebruik van maakten) was zwaar verouderd. Kijkgaarjes tussen de schotten, belabberde sproeikoppen, asbest golfplaten op het dak). Bij winkel lange wachtrijen voor het brood ( soms 20 klanten voor je die een voor een in alle rust worden geholpen). Strandje was leuk, maar helaas geen honden toegestaan. Onze plek (191) zou 100 - 130 m2 zijn, maar haalde dit bij verre niet. Wellicht telden ze de weg voor de plaats ook mee (oprijlaan/parkeerplek buren). Ondergrond grind. (Eigen) kraantje zat bij de buren achter de heg. “Hallo, ik kom even water pakken.” . Personeel aardig, maar doet verder weinig zijn best. Leuk, maar geen waard.

• 5Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

• 8Fam vd H19-07-2019

Wij hebben weer genoten

Wij zijn voor de 2e keer geweest op deze camping. We hadden een huurtent van touroperator. We werden vriendelijk ontvangen door een Engels stel, Heather en Mike. Onze tent stond prima, de auto kon ernaast staan en had zowel schaduw als zon. Het sanitairgebouw waar wij vlakbij zaten, is vrij oud maar werd meerdere keren per dag schoongemaakt. Prima. Frietjes op de camping waren op zich goed te eten. Ze hadden zelfs frikandellen 😉. Het ijs is er ook erg lekker. We hebben niet echt gebruik gemaakt van de animatie, maar er waren af en toe leuke shows zoals Fayolan got talent, Circus, diverse optredens. Op 14 juli (Franse feestdag) konden we bij het strand vh meer prachtig vuurwerk zien. Bij het zwembad enkel strakke zwembroeken toegestaan. Bij het meer kun je op de naastgelegen camping waterfietsen etc huren. Watertemperatuur was ook goed. De camping is ons weer goed bevallen. Omgeving is ook mooi!

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair