Camping Yelloh! Village Le Fayolan

Camping Yelloh! Village Le Fayolan
7,7

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh! Village Le Fayolan voor je op een rij gezet:

415 reviews over Camping Yelloh! Village Le Fayolan in het Nederlands

Leuke, gezellige en actieve camping

Anne
16-1-2018

Afgelopen zomer in het hoogseizoen op camping Fayolan gestaan. Leuke en gezellige camping, voor jong tot oud.

Wel een camping die niet geschikt is als je op zoek bent naar complete rust, want (bijna) elke avond wordt er een show georganiseerd en er is een disco aanwezig op de camping. Wij stoorden ons niet er niet aan, ondanks dat we een tent hadden die langs de hoofdweg stond en in de buurt van het podium.

Toiletgebouwen werden netjes schoongehouden, 2x per dag op zijn minst.

Kinderen (4 en 8 jaar) hebben zich goed vermaakt bij het zwembad en aan het meertje. Neem wel bootschoentjes o.i.d. mee voor de kleine steentjes die in het meer liggen. Water is er mooi schoon.

Tip: ga naar la plage in Clairveaux-les-lacs. Daar hebben ze een duikplank en speeltuintje voor de kinderen. Ook picknicktafels en bankjes aanwezig.

De tent die we hadden gehuurd via een touroperator moest een zogenaamde glamtent zijn. Echter was de tent in orde, mooi met luifel en ligstoelen en een skottelbraai bij de huur in, de inboedel was in verschrikkelijke staat. Bedden kon je niet op liggen, want je voelde de dwarsliggers dooe het matras heen. Gasstel, koelkast en iets wat voor een kast door moest gaan stonden ook in de tent en dat was gewoon oude rotzooi. Je betaald voor een glam ervaring, maar krijgt een krampeerervaring.....

Gezellige camping

Sandra
15-1-2018

Leuke camping. Leuk zwembad met glijbanen. Mooie omgeving en meer. Het weer in deze streek is inderdaad wisselvalig we hebben ook regendagen gehad. Maar we hadden een zeer mooie stacaravan met afdak. Broodjes haalde we elke morgen in het dorp bij de bakker. Een aanrader is om de watervallen te bezoeken. We zaten vlakbij de animatie dat was s'avonds weleens een nadeel veel lawaai. Maar we hebben er een fijne vakantie gehad

Gaaf!

Wendy
13-1-2018

Ligging supermooi, zwembad super.

Super voor oudere kinderen disco en jeugdhonk

Larissa
18-11-2017

Als de kinderen het naar de zin hebben, heb je zelf ook vakantie. Dat was zeker het geval op deze camping. Jammer wel dat je een strakke zwembroek aan moet in het zwembad, willen onze kids (13-16) echt niet. Maar er is een meer waar je leuk en lekker kan zwemmen. De disco is een leuk plek voor de oudste, het jeugdhonk blijft 's nachts open tot half 4!!! Is wel erg laat voor een familie camping. Vinden de kids niet erg natuurlijk, maar 1 uur 's nachts was ook prima geweest.

Leuke dingen te doen in de omgeving, klimbos ligt naast de camping, mountainbike route is erg moeilijk. Dorp heeft een goede supermarkt. Huurtenten van touroperator zijn gedeeltelijk nieuw/oud, nieuwe tenten hebben mooie houten vlonders, fijne bedden, grote koelkast met vriezer. Plaatsen niet heel groot en de auto staat ook op de plaats dat maakt het wel erg vol, er is wel een algemene parkeerplaats op de camping waar wij de auto dan ook hebben neergezet.

Prachtige natuurlijke omgeving

Debby
15-9-2017

Mooi gebied in Frankrijk voor mensen die van de natuur houden..merengebied..wijnbouw en de haut Jura;klein Zwitserland..

Fijn zwembad en een mooi meer. Voor wie animatie zoekt..genoeg aanwezig..

Rustige camping na 23.00uur.

Schoon sanitair. Viezigheid maakt de mens zelf...mooi aangelegd met respect voor de natuur.Campingplaatsen helaas niet altijd de beloofde en betaalde m2.

Een super gezellige camping

Edwin Burgman
28-8-2017

Sommige reviews zijn negatief en anderen weer uiterst positief, dat komt door welke verwachtingen je hebt. Dit is geen rustige camping, dus ga hier niet heen voor je rust. Dit is een levendige camping met animatie voor kinderen, tieners, jongeren en volwassen met live bandjes(goede), bingo, karaoke, sport, dans en wat al niet meer. Het sanitair is prima en wordt een paar keer per dag schoongemaakt. Alleen door intensief gebruik kan het op momenten wat minder schoon zijn. Het zwembad is prima en het gemeentelijk strand aan het meer is prachtig. Er is genoeg te doen in de omgeving. Wil je rust ga niet hier heen. Wil je een top gezellige camping dan Ben je hier op het juiste adres. Kinderen gaan hier laat naar bed en zijn gelukkig ook laat wakker. ;-)

Leuk voor een keer

Marjan
28-8-2017

Gezellige camping, maar zeker niet bijzonder.

Sanitair was echt niet goed. Het is vies, oud en de wanden van de douche zitten vol "gluurgaatjes". Daar wil je je kinderen echt niet zonder toezicht laten douchen.

De camping ligt pal aan het meer met een klein strandje. Zeker niet het mooist gelegen meer in de Jura. Wel allerlei watersportmogelijkheden.

Restaurant is in orde en het personeel op de camping is erg vriendelijk.

Prijs kwaliteit vinden wij matig.

Super leuk !

Fam. den Breejen
27-8-2017

We hebben een tent gehuurd via touroperator en hebben een super leuke vakantie gehad.

Het is een hele leuke camping. Zwemmen bij het meer of zwembad, waar altijd toch nog wel een bedje of stoel te vinden was. Het restaurant was prima, gewoon een schoteltje of pizza maar het was dan ook niet duur en de bediening zeer vriendelijk. Iedere avond animatie, niet geweldig maar wel vermakelijk en steeds iets anders. De bar er tegenover evenals het schepijs en wafels. Onze kids van 12 en 14 hebben zich prima vermaakt. Savonds hangt de jeugd bij het voetbalveldje en de tafeltennis tot 11 uur. Dan moeten ze daar weg en gaat de disco open tot 1 uur. Deze hoor je niet op de camping. het sanitair was nog niet overal vernieuwd, maar schoon voor campingbegrippen en er was altijd wc papier en warm water. Het dorpje is leuk, ook de markt op woensdag. Jo en Annemie, jullie zijn geweldig ! Daar mag touroperator blij mee zijn. Jullie zijn er volgend jaar weer, daar boffen de gasten maar mee. Al met al is Fayolan een aanrader.

geweldige complete camping

bolmeijer
27-8-2017

Wij waren met een tent en stonden in het bosgebied achterin, hierdoor veel rust beschutting en ruimte om onze tent. Er waren ook mindere plekken in de vorm van kleiner en/of dichter op elkaar. De beschutting is ideaal indien je s'ochtend geen zon op je bord wenst of als je terugkomt van het strand en je niet weer in de zon wilt zitten. We hadden prima weer en dat hielp ook mee om een goede vakantie te hebben neem wel kachels mee voor de avonden.

Het eten op de camping is matig en in het dorp zijn de 2 restaurants ook niet bijzonder in de vorm van prijs/ kwaliteit (bij slecht weer reserveren anders geen plaats!). De pizza afhaler in het dorp is goed, bel en reserveer echter van tevoren anders kan de wachttijd een uur zijn!

Er is genoeg te doen in de omgeving (watervallen, stadje lons le saunier en het klimbos, bij de camping, is echt een serieus parcours.

De animatie verdient echt een dikke 8 zeeer betrokken (mogen geen nee zeggen!!??) en actief (ook voor volwassenen). Mijn zoon, beginnende puber, kon zich zelfs super vermaken zonder internet! Alles speelt zich af op het midden van de camping (zwembad-speeltuin-podium-winkeltje-receptie- restaurant-voetbalveld), als je kinderen hebt die niet alleen naar de speeltuin kunnen is het wel een afstandje iedere keer (maar ach loop je ook eens een keer).

Onze dochter van 8 hebben we ook weinig gezien bij de tent, alleen maar aan het spelen met andere kinderen en zij is hierdoor maar 2 middagen (van de 14) naar de animatie gegaan (wel ideaal bij regen).

Het meer is echt een plus van de camping (groot-helder water-zacht gras en zandgedeelte).

Douches zijn niet meer de modernste maar je kon nog prima een goede douchekop vinden en/of het zeep uit je haren krijgen.

Hele mooie omgeving en gezellige camping

Danielle
26-8-2017

Wij hadden een staanplek voor onze caravan, 3 bloemen..prima plek.

Supermooi, goed bereikbaar helder meer, met grasveld en zandstrand.

Zwembad eveneens mooi, met genoeg ligbedden en grasveldje.

Sanitair werd vaak gepoetst, maar de mensen zelf maken er een smeerboel van.

Sanitair Indd verouderd, maar voor ons belangrijker dat je warm water hebt.

Genoeg te doen in de omgeving en een hoop supermarkten, bakker in het dorp, met heerlijk vers brood.

Vrienden van ons zaten in een Bali huisje, geboekt bij vacanse soleil, mooi huisje.

Kinderen hebben zich twee weken goed vermaakt, hadden dan ook goed weer.

Pizzeria was ook heerlijk.

Je hebt altijd mensen die zeuren, maar je moet er zelf ook iets van maken...

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Yelloh! Village Le Fayolan in Clairvaux-les-Lacs (Jura), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Yelloh! Village Le Fayolan zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Yelloh! Village Le Fayolan scoort een 7.7 uit 10 op basis van 438 reviews.