8,7

Omschrijving
Camping Vigna Maggiore ligt in Olmeto. Bij het ruime zwembad heb je uitzicht op de baai Propriano en de bergen. Bij sommige staanplaatsen ook. Het sanitair is schoon. Aan de bar op Camping Vigna Maggiore op Corsica geniet je van een hapje en drankje. In de buurt vind je stranden en het centrum van Propriano is 10 minuten rijden.
Kenmerken

20 reviews over Camping Vigna Maggiore in het Nederlands

Perfecte camping!

Laura,
28-12-2018

Twee weken verbleven in een mooi chalet met een doorkijkje op de baai van Valinco. We zaten aan de rand van de camping waar we in de schemering wilde zwijnen zagen lopen door het riet en ook hoorden `s avonds, grappig. Ontvangst was heel hartelijk, ondanks dat we twee uur later aankwamen `s avonds door vertraging van de ferry. Chalet was prima en schoon. Het zwembad & terras/bar op de camping is mooi en schoon met uitzicht over de baai en op Propriano. In het restaurant kun je heerlijk eten! Er zit ook net buiten de ingang van de camping een pizzabakker waar je pizza`s voor een leuke prijs mee kunt nemen en daarnaast haalden we ook onze broodjes. Aanrader: Sartène (richting Sartène ook een grote supermarkt)/bergen bij Tolla, Tavera, Zonzo, Col de Vaccia, Massif de Bavella ,Sari-Solenzara & Ghisoni. Wij hebben ongeveer de helft van Corsica gezien. Afstanden zijn behoorlijk doordat alles bergachtig is. Camping is perfect!

Gereisd met partner in augustus 2018

Aanrader!

Noortje,
4-9-2018

Geweldige camping! Mooie plekken, goede douches, super zwembad, heerlijke pizza’s en gewoon heel mooi gelegen. Met ACSI campingcard maar €15,80 voor 2 personen. Fijne stranden in de buurt en Propriano is leuk om wat te drinken.

Let wel op waar je gaat staan ivm de doorgaande weg en let op dat je geen etensresten/vuilniszakken laat slingeren. We hebben wat bezoek van zwijntjes gehad ‘s nachts ;)

Gereisd met partner in september 2018

Natuur en luxe

Laurien,
17-8-2018

Prachtige camping. Dichtbij het zwembad en het restaurant sta je wat meer op elkaar, maar hoe verder je de camping opkomt hoe groter de plekken worden. Wij stonden op een geweldige plek bovenaan de camping met uitzicht op een prachtige baai. Hier heb je het gevoel dat je midden in de natuur kampeert (inclusief wilde zwijnen die 's avonds komen rondsnuffelen, dus geen eten laten slingeren). Qua plek moet je een beetje geluk hebben. Wij kwamen aan op zaterdag, waardoor mensen net vertrokken waren. Bij het zwembad met uitzicht op baai van Propriano waan je je in een luxe oord, alles is met smaak ingericht. Een bar met prima hapjes en drankjes, vriendelijk personeel. Inderdaad alleen alles cash te betalen, dat is bijna overal op Corsica. Prima sanitair, al was het water soms te warm of te koud. Onze ervaring is dat ze op Corsica niet doen aan wc-brillen, ook hier niet. Al met al een super fijne camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Gezellige mooie camping

Miranda,
11-8-2018

Mooie grote camping met geweldig zwembad, gezellig restaurant . Je hebt niet echt door dat de camping zo groot is.

Zelf je plek uitzoeken in de schaduw of zon.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Fijne camping met geweldig uitzicht!

Niels,
9-8-2018

Fijne camping met een schitterend uitzicht op de baai van Propriano en de bergen. Leuke bar bij het zwembad om iets te drinken en een restaurant waar je lekker kunt eten. Ze doen niet aan voor reserveringen. Zelf plek uitzoeken. Er zijn altijd wel plekken vrij. Geen pin mogelijkheid op de camping: betalingen (bar, winkel, restaurant, staplek) alleen cash. Sanitair is schoon. Wel zelf toiletrol meenemen want dat is niet aanwezig. Klein winkeltje aanwezig voor vers brood en de hoognodige dingetjes. Voor grote boodschappen zijn er 2 supermarkten in Propriano. De Casino en de Carrefour. Onze ervaring is dat de Casino veel te druk is met nauwe gangen, de Carrefour is ietsje verder rijden maar veel ruimer qua opzet en minder druk. Het zwembad is heerlijk. Leuke strandjes in omgeving: campomoro, cupabia, rondinara, st gulia, palombiaggio. Leuke stadjes om te bekijken: Corte, Bonifaccio, Ajaccio, Bastia, Calvi.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Super camping!

Natas,
17-8-2017

Top camping. Op de goede plek, vlakbij stranden, stad, winkels. Het is een grote camping maar dat heb je niet door. We stonden met een grote caravan achter op de veld voor tenten/caravans en hadden een superplek. Uitzicht op de baai, nieuw toiletgebouw vlakbij, genoeg ruimte. De zwembad is zoals al gezegd, echt mooi. We hebben niet gehad dat te druk was bij de zwembad. Het uitzicht vanuit de zwembad is ook schitterend. Kortom een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Top camping!

René,
4-8-2017

Een verblijf op deze camping maakt je reis naar Corsica compleet. Alleen al bij het zwembad heb je het idee dat je in een luxe resort zit met schitterend uitzicht over een dal.

Het sanitair is bijzonder schoon en ook qua capaciteit is het voldoende, zelfs in het hoogseizoen. Bij aankomst mag je zelf een plek zoeken. Er zijn geen plaatsen ingedeeld dus je hebt een beetje landje-pik idee, heeft zo z'n voor een nadelen.

Reserveren is niet mogelijk maar ook niet nodig, wij kwamen zelf vanuit de Ferry rond 16 uur aan en er was nog volop ruimte.

Let op er is een winkeltje op de camping maar dat stelt niet veel voor en heeft bizar hoge prijzen. Tevens aan te raden je eigen toiletpapier mee te nemen want dat kennen ze niet in het toiletgebouw

Gereisd met partner in juli 2017

Super camping

Irene,
10-7-2017

Het plan was om 5 dagen te blijven, maar het zijn er 11 geworden. De ligging is prachtig met uitzicht op de baai met Propriano. De plaatsen zijn niet afgebakend en je mag zelf een plek zoeken. Het sanitair is top. Voldoende heet water. Ook is het sanitair keurig netjes, mede dank zij de gasten die het ook netjes houden en geen etensresten in de afwasbakken of haren in doucheruimte of wastafel achterlaten.

Het terrein is keurig en ook bij de caravans en tenten van de gasten ziet het er keurig uit en is het geen uitdragerij van een overdaad aan fietsen, speelgoed, opblaasboten, etc.

Om 11 uur is het muisstil op de camping en is er alleen in de verte een uiltje te horen.

Het zwembad, apart kinderbadje, is keurig en schoon met comfortabele ligbedden en parasols.

Op de camping is dagelijks vers brood en croissantjes verkrijgbaar. De grote Casino supermarkt is in Propriano 10 min. rijden met auto.

Enige aanrader, zorg dat je vervoer hebt, auto, motor of fietsI

Gereisd met partner in juli 2017

mooie camping

Hogeboom,
19-5-2017

Vigga maggiore mooie ligging met uitz u cht op zee,, nieuwe vakantie huisjes

om te mogen internetten krijg jr een zeer ingewikelde code ,voor 2 uur de wify is zeer zwaken onbetruowbaar en alleen Bij het Zwembad goed bereik

ook in de maand mei (we zijn net terrug )zijn ze elke dag aan het maaien en de stank van hout verbranden mag Alleen in mei dat de stank onhoudbaar maakt.

verder een mooie omgeving met de auto is het konstand zigzag over de bergwegen rijden waar je vooral de tijd voor moet nemen ,om ergens op tijd te zijn

Gereisd met partner in mei 2017

Mooi, maar eigen vervoer noodzakelijk

Jamaraki
15-9-2016

Mooi en goede camping. Ligging is prachtig, maar helaas is altijd vervoer (c.q. auto) om dingen te ondernemen of om boodschappen te doen.

Zelfs een lekkere wandeling is vanuit de camping niet mogelijk en het strand is zonder vervoer ook moeilijk bereikbaar.

Geen aanrader dus voor mensen zonder auto.

Gereisd met vrienden in september 2016

We hebben een aantal aanbieders voor Vigna Maggiore voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Vigna Maggiore in Olmeto, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Vigna Maggiore zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.