6,5

We hebben een aantal aanbieders voor Lac des Vieilles Forges voor je op een rij gezet:

27 reviews over Camping Lac des Vieilles Forges in het Nederlands

top locatie, oud en vies sanitair

Sylvia van Capel,
22-8-2018

Op zich een hele mooie camping...

We kwamen aan en mochten zelf een plek zoeken. allemaal prima plekken

de locatie is top zo vlak bij het meer.

Maar het sanitair.....mijn man is niet zo moeilijk, maar zelfs hij vond t ronduit smerig terwijl er wel wordt 'schoongemaakt'

Jammer, een inverstering in het sanitair en je hebt een top camping

Gereisd met partner in augustus 2018

Geen aanrader

Dirk,
12-9-2017

Vreselijk

Heel leuk gehad met al m'n vrienden en het prachtige meer. Je kon alleen nog beter een bivak gaan doen,buiten plassen en in het meer wassen... De ligging is qua natuur prima, maar niks echt op loopafstand. Het restaurantje wil je nog niet dood gevonden worden. Gelukkig hadden we een eigen camper mee, dat scheelde een hoop smerigheid.

Gereisd met vrienden in juni 2016

Smerige oude caravan op een vervallen camping

Wij komen hier nooit weer,
30-8-2017

Wij hadden een stacaravan gehuurd via touroperator. Ze verkopen het als nieuwe luxe mobil-homes maar in werkelijkheid was het een oude vieze stacaravan. Er zat nog een gasoven in, dat is toch niet meer van deze tijd! We vonden schimmel op diverse plekken, een schaamhaar in de wasbak. De deur van de WC sloot niet en kon niet op slot. De horgordijnen waren kapot, stoelen kapot, WC bril en WC papier houder kapot, geen waterkoker, geen theepot, een 1 persoonsdeken op een twee persoonsbed. Veel te klein en hard twee persoons bed. Wij reisden met 4 kinderen waaronder twee lange tieners. De kleine slaapkamer was veel te klein voor hen. er zat niet eens een kast in deze slaapkamer. De voordeur kon niet goed op slot. Touroperator verkoopt wifi voor 3 apparaten tegelijk, maar bij aankomst bleek er maar 1 apparaat op te kunnen. Alles gemeld bij de receptie maar ze hebben er niks aan gedaan. Ze kunnen er amper een woord Engels. De hele camping is vergane glorie. Het enige mooie is het meer. Nooit weer!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

D-reizen

Geen aanrader, omgeving erg mooi

John J,
19-8-2017

Ook wij vinden dat de omgeving van de camping veel goed maakt. Het vreemde is dat men in de Franse Ardennen niet lijkt te beseffen hoe mooi het er is. Er is namelijk zo goed als niets voor toeristen te vinden. We moesten bijv. zoeken naar een ansichtkaart.

De camping is mooi gelegen op een steenworp afstand van het meer. Wij zaten in een stacaravan die we via touroperator huurden. De caravan was vochtig en stonk daar dan ook flink naar. De voorzieningen erin zijn minimaal: alleen het hoognodige is er.

De receptie is van 12.00 tot 15.00 uur gesloten. Daardoor staan er zaterdags om 15:00 veel nieuwe gasten tegelijk op de stoep. Gevolg: lange wachttijd. Het personeel is best vriendelijk maar spreekt alleen Frans. Slechts enkele woorden Engels. Typisch Frankrijk, maar voor een toeristenlocatie slecht.

De friettent annex winkeltje is ronduit smerig! Alles ziet er te vies uit om aan te raken. Daar eten we dus niet! Het personeel kwam niet naar ons toe toen we aan de balie stonden dus vertrokken we weer.

Het winkeltje stelt niets voor. Zo goed als niets te krijgen: iets simpels als een doosje lucifers heeft men niet. Gelukkig heeft bijna elk dorpje minimaal 1 supermarkt dus geen probleem.

Om internet in je touroperator-caravan te krijgen moet je een abonnement bij de balie vragen. Om 7 dagen te kunnen internetten betaal je maar liefst 24 euro! Daarmee kun je met 2 apparaten (max 1 tegelijk) aan de slag. Maar reken niet op Nederlandse snelheden.

Dit was onze derde toiuroperator camping. Na eerder in Luxemburg en de Vogezen gezeten te hebben. Deze viel echt tegen en is geen aanrader.

Gereisd met partner in augustus 2017

De prachtige omgeving maakt alles goed

ingetim,
17-8-2017

De camping ligt vlakbij het meer. Deze omgeving maakt de mindere punten van de camping zeker goed.

De camping is slordig, veel onkruid, niet goed onderhouden. Over het sanitair kan ik niet oordelen, want wij hadden een stacaravan gehuurd.

De caravan was niet zo proper en rook ontzettend naar citronella. Zelfs na 4 dagen nog steeds, een beetje teveel gespoten denk ik om alles fris te laten ruiken.

De inventaris was wel in orde, en wordt ook goed gecontroleerd.

De mensen van de receptie zijn niet zo vriendelijk en geven je weinig uitleg. Spreken ook geen Engels, enkel Frans.

Het was er wel heel rustig slapen. Het koelde goed af 's nachts.

Het beperkte aanbod in de winkel is wel heel beperkt. Gelukkig is er 5km van de camping een Carrefour.

Prijs kwaliteit, niet echt vind ik. Ik zit op vakantie liever netjes en niet tussen het onkruid.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Nooit meer

F Arts,
6-8-2017

Dit jaar voor het eerst naar deze camping geweest. Bij 3 sterren zou je best wat mogen verwachten. Al met al was het allemaal behoorlijk teleurstellend. Wij zijn echte kampeerders maar voor dit jaar toch gekozen voor een mobilhome van touroperator. De camping ligt aan een mooi meer met voldoende ligplekken. Helaas is dit er niet van gekomen aangezien het weer echt heel slecht was. De temp is niet boven de 20 graden uitgekomen en veel, heel veel regen. De stacaravan was oud, muf, versleten en hing met touwtjes aan elkaar. Geen pretje als je noodgedwongen veel binnen moet zitten door het weer. Ze zijn echt aan vervanging toe. Geen idee waar ze 3 sterren voor zouden krijgen. Ook de toiletgebouwen waren oud, vies en slecht onderhouden. Voor ons is dit echt niet voor herhaling vatbaar. Wellicht is de camping beter als het mooi weer is.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooi gelegen maar lawaaiig

Chris B,
28-5-2017

Prima gelegen terassencamping met nabij strandje aan stuwmeer. Daar komen veel Franse dagjes recreanten. Met hegjes afgebakende plaatsen. Receptie tussen 12 en 15.00 gesloten. Feest bij snackbar tot 23.00u en daarna lawaaiig tot diep in de nacht, onder meer door verkeer op en naast de camping en luidruchtige gasten en feestvierders. Niet geschikt voor rustzoekers. Wel goedkoop.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2017

leuke goed weer camping

Frank
15-5-2016

niet ver van Nederland, mooie omgeving, omgeving met veel activiteiten en bezienswaardigheden, gelegen aan groot meer, ideaal bij mooi weer

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

Mooie camping

Jen
17-8-2015

Met de camper een paar dagen gestaan. Mooie grote plekken in bosrijke camping. Ik begrijp het geklaag van anderen op deze site niet helemaal. Je hebt een supergrote plek, camping aan een prachtig meer, met een snackbar op de camping die van 9:00-23:00 open is iedere dag. En dat alles voor maar €15,- per nacht in het hoogseizoen! Ja dan moet je ook niet te hoge verwachtingen voor de rest hebben. Voor mensen met kleine kinderen is het misschien te saai want er is verder niks. Maar de oudere jeugd vermaakt zich daar wel s'avonds aan het meer. Geen last gehad van overlast. Supermarkt is op 6 km in Renwez en ook op zo. ochtend open.

Gereisd met partner in augustus 2015

Mooi gelegen camping

Bob Meijer
5-8-2015

Voor een 3*** camping is het precies wat je er van kan verwachten. Stacaravans zijn iets wat aan de kleine kant, maar met een gezin met 3 kleine kinderen ging het prima. Mooi meer op loop afstand aan de overkant van de weg. Voor de kinderen heb je een klimparadijs, elfiepark en een luchtkussenfestijn. Allen wel tegen betaling. Ondanks dat er geen campingwinkel is heb je op 5 kilometer afstand een supermarkt, ook op zondag ochtend open. Al met al een leuke camping waar we een heerlijke vakantie hebben gehad

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Lac des Vieilles Forges in Les Mazures, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Lac des Vieilles Forges zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.