Camping Lac des Vieilles Forges

Frankrijk, Champagne Ardenne, Les Mazures

8Fantastisch

• 6.8Eetgelegenheden
  • 6Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Lac des Vieilles Forges voor je op een rij gezet:

Meer camping info

130 reviews over Camping Lac des Vieilles Forges

• 2019
    3Dagmar07-09-2019

Nooit meer! Weggegooid geld!

De locatie is mooi, en daar was voor ons alles mee gezegd. Wij zaten met onze hond in een mobil-home.(hier zijn volgens mij weinig huisjes voor beschikbaar). Buitenkant is netjes modern geverfd zodat het nog wat lijkt.. binnenkant was veel kapot, vies en beschimmeld. Er liepen insecten in kastjes en over het aanrecht bij aankomst. Het stinkt naar vocht en schimmel. De bank was aangevreten door een hond.. de afvoer was verstopt en de wc was zo’n 100jaar oud met urine aanslag waar je U tegen zegt. Het dekbed wat we kregen zat vol met gaten en haren van andere mensen/dieren. De lakens/handdoeken die we kregen zaten vol met vlekken! Na melding kwam er een vrouwtje(franssprekend) met haar schoonmaakspullen langs maar deze caravan was niet meer schoon te maken maar gewoon aan vervanging toe. En ja, het is goedkoop maar je hoort wel iets te verhuren waar je als eigenaar zelf ook in zou willen slapen!! Wij zijn na 1 nacht vetrokken(3 geboekt).

• 4Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2019

• 9R.J. Douwma28-08-2019

Fijne camping aan meer met strand

Terrascamping aan een mooi meer met strand vlak voor de camping. Verscheidenheid aan plaatsen, centraal of juist afgelegen in het bos. Gedateerd sanitair, mer kranen die alles onderspuiten, wel proper. Erg goedkoop (15 euro in hoogseizoen). 1/3 e is bezet door stacaravans (ander publiek). Geen controle ook niet op verblijfduur. Is ons goed bevallen, daarom verblijf verlengd. Misschien komen we weer terug

• 8Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 7sjd03-08-2019

anonymous

Leuke camping. Fijne animatie. Huisjes kunnen beter.

Gereisd in augustus 2019

• 8m03-08-2019

Prima camping met wat activiteiten voor kindrren' idéal aan t meer

• 9Eetgelegenheden

Gereisd in augustus 2019

• 7didi27-07-2019

De ligging is goed alleen Het huisje was vies en de douche koud of bloedheet geen middenweg

• 2Eetgelegenheden

Gereisd in juli 2019

• 2018
    6Sylvia van Capel22-08-2018

top locatie, oud en vies sanitair

Op zich een hele mooie camping... We kwamen aan en mochten zelf een plek zoeken. allemaal prima plekken de locatie is top zo vlak bij het meer. Maar het sanitair.....mijn man is niet zo moeilijk, maar zelfs hij vond t ronduit smerig terwijl er wel wordt 'schoongemaakt'
    Jammer, een inverstering in het sanitair en je hebt een top camping

• 1Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2018

• Oude reviews

4Dirk12-09-2017

Geen aanrader

Vreselijk Heel leuk gehad met al m'n vrienden en het prachtige meer. Je kon alleen nog beter een bivak gaan doen,buiten plassen en in het meer wassen... De ligging is qua natuur prima, maar niks echt op loopafstand. Het restaurantje wil je nog niet dood gevonden worden. Gelukkig hadden we een eigen camper mee, dat scheelde een hoop smerigheid.

• 2Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juni 2016

• 3Wij komen hier nooit weer30-08-2017

Smerige oude caravan op een vervallen camping

Wij hadden een stacaravan gehuurd via touroperator. Ze verkopen het als nieuwe luxe mobil-homes maar in werkelijkheid was het een oude vieze stacaravan. Er zat nog een gasoven in, dat is toch niet meer van deze tijd! We vonden schimmel op diverse plekken, een schaamhaar in de wasbak. De deur van de WC sloot niet en kon niet op slot. De horgordijnen waren kapot, stoelen kapot, WC bril en WC papier houder kapot, geen waterkoker, geen theepot, een 1 persoonsdeken op een twee persoonsbed. Veel te klein en hard twee persoons bed. Wij reisden met 4 kinderen waaronder twee lange tieners. De kleine slaapkamer was veel te klein voor hen. er zat niet eens een kast in deze slaapkamer. De voordeur kon niet goed op slot. Touroperator verkoopt wifi voor 3 apparaten tegelijk, maar bij aankomst bleek er maar 1 apparaat op te kunnen. Alles gemeld bij de receptie maar ze hebben er niks aan gedaan. Ze kunnen er amper een woord Engels. De hele camping is vergane glorie. Het enige mooie is het meer. Nooit weer!

• 2Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 4John J19-08-2017

Geen aanrader, omgeving erg mooi

Ook wij vinden dat de omgeving van de camping veel goed maakt. Het vreemde is dat men in de Franse Ardennen niet lijkt te beseffen hoe mooi het er is. Er is namelijk zo goed als niets voor toeristen te vinden. We moesten bijv. zoeken naar een ansichtkaart.

De camping is mooi gelegen op een steenworp afstand van het meer. Wij zaten in een stacaravan die we via touroperator huurden. De caravan was vochtig en stonk daar dan ook flink naar. De voorzieningen erin zijn minimaal: alleen het hoognodige is er.

De receptie is van 12.00 tot 15.00 uur gesloten. Daardoor staan er zaterdags om 15:00 veel nieuwe gasten tegelijk op de stoep. Gevolg: lange wachttijd. Het personeel is best vriendelijk maar spreekt alleen Frans. Slechts enkele woorden Engels. Typisch Frankrijk, maar voor een toeristenlocatie slecht.

De friettent annex winkeltje is ronduit smerig! Alles ziet er te vies uit om aan te raken. Daar eten we dus niet! Het personeel kwam niet naar ons toe toen we aan de balie stonden dus vertrokken we weer. Het winkeltje stelt niets voor. Zo goed als niets te krijgen: iets simpels als een doosje lucifers heeft men niet. Gelukkig heeft bijna elk dorpje minimaal 1 supermarkt dus geen probleem.

Om internet in je touroperator-caravan te krijgen moet je een abonnement bij de balie vragen. Om 7 dagen te kunnen internetten betaal je maar liefst 24 euro! Daarmee kun je met 2 apparaten (max 1 tegelijk) aan de slag. Maar reken niet op Nederlandse snelheden.

Dit was onze derde toiuroperator camping. Na eerder in Luxemburg en de Vogezen gezeten te hebben. Deze viel echt tegen en is geen aanrader.

• 1Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2017

• 6ingetim17-08-2017

De prachtige omgeving maakt alles goed

De camping ligt vlakbij het meer. Deze omgeving maakt de mindere punten van de camping zeker goed. De camping is slordig, veel onkruid, niet goed onderhouden. Over het sanitair kan ik niet oordelen, want wij hadden een stacaravan gehuurd. De caravan was niet zo proper en rook ontzettend naar citronella. Zelfs na 4 dagen nog steeds, een beetje teveel gespoten denk ik om alles fris te laten ruiken. De inventaris was wel in orde, en wordt ook goed gecontroleerd. De mensen van de receptie zijn niet zo vriendelijk en geven je weinig uitleg. Spreken ook geen Engels, enkel Frans. Het was er wel heel rustig slapen. Het koelde goed af 's nachts. Het beperkte aanbod in de winkel is wel heel beperkt. Gelukkig is er 5km van de camping een Carrefour. Prijs kwaliteit, niet echt vind ik. Ik zit op vakantie liever netjes en niet tussen het onkruid.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017