Camping Le Ranolien

Camping Info

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer campinginfo

Gezelligheid op Camping Le Ranolien, want in de kantine worden avondactiviteiten georganiseerd. Houd er rekening mee dat dit in het Frans is, net als de animatie. Op Camping Le Ranolien in Perros-Guirec vind je een restaurant en zwembad. Je wandelt naar de zee met mooie rotspartijen of naar Sentier Des Douaniers (2 min).

187 reviews over Camping Le Ranolien

• 9Esther27-08-2019

Heerlijke 5 sterren camping in Bretagne

Alleen de reis er naar toe was al prachtig, mooie uitzicht op zee. Vanaf de camping zie je die niet, maar je bent wel vlakbij zee. Via de weg voor de camping loop je naar het douanierspad (Le Granite Rose), na elke bocht weer een ander uitzicht. Ook Perros Guirec en Ploumanc kan je lopend bereiken. We hadden een 4 persoons stacaravan met veranda, keurig schoon, tuintje erbij, mooie ligging, veel privacy door heggen en bomen. De camping is keurig verzorgd en schoon en biedt meer dan genoeg vertier voor jong en oud, met mooi en met slecht weer. Een binnenbad, goed verwarmd buitenbad, bioscoop (Engel/Frans), speeltuinen, sportlessen, etc. Ook het personeel was erg vriendelijk en in de omliggende dorpen trouwens ook, anders dan Zuid-Frankrijk. We hadden ook de honden mee en die waren ook welkom, vanaf de camping kon je mooi wandelen. Het weer is ons 100% meegevallen!! De omgeving is prachtig en de boottocht ee aanrader

• 8Familie Fijn13-08-2019

Mooi vakantiepark op een prachtige locatie!

Het is een groot en mooi vakantieverblijf, vooral gericht op stacaravans, wij waren met onze caravan. De kampeerplekken zijn mooi ruim (niet overal even vlak!) elk met eigen watertappunt en elektriciteit. Sanitair prachtig, erg luxe. Schoonmaak twee keer per dag, erg grondig! Wel jammer dat sommige campinggasten het toilet niet netjes achter laten! Hierdoor was het sanitair na ongeveer een half uur na de schoonmaak alweer vies. Locatie van de camping in een woord: perfect! Op loopafstand prachtige wandelroutes en op zeer korte afstand leuke dingen om te doen! De camping zelf is groot en wat commercieel na onze mening, wij zijn meer de wat kleinere campings gewend, waarbij je elkaar groet en af en toe een praatje maakt. Iedereen was hier erg op zichzelf. Veel entertainment, Franstalig, en een mooi overdekt en buitenzwembad.

• 7Eetgelegenheden

• 10Maaike van Egdom27-07-2019

Een geweldige camping op een top locatie.

Wat een top camping op een absolute top locatie. Zodra je de camping afloopt zie je die prachtige cote d'granit Rose. Je loopt meteen dat bekende pad op. het is echt prachtig. Je loopt binnen een half uurtje over de paden naar leuke stadjes en strandjes. Echt geweldig. De camping is keurig onder houden mooie caravans een mooi zwembad. Er is genoeg te doen voor jong en oud. Wil je je intrekken van dat alles kan dat ook prima. We zaten vlak bij alle drukte als het gaat om zwembad en bar etc. Maar hadden er ook geen last van. Echt een top plek en een top camping. Dus een top vakantie. En wat was iedereen vriendelijk. Het eten op de camping was ook goed en de winkeltjes prima. Ook de hond was zeer welkom. Echt een aanrader deze camping ook als je met grotere kinderen heen gaat.

• 10Eetgelegenheden

• 9MRE20-07-2019

Zeer verzorgd, maar weinig Nederlanders

Een hele mooie 5 sterren camping, nauwelijks Nederlanders en heel veel Fransen. Sinds kort niet meer Yelloh Village maar alles was perfect geregeld. Met name geschikt voor kinderen t/m 12 jaar. De omgeving is schitterend om te wandelen. In nabijheid ook zwemstrandjes. Charmante plaatsjes in de omgeving beperkt.

• 9Michel de Wachter28-06-2019

geweldig

mooie camping met zeer vriendelijk behulpzaam personeel. groot zwembad en voldoende animatie. lekker eten in het restaurant en veel keuze bij de snackbar. de omgeving is schitterend met veel natuur langs de kust en veel kleine dorpjes. de wandeling langs de kust : les routes des santiers is zeker een aanrader. het enige eventuele nadeel is het weer. wisselvallig en het kan een stuk kouder zijn als de rest van frankrijk.

• 9Noortje23-06-2019

Super mooi, schoon en vriendelijk! Top vakantie!

Super mooie camping! De 5 sterren echt waard! Vriendelijk personeel, praten ook Engels. Hygiënisch overal. Heerlijke zwembaden! We hadden 1 dag minder weer, maar dan kun je heerlijk binnen zwemmen. We hadden een stacaravan erg luxe. Super mooi en schoon! Het was nu buiten het seizoen natuurlijk dus geen animatie maar dat hebben we niet echt gemist en wisten we van te voren. Er is wel een miniclub waar ze leuke activiteiten doen. Echt een heerlijke vakantie gehad!

• 7Eetgelegenheden

• 2018
    8Elaine Rik22-11-2018

Geweldige camping in een prachtige omgeving

Ik ben met mijn man en dochter van 2 hier in augustus naartoe gegaan en wij waren echt verrast door de geweldige faciliteiten en het vriendelijke personeel. Ondanks de waterpokken bij mn dochter en het matige weer een super vakantie gehad en dat heeft veel te maken met de camping en de prachtige omgeving. There's nothing like it. Dikke aanrader dus!

• 9Tjeerd de Boer26-08-2018

Gewoon top!!

Park echt top onderhouden schoon netjes !! Mensen erg vriendelijk en correct!! Omgeving echt super, zeer dichtbij de zee, vele rotspartijen waar de kinderen heerlijk kunnen klimmen etc .. we hebben echt genoten!!! 1 ding wat we wel zeer jammer vonden was dat de animatie hoofdzakelijk in het Frans was... bijv er was een goochelshow de beste man vroeg zijn er Fransen helft jaaa Engelsen helft jaaa en vervolgens de hele show in het Frans...en er waren na onze mening wel weinig Nederlanders dus dat was jammer voor de kids..

• 8Staat v/h sanitair

• 9Yvonne09-08-2018

Leuke camping op top locatie!

Omdat we in eerdere reviews gelezen hadden over geluidsoverlast, hebben we een caravan geboekt ver van de bar, G15. Rustige locatie, mooie caravan en een grote tuin! Overigens is het wel leuk om 's avonds de gezelligheid bij de bar en sport/spel/speelruimtes op te zoeken! Zwembaden met glijbanen super, buitenzwembaden zelf wel wat klein, binnen een groter zwembad. Eten bij het restaurant was prima, redelijke prijzen en vriendelijk personeel. Snelle bediening! De afhaalmaaltijden waren wat aan de prijs, maar wel prima kwaliteit. Vanaf de camping loop je in een paar minuten naar douanierspad met de roze rotsen. Geweldig mooi om te wandelen, klimmen en klauteren. Ook leuk uitjes dichtbij: het aquarium in Trégastel, klimbos in Pleumeur-Bodou, de vrijdagmarkt in Perros-Guirec, het prachtige Trestraou strand, shoppen bij Decathlon in Lannion, boottocht naar de 7 eilanden. Iets verder weg is het kasteel van Rosanbo ook de moeite waard.

• 9Franke30-07-2018

Goeie keus, wellicht nog een keer!

Geweldige omgeving en erg mooie camping! Wij zaten in een stacaravan van een touroperator en hoefden dus geen gebruik te maken van het sanitair, maar het toiletgebouw vlakbij de ingang ziet er echt super uit! Veel vertier in de kantine elke avond maar wel allemaal voornamelijk in het Frans (een beetje Engels). De zwembaden zijn heerlijk, de badmeesters wat streng (niet liggend van de glijbaan, niet achteruit, etc., een beetje kinderachtig). Wél de strakke (heren)zwembroek aan, dus even aan denken bij het pakken van de koffer). De plaatsen zijn best ruim met redelijk wat privacy. De auto bij de caravan is ook altijd wel lekker. De caravan zelf vond ik al wel wat ouder, hier moet de touroperator echt wel bij de tijd blijven. Je kon zien dat onze caravan was gerenoveerd, maar om de vijf of zeven jaar een nieuwe, lijkt me beter! Er moet ook genoeg voor worden betaald! De mensen van de touroperator (Neil&Kim) zijn geweldig! Super aardig.

15 tips over Camping Le Ranolien

• Wendy, 01-07-2014

Met jonge kinderen zeker de moeite waard: Le village Gaulois, een kleinschalig activiteiten/pretpark. Verwacht geen grootse attracties, maar authentieke/leerzame spelletjes. http://www.levillagegaulois.org/index.php?lg=en Hier vlakbij kan je ook nog het planetarium vinden. Met de boot Château du Taureau in de baai van Morlaix bezoeken. Of het kleine havenstadje Paimpol. Allemaal zeer de moeite.

• Babs, 24-07-2013

Neem surfpak mee als je in zee wil zwemmen; met alleen badpak is het water heel erg koud ( 15 graden bij 28 graden luchttemperatuur!).

• BART001, 24-07-2013

breng eigen reisbedje mee voor de baby want die van de camping zijn versleten

15 vragen over Camping Le Ranolien

• Simone, 10-07-2019

Vissen

Zijn er ook mogelijkheden om te vissen in de buurt, anders dan in de zee .

• Minecraft Inside, 28-07-2018

Badspeelgoed

Hallo, Ik Had Een Vraag. Is Badspeelgoed Toegestaan In Het Binnenbad Zowel Als Het Buitenbad

• toos machielse, 13-08-2016

prijs per nacht op camping

wat is de prijs per nacht voor 1 camper en 2 volwassenen?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig