Camping La Grande Métairie

Camping La Grande Métairie
7,5

Omschrijving
Camping La Grand'métairie in de Franse Vendée won in het verleden een Zoover Award. De sfeer is hier gemoedelijk. Knuffelen met boerderijdieren en elke ochtend een rondje maken over de camping op de aanhanger achter een trekker. Er is een goed restaurant en bij het zwembad is altijd een ligbed vrij. Bezoek Le Bernard (6 kilometer).

We hebben een aantal aanbieders voor La Grande Métairie voor je op een rij gezet:

61 reviews over Camping La Grande Métairie in het Nederlands

Nooit meer

Godelieve,
27-8-2018

Veel, mischien wel alle, huisjes hebben een barbecueset op kolen. Dit betekent dat je vanaf ongeveer 11.30 uur tot circa 21.00 uur in de rook zit. Vooral vanaf 17.30 uur is de stank verschrikkelijk. Het is schandalig dat in 2018 deze milieuvervuilende barbecues nog gebruikt mogen worden. Verbied het koken buiten op de camping of sta alleen elektrische kookgerei toe!

Verder is de wifi waarvoor je nota bene extra moet betalen, erg slecht en staan de huisjes die soms geen airco hebben, meestal erg dicht op elkaar.

Gereisd met vrienden in juli 2018

Leuke camping, zeker met kinderen

Marieke,
15-8-2018

Bijna alleen stacaravans, geen echte camping helaas. We hadden wel een ruime plek, maar jammer dat er verder weinig kampeerders waren.

Nieuw, mooi en schoon sanitair! Dankzij de weinige kampeerders ook geen wachttijden en lekker warm water.

Geweldig zwembad! Weinig bedjes, maar rond lunchtijd worden de bedjes waar niemand bij is leeggehaald.

Levendige, gezellige camping, veel te doen, veel jeugd (jong en ouder). Weinig Nederlanders, veel Engelsen, Ieren en Fransen.

Zeer slechte, dure Wifi!!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

We hadden een caravan van touroperator en de juiste omschrijving? Verschrikkelijk! We reden de hoek om en eerst zag de camping er leuk uit maar de hoek om was het heel anders. Witte caravans op een rij, totaal geen gezelligheid. We deden de deur open van de caravan en de zware mannen deo kwam ons tregemoet. Het zat in de gordijnen in de dekbedden en er was zelfs een pan helemaal volgespoten met die troep. Ik wou daar de aardappelpuree in maken maar zelfs na uitkoken zat de lucht er nog in. We werden misselijk van de lucht! Hier rij je dan zo'n eind voor en kijk je samen met je gezin naar uit. Het was vies dus heb eerst alles met chloor schoongemaakt aangezien de douchecel een zwarte schimmellaag had en er een gebruikte maandverband in het badkamerkastje lag. het matras kwamen de veringen doorheen. Eerder naar huis gegaan, alles deed ons zeer. |

Buurvrouw is inhuilen uitgebarsten en ook haar vakantie afgebroken. Touroperator moet zich schamen!Annuleer

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Mooie camping

Erik,
26-2-2018

Een mooie camping met veel faciliteiten op diverse gebieden!

Prachtig zwembad maar wel erg koud voor de tijd van het jaar waardoor onze kinderen liever de voorkeur gaven voor het binnenzwembad. Dit was echter propvol omdat meer mensen het water van de buitenbaden helaas te koud vonden. Erg jammer want de buitenbaden zijn beslist de moeite waard.

Voornamelijk veel franse en engelse campinggasten en voor jeugdige nederlandse kids (5 en 11) was het dus lastig om vriendjes te vinden al was er genoeg te doen om je te kunnen amuseren op deze camping.

Zeer zeker ook een mooie omgeving om te vertoeven als toerist!

Groot nadeel vonden wij echter de wespen. Ontbijten met een pot jam op tafel was onmogelijk tenzij je een hele zwerm op visite wilde. We hebben dus 9 van de 10x in de caravan gegeten. Zonde want het was best aardig weer voor bretonse begrippen.

Sanitair op de camping hebben we geen gebruik van gemaakt vanwege de stacaravan met eigen voorzieningen. Deze was wel wat oudbollig maar wel ruim en schoon (engelse touroperator).

Tevens geen gebruik gemaakt van de eetgelegenheden op de camping i.v.m. de wespen.

Al met al wat betreft de camping zelf: een ruime voldoende.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Prima, grote camping

Cherry,
18-8-2017

Voornamelijk een camping voor huisjes/chalets. Er zijn wel enkele kampeerplekken voor eigen kampeermiddel, maar die zitten her en der verspreid tussen de huisjes, met name op het voorste gedeelte van de camping. Op zich niet erg, maar minder het kampeergevoel. Bijkomend voordeel dat er geen rijen staan voor de sanitaire voorzieningen , die netjes en verzorgd zijn. Camping ligt aan een toeristisch route omdat de menhirs aan die weg liggen, hierdoor altijd veel verkeer richting Carnac, en veel wandelaars en fietsers, huifkarren en toeristentreintjes. Even wat eerder vertrekken dus als je ergens op tijd moet zijn. Verder leuke omgeving, mooie stranden, door eb en vloed keuze uit rustiger of ruigere zee, gezellige havenstadjes, leuke restaurantjes. Op de camping zelf mooie zwembaden, leuk boomklimparcours, kinderboerderij, uitgebreid animatieprogramma, voor de liefhebbers. Overige gasten voornamelijk Engels, Iers en Frans. Maar een enkele Nederlander. Prima vakantie gehad!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

super camping

fam. De Vry
29-7-2016

Zeer kindvriendelijk. Wij waren er met 2 kinderen van 5 en 9. Mooie zwembaden. Zeer netjes. Wel jammer dat er geen of bijna geen schaduw plekje te vinden is rond het zwembad. Ligstoelen zijn bij opening van het zwembad al ingenomen Door de wachtende rij vaders met handdoeken. Op zich geen probleem want regelmatig kwam er een stoel vrij.Kinderen hebben zich goed geamuseerd. We hebben een rustige vakantie gehad. Totaal geen last van de Britten of Ieren zoals in eerdere verslagen was weergegeven. Accomodatie was warm. Airco was aan te raden. Snacks en restaurant eerder beperkt. Al bij al zeker voor herhaling vatbaar.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Fijn maar toch nooit meer, te weinig privacy

Ouder echtpaar
24-6-2016

Prima en goed onderhouden camping. Heel veel faciliteiten, prachtig zwemcomplex. Wij huurden een van de duurste en meest luxe stacaravans van touroperator. De kwaliteit en inrichting daarvan zijn uitstekend, de touroperator medewerkers zijn heel vriendelijk: kortom: de zaken zijn goed voor elkaar. Echter, je hebt geen enkele privacy. De caravan stond volledig ingebouwd aan de twee zijkanten en de achterkant: buren aan elke zijde op nog geen meter afstand. Geen afscheiding van heggen o.i.d. : je zit vol in het zicht aan de voorkant op je verhoogde terras. Van 's ochtends 07.00 tot 's avonds 23-24.00 hoorde je van alles, van de directe buren maar ook van veel kinderen die tot 's avonds laat buiten speelden. Dat is op zich best gezellig en leuk maar het schreeuwen/ruzie maken nam wel toe naarmate de dag vorderde. Bovendien werden op de camping constant onderhoudswerkzaamheden gepleegd: de hele dag door hoorde je heggenscharen gaan, of andere (schoonmaak) gereedschappen. En na een paar uurtjes begint dat wel te irriteren.

Gereisd met partner in juni 2016

Prima camping

T.Refsgaard
30-8-2015

Wij hadden een starcarevan op en prima plekje. Prima zwembad met altijd 3 mensen alles in de gaten houden. Fijn met zwembad binnen bij slecht weer. Lekker gegeten bij de restaurant maar heel duur.

Geweldige kabelbaan in de bomen naast en over de camping heen. Sanitair zag er heel nieuw uit en schoon. Voor ons een te grote camping ofwel de camping wel gezellig was. Veel lopen. Weinig Nederlanders maar dat vonden wij niet erg. Mooie omgeving. Wij hebben een dag fietsen gehuurd en naar Carnac gefietst en naar de stranden. Mooi en leuk:-)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

La Grande Métairie is een luxe, maar drukke camping voor mensen die het liefst de hele dag daar blijven. Er is prima animatie, maar dit is 90% gericht op Engelse en Franse kinderen (zelfs door NL-talige leidsters). Tieners vervelen zich enorm en vooral 's avonds hangen ze rond op plekken die niet voor hen zijn bestemd, zoals de speeltuin. Dan komt meteen het probleem, nl. het totale gebrek aan controle. Het moet om 23:00 stil zijn, maar veel (vooral Engelse) groepen gaan tot 's nachts door met luidruchtig kletsen. Honden en paarden poepen op en langs de weg en zelfs medewerkers houden zich niet aan de snelheidslimiet. Er is in het - overigens prachtige - zwembad weinig toezicht en er zijn veel te weinig zitplaatsen. Het eten in de snackbar en het restaurant is duur en van middelmatige kwaliteit. Ronduit belachelijk is dat je moet extra betalen voor trampoline en luchtkasteel. Al met al absoluut geen 5 sterren waard, eerder 3 sterren. Locatie is wel goed met 2 toegangspoorten.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Geen Castels-camping meer

Willem
10-8-2014

We hebben jaren geleden een aantal keren goede ervaringen gehad met deze camping van de Castels-keten. Hoewel we een geweldige vakantie hebben gehad viel de camping nu erg tegen. Veel lawaai van campinggasten 's avonds en zelfs 's nachts. Er waren problemen met WIFI, zodat dit de hele vakantie niet beschikbaar was. Deze camping verdient zeker geen 5 sterren meer en ook niet het predicaat Castels-camping. Dus na 4 keer hier geweest te zijn was dit de laatste keer

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Grande Métairie in Carnac/Carnac-Plage, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Grande Métairie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.