Camping La Grande Métairiesterstersterster

Frankrijk, Bretagne, Carnac/Carnac-Plage

7.3Goed

• 5.8Eetgelegenheden
  • 7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor La Grande Métairie voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping La Grand'métairie in de Franse Vendée won in het verleden een Zoover Award. De sfeer is hier gemoedelijk. Knuffelen met boerderijdieren en elke ochtend een rondje maken over de camping op de aanhanger achter een trekker. Er is een goed restaurant en bij het zwembad is altijd een ligbed vrij. Bezoek Le Bernard (6 kilometer).

105 reviews over Camping La Grande Métairie

• 2019
    8Marco11-08-2019

Fijn vakantie adres midden tussen de menhirs!!

Als je voor veel te doen in de omgeving gaat ben je hier aan het juiste adres. Verder voorziet de camping in de meeste behoeftes. Zwembad is prima, en in de buurt meer dan voldoende bezienswaardigheden en activiteiten.

Hier moet je echt niet komen voor intensief internet verkeer. Het bereik via de provider is slecht, en de aangeboden (betaalde) WiFi door de camping idem dito. Ruimte dus voor echte vakantie!

Pluspunten: veel vertier (voor de kids), nette en schone camping. De pizza’s bij de afhaal zijn super, de bar is wel wat duur maar gezellig.

Minpunten: patat bij de afhaal is slappe hap, restaurant bij het zwembad te duur.

Wel veel Britten en Fransozen op de camping, maar wel vriendelijk en netjes.

Aanrader: Cote Sauvage!!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Thomas10-08-2019

Heerlijk grote camping, neem een step mee!

Bij aankomst schrokken we enigszins van de grootte van de camping maar dat maakte al gauw plaats voor bewondering van hoe groen en rustig het is. Wel waren we heel blij dat we aan de rand van de camping zaten en dat we voor beide kinderen een step meehadden. Er is genoeg voor de kinderen te doen en ook het avondprogramma voldoet prima! Eigenlijk hebben we, afgezien van het beetje wisselvallige weer en weinig golven, een topvakantie gehad!

• 8Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 6Debby07-08-2019

Prima vakantie als je weekje zonder WiFi kan 😁

Leuke camping! Let op, WiFi a 30 euro werkt NIET ook niet bij de receptie 🤨

• 6Muller05-08-2019

Camping was mooi

Mooie camping zeer veel te doen stacaravans waren smerig niet schoon

• 7Staat v/h sanitair

• 5jb16-07-2019

Niets voor pubers, slechte service. Zeeer matig!

Goede camping met vnml Fransen. Weinig te doen behalve standaard animatie die je overal in Europa voorgeschoteld krijgt. voor ons de eerste keer met familie in Frankrijk en meteen de laatste keer. Wat een arrogant volkje is het toch. Bah! Je spreekt zaken af maar die komen ze gewoon niet na. Ik had WiFi nodig voor m'n werk (gaat nou eenmaal door in mijn geval). Forget it. Je hebt wifi voor 1 device. Handig met 2 pubers! dus WiFi bijgekocht. Maar ontvangst? Ho maar. Caravan de luxe gehuurd met bubbelbad via touropeator. Bedden als planken of zodanig instabiel zijn dat je gelanceerd wordt als je partner zich omdraait. Na een week slapen weer dagelijks last van m'n rug. Waardeloos! Plastic tuinstoelen die we in NL 15 jaar geleden als bij het grofvuil gooiden. Foto's op de site van touroperator die in het geheel NIET overeenkomen met de werkelijke situatie. Niks Glamping!! Kortom: Klaar met Frankrijk en klaar met touroperator. Nooit meer!

• 2018
    4Godelieve27-08-2018

Nooit meer

Veel, mischien wel alle, huisjes hebben een barbecueset op kolen. Dit betekent dat je vanaf ongeveer 11.30 uur tot circa 21.00 uur in de rook zit. Vooral vanaf 17.30 uur is de stank verschrikkelijk. Het is schandalig dat in 2018 deze milieuvervuilende barbecues nog gebruikt mogen worden. Verbied het koken buiten op de camping of sta alleen elektrische kookgerei toe! Verder is de wifi waarvoor je nota bene extra moet betalen, erg slecht en staan de huisjes die soms geen airco hebben, meestal erg dicht op elkaar.

• 1Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 8Marieke15-08-2018

Leuke camping, zeker met kinderen

Bijna alleen stacaravans, geen echte camping helaas. We hadden wel een ruime plek, maar jammer dat er verder weinig kampeerders waren. Nieuw, mooi en schoon sanitair! Dankzij de weinige kampeerders ook geen wachttijden en lekker warm water. Geweldig zwembad! Weinig bedjes, maar rond lunchtijd worden de bedjes waar niemand bij is leeggehaald. Levendige, gezellige camping, veel te doen, veel jeugd (jong en ouder). Weinig Nederlanders, veel Engelsen, Ieren en Fransen.

Zeer slechte, dure Wifi!!!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 5Yvonne13-08-2018

camping prima, caravan touroperator Nooit meer

We hadden een caravan van touroperator en de juiste omschrijving? Verschrikkelijk! We reden de hoek om en eerst zag de camping er leuk uit maar de hoek om was het heel anders. Witte caravans op een rij, totaal geen gezelligheid. We deden de deur open van de caravan en de zware mannen deo kwam ons tregemoet. Het zat in de gordijnen in de dekbedden en er was zelfs een pan helemaal volgespoten met die troep. Ik wou daar de aardappelpuree in maken maar zelfs na uitkoken zat de lucht er nog in. We werden misselijk van de lucht! Hier rij je dan zo'n eind voor en kijk je samen met je gezin naar uit. Het was vies dus heb eerst alles met chloor schoongemaakt aangezien de douchecel een zwarte schimmellaag had en er een gebruikte maandverband in het badkamerkastje lag. het matras kwamen de veringen doorheen. Eerder naar huis gegaan, alles deed ons zeer. | Buurvrouw is inhuilen uitgebarsten en ook haar vakantie afgebroken. Touroperator moet zich schamen!Annuleer

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Erik26-02-2018

Mooie camping

Een mooie camping met veel faciliteiten op diverse gebieden! Prachtig zwembad maar wel erg koud voor de tijd van het jaar waardoor onze kinderen liever de voorkeur gaven voor het binnenzwembad. Dit was echter propvol omdat meer mensen het water van de buitenbaden helaas te koud vonden. Erg jammer want de buitenbaden zijn beslist de moeite waard.

Voornamelijk veel franse en engelse campinggasten en voor jeugdige nederlandse kids (5 en 11) was het dus lastig om vriendjes te vinden al was er genoeg te doen om je te kunnen amuseren op deze camping.

Zeer zeker ook een mooie omgeving om te vertoeven als toerist!

Groot nadeel vonden wij echter de wespen. Ontbijten met een pot jam op tafel was onmogelijk tenzij je een hele zwerm op visite wilde. We hebben dus 9 van de 10x in de caravan gegeten. Zonde want het was best aardig weer voor bretonse begrippen.

Sanitair op de camping hebben we geen gebruik van gemaakt vanwege de stacaravan met eigen voorzieningen. Deze was wel wat oudbollig maar wel ruim en schoon (engelse touroperator). Tevens geen gebruik gemaakt van de eetgelegenheden op de camping i.v.m. de wespen.

Al met al wat betreft de camping zelf: een ruime voldoende.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• Oude reviews

8Cherry18-08-2017

Prima, grote camping

Voornamelijk een camping voor huisjes/chalets. Er zijn wel enkele kampeerplekken voor eigen kampeermiddel, maar die zitten her en der verspreid tussen de huisjes, met name op het voorste gedeelte van de camping. Op zich niet erg, maar minder het kampeergevoel. Bijkomend voordeel dat er geen rijen staan voor de sanitaire voorzieningen , die netjes en verzorgd zijn. Camping ligt aan een toeristisch route omdat de menhirs aan die weg liggen, hierdoor altijd veel verkeer richting Carnac, en veel wandelaars en fietsers, huifkarren en toeristentreintjes. Even wat eerder vertrekken dus als je ergens op tijd moet zijn. Verder leuke omgeving, mooie stranden, door eb en vloed keuze uit rustiger of ruigere zee, gezellige havenstadjes, leuke restaurantjes. Op de camping zelf mooie zwembaden, leuk boomklimparcours, kinderboerderij, uitgebreid animatieprogramma, voor de liefhebbers. Overige gasten voornamelijk Engels, Iers en Frans. Maar een enkele Nederlander. Prima vakantie gehad!

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

7 tips over Camping La Grande Métairie

• ludo meeuws, 12-09-2012

la grande plage is het mooiste strandje in de regio.

• S. Oldenburger, 23-08-2012

In de buurt zijn veel menhirs, tumuli, dolmen (zogenaamde hunebedden) etc te bezichtigen.

• Ilse verbakel, 15-08-2012

In Pont-Scorff: mooie en leuke dierentuin. En vanaf camping langs de weg naar Auray/Vannes: maisdoolhof. Strand: richting Quiberon afslag Mentor (ca. 15 min. rijden). Een rustig groot strand met een wat wildere zee. In Erdeven is ook een strand, groot maar veel drukker, met een kalme zee. Beslist NIET doen: naar het zee-aquarium en de vlindertuin in Vannes. Valt erg tegen, is heel erg klein! Vannes zelf is wel de moeite waard, evenals Aurey.

2 vragen over Camping La Grande Métairie

• Daniëlle, 22-10-2017

Nederlanders op de camping?

Wij zijn eerder op deze camping geweest, in een accomodatie van Vacansoleil. In dat 'straatje' stonden toen weinig andere Nederlanders, waardoor de kinderen moeilijk contact konden maken. Iemand een idee of er op andere plekken op de camping wel veel Nederlanders staan?

• Jan Paul, 29-12-2010

mobile home aan het meer

Wij gaan in 2011 naar deze camping, maar zitten te twijfelen of we een moblie home aan het meer zullen boeken. Weet iemand of je daar last van muggen hebt en of het ver van het centrum van de camping is. Alvast bedankt voor de reacties

ludo meeuws, 12-09-2012

hoi jan. de last van muggen houd je niet weg van het meer! het is supergezellig en met een paar dozen muggenspray is alles opgelost! ligt wel ver van centrum camping

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Zwembad

• Afstand tot strand3 km

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, TV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa