Camping Les Vernières

18-8-2018

Ruime camping met opstartproblemen

Aryaen
14-5-2017

Een mooie ruime camping aan de voet van de Puy de Sancys gelegen direct aan de weg van La Bourboule naar Le Mont Doré. De camping krijgt een grote opknapbeurt, het grote middenveld is opnieuw ingericht met nieuwe speeltoestellen en een weide voor de vijf (muil)ezels. De staanplaatsen worden alle voorzien van hagen die één of meerdere staanplaatsen omringen. Er worden ook nieuwe huur-chalets gebouwd. Het verouderde sanitair wordt verbeterd maar niet afdoende.

Nadelen: De weg veroorzaakt overdag veel geluid ('s nachts is het stil) en ook een nabijgelegen vliegbasis geeft op sommige dagen veel geluidsoverlast van proefdraaiende en laag overvliegende straaljagers ook tot in de nachtelijke uren. Een in het stikdonker door het dal vliegende straaljager is bijna angstaanjagend en men verwacht ieder moment het vuur van de boordkanonnen of inslaande bommen.

In het voorseizoen is de camping slechts beperkt geopend, geen zwembad en slechts één toiletgebouw ook de receptie is nauwelijks bezet.

Helaas laat de hygiene in het toiletgebouw te wensen over soms is de onfrisse geur vanuit het herentoilet door het gehele gebouw te ruiken (1 keer per week schoonmaken is zelfs bij weinig gasten niet genoeg).

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Vernières in La Bourboule (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Vernières zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.