Sorteren

Reviews over Dahab

Gastvrij, veilig en veelzijdig

Inez Janssens
    16-8-2018

In Dahab heb ik alleen maar goeds meegemaakt samen met mijn dochter van 22 jaar. Het eiland is enorm veelzijdig en ideaal om met de fiets te ontdekken of over de boulevard naar de horeca of strand te gaan. De taxi is iets duurder geworden, omdat de gasprijs in een paar maanden verachtvoudigd is door de overheid . I.p v. 1,- euro betaal je nu omgerekend 2,50 euro voor een rit van 10 minuten. Nog steeds voor onze begrippen erg goedkoop.

Voor ons was de Bedouin lodge een centraal punt voor excursies en betrouwbare prijzen , gelegen op een rustig gedeelte van de boulevard, met een eigen duikschool en restaurant vlak aan de zee, met in de avond een sfeervol uitzicht op de lichtjes van Saoedi Arabie aan de overkant . Ook Moonhouse was een voorkeurplek. Een kleine strandhut.

De sfeer in Dahab is ontspannen, 'no problem ' zijn de veel gezegde woorden van de locals en restauranthouders. Je voelt je welkom op Dahab.

Leuk!

Nienke
    30-4-2018

Mooie accommodatie. Mooi strand, geen vuil. Goed weer: +/- 30 graden in april. Leuk dorpje. Perfect voor de beginnende windsurfer ook.

Na 40 jaar eindelijk Dahab ontdekken

Marselina
    15-11-2015

Waar ik van te kijken stond is dat Dahab zo enorm is getroffen door de crisis van de afgelopen jaren. Heel veel restaurants stonden leeg en ook hotels waren verlaten, maar het kleine centrum van Dahab bruist gelukkig en dat was een verademing. Het personeel in de restaurants was heel vriendelijk en behulpzaam. Het is verder een unieke snorkel locatie en daar geniet een ieder van. Zoveel schitterende vissen en koraal gezien. Echt om nooit meer te vergeten. Verder natuurlijk Mount Sinai beklommen in de nacht om de spectaculaire zonsopkomst te kunnen meemaken als de ruige bergen om de top heen roestbruin en okergeel kleuren. Een excursie om nooit meer te vergeten. Ook was een bezoek aan de witte en rode canyon een wandeling meer dan waard. Top! Zoek je een vakantieplaats waar nog echte reizigers komen en waar haast geen tourbussen zijn ga dan naar Dahab en geniet van de schitterende omgeving met zijn hoge bergen die tot aan de zee komen.

heerlijke ontspannen sfeer

smarcel
    31-10-2015

een verborgen parel, wars van toerisme

Dahab, beste dorpje aan de rode zee

frank
    24-4-2015

voor de 25 e keer naar Dahab. ik denk dat het veilig is om hier naar toe te gaan. De problemen zijn in het noorden van de sinai wat 300 km verder is. De kans om betrokken te raken bij teroristische problemen is verwaarloosbaar klein, gevaarlijker is het verkeer in Egypte, 5x meer doden verhoudingsgewijs met NL. Daarom gaan we alleen met veilige taxi. Als de bestuurder gevaarlijk rijdt stappen we onmiddelijk weer uit. En fooiyje als hij goed rijd. ook gedoken in Dahab, daar al meer dan 500 !! duiken gemaakt dus ik weet waar ik over praat. Duiken is niet duur in Dahab.

Dahab scoort een 8,4 uit 10, op basis van 233 reviews