Dahab

Reviews over Dahab

Gastvrij, veilig en veelzijdig

Inez Janssens
    16-8-2018

In Dahab heb ik alleen maar goeds meegemaakt samen met mijn dochter van 22 jaar. Het eiland is enorm veelzijdig en ideaal om met de fiets te ontdekken of over de boulevard naar de horeca of strand te gaan. De taxi is iets duurder geworden, omdat de gasprijs in een paar maanden verachtvoudigd is door de overheid . I.p v. 1,- euro betaal je nu omgerekend 2,50 euro voor een rit van 10 minuten. Nog steeds voor onze begrippen erg goedkoop. Voor ons was de Bedouin lodge een centraal punt voor excursies en betrouwbare prijzen , gelegen op een rustig gedeelte van de boulevard, met een eigen duikschool en restaurant vlak aan de zee, met in de avond een sfeervol uitzicht op de lichtjes van Saoedi Arabie aan de overkant . Ook Moonhouse was een voorkeurplek. Een kleine strandhut. De sfeer in Dahab is ontspannen, 'no problem ' zijn de veel gezegde woorden van de locals en restauranthouders. Je voelt je welkom op Dahab.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Na 40 jaar eindelijk Dahab ontdekken

Marselina
    15-11-2015

Waar ik van te kijken stond is dat Dahab zo enorm is getroffen door de crisis van de afgelopen jaren. Heel veel restaurants stonden leeg en ook hotels waren verlaten, maar het kleine centrum van Dahab bruist gelukkig en dat was een verademing. Het personeel in de restaurants was heel vriendelijk en behulpzaam. Het is verder een unieke snorkel locatie en daar geniet een ieder van. Zoveel schitterende vissen en koraal gezien. Echt om nooit meer te vergeten. Verder natuurlijk Mount Sinai beklommen in de nacht om de spectaculaire zonsopkomst te kunnen meemaken als de ruige bergen om de top heen roestbruin en okergeel kleuren. Een excursie om nooit meer te vergeten. Ook was een bezoek aan de witte en rode canyon een wandeling meer dan waard. Top! Zoek je een vakantieplaats waar nog echte reizigers komen en waar haast geen tourbussen zijn ga dan naar Dahab en geniet van de schitterende omgeving met zijn hoge bergen die tot aan de zee komen.

Gereisd alleenreizend in september 2015

Dahab, beste dorpje aan de rode zee

frank
    24-4-2015

voor de 25 e keer naar Dahab. ik denk dat het veilig is om hier naar toe te gaan. De problemen zijn in het noorden van de sinai wat 300 km verder is. De kans om betrokken te raken bij teroristische problemen is verwaarloosbaar klein, gevaarlijker is het verkeer in Egypte, 5x meer doden verhoudingsgewijs met NL. Daarom gaan we alleen met veilige taxi. Als de bestuurder gevaarlijk rijdt stappen we onmiddelijk weer uit. En fooiyje als hij goed rijd. ook gedoken in Dahab, daar al meer dan 500 !! duiken gemaakt dus ik weet waar ik over praat. Duiken is niet duur in Dahab.

Gereisd met partner in Wed Apr 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Toerisme en cultuur gaan heel goed samen in Dahab

Kristel
    16-3-2015

Mooi klein stadje met veel toeristen, maar mensen weten hun diensten of producten op een leuke manier aan de man te brengen is opdringerig. Op de boulevard vind je alles wat je zoekt als toerist. Net daarbuiten vind je alles wat je zoekt als cultuurliefhebber.

Gereisd met jonge kinderen in Wed Oct 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Sfeervol genieten

Amber
    7-9-2013

Ik ga geregeld duiken in Dahab een plaatsje met heel veel sfeer, vriendelijke mensen en fantastische duikspots.Het zeewater is kraakhelder je kunt er geweldig duiken en snorkelen en heerlijk eten voor relatief weinig geld. Het publiek is voornamelijk duik en strand publiek in allerlei leeftijden en uit allerlei landen. De sfeer is gemoedelijk. In vrijwel ieder restaurantje jan je gebruik maken van gratis wifi nen je ziet er geregeld mensen met duik studieboeken. Vanaf deze locatie kan je prima excursies maken en er zijn diverse logeer mogelijkheden van te huren huizen en appartementen tot hotels sleep ins bed and breakfast luxe accommodaties en standaard accommodaties ruim voldoende restaurantjes en leuke lokale winketjes en genoeg duikscholen. het stadje ademt de sfeer van de 70tiger jaren een beetje hippie achtig.

Gereisd alleenreizend in Fri Aug 28 2009 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Dahab scoort een 8,7 uit 10, op basis van 234 reviews