Rügen Eiland (Oostzee)

vakanties Rügen Eiland (Oostzee)

Reviews over Rügen Eiland (Oostzee)

• 9P van Fessem08-08-2019

Voor herhaling vatbaar

Fietsvakantie prachtig fietsen door het oude oost Duitsland, wij hebben gefietst in Rostock/Stralund/Lauterbach/Prora/Wittow/Breege/Selin/Binz/Baabe. Dit allemaal met touroperator busreizen en goede fiets begeleiding.

• 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Rene15-04-2019

Grote verassing!!

Prachtig eiland, veel wandel en fiets mogelijkheden. Lange stranden met genoeg eetgelegenheden. Strand, duinen, bos en zee. Overal makkelijk te komen met openbaar vervoer ( heel goedkoop) of met een oude stoomlocomotief die over het eiland rijdt. Leuke kleine plaatsjes met prachtige oude boulevard en pier. Veel winkels met voor ieder wat wils.

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Henk van der Sluis13-04-2019

Prachtig eiland!

Op Rügen is het prima vertoeven. Er is veel te zien en te beleven, kortom een prima bestemming voor een korte of langere vakantie. Rügen is (wat ons betreft een aanrader!

• 8Stranden

Gereisd met vrienden in april 2019

• 9Henriette10-06-2018

Een fantastisch eiland met vele mogelijkheden.

Rügen is een schitterend eiland met een fantastische natuur. Heerlijk om te wandelen en te fietsen. Of je neemt gewoon de trein. Er zijn zoveel mogelijkheden. Mooie krijtrotsen, stranden met hun karakteristieke strandstoelen of de mooie boulevards met pieren ver de zee in. Gewoon te veel om op te noemen, je moet het gewoon zelf zien.

Gereisd met partner in juli 2016

• 8berten tiny herben hoofs29-07-2017

leuk gezelschap goed weer

natuur heel rustig en schoon

• 5Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in mei 2017

• 8Martin30-08-2016

Rügen is de moeite waard om te bezoeken

Rügen is bij Nederlanders nog erg onbekend. We hebben misschien maar 10 Nederlandse auto's gezien in een week tijd in het hoogseizoen. Op Rügen is veel te beleven, maar dan vooral aan de oostkant van het eiland, vanaf Sassnitz in het noorden tot Thiessow in het zuiden. Daar zitten ook de bekende badplaatsen Binz, Sellin, Baabe en Gohren. Wij zaten zelf in Lobbe, een klein gehuchtje net iets onder Gohren. Nadeel van Rügen in het hoogseizoen is de enorme drukte op de paar hoofdwegen die het eiland rijk is, vooral aankomende en vertrekkende vakantiegangers op zaterdag als wisseldag. Trek gerust een uur uit vanaf havenstad Stralsund tot uw vakantiebestemming, tenminste als dat aan de oostzijde ligt. U moet zeker een bezoek brengen aan Nationalpark Jasmund en bovengenoemde badplaatsen met hun mooie pieren en witte huizen. Kortom, wilt u eens wat anders dan uw buren, bezoek Rügen op nog geen 8 uur afstand van Utrecht.

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 8Mel12-06-2016

Rügen, een prachtig eiland

Prachtige natuur, veel bossen, mooie stranden, mooie krijtrotsen. Je kunt er fietsen en wandelen. Rustig eiland, veel ouderen, mooie dorpjes, mooie huizen, netjes onderhouden, zoals Sellin met de pier in zee. Veel zonuren op het eiland. Veel mogelijkheden om te fietsen, echter niet overla fietspaden zoals in Nederland, maar wel goed te doen. Af en toe is het flink klimmen.Fietsen zijn te huur in de dorpjes. Boomtoppenpad in Prora is prachtig aangelegd, de moeite waard om te bezoeken met mooie vergezichten, tevens een 4,5 km lang hotel wat Hilter heeft gebouwd in Prora is bizar om te zien. Veel leuke restaurantjes, vriendelijke mensen.

• 4Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in mei 2016

• 8tonny morssinkhof30-09-2014

mooi schiereiland

mooi eiland voor strandliefhebbers, maar ook om te fietsen. gezellige badplaatseno.a BINZ met goede zandstranden ook FKK en zeer helder en schoon zeewater. Het eiland heeft ook de meeste zonuren> vele goed aangegeven fietsroutes , maar wel hier en daar met heuveltjes. Oplossing: e- bike. Het algemeen prijsniveau is zeer acceptabel, Rest. etc bieden veel visgerechten, maar ook in de kleinste dorpjes is er wel een visrokerij te vinden!

• 8Omgeving
    • 7Cultuur

Gereisd met vrienden in september 2014

• 9Geert en Ina Nuus06-09-2014

Een bezoek meer dan waard

Voor wie nog nooit op het eiland "Rügen" is geweest kunnen wij alleen maar zeggen: "je moet er een keer geweest zijn". Prachtige natuur, indrukwekkende kusten en mooie stranden. We komen vast en zeker nog een keer terug.

Geert en Ina Nuus Nieuw Buinen

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2014

• 10Esther Joosten26-04-2014

Fenomenaal!!

Rügen heeft zo enorm veel te bieden. Echt voor elk wat wils. En niet al te ver van Nederland verwijderd.

• 10Sfeer in stad
    • 10Cultuur