We hebben een aantal aanbieders voor Rostock voor je op een rij gezet:

Reviews over Rostock

Voorbeeldig gerestaureerd

Ad
    24-11-2015

Rostock is in de Tweede Wereldoorlog bijna helemaal plat gebombardeerd. In de DDR-tijd was het een grauwe industriestad. Maar kijk nu eens: overal terrasjes, luxe winkelstraten, fraai gerestaureerde panden en monumenten. Het is niet echt een toeristische stad en er zijn nog best veel DDR-trekjes te ontdekken in de sfeer op straat en in musea. Maar leuk voor een middag of een dag. Buiten het compacte oude centrum zijn er veel nieuwbouwwijken, industrie en havencomplexen, tot aan Warnemünde toe. Daar is het ook het strand aan de Oostzee.

Gereisd Alleenreizend in Thu Oct 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooie voormalige Hansestad

Rinus
    21-6-2014

Rostock stelde ons niet teleur, integendeel, de stad heeft meer te bieden dan we hadden verwacht, deze havenstad aan de Oostzee heeft een leuke "altstadt" met veel gebouwen in z.g. baksteen gotiek en trapgevels, mooie gebouwen in het centrum zijn het raadhuis, de Mariënkirche en enkele oude stadspoorten, een deel van de oude stadsmuur is nog intact. Langs de autovrije Kröpeliner Strasse staan veel mooie gevels van o.a. de Universiteit, deze straat is bovendien een echte flaneerstraat met veel winkels en cafe's. Langs de haven staat een historische havenkraan en hier staat ook het kleine historische stationsgebouw compleet met enkele wagons en een stoomlocomotief uit het verleden. Een bezoek aan de Botanische tuin van de stad kon ons echter wat minder bekoren, het is een aardig park maar een niet echt spannend van aanleg.

Gereisd Met partner in juni 2014

Gezellige stad

Mary
    7-9-2012

Rostock is de derde op rij van de Hanzesteden die wij hebben bezocht in Noord Duitsland. Vanaf de parkeergarage bij de Kropeliner Tor zijn we richting Universiteitsplein gelopen, waar onze stadswandeling begon. Het oude centrum is prachtig gerestaureerd en oud en nieuw gaan hier prima samen. Leuke terrasjes en mooie winkelstraat maar ook grote winkelcentra's met meerdere verdiepingen.

Gereisd Met partner in juni 2012

Veel beter dan we hadden verwacht.

PieterB
    26-7-2009

Het plein voor het universiteitsgebouw (Universitats Platz) is bijzonder gezellig en sfeervol. In de straten er omheen nog veel mooie gevels, maar er is goed te zien dat er erg veel is verwoest, vooral het gebied rondom de oude haven. Al met al niet de meest interessante stad aan de Oostzee, maar toch veel beter dan we hadden verwacht. Goed uitgangspunt voor fietstochten, maar helaas zijn veel van de fietspaden (en de route aanduidingen) erg slecht.

Gereisd Met partner in Sun Jul 26 2009 18:41:47 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Rostock is een hele leuke hanzestad om te bezoeken met En

Fred
    20-8-2006

Rostock is een hele leuke hanzestad om te bezoeken met zijn vele historische gebouwen. En als je genoeg hebt van de stad pak je de trein en ga je naar het mooie strand van Warnemunde, wat maar 10 km verder ligt. Een absolute aanrader.

Gereisd Familie in Sat Jul 01 2006 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Rostock scoort een 8,1 uit 10, op basis van 19 reviews