header
Plaatsen rond het Gardameer

Het hele gezin geniet op de camping bij het Gardameer

Wil je elke dag wakker worden onder de heerlijke Italiaanse zon, genieten van fijne stranden en lekker Italiaans gelato? Verblijf dan op een van de tientallen gezinsvriendelijke campings aan het Gardameer. De vele idyllische dorpjes aan het meer bieden voor elk wat wils. Kamperen was nog nooit zo leuk!

Inspiratie voor kamperen aan het Gardameer

Top 3 beste campings

Genieten aan het Gardameer

Bezoek deze leuke plaatsen

Rondom het Gardameer

Kamperen met kinderen

De beste tips voor een topvakantie

Top 3 beste campings

Een privébadkamer op Camping La Quercia

Met ruim 700 plaatsen is er bijna altijd nog een last minute plek voor jouw caravan, camper of tent. Honden zijn toegestaan. Voor een iets luxere kampeerervaring boek je een eigen privébadkamer bij met toilet, douche, wastafel en vloerverwarming. Of kies voor een luxe bungalow of cottage met uitzicht op het blauwe water van het Gardameer. Genieten!

Glamping op Camping Bella Italia

Is kamperen niets voor jou? Wacht maar tot je het concept Glamping op Camping Bella Italia uitgeprobeerd hebt. Overnacht in een luxe lodgetent met eigen douche en toilet of kies voor een houten cubesuite. De camping beschikt over een eigen strand aan het Gardameer en over zes zwembaden met glijbanen. Kamperen voor luxepaardjes!

Camping Du Parc: ideaal voor families

Camping Du Parc is een middelgrote camping die ideaal is voor families met kinderen. Vanaf de camping loop je zo het strand op waar je fijn kunt zwemmen omdat het strand langzaam in zee afloopt. Tevens is er een groot zwembad met glijbaan. Ook handig: op het hele terrein is gratis wifi.

Bezoek deze leuke plaatsen

Ontdek het authentieke Lazise

Lazise is een schattig, middeleeuws dorpje aan het Gardameer. Een van de overblijfselen uit die tijd is de kerk San Niccolò die je vindt in de oude haven. De haven is een leuke plek om een terrasje te pakken na een wandeling over de autovrije wandelpromenade langs het Gardameer. Vooral een aanrader tijdens zonsondergang!

Geniet van de wijnen uit Bardolino

Bardolino was een van de eerste toeristische dorpjes aan het Gardameer in Italië. Nog steeds komen vakantiegangers hier graag vanwege de fijne sfeer, de prettige stranden en de Bardolino wijnen. Deze streekwijn wordt overal verkocht en natuurlijk geschonken bij de overheerlijke Italiaanse pizza’s en pasta’s.

Bezoek het kasteel van Sirmione

Sirmione is een van de populairste dorpen rondom het Gardameer. Dat is onder andere te danken aan het Castello van Sirmione. Dit kasteel is alleen te voet bereikbaar, de binnenstad is namelijk vrijwel autovrij. Neem zeker de moeite om naar de top van het kasteel te klimmen. Je wordt beloond met een schitterend uitzicht over het Gardameer.

Kamperen met kinderen

decoration
Kies de juiste plaats op de camping

De juiste plaats op de camping is erg belangrijk. Een plek in de buurt van andere gezinnen vergroot de kans dat de kleintjes snel vrienden maken. Meestal krijg je van de receptie een plaats toegewezen, maar hap niet te snel toe. Vraag of er meer plaatsen vrij zijn en ga ze eens rustig bekijken. Ook een plek met schaduw is een aanrader.

Verschillende leeftijden, verschillende wensen

Een perfecte camping voor baby’s is nog geen goede camping voor tieners. Let daarop! Voor de allerkleinsten is een rustige camping aan te raden in de natuur. Voor peuters kies je liever voor een camping met peuterbadje en autovrije standplaatsen. Oudere kinderen willen niets liever dan een camping met speeltuin en zwemparadijs.

Extra’s op de camping

Een animatieprogramma met sport en spel is zeker een pluspunt. Ideaal voor kinderen om daar met leeftijdsgenoten te spelen onder begeleiding. Een camping met disco is hartstikke leuk voor tieners, maar zorg dat je niet vlakbij de disco staat vanwege geluidsoverlast.

Sorteren

campings Plaatsen rond het Gardameer

Reviews over accommodaties in Plaatsen rond het Gardameer

Voor herhaling vatbaar

Fam zeeland
    22-9-2018

Mooie schone camping, goede ligging, genoeg vermaak voor kinderen. Het verarmde zwembad was erg prettig, er is ook een leuk strandje bij het meer!

Het eten in het restaurant was ook goed, personeel was erg vriendelijk en probeerde altijd wel een plekje voor ons te zoeken.

Supermarkten op enkele kilometers afstand en veel leuke plekjes om te bezoeken zoals Salo, Verona, Sirmione etc.

Wij waren hier voor de eerste keer (eind augustus) Maar denken erover om hier weer terug te komen.

Was een kei leuke vakantie

Fam smakman
    19-9-2018

Verblijf acacia caravan

Was wel redelijk netjes wel het 1 en andere kapot

Best jammer maar goed

Gaan nu voor de 9 de keer met pubers van 19,17 2x en 1 van 16

Die zich uitermate vermaken op en in het meer zwembad etc

Genoeg vertier in. De omgeving

De jongelui weten waar ze heen moeten omdat ze de omgeving nu redelijk uit hun hoofd weten

Caneva aquapark ,Gardaland , en uitgaan in Peschiera stadje

Leuke uitstapje de watervallen bij Molina

Me zoon wil niet anders meer

Ik zou wel eens aan de andere kant willen zitten

Als zeg ik zelf restaurant la terazza

En personeel van de bars zijn top

Kan niet anders zeggen

Wel zou ik wat meer wasmachine ruimtes willen hebben voor zo’n grote camping

Voor de rest waarschijnlijk weer volgend jaar 👍

Super camping

Henk63
    19-9-2018

Geweldige camping. Wij komen hier nu 14jaar op rij en voor 2019 al weer gereserveerd. Heerlijk dicht bij lazise. Sanitair goed schoon en wordt minimaal 3X per dag schoongemaakt . Restaurant is goed met vriendelijk personeel. Op de camping zijn ze dagelijks bezig met het onderhouden en schoonhouden van de camping. Wij hadden een plek Lido gereserveerd wat een iets ruimere plek is .

Al met al een goede camping met vriendelijk personeel.

The Director, Titolare, 21-9-2018

Hello,

Thanks for the good review. We are very happy that you had a great stay in our Camping and that everything was nice.

We are waiting for you again.

Mooie camping, helaas weinig te beleven.

Chantal van Boeijen
    18-9-2018

Wij zijn hier tot 18 september geweest met een kindje van 1,5 jaar. Zaten in een Fiji stacaravan van touroperator, het was schoon en netjes toen we aankwamen. Het enige nadeel is dat je uitkijkt op de achterkant van een andere stacaravan, zo dichtbij hadden we zelf niet verwacht en dat word je snel zat! Het zwembad is groot, maar wel erg fris qua temperatuur. Onze zoon wilde de eerste dagen er absoluut niet in! Verder is het in september heel erg rustig hier. Ze vullen weinig bij, denk aan ijsjes bij de bar. Dat vonden wij zeker jammer. Zou er niet in het naseizoen snel terugkomen. Verder de stadjes om san felice heen zijn erg leuk. Grote markt in Desenzano en Salo is ook heel leuk om te bezoeken. Wij vinden deze kant van het gardameer wel het leukst. We zijn ook nog naar het idromeer gereden en dat is zeker weten een aanrader. We hebben een fijne vakantie gehad en volgend jaar weer een andere camping aan het gardameer bezoeken.

Aanrader voor gezinnen met jonge kinderen

Hans
    18-9-2018

We wilden wat meer reuring om ons heen, een leuk oud dorpje en een gerenoveerd appartement-huisje. Dat is gelukt. Het park is groot en gericht op kinderen tot 12 jaar, hierboven wordt het lastig. Huisje is klein maar voor twee voldoende, mooie badkamer en leuk terrasje. Je hoort wel veel van de buren, kraan open hard praten e.d. Wij zaten in N3 wat vlak bij de poort naar het strand is. Dat heeft voor en nadelen. Naar het strand een korte afstand, nadeel is dat je aan de `kalverstraat` van het park zit. Iedereen loopt langs van en naar het strand. Park is prima en er is alles te krijgen. In de tijd dat wij er waren ( 1 -2 week september ) was er veel aanvoer van bussen met middelbare scholieren die een midweek doorbrachten op het park. Begrijp de directie wel voor de inkomsten maar voor de gasten soms niet zo leuk. Leeftijd 17/18 en van huis met een paar leraren die leiding geven. Gingen nuchter de poort uit en dronken terug.