header
Plaatsen rond het Gardameer

Het hele gezin geniet op de camping bij het Gardameer

Wil je elke dag wakker worden onder de heerlijke Italiaanse zon, genieten van fijne stranden en lekker Italiaans gelato? Verblijf dan op een van de tientallen gezinsvriendelijke campings aan het Gardameer. De vele idyllische dorpjes aan het meer bieden voor elk wat wils. Kamperen was nog nooit zo leuk!

Inspiratie voor kamperen aan het Gardameer

Top 3 beste campings

Genieten aan het Gardameer

Bezoek deze leuke plaatsen

Rondom het Gardameer

Kamperen met kinderen

De beste tips voor een topvakantie

Top 3 beste campings

Een privébadkamer op Camping La Quercia

Met ruim 700 plaatsen is er bijna altijd nog een last minute plek voor jouw caravan, camper of tent. Honden zijn toegestaan. Voor een iets luxere kampeerervaring boek je een eigen privébadkamer bij met toilet, douche, wastafel en vloerverwarming. Of kies voor een luxe bungalow of cottage met uitzicht op het blauwe water van het Gardameer. Genieten!

Glamping op Camping Bella Italia

Is kamperen niets voor jou? Wacht maar tot je het concept Glamping op Camping Bella Italia uitgeprobeerd hebt. Overnacht in een luxe lodgetent met eigen douche en toilet of kies voor een houten cubesuite. De camping beschikt over een eigen strand aan het Gardameer en over zes zwembaden met glijbanen. Kamperen voor luxepaardjes!

Camping Du Parc: ideaal voor families

Camping Du Parc is een middelgrote camping die ideaal is voor families met kinderen. Vanaf de camping loop je zo het strand op waar je fijn kunt zwemmen omdat het strand langzaam in zee afloopt. Tevens is er een groot zwembad met glijbaan. Ook handig: op het hele terrein is gratis wifi.

Bezoek deze leuke plaatsen

Ontdek het authentieke Lazise

Lazise is een schattig, middeleeuws dorpje aan het Gardameer. Een van de overblijfselen uit die tijd is de kerk San Niccolò die je vindt in de oude haven. De haven is een leuke plek om een terrasje te pakken na een wandeling over de autovrije wandelpromenade langs het Gardameer. Vooral een aanrader tijdens zonsondergang!

Geniet van de wijnen uit Bardolino

Bardolino was een van de eerste toeristische dorpjes aan het Gardameer in Italië. Nog steeds komen vakantiegangers hier graag vanwege de fijne sfeer, de prettige stranden en de Bardolino wijnen. Deze streekwijn wordt overal verkocht en natuurlijk geschonken bij de overheerlijke Italiaanse pizza’s en pasta’s.

Bezoek het kasteel van Sirmione

Sirmione is een van de populairste dorpen rondom het Gardameer. Dat is onder andere te danken aan het Castello van Sirmione. Dit kasteel is alleen te voet bereikbaar, de binnenstad is namelijk vrijwel autovrij. Neem zeker de moeite om naar de top van het kasteel te klimmen. Je wordt beloond met een schitterend uitzicht over het Gardameer.

Kamperen met kinderen

decoration
Kies de juiste plaats op de camping

De juiste plaats op de camping is erg belangrijk. Een plek in de buurt van andere gezinnen vergroot de kans dat de kleintjes snel vrienden maken. Meestal krijg je van de receptie een plaats toegewezen, maar hap niet te snel toe. Vraag of er meer plaatsen vrij zijn en ga ze eens rustig bekijken. Ook een plek met schaduw is een aanrader.

Verschillende leeftijden, verschillende wensen

Een perfecte camping voor baby’s is nog geen goede camping voor tieners. Let daarop! Voor de allerkleinsten is een rustige camping aan te raden in de natuur. Voor peuters kies je liever voor een camping met peuterbadje en autovrije standplaatsen. Oudere kinderen willen niets liever dan een camping met speeltuin en zwemparadijs.

Extra’s op de camping

Een animatieprogramma met sport en spel is zeker een pluspunt. Ideaal voor kinderen om daar met leeftijdsgenoten te spelen onder begeleiding. Een camping met disco is hartstikke leuk voor tieners, maar zorg dat je niet vlakbij de disco staat vanwege geluidsoverlast.

Sorteren

campings Plaatsen rond het Gardameer

Reviews over accommodaties in Plaatsen rond het Gardameer

Prima camping dicht bij lazise

Marke
    14-7-2018
    Goed verzorgde camping. Ontzettend vriendelijke mensen bij de receptie. Gaven ons direct een gastvrij gevoel en op melding dat iets stuk was aan de accomodatie werd meteen gereageerd. Nog nooit zo vriendelijk bejegend echt een 10 waard. Heerlijke bedden in de superior. Bedden opgemaakt bij aankomst met prima beddegoed top! Goede en perfect schone mobil home. Minder vonden wij dat de meeste mobil homes met 4en naar elkaar toe staan gericht waardoor je echt bij elkaar op tafel kijkt. Plastic kuipstoeltjes op de veranda. Professioneel geleide camping. Wij hadden geen enkele geluidoverlast. Het was rustig terwijl de camping in juni al vrij vol was. S avonds loopt er security die ook goed oplet: vroegen ons om t pasje toen wij na zonsondergang de camping op wilden lopen. Zwembad goed maar niet te groot en kleine glijbanen, alleen geschikt voor jonge kids. Campingwinkel voor 1ste behoeften met redelijke prijzen.
    Receptionist, Titolare, 17-7-2018

Hello,

Thank you so much for your review. We are very glad to read that you had lovely holiday. We hope to welcome you again.

Best regards!

Mooi gelegen camping!

Br
    14-7-2018
    De ligging v/d camping is super ,, vlakbij een wandelpromonade waar je zowel naar Garda als naar Bardolino kunt wandelen of fietsen. Wij hadden een luxe panorama caravan...de hygiëne sloeg wat tegen. We hadden last van mieren in de douchecabine (was gescheurd onderaan) na 2 opmerkingen aan de receptie te maken is het probleem opgelost geraakt! Wij vonden het geen luxe caravan...was al enkele jaren oud en afgeleefd! Veel geld voor wat je kreeg (1w 1/7 1300€)

Top camping,volgend jaar weer

Jaco
    12-7-2018
    Grote camping,maar merk je weinig van,super personeel en eten en drinken.

Super Camping

Mandy
    12-7-2018
    Ik ga hier al meer dan 19 jaar en mijn ouders al meer dan 25 jaar. Het is een super leuke camping. Er valt niet veel te beleven, maar daar heb je de omgeving voor. Vriendelijke eigenaren, altijd veel belangstelling. Echt een aanrader. Als jij geen problemen maakt zijn de eigenaren ook aardig tegen jou. Goede beveiliging, nachtbewakers op de camping. Hele mooie ligging direct aan het meer. Mooi en schoon sanitair dat elke ochtend opnieuw wordt schoongemaakt. Speeltuin voor kinderen en altijd genoeg plaatsen in het hoogseizoen. Het enige nadeel is geen zwembad ( maar dat weet je nu als je hier naar toe gaat, en daarbij heb je een heel groot meer om in te zwemmen) en het is geen goedkope camping. Maar dat tref je altijd wel in het hoogseizoen, een dure camping.

Mega Fantastisch

Eric Bijnens
    11-7-2018
    Een pracht van een camping, vriendelijke mensen aan onthaal en daarbuiten. Een pluspunt wat zeker het vermelden waard is, het personeel aan het onthaal spreekt meerdere talen. Zeer net cafetaria/restaurant met vriendelijk personeel. Lekker eten, zeker voldoende en niet duur. Ik heb geen enkel opmerking over deze camping, zeer proper sanitair. Geen extra kosten voor te gaan douchen enz. Ik kan niet meer zeggen als ¨een aanrader van een camping¨ Bij mijn volgend bezoek aan het Gardameer zal ik direct bij Piantelle boeken :)
Plaatsen rond het Gardameer scoort een 7,7 uit 10, op basis van 3645 reviews