header

Het hele gezin geniet op de camping bij het Gardameer

Wil je elke dag wakker worden onder de heerlijke Italiaanse zon, genieten van fijne stranden en lekker Italiaans gelato? Verblijf dan op een van de tientallen gezinsvriendelijke campings aan het Gardameer. De vele idyllische dorpjes aan het meer bieden voor elk wat wils. Kamperen was nog nooit zo leuk!

Inspiratie voor kamperen aan het Gardameer

Top 3 beste campings

Genieten aan het Gardameer

Bezoek deze leuke plaatsen

Rondom het Gardameer

Kamperen met kinderen

De beste tips voor een topvakantie

Top 3 beste campings

Een privébadkamer op Camping La Quercia
Een privébadkamer op Camping La Quercia

Met ruim 700 plaatsen is er bijna altijd nog een last minute plek voor jouw caravan, camper of tent. Honden zijn toegestaan. Voor een iets luxere kampeerervaring boek je een eigen privébadkamer bij met toilet, douche, wastafel en vloerverwarming. Of kies voor een luxe bungalow of cottage met uitzicht op het blauwe water van het Gardameer. Genieten!

Glamping op Camping Bella Italia
Glamping op Camping Bella Italia

Is kamperen niets voor jou? Wacht maar tot je het concept Glamping op Camping Bella Italia uitgeprobeerd hebt. Overnacht in een luxe lodgetent met eigen douche en toilet of kies voor een houten cubesuite. De camping beschikt over een eigen strand aan het Gardameer en over zes zwembaden met glijbanen. Kamperen voor luxepaardjes!

Camping Du Parc: ideaal voor families
Camping Du Parc: ideaal voor families

Camping Du Parc is een middelgrote camping die ideaal is voor families met kinderen. Vanaf de camping loop je zo het strand op waar je fijn kunt zwemmen omdat het strand langzaam in zee afloopt. Tevens is er een groot zwembad met glijbaan. Ook handig: op het hele terrein is gratis wifi.

Bezoek deze leuke plaatsen

Ontdek het authentieke Lazise
Ontdek het authentieke Lazise

Lazise is een schattig, middeleeuws dorpje aan het Gardameer. Een van de overblijfselen uit die tijd is de kerk San Niccolò die je vindt in de oude haven. De haven is een leuke plek om een terrasje te pakken na een wandeling over de autovrije wandelpromenade langs het Gardameer. Vooral een aanrader tijdens zonsondergang!

Geniet van de wijnen uit Bardolino
Geniet van de wijnen uit Bardolino

Bardolino was een van de eerste toeristische dorpjes aan het Gardameer in Italië. Nog steeds komen vakantiegangers hier graag vanwege de fijne sfeer, de prettige stranden en de Bardolino wijnen. Deze streekwijn wordt overal verkocht en natuurlijk geschonken bij de overheerlijke Italiaanse pizza’s en pasta’s.

Bezoek het kasteel van Sirmione
Bezoek het kasteel van Sirmione

Sirmione is een van de populairste dorpen rondom het Gardameer. Dat is onder andere te danken aan het Castello van Sirmione. Dit kasteel is alleen te voet bereikbaar, de binnenstad is namelijk vrijwel autovrij. Neem zeker de moeite om naar de top van het kasteel te klimmen. Je wordt beloond met een schitterend uitzicht over het Gardameer.

Kamperen met kinderen

Kies de juiste plaats op de camping
Kies de juiste plaats op de camping

De juiste plaats op de camping is erg belangrijk. Een plek in de buurt van andere gezinnen vergroot de kans dat de kleintjes snel vrienden maken. Meestal krijg je van de receptie een plaats toegewezen, maar hap niet te snel toe. Vraag of er meer plaatsen vrij zijn en ga ze eens rustig bekijken. Ook een plek met schaduw is een aanrader.

Verschillende leeftijden, verschillende wensen
Verschillende leeftijden, verschillende wensen

Een perfecte camping voor baby’s is nog geen goede camping voor tieners. Let daarop! Voor de allerkleinsten is een rustige camping aan te raden in de natuur. Voor peuters kies je liever voor een camping met peuterbadje en autovrije standplaatsen. Oudere kinderen willen niets liever dan een camping met speeltuin en zwemparadijs.

Extra’s op de camping
Extra’s op de camping

Een animatieprogramma met sport en spel is zeker een pluspunt. Ideaal voor kinderen om daar met leeftijdsgenoten te spelen onder begeleiding. Een camping met disco is hartstikke leuk voor tieners, maar zorg dat je niet vlakbij de disco staat vanwege geluidsoverlast.

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

campings in Plaatsen rond het Gardameer

Reviews over accommodaties in Plaatsen rond het Gardameer

Sity, 17-2-2018
    Geweldige ligging. Uitzicht over het gardameer. Het restaurant is geweldig.Nog nooit zo'n lekker eten op een camping gehad. Voor het strand 10 minuutjes rijden. Schone camping. Gezellige plaatsen in de buurt. Wij zijn hier 2 keer geweest en dat zegt genoeg.

fantastisch. voor zowel jong als oud

velthuis, 13-2-2018
    Goede gezellige camping direkt gelegen aan het meer, op loopafstand van het plaatsje Peschiera in de direkte omgeving van zowel vertier, rust. water, bergen en luxe winkelcentra, zoals ook grote,, goedgevulde, supermarkten met betaalbare prijzen in de direkte omgeving, alsmede volop vertier, prachtige zwembaden, goed sanitair, vriendelijk behulpzaam personeel op de camping

Verliefd

Patrick, 13-2-2018
    Heerlijke vakantie gehad, alleen maar pluspunten zelfs zo goed bevallen dat wij terug gaan naar dezelfde camping dit jaar. Wij hebben het Gardameer virus te pakken.

Heerlijke camping met mooie mobilhomes!

Marjan, 10-2-2018

Heerlijke vakantie gehad! Wij hadden via de camping de roccalux geboekt. Super mobilehome en nog nooit in zo'n mooi laantje met redelijk wat privacy gezeten. De camping is verdeeld in twee delen. Het onderste gedeelte (staanplaatsen) en het meer is goed bereikbaar via een tunneltje onder de weg, waar wij geen last van hadden.

Het zwembad is heerlijk, geen handdoekje leggen en altijd wel een ligbedje.

Het restaurant en de bediening zou vriendelijker, goedkoper en lekkerder kunnen maar met alle leuke restaurantjes in de nabijheid was het gewoon 1x en niet meer.

We vonden vooraf dat we erg veel geld betaalden maar eenmaal daar vonden we het wel waard. Helemaal nu we net voor dit jaar een mobilhome in de Franse Ardeche hebben geboekt die nog duurder is en lang niet zo nieuw, compleet en mooi qua ligging. Ook de franse camping is naar ons gevoel minder luxe... dus ik denk volgend jaar weer naar La Rocca! :-)

dus het was fantasties

johan siemons, 8-2-2018

het was een leuke reis ook een leuk gezelschap en een hele leuke schauffeur

heel veel gezien ook in venetie geweest en heel goed georganiseerd door touroperator.

Plaatsen rond het Gardameer scoort een 7,8 uit 10, op basis van 3613 reviews