header
Oostenrijk

Kamperen in Oostenrijk: genoeg te beleven!

Het land van de hoogste Alpen, wintersport en schnapps: Oostenrijk! Je kunt hier fantastisch kamperen in de mooie natuur. En er is genoeg te doen: het land barst van de mooie kastelen en burchten en activiteiten voor de kids. Als jij voor Oostenrijk kiest als kampeerbestemming, krijg je de vakantie van je leven.

Inspiratie voor kamperen in Oostenrijk

Top 3 mooiste campings

Kamperen midden in de natuur

De leukste campings am see

Kamperen aan het water

Top 3 to do in Oostenrijk

Van wandelingen tot cultureel monument

Top-3 mooiste campings

Leuk voor de kinderen: Camping Am Waldbad

Camping Am Waldbad is een perfecte uitvalsbasis voor een vakantie in Oostenrijk met kinderen. Er is een speeltuin, ruime ligweiden om de (kinder)zwembaden en in het nabijgelegen Drautal is er genoeg te beleven. In de avond is het lekker rustig waardoor jullie genieten van een goede nachtrust.

Wintersporten bij Camping Alpencaravanpark Achensee

Camping Alpencaravanpark Achensee heeft een prachtige ligging: vlak aan het meer. Je geniet elke dag van het lekkere water, waar je kunt zwemmen, vissen of kanoën. Ook voor wintersport ben je hier aan het juiste adres: de speciale skibus stopt op de camping en brengt je naar de skipiste bij het gezellige centrum van Achenkirch.

Lekker actief: Camping Leibnitz

Zin in een sportief verblijf? Logeer dan op Camping Leibnitz. Je maakt hier kosteloos gebruik van het sportterrein en kunt heerlijk baantjes trekken in het grote zwembad. Als je het rustig aan wilt doen, kun je hier ook goed terecht: geniet van de rustige, groene omgeving en lees ontspannen een boek bij je ruime kampeerplek.

De leukste campings am see

Vlakbij het meer: Camping Alpencaravanpark Achensee

Deze familiecamping bevindt zich in de Brandenberger Alpen, in het Oostenrijkse Tirol. Deze kampeerparel ligt aan de noordkust van het meer Achensee – aan de oevers van Tirol’s grootste meer. Tirol ken je misschien vooral van wintersport, maar er is hier hartstikke veel vertier – ook buiten de pistes.

Camping Neubauer bij de Millstatter See

Deze camping ligt in het dorpje Millstatt. Als je van golfen houdt, kun je hier een balletje slaan op de golfbaan die aan (hoe kan het anders) de Millstatter See ligt. En wat is er nou fijner dan een middagje ronddobberen op datzelfde meer, maar dan in de vorm van een rondvaart? Juist: niets!

Groot met hoofdletters: Camping Grubhof Lofer

Als jij van groot met hoofdletters houdt, ben je bij deze camping aan het juiste adres. Want deze camping heeft afmetingen waar je ‘U’ tegen zegt, maar biedt daardoor ook een veel leuks: van fijn restaurant tot speeltuinen. Ook in de omgeving hoef je je niet bepaald te vervelen. De camping ligt in het leuke dorpje St. Martin bei Lofer.

Top 3 to do in Oostenrijk

Wandel naar de Vorderkaserklamm

Maak een schitterende wandeling naar de in de ijstijd ontstaande kloof Vorderkaserklamm. Bewonder de mooie natuur, die wel duizenden jaren oud is. Boven bij de klamm is een plas waar de kinderen vlotten of dammen kunnen bouwen. Handig: er zijn ook toiletten en een eetgelegenheid aanwezig. Neem wel een vest mee, boven kan het best fris

Glitteren in de Swarovski Kristallwelten

Tirol staat bekend als dé wintersportbestemming, maar de streek heeft zo veel meer te bieden. Ken je bijvoorbeeld de Swarovski Kristallwelten? In deze blikvanger kom je ogen te kort! Vijf enorme kamers zijn bedekt met duizenden kristallen. In het midden van de tuin staat een wolk van wel 600.000 Swarovski-steentjes.

Schloss Schönbrunn in Wenen

Dit paleis in Wenen is het meest belangrijke culturele monument van Oostenrijk. Dus die mág je niet missen. Onder begeleiding van een gids maak je een bijzondere rondleiding door de officiële staatsvertrekken en de privékamers van de keizer. Een bezoekje aan het Sissi-museum kan natuurlijk niet ontbreken.

Sorteren

campings Oostenrijk

Reviews over accommodaties in Oostenrijk

Geweldige camping in prachtig gebied.

Ron
    21-9-2018

Een prachtig gelegen camping met uitzonderlijk mooi sanitair, dat verbazend schoon bleef. Het oudste gebouw is wat krap.

De camping ligt in een breed dal met een paar leuke plaatsjes in de buurt. De vaste plaatsen zijn vooral aangelegd voor caravans en campers met stenen en grit waar je op moet staan.

In principe is er voor de tent een grote weide beschikbaar, waar je als het niet te druk is ook heel leuk kan staan (je hebt dan geen toegang tot de mooiste delen van het sanitair, want dan moet je een XL plaats boeken).

Wij stonden met onze tent aan de Ufer aan het riviertje c.q. wilde rivier. Dit zijn echte verharde plaatsen met grind, maar met drie lagen onkruiddoek sta je uitstekend daar. De plaatsen zijn heel groot, maar je moet ze wel delen met de hele camping, want iedereen loopt vlak voor je tent langs om naar de rivier te gaan.

Die rivier kan na een stortbui eng hoog worden.

Ook rijden auto's vaak te hard, waardoor veel stof.

Camping voor herhaling vatbaar

Fam. H. van Soest
    19-9-2018

Deze Camping hebben wij voor eerst bezocht in 1983 en sedert die tijd zijn we verknocht aan Nenzing. Toen nog de kinderen die meegingen totdat ze 21 jaar waren en sinds die tijd wij samen. Ik heb zojuist gereserveerd voor 2019, dat wordt dan dus voor het 37e jaar op rij. Wij hebben het gevoel om daar thuis te komen en hopen nog lang gezond te blijven zodat we er nog lang vakantie kunnen vieren. Voor ons dus zeker een aanrader en een prachtig landschap en zeker de natuur. Ook de fam. Morik en hun personeel voldoen zeker aan onze verwachtingen en geven ons het thuisgevoel.

Fantasticher ort

Fam van Beek
    17-9-2018

Zeker nog keer terug prima camping voor paar dagen wandelen dan gaan we altijd door naar kroatie.

Zeer vriendelijke mensen.

fijne camping waar je iedere keer weer terug komt.

De visser
    17-9-2018

Een fijne camping met mooie plekken aan de milstattersee. Plaatsen zijn niet super groot(groot genoeg), je staat aan straatjes. Sanitair is super schoon, modern met wasbak in douche cabine, erg fijn. Een rustige camping in het naseizoen veel 50+ 'ers. Veel fiets en wandel mogelijkheden, alles dicht in de buurt. Is familie bedrijf, wij komen al 25 jaar regelmatig een keertje terug voor een paar nachten. Ook een fijne doorreis camping vanuit Kroatië. Er is veel te zien in de omgeving, met gebruik van kartnerkart veel gratis.

Super

Frans
    16-9-2018

Topcamping, zeer aardige en schappelijke eigenaar, niet op winstbejag uit, uitstekend eten en verblijf in blokhut, Toppie Andies , Grt Fam Builtjes