header
Oostenrijk

Kamperen in Oostenrijk: genoeg te beleven!

Het land van de hoogste Alpen, wintersport en schnapps: Oostenrijk! Je kunt hier fantastisch kamperen in de mooie natuur. En er is genoeg te doen: het land barst van de mooie kastelen en burchten en activiteiten voor de kids. Als jij voor Oostenrijk kiest als kampeerbestemming, krijg je de vakantie van je leven.

Inspiratie voor kamperen in Oostenrijk

Top 3 mooiste campings

Kamperen midden in de natuur

De leukste campings am see

Kamperen aan het water

Top 3 to do in Oostenrijk

Van wandelingen tot cultureel monument

Top-3 mooiste campings

Leuk voor de kinderen: Camping Am Waldbad

Camping Am Waldbad is een perfecte uitvalsbasis voor een vakantie in Oostenrijk met kinderen. Er is een speeltuin, ruime ligweiden om de (kinder)zwembaden en in het nabijgelegen Drautal is er genoeg te beleven. In de avond is het lekker rustig waardoor jullie genieten van een goede nachtrust.

Wintersporten bij Camping Alpencaravanpark Achensee

Camping Alpencaravanpark Achensee heeft een prachtige ligging: vlak aan het meer. Je geniet elke dag van het lekkere water, waar je kunt zwemmen, vissen of kanoën. Ook voor wintersport ben je hier aan het juiste adres: de speciale skibus stopt op de camping en brengt je naar de skipiste bij het gezellige centrum van Achenkirch.

Lekker actief: Camping Leibnitz

Zin in een sportief verblijf? Logeer dan op Camping Leibnitz. Je maakt hier kosteloos gebruik van het sportterrein en kunt heerlijk baantjes trekken in het grote zwembad. Als je het rustig aan wilt doen, kun je hier ook goed terecht: geniet van de rustige, groene omgeving en lees ontspannen een boek bij je ruime kampeerplek.

De leukste campings am see

Vlakbij het meer: Camping Alpencaravanpark Achensee

Deze familiecamping bevindt zich in de Brandenberger Alpen, in het Oostenrijkse Tirol. Deze kampeerparel ligt aan de noordkust van het meer Achensee – aan de oevers van Tirol’s grootste meer. Tirol ken je misschien vooral van wintersport, maar er is hier hartstikke veel vertier – ook buiten de pistes.

Camping Neubauer bij de Millstatter See

Deze camping ligt in het dorpje Millstatt. Als je van golfen houdt, kun je hier een balletje slaan op de golfbaan die aan (hoe kan het anders) de Millstatter See ligt. En wat is er nou fijner dan een middagje ronddobberen op datzelfde meer, maar dan in de vorm van een rondvaart? Juist: niets!

Groot met hoofdletters: Camping Grubhof Lofer

Als jij van groot met hoofdletters houdt, ben je bij deze camping aan het juiste adres. Want deze camping heeft afmetingen waar je ‘U’ tegen zegt, maar biedt daardoor ook een veel leuks: van fijn restaurant tot speeltuinen. Ook in de omgeving hoef je je niet bepaald te vervelen. De camping ligt in het leuke dorpje St. Martin bei Lofer.

Top 3 to do in Oostenrijk

Wandel naar de Vorderkaserklamm

Maak een schitterende wandeling naar de in de ijstijd ontstaande kloof Vorderkaserklamm. Bewonder de mooie natuur, die wel duizenden jaren oud is. Boven bij de klamm is een plas waar de kinderen vlotten of dammen kunnen bouwen. Handig: er zijn ook toiletten en een eetgelegenheid aanwezig. Neem wel een vest mee, boven kan het best fris

Glitteren in de Swarovski Kristallwelten

Tirol staat bekend als dé wintersportbestemming, maar de streek heeft zo veel meer te bieden. Ken je bijvoorbeeld de Swarovski Kristallwelten? In deze blikvanger kom je ogen te kort! Vijf enorme kamers zijn bedekt met duizenden kristallen. In het midden van de tuin staat een wolk van wel 600.000 Swarovski-steentjes.

Schloss Schönbrunn in Wenen

Dit paleis in Wenen is het meest belangrijke culturele monument van Oostenrijk. Dus die mág je niet missen. Onder begeleiding van een gids maak je een bijzondere rondleiding door de officiële staatsvertrekken en de privékamers van de keizer. Een bezoekje aan het Sissi-museum kan natuurlijk niet ontbreken.

Sorteren

campings Oostenrijk

Reviews over accommodaties in Oostenrijk

fantastisch

Pauline Beelen
    14-7-2018

De ligging van de camping is heel mooi, terrassencamping met uitzicht over het dal en de bergen . Goede plaatsen voor caravan en tenten, een geweldig sanitair, ruime douche ruimtes . een mooi zwembad, binnen en buiten. De eigenaar Joseph is altijd bezig om dingen mooier te maken, nu komen er volgend jaar "lodges" appartementen op een "bergje" op de camping. er worden wandelingen georganiseerd voor iedereen .het is een schitterende omgeving waar een ieder zijn hart kan ophalen met bergwandelingen , makkelijke en moeilijke tot in de sneeuw, met of zonder kabelbaan. ieder jaar ontdekken we nieuwe routes, dalen en bergen.

Prima camping

Bosman
    14-7-2018

Super leuke en gemoedelijke camping waar we op doorreis naar Italië twee nachten hebben gestaan. Zwembad is fantastisch (gratis toegang met kaartje voor 10 euro borg)

Van de beheerder hebben wij geen last gehad, vriendelijke man. Sanitair netjes en schoon, kortom een aanrader!

Voor iedereen aan te raden prima camping

H.Knabben
    14-7-2018

Royale openingstijden en geen Ruhezeit ‘s-middags. Normale prijzen maar 1,50 extra per dag voor goede WIFI. Vriendelijke hulpvaardige medewerkers.

Rustige, niet al te grote camping. Echt genoeg sanitair dat goed wordt onderhouden en bijdetijds is. Er wordt voor kinderen in het hoogseizoen 2x per week iets georganiseerd. In de directe omgeving is de plaats Mondsee met de nodige winkels en supermarkten. Het is goed te fietsen (15 min)

De standplaatsen zijn royaal en bij de “ gewone” plaatsen al eigen stroom, watertappunt en waterafvoer beschikbaar .

Wij hebben onze dochter, schoonzoon en kinderen gewezen op deze prima camping.

Laat niets te wensen over

J. Geerts
    12-7-2018

Mooie rustige camping aan het meer. Prima sanitair. Prijs/kwaliteit verhouding is zoals het hoort. Mooie vlakke ruime plaats gehad voor onze camper. Aanrader

Oostenrijk scoort een 8 uit 10, op basis van 20285 reviews