header

Verrassend mooi kamperen in eigen land

Voor een onvergetelijke kampeervakantie hoef je niet per se over de landsgrenzen heen te gaan. Ook in Nederland zijn er tal van schitterende gebieden met comfortabele en sfeervolle campings. Wat dacht je van uitwaaien aan de Zeeuwse kust? Of al wandelend de Veluwe verkennen? Of verblijven in een heuse yurt? Laat je inspireren!

Inspiratie voor kamperen in Nederland

De leukste tips & trics

Top 3 campings in Nederland

Waterpret bij Camping De Kleine Wolf
Waterpret bij Camping De Kleine Wolf

Helemaal tot rust komen in het Overijsselse Vechtdal terwijl de kinderen zich oneindig vermaken in de leuke speeltuin en het spectaculaire zwembad: dat is Camping De Kleine Wolf. Maak een keuze uit de verschillende accommodaties en verken al wandelend of fietsend de prachtige omgeving. Tenminste, als je de kinderen mee krijgt…

Luxueus verblijven bij Camping De Wildhoeve
Luxueus verblijven bij Camping De Wildhoeve

De in Gelderland gelegen Camping De Wildhoeve biedt een ideale combinatie van luxe en natuur. Verken de groene omgeving of speel eindeloos met de kinderen in het prachtige zwembad of leuke speeltuin. De goed onderhouden camping beschikt over ruime staplaatsen die veel privacy bieden. Voor ieder wat wils!

De favoriet van de kinderen: Camping De Paal
De favoriet van de kinderen: Camping De Paal

Deze camping in Noord-Brabant, waar je verschillende soorten huisjes en tenten kunt huren, presenteert zich als een echte kindercamping. En met een uitgebreid animatieprogramma, het schitterende binnenzwembad en leuke speeltuin maakt Camping De Paal dat helemaal waar! Als het aan de kinderen ligt komen ze het terrein niet eens af.

3x campings aan het water

Zo het strand op bij Camping De Duinkant
Zo het strand op bij Camping De Duinkant

Camping De Duinkant is de perfecte uitvalbasis om te struinen over het Terschellingse strand. Maar je kunt er ook wadlopen of wandelen en fietsen in het schitterende natuurgebied De Boschplaat. Kies voor een leuke huisje of sfeervolle safaritent met ruime staplaatsen en het genieten kan beginnen. Wat wil jij doen op de Wadden?

Luxueus verblijven bij Camping Oostappen Rivièra Beach
Luxueus verblijven bij Camping Oostappen Rivièra Beach

Camping Oostappen Rivièra Beach ligt direct aan het Veluwemeer in Flevoland. Bij mooi weer kun je heerlijk genieten aan het zandstrand of op het terras van de beachclub. Met minder goed weer is er een overdekt zwembad, sauna, whirlpool en Turks stoombad. Walibi en het Dolfinarium zijn goed te bereiken met de auto.

Genieten aan zee bij Strandcamping Groede
Genieten aan zee bij Strandcamping Groede

Deze familiecamping ligt direct aan een van de schoonste stranden van Nederland. Slaap in je eigen caravan of huur een luxe chalet. Vanuit de camping maak je prachtige strandwandelingen, schiet je België in of neem je een verfrissende duik in de zee. Trek gekregen van de buitenlucht? In het typisch Zeeuwse dorpje vind je meerdere restaurants.

Kamperen in Nederland

Waar moet je zijn?
Waar moet je zijn?

Nederland telt ontzettend veel prachtig gelegen campings, maar welke je kiest hangt af van jouw wensen. Ben je gek op de gezonde zeelucht? Of wandel je liever urenlang over de Veluwe? Onze tip: kies een bestemming en ga daarna op zoek naar een sfeervolle camping. En geloof ons: die zijn er genoeg!

Camping? Boek een Glamping!
Camping? Boek een Glamping!

Glamping is kamperen, maar heeft nét even die touch die je verblijf extra bijzonder maakt. Want wat dacht je van overnachten in een yurt of woonwagen? Of een grote safaritent waar je met het hele gezin in dezelfde ruimte verblijft? In Nederland zijn meerdere bijzondere glampings te vinden. Wij zetten ze voor je op een rijtje.

Zorg voor een goede voorbereiding
Zorg voor een goede voorbereiding

Heb jij overal aan gedacht? Een goede voorbereiding zorgt voor een ontspannen start van je kampeervakantie in Nederland. Van tips voor het aanschaffen van materiaal tot het vinden van de beste staplaatsen: wij zetten de meest praktische zaken voor je op een rijtje. Zodat jij alleen nog maar hoeft te genieten op jouw vakantiebestemming.

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

2.179

campings in Nederland

Reviews over accommodaties in Nederland

een prachtige belevenis voor het hele gezin

Henk de Wit en Marieke van Riel, 18-2-2018
    We hebben van elk moment genoten in de keuterij Drostenveen waar we ons vier dagen thuis hebben gevoeld. De plaggenhut combineert een authentieke sfeer met het comfort (en vloerverwarming) van nu. Bij aankomst stond het geitje Greetje ons al op te wachten in het stalletje aan het huis. Via een raam bij de eettafel konden we de hele dag Greetje in de gaten houden. De kinderen vonden het heel leuk om haar van vers hooi te voorzien en met haar te wandelen. En de meiden hadden elk hun eigen bedstede om in te slapen en te spelen. Wij waren blij met onze fijne stoelen bij de open haard. Daarnaast zijn we aangenaam verrast door de gastvrijheid van Bert, Elly en Aafke... de mogelijkheid om broodjes en eitjes aan te schaffen en de aandacht voor de kinderen. De omgeving is prachtig (o.a. het Dwingelderveld). We komen graag een keer terug en kunnen het iedereen met jonge kinderen aanbevelen.

Perfect om naar de bollen te gaan!

Ad, 18-2-2018

Een voor die streek kleine camping die wel aardig vol stond en het weekend toen we vertrokken overvol was omdat het bloemencorso plaatsvond. Derhalve ook logisch. Een nette camping op korte afstand van Noordwijk met het strand en gelegen tussen de fietsknooppunten 69 en 33.

We fietsten langs het strand naar Katwijk, de "Keukenhofroute" en ook gingen we via een prachtige route door de Amsterdamse Waterleiding Duinen naar Zandvoort.

Ook konden we het steken van de bloemen vor het bloemencorso bekijken. Alle wagens worden in een grote hal gebouwd. Wat een werk!

Voor herhaling vatbaar

Ad, 18-2-2018

Een landelijk gelegen camping dicht bij Fort Vechten met het Waterliniemuseum. De camping ligt op korte afstand van Houten (met winkels, NS-station en horeca. Je kunt er prima fietsen via knooppunten. Als je voorbij Fort Vechten onder de snelweg A12 door gaat kun je bij Vroeg niet alleen lekker eten maar ook brood uit eigen bakkerij kopen. Wij kozen er voor om met de fiets naar de Botanische tuinen te gaan die op het terrein van de Universiteit Utrecht gelegen zijn. Deze tuinen (gratis te bezoeken met de museumjaarkaart) lagen er prachtig bij. Een genot om alles en vooral de bijzondere rotstuinen die op het Fort gelegen zijn.

Een tweede uitstap maakten we vanaf NS-station Houten (gratis fietsenstalling ligt eronder) met de trein naar Utrecht waar we eerst de Maria-tentoonstelling in het Catharijneconvent bezochten en na een wandeling door de stad ook nog even naar het Spoorwegmuseum gingen.

Brabantse gastbvrijheid

Ad, 18-2-2018
    We werden met Brabantse gastvrijheid ontvangen (koffie met koek) door Mia die samen met Jan de camping nu 10 jaar runt. Voor de goede orde moet wel vermeld worden dat je met de camper niet op het kampeerveld komt. We konden staan op de parkeerstrook voor de kampeerders. Bij het inschrijven kregen we een informatieboekje met daarin naast de info over camping, omgeving en markten ook nog informatie over een aantal fietsroutes. De camping ligt tussen de fietsknooppunten 20 en 21 dus ook eigen route samenstellen is geen probleem. Via het infoboekje lazen we hoe je snel op "Rondje Helmond" kon komen. Mia vertelde ons dat er (eerste zondag mei) i.v.m. de opening van het zomerseizoen van alles te doen was langs dat rondje. We pikten daar een graantje van mee door het Jan Visser Museum te bezoeken. Dit museum bevat een collectie gericht op de landbouw tot voor de mechanisatie en ook een collectie brandweerequipment

Fietsen en bevers

Ad, 18-2-2018
    Een nette camping met een speciaal veld voor campers. Het was er erg netjes en eind augustus toch al wel erg rustig. Goed sanitair en de Limburgse gemoedelijkheid maakten het tot een prettig verblijf. Bij de receptie liggen fiets- en wandelroutes klaar maar kunnen ook geprint worden als daar behoefte aan is. We maakten een fietstocht vanaf de camping die ook in de KGC-gids vermeld stond. We gingen via Grathem, bij Wessem over de brug en via Stevensweert met de pont naar België om uiteindelijk na een bezoek aan Thorn weer terug te keren op de camping. Bij de Boschmolenplas waar de route langs loopt zagen we de sporen van talrijke bevers die daar verblijven. 's-Avonds, toen we nog even naar die plas fietsten, waren ze ook zichtbaar maar net niet goed genoeg voor een foto helaas.
Nederland scoort een 7,9 uit 10, op basis van 86701 reviews