header
Kroatië

Kamperen in Kroatië

Heerlijk, kamperen in Kroatië! Dit land is een uitstekende bestemming voor een kampeertrip. Kies een van de mooie campings, zet je tent neer in de prachtige Kroatische natuur en ga lekker naar het strand. Ook fijn: Kroatië is een zeer betaalbaar land, zeker als je gaat kamperen.

Inspiratie voor kamperen in Kroatië

Top- 3 campings in Kroatië

Logeer in het groen of aan zee

De mooiste regio’s van Kroatië

Bezoek Istrië, Slavonië en Dalmatië

Top 3 must do’s in Kroatië

Dit wil je niet missen!

Top 3 campings in Kroatië

decoration
Rustig slapen bij Camping Bijela Uvala (Glamping)

Camping Bijela Uvala is een heerlijke, grote camping waar je een fijne vakantie in Kroatië zult beleven. Handig: je zit vlakbij Porec, dus je staat in no time in de gezellige, drukke stad. Toch slaap je lekker rustig in de groene omgeving van de camping. Bij de fijne supermarkt kun je alles kopen voor een lekkere campingmaaltijd.

Meerdere stranden bij Camping Lanterna

Zin in een zonvakantie in Kroatië? Logeer dan zeker bij Camping Lanterna. Deze camping heeft namelijk verschillende stranden: ga jij relaxen op een van de ligbedjes op een zandstrand of ga je voor de georganiseerde activiteiten op het kiezelstrand? Ook fijn: er worden fietsen verhuurd op Camping Lanterna.

Helderblauwe zee bij camping Krk

Camping Krk is een mooie, verzorgde camping met een groot zwembad. Lekker eten doe je bij het bijbehorende restaurant. Je zit vlakbij de helderblauwe zee waar je leuk kunt snorkelen en een heerlijke frisse duik kunt nemen. Voor de durfallen: er zijn grote plateaus waarvan je zo de zee in kunt springen!

De mooiste regio’s van Kroatië

decoration
Istrië: een oase van groen

Istrië is het grootste schiereiland in de Adriatische Zee. Tot en met de Tweede Wereldoorlog behoorde het nog tot Italië en dat is vooral zichtbaar in het binnenland. Je waant je in Toscane! Er zijn veel hooggelegen dorpjes en hier en daar wordt nog een mondje Italiaans gesproken. Istrië is een oase van groen en de zee is altijd dichtbij!

Slavonië: platteland en kastelen

Slavonië is een regio in het noordoosten van Kroatië. Er is veel landbouw en platteland, maar er zijn ook veel kastelen. Je kunt er prachtig wandelen of een tocht maken op je (huur)fiets. In het voorjaar en in de zomer worden in de stad traditionele festivals georganiseerd. Je kijkt je ogen uit.

Prachtige natuur van Dalmatië

Dalmatië is een kuststrook in Kroatië met meer dan duizend eilanden. De natuur is er verbazingwekkend mooi. Er zijn twee nationale parken: De Kornati, een eilandengroep met zo’n 140 eilanden en Mljet, een eiland zo groen, je kijkt je ogen uit. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele gouden stranden die de streek rijk is.

Top 3 must do’s in Kroatië

Bewonder Krka National Park – Indrukwekkende natuur

Krka National Park is een must see. Bewonder de prachtige watervallen van Skradinski buk, wandel door de indrukwekkende natuur en bezoek het kloostereiland Visovac. In de zomer mag je ook zwemmen in de lage gedeeltes van het park, dus neem die zwemkledingbroek mee! Pluspunt: er zijn veel parkeerplaatsen, dus je kan kunt je (huur)auto sowieso kwijt.

Nationaal park Plitvicemeren - Toverachtige watervallen

Een ander natuurfenomeen in Kroatië die je gezien moet hebben zijn de watervallen van Plitvice. De Plitvice Lakes zijn magisch. Het is een nationaal park met toverachtige watervallen. Net een plaatje uit een fotoboek. Het water is zo blauw dat je er helemaal doorheen kunt kijken. Maak hier een lange wandeling en geniet. Aanrader!

Kasteel Trakoscan - Verborgen pareltje

Kasteel Trakoscan ligt aan een prachtig meer in het noorden van Kroatië. De naam van het kasteel is afgeleid van de Kroatische woorden voor draak en steen. Het ligt op een heuvel en je kan kunt het via een smal, kronkelend paadje makkelijk bereiken.

Sorteren

Reviews over accommodaties in Kroatië

Peggy Stitzinger
    13-8-2018

Geweldige grote camping

Lekker eten op en rond de camping

Schoon sanitair de dames zijn de hele dag bezig met schoonmaken de vuile toiletten die je wel eens tegen komt doen toch echt de gasten zelf

Meerdere zwembaden

Wij hebben ons prima vermaakt met 2 kinderen van 17 en 10

Veel jongeren op de camping en die spreken savonds af om te gaan stappen

Hou je van stilte dan moet je niet voor deze camping gaan

Genoeg te doen in de omgeving mooie stadjes zoals rovinj en porec

Dolfijnen spotten is een aanrader!

Claudia
    12-8-2018

Vriendelijke mensen. Leuk animatieteam met zeer enthousiaste medewerkers. Mooie plaatsen. Alles voor de perfecte vakantie!

Weeral prachtig

Schols - Zulj rudi ,vinka en lisa
    12-8-2018

In 2017 voor de eerste keer hier geweest , dit jaar met onze dochter geweest voor een week . Een super week gehad op deze camping , zeer goed ontvangen door Milan en zijn familie ,ook de obers en de muzikanten hebben ons een zeer aangename week bezorgd ,hier komen we volgend jaar zeker terug , dit is een aanrader voor degene die voor rust, mooi strand en zeker heerlijk eten komen , sanitair word voordurend gepoetst , de kok en zijn team doet uiterst hun best en s avonds op het terras is het uiterst gezellig ,

Zeker doen als jullie in de buurt zijn

Bedankt voor de mooie week

Rudi,Vinka en lisa

Geweldig mooie en grote camping

Kim
    12-8-2018

Begin juli 2 weken in een caravan van touroperator! Wij hebben direct voor volgend jaar geboekt! Wij hebben geen last gehad van lawaai of drukte! Misschien omdat nog alleen zuid vakantie had! Onze kinderen van 11 en 13 vonden het geweldig. Heerlijk gegeten overal vriendelijk personeel en prachtige omgeving. Als je naar een camping van 2000 staplaatsen gaat moet je in het hoogseizoen niet verwachten dat je rust krijgt! Dus ik begrijp deze klachten niet! Sanitair kunnen wij niet over oordelen omdat wij een stacaravan huurde en deze was top en mooi schoon

Fantastische camping!!!!

Fam. Spaans
    12-8-2018

Net terug van 3 weken camping KRK, geweldige camping, prachtig weer gehad ( 1 kort buitje in de nacht) Sanitair super schoon en zeer fraai, supermarkt, bakker, fruitwinkeltje enz enz. Zwembad (zoetwater) is wat aan de kleine kant voor deze camping maar het strand maakt alles goed. Ligbedden met parasol zijn bij het zwembad gratis en bij het strand betaal je 85 kuna voor 2 bedden incl parasol. Camping zelf is zeer fraai opgezet met mooie plekken. Wij zijn al diverse keren naar Istrië geweest maar hier was het het toch allemaal wat rustiger.

Wat wij wel als minpuntje zien is dat je hier geen koelkast kan huren in de buurt en met dat warme weer zou dit wel lekker zijn.

Wij komen hier zeker nog eens terug, en nemen dan wel een boot mee :):)

Kroatië scoort een 8,2 uit 10, op basis van 6091 reviews