header

Kamperen in Kroatië

Heerlijk, kamperen in Kroatië! Dit land is een uitstekende bestemming voor een kampeertrip. Kies een van de mooie campings, zet je tent neer in de prachtige Kroatische natuur en ga lekker naar het strand. Ook fijn: Kroatië is een zeer betaalbaar land, zeker als je gaat kamperen.

Inspiratie voor kamperen in Kroatië

Top- 3 campings in Kroatië

Logeer in het groen of aan zee

De mooiste regio’s van Kroatië

Bezoek Istrië, Slavonië en Dalmatië

Top 3 must do’s in Kroatië

Dit wil je niet missen!

Top 3 campings in Kroatië

decoration
Rustig slapen bij Camping Bijela Uvala (Glamping)
Rustig slapen bij Camping Bijela Uvala (Glamping)

Camping Bijela Uvala is een heerlijke, grote camping waar je een fijne vakantie in Kroatië zult beleven. Handig: je zit vlakbij Porec, dus je staat in no time in de gezellige, drukke stad. Toch slaap je lekker rustig in de groene omgeving van de camping. Bij de fijne supermarkt kun je alles kopen voor een lekkere campingmaaltijd.

Meerdere stranden bij Camping Lanterna
Meerdere stranden bij Camping Lanterna

Zin in een zonvakantie in Kroatië? Logeer dan zeker bij Camping Lanterna. Deze camping heeft namelijk verschillende stranden: ga jij relaxen op een van de ligbedjes op een zandstrand of ga je voor de georganiseerde activiteiten op het kiezelstrand? Ook fijn: er worden fietsen verhuurd op Camping Lanterna.

Helderblauwe zee bij camping Krk
Helderblauwe zee bij camping Krk

Camping Krk is een mooie, verzorgde camping met een groot zwembad. Lekker eten doe je bij het bijbehorende restaurant. Je zit vlakbij de helderblauwe zee waar je leuk kunt snorkelen en een heerlijke frisse duik kunt nemen. Voor de durfallen: er zijn grote plateaus waarvan je zo de zee in kunt springen!

De mooiste regio’s van Kroatië

Istrië: een oase van groen
Istrië: een oase van groen

Istrië is het grootste schiereiland in de Adriatische Zee. Tot en met de Tweede Wereldoorlog behoorde het nog tot Italië en dat is vooral zichtbaar in het binnenland. Je waant je in Toscane! Er zijn veel hooggelegen dorpjes en hier en daar wordt nog een mondje Italiaans gesproken. Istrië is een oase van groen en de zee is altijd dichtbij!

Slavonië: platteland en kastelen
Slavonië: platteland en kastelen

Slavonië is een regio in het noordoosten van Kroatië. Er is veel landbouw en platteland, maar er zijn ook veel kastelen. Je kunt er prachtig wandelen of een tocht maken op je (huur)fiets. In het voorjaar en in de zomer worden in de stad traditionele festivals georganiseerd. Je kijkt je ogen uit.

Prachtige natuur van Dalmatië
Prachtige natuur van Dalmatië

Dalmatië is een kuststrook in Kroatië met meer dan duizend eilanden. De natuur is er verbazingwekkend mooi. Er zijn twee nationale parken: De Kornati, een eilandengroep met zo’n 140 eilanden en Mljet, een eiland zo groen, je kijkt je ogen uit. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele gouden stranden die de streek rijk is.

Top 3 must do’s in Kroatië

Bewonder Krka National Park – Indrukwekkende natuur
Bewonder Krka National Park – Indrukwekkende natuur

Krka National Park is een must see. Bewonder de prachtige watervallen van Skradinski buk, wandel door de indrukwekkende natuur en bezoek het kloostereiland Visovac. In de zomer mag je ook zwemmen in de lage gedeeltes van het park, dus neem die zwemkledingbroek mee! Pluspunt: er zijn veel parkeerplaatsen, dus je kan kunt je (huur)auto sowieso kwijt.

Nationaal park Plitvicemeren - Toverachtige watervallen
Nationaal park Plitvicemeren - Toverachtige watervallen

Een ander natuurfenomeen in Kroatië die je gezien moet hebben zijn de watervallen van Plitvice. De Plitvice Lakes zijn magisch. Het is een nationaal park met toverachtige watervallen. Net een plaatje uit een fotoboek. Het water is zo blauw dat je er helemaal doorheen kunt kijken. Maak hier een lange wandeling en geniet. Aanrader!

Kasteel Trakoscan - Verborgen pareltje
Kasteel Trakoscan - Verborgen pareltje

Kasteel Trakoscan ligt aan een prachtig meer in het noorden van Kroatië. De naam van het kasteel is afgeleid van de Kroatische woorden voor draak en steen. Het ligt op een heuvel en je kan kunt het via een smal, kronkelend paadje makkelijk bereiken.

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

Reviews over accommodaties in Kroatië

Wij komen zeker een keer terug

Loes, 11-2-2018
    Een mooie rustige camping. De plekken zijn niet echt groot maar je kijkt wel prachtig uit over de binnenzee. Net sanitair en zeer vriendelijke dames in de schoonmaak. Op zich is er voor kleine kinderen niet veel te doen maar de sfeer is zo goed dat onze zoon telkens een vriendje vond om mee te spelen. In het dorp zijn genoeg restaurantjes en de bakker voor aan de camping is goed. Verder kun je op de camping behalve ijs en een drankje niks eten.

Leuke vakantie, maar volgende keer iets anders

Laila, 10-2-2018

Grote camping, goed onderhouden.

Stacaravans worden keurig onderhouden.

Vriendelijk personeel. Wij stonden in het begin niet bij onze vrienden, maar de camping heeft er alles aan gedaan dat wij na 2 dagen wel bij hun in de buurt stonden.

Leuke dorpjes in de omgeving. Enige nadeel voor ons was het strand dat aan de camping lag. In mijn ogen te klein strand met te weinig ligbedden voor zo'n grote camping. Je kan wel op de rotsen liggen aan zee maar dat vond ik niet ideaal met kinderen.

Topcamping maar zeer groot met alle voor en nadele

Frank, 8-2-2018
    Zeer grote camping , in juni al 3000 personen maar dat was niet storend wegens de omvang van de camping, alles netjes en modern . In laagseizoen een topper. In het hoogseizoen zeer druk maar dat is normaal .

Ger en Sun, 6-2-2018
    Wij stonden in de 1e rij met uitzicht op het water met aan de overkant van het water Slovenie, en in de verte de bergen van Italie, het uitzicht is fantastisch gewoonweg onbetaalbaar de toiletten is de gehele dag iemand aanwezig om het schoon te houden helemaal top en voorde rest moet je toch zelf zorgen voor een leuke vakantie en dat is ons voor 100 procent gelukt maar deze camping komen wij Zeer zeker weer. Groetjes G & S

Geweldige plek

M, 5-2-2018

Prachtige camping op ongeveer 5 kilometer van het superleuke plaatsje Rovinj. Camping is mooi aangelegd en erg goed onderhouden. De stacaravans zijn behoorlijk aan de prijs, maar wel heel netjes. Campingplekken zijn wisselend, op het oudere gedeelte van de camping staan bomen en is er dus schaduw. Op het recent aangelegde gedeelte hebben de meeste plekken dat niet.

Camping heeft voetbalveld, tennisveld, volleybalveld, speeltuin, midjetgolf en de mogelijkheid om te tafeltennissen. Daarnaast zijn er fietsen te huur op de camping. Ook zijn er een paar fitness attributen naast het zwembad. Zwembad zelf is mooi aangelegd, maar simpel. Niet geschikt om baantjes te zwemmen, geen glijbaan. Verder is er nog een lange strook aan de zee, hier staan ook ligstoelen en parasols. Zowel bij het strand als het zwembis er horeca. Paar keer per week is er s avonds iets van muziek, maar geen overlast van gehad. Leuk en net publiek in de periode dat wij er waren. Wij gaan zeker terug naar Val Saline mochten wij ooit terug gaan naar deze prachtige streek,

Kroatië scoort een 8,2 uit 10, op basis van 5986 reviews