header
Kroatië

Kamperen in Kroatië

Heerlijk, kamperen in Kroatië! Dit land is een uitstekende bestemming voor een kampeertrip. Kies een van de mooie campings, zet je tent neer in de prachtige Kroatische natuur en ga lekker naar het strand. Ook fijn: Kroatië is een zeer betaalbaar land, zeker als je gaat kamperen.

Inspiratie voor kamperen in Kroatië

Top- 3 campings in Kroatië

Logeer in het groen of aan zee

De mooiste regio’s van Kroatië

Bezoek Istrië, Slavonië en Dalmatië

Top 3 must do’s in Kroatië

Dit wil je niet missen!

Top 3 campings in Kroatië

decoration
Rustig slapen bij Camping Bijela Uvala (Glamping)

Camping Bijela Uvala is een heerlijke, grote camping waar je een fijne vakantie in Kroatië zult beleven. Handig: je zit vlakbij Porec, dus je staat in no time in de gezellige, drukke stad. Toch slaap je lekker rustig in de groene omgeving van de camping. Bij de fijne supermarkt kun je alles kopen voor een lekkere campingmaaltijd.

Meerdere stranden bij Camping Lanterna

Zin in een zonvakantie in Kroatië? Logeer dan zeker bij Camping Lanterna. Deze camping heeft namelijk verschillende stranden: ga jij relaxen op een van de ligbedjes op een zandstrand of ga je voor de georganiseerde activiteiten op het kiezelstrand? Ook fijn: er worden fietsen verhuurd op Camping Lanterna.

Helderblauwe zee bij camping Krk

Camping Krk is een mooie, verzorgde camping met een groot zwembad. Lekker eten doe je bij het bijbehorende restaurant. Je zit vlakbij de helderblauwe zee waar je leuk kunt snorkelen en een heerlijke frisse duik kunt nemen. Voor de durfallen: er zijn grote plateaus waarvan je zo de zee in kunt springen!

De mooiste regio’s van Kroatië

decoration
Istrië: een oase van groen

Istrië is het grootste schiereiland in de Adriatische Zee. Tot en met de Tweede Wereldoorlog behoorde het nog tot Italië en dat is vooral zichtbaar in het binnenland. Je waant je in Toscane! Er zijn veel hooggelegen dorpjes en hier en daar wordt nog een mondje Italiaans gesproken. Istrië is een oase van groen en de zee is altijd dichtbij!

Slavonië: platteland en kastelen

Slavonië is een regio in het noordoosten van Kroatië. Er is veel landbouw en platteland, maar er zijn ook veel kastelen. Je kunt er prachtig wandelen of een tocht maken op je (huur)fiets. In het voorjaar en in de zomer worden in de stad traditionele festivals georganiseerd. Je kijkt je ogen uit.

Prachtige natuur van Dalmatië

Dalmatië is een kuststrook in Kroatië met meer dan duizend eilanden. De natuur is er verbazingwekkend mooi. Er zijn twee nationale parken: De Kornati, een eilandengroep met zo’n 140 eilanden en Mljet, een eiland zo groen, je kijkt je ogen uit. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele gouden stranden die de streek rijk is.

Top 3 must do’s in Kroatië

Bewonder Krka National Park – Indrukwekkende natuur

Krka National Park is een must see. Bewonder de prachtige watervallen van Skradinski buk, wandel door de indrukwekkende natuur en bezoek het kloostereiland Visovac. In de zomer mag je ook zwemmen in de lage gedeeltes van het park, dus neem die zwemkledingbroek mee! Pluspunt: er zijn veel parkeerplaatsen, dus je kan kunt je (huur)auto sowieso kwijt.

Nationaal park Plitvicemeren - Toverachtige watervallen

Een ander natuurfenomeen in Kroatië die je gezien moet hebben zijn de watervallen van Plitvice. De Plitvice Lakes zijn magisch. Het is een nationaal park met toverachtige watervallen. Net een plaatje uit een fotoboek. Het water is zo blauw dat je er helemaal doorheen kunt kijken. Maak hier een lange wandeling en geniet. Aanrader!

Kasteel Trakoscan - Verborgen pareltje

Kasteel Trakoscan ligt aan een prachtig meer in het noorden van Kroatië. De naam van het kasteel is afgeleid van de Kroatische woorden voor draak en steen. Het ligt op een heuvel en je kan kunt het via een smal, kronkelend paadje makkelijk bereiken.

Sorteren

Reviews over accommodaties in Kroatië

Geweldig locatie en een topcamping.

Roy ten Voorde
    11-10-2018

We komen al 10 jaar naar Solaris. We hebben door de jaren heen veel verandering gezien op de camping maar kwalitatief is het alleen maar beter geworden. Ze hebben inmiddels twee verouderde zwembaden weggehaald maar ik heb vernomen dat er nieuwe komen.

Wij gaan meestal drie weken. Twee weken in een stacaravan van Solaris zelf en 1 week in telkens een andere accomodatie. Soms een dalmation villa, direct aan zee, of anders een safari lounge tent. Waar ze ons elk jaar weer mee weten te verassen is de vriendelijkheid waarmee we telkens worden ontvangen aan de receptie. ( de blonde mevrouw Ivanka spreekt goed Nederlands en helpt je overal mee) en de nette caravans die ze twee keer per week komen verschonen. Al met al een topcamping waar we hopenlijk nog jaren van kunnen genieten.

Geweldige vakantie! Voor herhaling vatbaar.

7-10-2018

Goede afstanden tot winkels, centrum van een stad, goede restaurants.

Plekken vinden wij te schuin, we moesten een gat van 15 cm graven waar een wiel van de vouwwagen in moest om de vouwwagen recht te zetten.

Heerlijke camping!

Elise
    7-10-2018

Heerlijke camping, met hele vriendelijke medewerkers. Prima winkeltje, waar je alle basis spullen kan halen. Beschikt ook over twee restaurants, waarvan we in de Italiaanse veel hebben gegeten.

Mooi,overzichtelijk, vriendelijk,kraak heldere zee

4-10-2018

Wij verbleven hier in september met onze camper en onze hond.

Prachtige DELUXE plaats nummer 5002! 130m2 met buitenbbq , buiten wastafel / ligbedden en tafels en stoelen.

2e lijn met uitzicht op zee en een prachtige zonsondergang.

De beachbarretjes waar je kon borrelen/eten waren erg leuk, overige gastronomie was ook prima in orde!

Honden strand was een drama. Geen leuke plek om te gaan liggen, dan lig je namelijk achter de campers welke op de "punta zone" staan. Veel keien en rotsen waardoor het geen fijne plek voor honden is.

Vlak bij onze plek op Golden Beach namen wij ons ( kleine ) hondje stiekem mee. Hier kon ze gewoon heerlijk bij ons op de fijne kiezels liggen.

Nadeel was de lawaaierige animatie. In de morgen begon het vlak bij onze plek standaard met harde muziek ivm ochtend gymnastiek. S'avond's harde live muziek.

De Diamond beach kant op de camping is waarschijnlijk rustiger!

Ons toilet gebouw was erg oud en vervallen.

Mooi, netjes, hondvriendelijk.Wel boeking probleem

4-10-2018

Camping is schoon en netjes. Toilet gebouw was niet bijzonder maar wel schoon.

Personeel in de barretjes / restaurant waren erg vriendelijk.

Wij hadden onze hond mee, het honden strandje was fijn. Je kon hier prima liggen , en de hond kon over de kiezeltjes het water in.

Grootste nadeel is hun boeking systeem.

In februari heb ik de front row plaatsen aan zee geboekt.

Wij waren bij aankomt"overboekt" vanwege een overgang naar een nieuw systeem. Helaas hebben wij hierdoor 2,5 dag op een andere plek op de camping moeten staan.

Echter hoorde wij later van vaste gasten dat ze dit probleem al jaren horen van andere gasten.

Blijkbaar verdienen ze het hier te makkelijk gezien het ram vol zat en nemen ze een overboeking op de koop toe.

Een compensatie zat er helaas ook niet in.

Verder een erg fijn verblijf gehad!