header

Zó beleef je natuurlijk Frankrijk!

Frankrijk is misschien wel de meest populaire bestemming voor een kampeervakantie. Ga je naar de Franse Alpen, het groen van de Dordogne of een idyllisch meer in Franche-Comté: de keuze is aan jou. De vele sfeervolle en comfortabele campings maken je vakantie onvergetelijk. Welke regio spreekt jou het meeste aan?

Inspiratie voor kamperen in Frankrijk

Top 3 campings in Frankrijk

Voor de hele familie

3x kleinschalige campings

Voor een verblijf in de natuur

Praktische kampeertips

Alles voor een ontspannen vakantie

Top 3 campings in Frankrijk

Ideaal voor kinderen: Camping Yelloh Village Le Brasilia
Ideaal voor kinderen: Camping Yelloh Village Le Brasilia

Dé ideale familiecamping. De kinderen leven zich uit in een van de zwembaden terwijl jij wegdroomt op de veranda. Binnen een paar minuten ben je bij de zee waar je tot in de late uurtjes kunt luieren op het strand, om vervolgens plezier te hebben tijdens een compleet entertainment programma op de camping. Wat wil je nog meer?

Tussen de bomen bij Camping RCN Le Moulin de la Pique
Tussen de bomen bij Camping RCN Le Moulin de la Pique

Verblijven te midden van weelderige bomen doe je op deze kindvriendelijke camping in Aquitaine. Het terrein is goed onderhouden en voor de dagelijkse boodschappen hoef je de camping niet af. Kinderen vermaken zich overdag bij het zwembad, het leuke animatieteam of tijdens een wandeling. In de avonden is het heerlijk samen genieten.

Relaxen aan het zwembad bij Camping L’Ardéchois
Relaxen aan het zwembad bij Camping L’Ardéchois

Prachtig gelegen tussen de bergen met een fantastisch uitzicht en iedere dag vriendelijk personeel, dat is Camping L'Ardéchois. Echt een plek waarbij je zoveel mogelijk buiten wilt zijn. Het fraaie zwembad, leuke speeltuin en knusse hoekjes maken dit ook zeker mogelijk. En bij mooi weer ga je met z’n allen naar de speciale barbecue avonden op het gezellige terras.

3x kleinschalige campings

Aan het meer van Camping Domaine de Chalain
Aan het meer van Camping Domaine de Chalain

Camping Domaine de Chalain is gelegen aan het gelijknamige meer en wie de foto’s ziet, begrijpt meteen waarom dit een van de meest populaire accommodaties in de regio is. Het prachtige uitzicht over het meer en de rustieke omgeving brengen je meteen in vakantiestemming. Wandelen, zwemmen of ontspannen op de camping zelf? Hier kan het allemaal!

Vive la France: Camping La Sirene
Vive la France: Camping La Sirene

Het échte Franse vakantiegevoel ervaren doe je op Camping La Sirene. Het personeel is vriendelijk en je voelt je er direct welkom. Je verblijft in accommodaties die van alle gemakken zijn voorzien, verspreid over een mooi aangelegde camping. Ook erg geliefd bij kinderen. De uitnodigende glijbanen zorgen voor dagenlang speelplezier.

Lekker actief bij Camping Domaine le Pommier
Lekker actief bij Camping Domaine le Pommier

Een uitstekende camping voor een actief gezin waarbij ook ruimte is voor ontspanning. Zo zijn er diverse sporten te beoefenen zoals tennis, kajakken en volleybal. Het zwembad met spectaculaire glijbanen zorgen voor dagenlang speelplezier. Je hoeft het terrein niet eens af! Bovendien verzorgt het animatieteam een gevarieerd avondprogramma.

Alles voor een ontspannen vakantie

Zorgen voor een goede voorbereiding
Zorgen voor een goede voorbereiding

Heb je overal aan gedacht? Een goede voorbereiding zorgt voor een ontspannen start van je kampeervakantie in Frankrijk. Van praktische tips voor het aanschaffen van materiaal tot het vinden van de beste staplaatsen: wij zetten de meest praktische zaken voor je op een rijtje. Zodat jij alleen nog maar hoeft te genieten.

Schitterend natuurlijk Frankrijk
Schitterend natuurlijk Frankrijk

Frankrijk telt ongelofelijk veel mooie plekken waar de natuurliefhebber z’n hart kan ophalen, uiteraard vanuit een mooie camping als uitvalsbasis. Maar waar kun je nu het beste je tentje opzetten of caravan stallen? Wij zetten ter inspiratie een aantal prachtige natuurgebieden op een rij. Waar ga jij verblijven?

Verblijven tussen de bergen
Verblijven tussen de bergen

Ben jij ook zo gek op prachtige en ruwe berggebieden? Wanneer je verblijft op een camping in de Franse Alpen heb je deze giganten praktisch in je achtertuin! Vergaap je al wandelend of fietsend aan de prachtige vergezichten terwijl jouw uitvalsbasis van alle gemakken is voorzien. Dat is pas vakantie!

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

8.309

campings in Frankrijk

Reviews over accommodaties in Frankrijk

Een camping om naar terug te verlangen

Veronica en Guus, 10-2-2018
    Afgelopen zomer (juli 2017) voor het eerst naar Les Armengauds geweest. Heerlijke week gehad. Gastvrij ontvangen. Ruime campingplek met prachtig uitzicht. Mooie fietstochtjes gemaakt, maar ook lekker luieren met een boek op de camping. 's Ochtends wakker worden en meteen even in het zwembad een baantje trekken of een half uurtje yoga buiten op het grasveldje. Nadenkend over de komende zomervakantie, realiseer ik me: ik wil gewoon weer terug naar Les Armengauds!

Relaxt en gemoedelijk uitrusten in de Dordogne!

Arthur van Langen, 10-2-2018
    Een kleine camping met Nederlandse beheerders. Het sanitair is prima verzorgd, het ziet er schoon uit. De ligging is prima en supermarkten liggen binnen 5 kilometer. Elke woensdag gaan ze vanaf de camping een kanotocht doen op de Dordogne, dit is echt een aanrader. Verder zit er genoeg in de omgeving om te bezoeken. Op ongeveer 3 kilometer is er een klein strandje om in de Dordogne te zwemmen. Het zwembad is erg mooi met drie verschilende baden met dieptes en afgesloten voor kinderen. Er is geen badmeester, dus je moet wel zelf op je kinderen letten dat ze er alsnog niet in komen. Er is een bonnetje die je zo nu en dan kan betalen, waardoor je niet elke keer met portemonnee naar het terras hoeft. Er is op het terras WiFi, dit is neit supersnel. Nu we toch ons eigen bundel houden in de EU maakt dit op zich niet veel meer uit. Het entertainment is erg leuk opgezet met elke dag voldoende te doen. Kortom, met onze kinderen een topvakantie!

Erg mooie omgeving en camping!

T. W., 10-2-2018
    Voorzieningen zijn prima echter het sanitairgebouw was erg oud en niet altijd even schoon, maar deze wordt ondertussen vervangen.

Super.

Mien Depondt, 10-2-2018

Wij waren hier vaker in het hoogseizoen, nu dus in voorseizoen.

Wij met caravan en zus met vriendin in huisje. Heerlijk rustig. Zo kwam voor ons de schoonheid van de camping nog meer naar voren. Geen poespas maar heerlijk natuurlijk.

Fantastische camping!

Annette Lammertink, 10-2-2018
    Prachtige locatie direct aan het strand. Er is geen zwembad maar dat hebben we nooit gemist.
Frankrijk scoort een 7,7 uit 10, op basis van 63994 reviews