header
Duitsland

Kamperen in het groen van Duitsland.

De schoonheid van Duitsland beperkt zich niet enkel tot de historische steden. Op slechts een paar uur rijden vanuit Nederland sta je al op de mooiste plekjes voor een onvergetelijke kampeervakantie in de Duitse natuur. Verblijf aan de Moezel, vertrek naar het Zwarte Woud of kom tot rust in het prachtige Beieren. Wat heeft jouw voorkeur?

Inspiratie voor kamperen in Duitsland

Top-3 campings in Duitsland

De populairste accommodaties

Campings in de natuur

Ideaal voor wandel- en fietstochten

3x kampeertips

Voor een optimale vakantie

Top-3 campings in Duitsland

Aan de rivier: Camping Prumtal Camping Oberweis

Deze duurzame familiecamping ligt in het hart van de groene Eifel. Gelegen aan rivier de Prum is dit een ideale uitvalsbasis voor een onbezorgde gezinsvakantie. Het animatieteam en heerlijke (verwarmd) zwembad bieden dagenlang speelplezier. Niet voor niets valt deze camping regelmatig in de prijzen.

Eindeloos wandelen bij Camping Langenwald

Deze camping, met Nederlandssprekende eigenaren, ligt midden in de natuur en is voorzien van verschillende mooie wandel- en fietspaden. Voor kinderen worden zomers leuke activiteiten georganiseerd. Mocht je het stadsleven willen opzoeken, het plaatsje Freudenstadt – met zo’n twintigduizend inwoners – ligt op steenworp afstand.

Luxueus verblijven bij Camping Tropical Islands

Na een fijne nacht in je tipi, tent of caravan brengt het pendelbusje je naar een bijbehorend groot overdekt tropisch paradijs. De kinderen hebben er de tijd van hun leven door de vele glijbanen, terwijl jij geniet van de wellness faciliteiten. Berlijn is slechts 60 km verderop, dus een leuke stedentrip is zo gemaakt

Campings in de natuur

Camping Knaus Campingpark Lakenhäuser

In het groene hart van het Beierse Woud ligt campingpark Lackenhäuser. Wandelaars kunnen hier hun geluk niet op, want de camping vormt dé startplaats voor prachtige wandeltochten. Ook op het park zelf is genoeg te beleven. Wat dacht je van een plons in het zwembad? Of even helemaal bijkomen in de sauna?

Speelplezier op Camping Feriencamp Münstertal

Vanaf hier is de Zwitserse stad Bazel makkelijk bereikbaar, maar op de camping zelf is ook genoeg te doen. Er is zowel een binnen- als buitenzwembad én een grote speeltuin waar kinderen niet uitgespeeld raken. De campingsplaatsen zijn ruim en vanuit een gezellig terrasje kijk je tevreden hoe de kinderen de tijd van hun leven hebben.

Gezellige verblijven bij Lindau am See

Mooi, schoon én gezellig. Zo kun je camping Lindau Am See het best omschrijven. De camping ligt aan de Bodensee, dus een prachtig uitzicht is gegarandeerd. Zodra je wakker wordt, kun je vanuit je tentje zo een frisse duik in het meer nemen. Uitgezwommen? Breng dan een bezoek aan het nabijgelegen Lindau. Dit pittoreske stadje is een echte aanrader!

3x kampeertips

Kamperen in Duitsland: verrassend mooi

Frankrijk en Italië gelden al jaren als dé kampeerbestemmingen van Europa. Gelukkig ontdekken nu ook steeds meer vakantiegangers de natuurlijke schoonheid en kampeerfaciliteiten van Duitsland. En dat slechts op een paar uur rijden! Wij zetten prachtige gebieden op een rij die je misschien niet in Duitsland had verwacht. Laat je verrassen!

Beleef Beieren

Wil je tijdens je vakantie alle facetten van Duitsland beleven? Overweeg dan eens om naar Beieren te gaan. Uitgestrekte natuurgebieden, besneeuwde bergtoppen en sfeervolle pittoreske plaatsjes en grote steden: Beieren heeft het allemaal! Zoek en boek een sfeervolle camping en geniet van al het moois dat deze streek te bieden heeft.

De perfecte vakantievoorbereiding

Heb jij overal aan gedacht? Een goede voorbereiding zorgt voor een ontspannen start van je kampeervakantie in Duitsland. Van praktische tips voor het aanschaffen van materiaal tot het vinden van de beste staplaatsen: wij tippen de meest praktische zaken. Zodat jij alleen nog maar hoeft te genieten.

Sorteren

1.782

campings Duitsland

Reviews over accommodaties in Duitsland

Mooie camping, maar te duur

Margreet
    14-10-2018

Grote schone camping. Sanitair uitmuntend! Ligging in een mooi dal, de weg loopt boven langs. De camping is naar onze mening te duur, 32,50 per nacht, exclusief stroom. Er is wel een klein openlucht zwembad + een binnenzwembad, maar toch naar mijn mening te duur!

Geweldige dagen in prachtig herfstweer.

A. Wols
    8-10-2018

Alles was Tiptop in orde. We kunnen niet echt iets bedenken wat beter kon, behalve de WiFi zou beter kunnen. Erg slechts in weekend en de avonden.

Overnachtingscamping

Alida
    8-10-2018

Het was een snikhete dag. Wij kwamen 's middags al vroeg aan op de camping en vroegen om (en kregen) een plek met schaduw. Kosten: 32,50 voor ons vieren. Wifi kost 1 euro voor 3 uren en deed het prima. Douchen: 3 minuten 1 euro.

We aten lekker op de camping: schnitzel, braadworst en 2x curryworst met drinken: 41,90. Nadeel is dat je op de camping niet met de pin kan betalen, alleen contant.

Van de snelweg af richting de camping kom je langs een tankstation zodat je de volgende dag weer met volle tank verder kunt rijden. Handig.

Prima overnachtingscamping

Alida
    8-10-2018

We kwamen voor Erlangen in de file terecht en besloten daarom naar camping club Rangau te gaan. Goede keus! Fijne camping! Het was een warme dag en we kregen een plekje met schaduw vlakbij het schone sanitair; 41 euro voor 4 personen. Heerlijk gegeten op de camping. Wij aten 2x schnitzel, 1x curryworst en 1x gyros met goede pullen drinken erbij voor 47,10.

Bij de afslag van de snelweg af zit een autohof waar wij na het eten nog even boodschapjes gedaan hebben voor de volgende reisdag en hebben nog een ijsje bij de mac Donalds gehaald. Al met al een prima overnachting!

Geweldig vakantie vieren

joop Kuypers
    8-10-2018

Klantvriendelijkheid staat hoog in het vaandel, zeer mooie omgeving ,we komen er alle jaren sinds 12 jaar lang, een goed restaurant vind je over de brug links in Vianden langs het water Nederlandse eigenaar voor weinig perfect eten,tanken en rookwaren bij het tank station in Vianden, verder zijn er veel bezienswaardigheden in een straal van 75km rond de camping, met ander woorden een aanrader