header
Duitsland

Kamperen in het groen van Duitsland.

De schoonheid van Duitsland beperkt zich niet enkel tot de historische steden. Op slechts een paar uur rijden vanuit Nederland sta je al op de mooiste plekjes voor een onvergetelijke kampeervakantie in de Duitse natuur. Verblijf aan de Moezel, vertrek naar het Zwarte Woud of kom tot rust in het prachtige Beieren. Wat heeft jouw voorkeur?

Inspiratie voor kamperen in Duitsland

Top-3 campings in Duitsland

De populairste accommodaties

Campings in de natuur

Ideaal voor wandel- en fietstochten

3x kampeertips

Voor een optimale vakantie

Top-3 campings in Duitsland

Aan de rivier: Camping Prumtal Camping Oberweis

Deze duurzame familiecamping ligt in het hart van de groene Eifel. Gelegen aan rivier de Prum is dit een ideale uitvalsbasis voor een onbezorgde gezinsvakantie. Het animatieteam en heerlijke (verwarmd) zwembad bieden dagenlang speelplezier. Niet voor niets valt deze camping regelmatig in de prijzen.

Eindeloos wandelen bij Camping Langenwald

Deze camping, met Nederlandssprekende eigenaren, ligt midden in de natuur en is voorzien van verschillende mooie wandel- en fietspaden. Voor kinderen worden zomers leuke activiteiten georganiseerd. Mocht je het stadsleven willen opzoeken, het plaatsje Freudenstadt – met zo’n twintigduizend inwoners – ligt op steenworp afstand.

Luxueus verblijven bij Camping Tropical Islands

Na een fijne nacht in je tipi, tent of caravan brengt het pendelbusje je naar een bijbehorend groot overdekt tropisch paradijs. De kinderen hebben er de tijd van hun leven door de vele glijbanen, terwijl jij geniet van de wellness faciliteiten. Berlijn is slechts 60 km verderop, dus een leuke stedentrip is zo gemaakt

Campings in de natuur

Camping Knaus Campingpark Lakenhäuser

In het groene hart van het Beierse Woud ligt campingpark Lackenhäuser. Wandelaars kunnen hier hun geluk niet op, want de camping vormt dé startplaats voor prachtige wandeltochten. Ook op het park zelf is genoeg te beleven. Wat dacht je van een plons in het zwembad? Of even helemaal bijkomen in de sauna?

Speelplezier op Camping Feriencamp Münstertal

Vanaf hier is de Zwitserse stad Bazel makkelijk bereikbaar, maar op de camping zelf is ook genoeg te doen. Er is zowel een binnen- als buitenzwembad én een grote speeltuin waar kinderen niet uitgespeeld raken. De campingsplaatsen zijn ruim en vanuit een gezellig terrasje kijk je tevreden hoe de kinderen de tijd van hun leven hebben.

Gezellige verblijven bij Lindau am See

Mooi, schoon én gezellig. Zo kun je camping Lindau Am See het best omschrijven. De camping ligt aan de Bodensee, dus een prachtig uitzicht is gegarandeerd. Zodra je wakker wordt, kun je vanuit je tentje zo een frisse duik in het meer nemen. Uitgezwommen? Breng dan een bezoek aan het nabijgelegen Lindau. Dit pittoreske stadje is een echte aanrader!

3x kampeertips

Kamperen in Duitsland: verrassend mooi

Frankrijk en Italië gelden al jaren als dé kampeerbestemmingen van Europa. Gelukkig ontdekken nu ook steeds meer vakantiegangers de natuurlijke schoonheid en kampeerfaciliteiten van Duitsland. En dat slechts op een paar uur rijden! Wij zetten prachtige gebieden op een rij die je misschien niet in Duitsland had verwacht. Laat je verrassen!

Beleef Beieren

Wil je tijdens je vakantie alle facetten van Duitsland beleven? Overweeg dan eens om naar Beieren te gaan. Uitgestrekte natuurgebieden, besneeuwde bergtoppen en sfeervolle pittoreske plaatsjes en grote steden: Beieren heeft het allemaal! Zoek en boek een sfeervolle camping en geniet van al het moois dat deze streek te bieden heeft.

De perfecte vakantievoorbereiding

Heb jij overal aan gedacht? Een goede voorbereiding zorgt voor een ontspannen start van je kampeervakantie in Duitsland. Van praktische tips voor het aanschaffen van materiaal tot het vinden van de beste staplaatsen: wij tippen de meest praktische zaken. Zodat jij alleen nog maar hoeft te genieten.

Sorteren

1.779

campings Duitsland

Reviews over accommodaties in Duitsland

Wat een leuke stadscamping op een mooie locatie

Familie
    18-8-2018

Mooie locatie, met het pontje of lopend zo de stad Koblenz in. Ideaal voor campers! Mooie kampeerplaatsen en schoon en modern sanitair. Goede prijs-kwaliteit verhouding en vriendelijk personeel. Supermarkt op loopafstand. Zo zouden meer (stads) campings mogen zijn!

Superfijne schone camping

Angela Pieterse
    18-8-2018

Een hele fijne kleinschalige camping zonder teveel poespas. Geen animatie! Dit zoeken wij ook niet op een camping. Er waren best veel tieners. Het zwembad en naastgelegen sportveld zijn voor de tieners voldoende.

Prachtig en schoon toiletgebouw, modern. Echt top. Wij zaten op het achterste veld waardoor je iets verder moest lopen, maar dat was een kleine moeite. Hou je van reuring voor je plek langs, dan raad ik je aan in het straatje tussen veld en toiletgebouw te gaan staan.

Restaurant was door keukenbrand gesloten. Wel een paar dagen een foodtruck waar je hele maaltijden kon halen en op de dagen dat deze er niet was kon je snack halen. Prima! Ook veel keuze aan ijs en in de ochtend lekkere vers afgebakken broodjes. Top!

De omgeving is mooi, we wilden mtb'en, maar daarvoor is het wel steil. Evengoed een heel stuk langs de Lauter door verschillende dorpjes gefietst. Een dag Kaiserlautern toen het regende. De draisinetour is superleuk

Zeker de moeite waard.

André
    18-8-2018

Een prima simpele camping bij een boer boven op een berg. De boer is een vriendelijke man . De camping heeft goede voorzieningen wat bij zo,n camping past. Fietsen langs de Donau is een feestje opzich. Wel fietsen drager meenemen , maar in de vallei is het prima fietsen. Mooie uitkijk over het dal is een kadootje die je er zomaar bij krijgt. De boer heeft koeien en wat katjes.

Vriendelijke camping, prachtige omgeving

Diana
    18-8-2018

We waren hier bijna 2 weken met onze tent.

Naast de vele positeve punten die al eerder zijn genoemd zoals de gastvrijheid bij ontvangst, het schone, uitgebreide sanitair en prima (af)wasgelegenheden, zijn er ook wat minderheden.

Allereerst vinden wij de plekken dicht op elkaar liggen, het oogde rommelig toen we aankwamen. Auto's staan naast caravan of tent wat niet echt prettig is om op uit te kijken. Maak een extra centrale parkeerplaats op de camping die ruimte is er zeer zeker wel.

Ook de schuinte van de plaatsen is voor tenten echt niet fijn,

we sliepen schuin, onze tafel en stoelen wiebelden continue en er zaten veel gaten in de grond.

Jammer dat met de hitte het zwembad van 13:00-15:00 was gesloten, dat kon écht niet.

Grootste misser vond ik echter het terras van restaurant Kiwi naast de vuilcontainers. De lucht was daar allesbehalve fris, voor ons de reden om daar niet te gaan zitten en zeker niet te eten.

Verder topcamping!

Zeker voor herhaling vatbaar

M. Hoff
    18-8-2018

Prima kwaliteit/prijs verhouding. Prachtige omgeving en met de auto zo in Trier, Bitburg etc.

Vriendelijk ontvangst. Relaxte sfeer. Ik heb de negatieve reviews gelezen en absoluut niet als de waarheid ervaren..

Duitsland scoort een 7,7 uit 10, op basis van 29854 reviews