header

Bij onze zuiderburen in België op de camping

Voor een bijzonder weekend of langer weg, kun je ook eens over de grens kijken. Wat dacht je van een verblijf op een camping in België? De keuze is net als in Nederland enorm. Een kleinschalige camping in een rustige omgeving, een grote familiecamping met genoeg faciliteiten voor de kinderen of een luxe glamping? En toch het buitenlandgevoel!

Inspiratie voor kamperen in België

Top 3 campings in België

Genieten bij onze zuiderburen

De leukste regio’s in België

Proef de gezellige Belgische sfeer

Top 3 must do’s aan de kust

De leukste uitjes tijdens je kampeervakantie

Top 3 campings in België

Het buitenleven op Camping Parc la Clusure
Het buitenleven op Camping Parc la Clusure

Camping Parc la Clusure bevindt zich in de Belgische Ardennen, wat echt een paradijs is voor fanatieke wandelaars, fietsers en mountainbikers. In de vakanties worden er leuke sportactiviteiten georganiseerd. Ook op de camping zelf vind je voldoende faciliteiten, zoals een restaurant, een zwembad en een uitgebreide campingwinkel.

Camping Bertrix speciaal voor kinderen
Camping Bertrix speciaal voor kinderen

Camping Bertrix is een super kindvriendelijke camping in de Ardennen. Met twee buitenzwembaden en een uitgebreid entertainmentprogramma in de vakanties zullen de kleintjes zich niet snel vervelen. Ook is er een gaaf speelbos vol klimtouwen en parcoursen waar ze zich helemaal uit kunnen leven. En blije kinderen betekent blije ouders.

Privésanitair op Camping Hohenbusch
Privésanitair op Camping Hohenbusch

De plaatsen op Camping Hohenbusch zijn ruim. De normale campingplaatsen zijn 100 vierkante meter en delen het luxe sanitairgebouw. De comfortplaatsen zijn tussen de 150 en 175 meter en beschikken over privésanitair. Voor gezinnen met kinderen is er een speciaal autovrij veld met een speeltuin. Wel zo veilig!

De leukste regio’s in België

Natuurrijk Belgisch Luxemburg
Natuurrijk Belgisch Luxemburg

Belgisch Luxemburg kenmerkt zich door de prachtige natuur van de Ardennen. Dit is dus een perfecte regio om te kamperen als je houdt van wandelen, fietsen, mountainbiken of watersporten zoals kanovaren. Dat kun je bijvoorbeeld doen in de rivier De Semois. Ook de Grotten van Hotton zijn een bijzonder natuurverschijnsel.

Kustprovincie West-Vlaanderen
Kustprovincie West-Vlaanderen

De provincie West-Vlaanderen ligt in het zuidwesten van België. Het ligt direct aan de kust en grenst aan Frankrijk. Ineens is een uitstapje naar Parijs niet zo ver meer. Iets dichter bij huis vind je de prachtige stad Brugge. Ontdek hier de mooie historische panden en plof neer op het terras met een Brugse Zot of een lekkere Belgische wafel.

Grensprovincie Luik
Grensprovincie Luik

De provincie Luik bevindt zich in het grensgebied van Nederland, Duitsland en Frankrijk en is een ideale plek voor een kampeervakantie als je graag uitjes onderneemt. Je kunt er prima wandelen en fietsen in de heuvelachtige omgeving. Ook mag een bezoek aan de gelijknamige stad Luik natuurlijk niet ontbreken!

Top 3 must do’s aan de kust

Streetart-tour in Oostende
Streetart-tour in Oostende

Het leuke aan het kustplaatsje Oostende zijn de prachtige muurschilderingen van The Crystal Ship die permanent te bewonderen zijn. Je kunt zelf (gratis) op ontdekking gaan langs de zeventig kunstwerken of op pad met een (betaalde) gids. De route is gratis te downloaden en duurt zo’n twee uur.

Vis eten in Zeebrugge
Vis eten in Zeebrugge

De lekkerste vis van België komt uit Zeebrugge, als we de kenners mogen geloven. Schuif ’s avonds aan bij een van de vele visrestaurants in deze havenstad. Een favoriet restaurant is Café ’t Werftje. Dit restaurant is volledig in jaren dertigstijl ingericht en is een van de oudste cafés aan de haven.

Garnaalvisserij in Oostduinkerke
Garnaalvisserij in Oostduinkerke

Vroeger was het heel normaal om te paard in zee op garnalen te vissen. Tegenwoordig wordt dat bijna nergens meer gedaan behalve in Oostduinkerke. En het leuke is dat jij dat kunt meemaken! Op de website van de gemeente Koksijde vind je de exacte data en tijden.

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

campings in België

Reviews over accommodaties in België

Goed wel veel seizoenplaatsen

Ad, 18-2-2018
    De Vennbahn loopt daar zelfs over de camping. De camping heeft veel seizoenplaatsen maar er zijn twee rijen met plaatsen voor toeristisch kamperen. De camping ligt er netjes bij. We fietsten van Sankt Vith naar het noorden tot Waimes. Het idee om van daaruit richting Malmedy te gaan hebben we omdat we het rustig aan wilden doen maar bij een idee gelaten.

Popi eigenaar met katten in de keuken is wat minde

Ad, 18-2-2018
    Een eenvoudige camping zonder campervoorzieningen met slechts 2A stroomaansluiting. Ligt op zo'n 100 meter afstand van het openluchtbad bij het Meer van Robertville. Daar zit in de zomer ook de VVV-post waar we een plattegrond van de omgeving en een kaart van de Vennbahn haalden. De camping ligt op een paar kilometer van de Vennbahn. We maakten als eerste etappe een retourtje van Robertville naar Monchau en bezochten ook dat stadje. Bij Robertville zijn ook een aantal wandelroutes met symbolen uitgezet. Wij liepen een rondje stuwmeer en gingen naar het slot Reinhardstein. Bij het slot was de laatste rondleiding gaande toen we aankwamen. We konden alleen een drankje kopen bij de kiosk.

Kleine plaatsen, geen privacy en geen schaduw

Vera, 18-2-2018

Wij waren hier vorige zomer 6 weken .Het is een mooi en verzorgd terrein ,en zelfs na hevige onweersbuien, geen last van plassen of modder. Het is volledig op Nederlanders gericht . Belgen voelen zich een vreemdeling in eigen land. De plaatsen zijn klein (geen 100 m²) en bieden geen enkele privacy. Er is ook weinig schaduw.

Het sanitair is het properste dat ik al ooit gezien heb op een camping, vooral dank zij de goede zorgen van 'onze vaste' poetsman (ik denk een Chileen ) als die man een dagje verlof had, was het veel minder , ook jammer dat je de temp. van de douche niet kan regelen . Het zwembad is zeker niet te klein, maar men zou moeten verbieden dat er met ballen wordt gespeeld, en het zijn niet alleen kinderen die dit doen, maar volwassen mannen !

De trein was voor ons niet storend, maar onze plaats was dan ook niet vlak naast de spoorweg . Het restaurant is prima, maar, vooral in juli, zéér lange wachttijden.

Super camping en ga zeker nog een keer terug!

Pim Koper, 17-2-2018
    De camping is sinds december 2017 in handen van een nieuwe eigenaar welke heel hard bezig is om de camping weer op orde te krijgen. Ik ben op 13 naar 14 februari geweest voor een overnachting met mijn hangmat samen met 3 andere die een tent hadden. Het zou die nacht -5 worden en er lag behoorlijk wat sneeuw! De medewerkers en de eigenaren hadden ons al aangegeven dat als er iets zou zijn in de nacht we altijd kunnen aanbellen. Enkele het sanitair in het hoofdgebouw moet nog vervangen worden en was dus wat viezig maar daar gaan ze snel verandering in brengen. Vriendelijk, behulpzaam, zorgzame eigenaren en personeel en goede service. Ook de omgeving van de camping is prachtig als je van wandelen houd.

gezellige camping met vriendelijk personeel

vanbakergem, 17-2-2018
    al het personeel spreekt nederlands en is zeer vriendelijk,het eten is heerlijk en er is genoeg te doen in de buurt
België scoort een 7,8 uit 10, op basis van 15930 reviews