header
België

Bij onze zuiderburen in België op de camping

Voor een bijzonder weekend of langer weg, kun je ook eens over de grens kijken. Wat dacht je van een verblijf op een camping in België? De keuze is net als in Nederland enorm. Een kleinschalige camping in een rustige omgeving, een grote familiecamping met genoeg faciliteiten voor de kinderen of een luxe glamping? En toch het buitenlandgevoel!

Inspiratie voor kamperen in België

Top 3 campings in België

Genieten bij onze zuiderburen

De leukste regio’s in België

Proef de gezellige Belgische sfeer

Top 3 must do’s aan de kust

De leukste uitjes tijdens je kampeervakantie

Top 3 campings in België

Het buitenleven op Camping Parc la Clusure

Camping Parc la Clusure bevindt zich in de Belgische Ardennen, wat echt een paradijs is voor fanatieke wandelaars, fietsers en mountainbikers. In de vakanties worden er leuke sportactiviteiten georganiseerd. Ook op de camping zelf vind je voldoende faciliteiten, zoals een restaurant, een zwembad en een uitgebreide campingwinkel.

Camping Bertrix speciaal voor kinderen

Camping Bertrix is een super kindvriendelijke camping in de Ardennen. Met twee buitenzwembaden en een uitgebreid entertainmentprogramma in de vakanties zullen de kleintjes zich niet snel vervelen. Ook is er een gaaf speelbos vol klimtouwen en parcoursen waar ze zich helemaal uit kunnen leven. En blije kinderen betekent blije ouders.

Privésanitair op Camping Hohenbusch

De plaatsen op Camping Hohenbusch zijn ruim. De normale campingplaatsen zijn 100 vierkante meter en delen het luxe sanitairgebouw. De comfortplaatsen zijn tussen de 150 en 175 meter en beschikken over privésanitair. Voor gezinnen met kinderen is er een speciaal autovrij veld met een speeltuin. Wel zo veilig!

De leukste regio’s in België

Natuurrijk Belgisch Luxemburg

Belgisch Luxemburg kenmerkt zich door de prachtige natuur van de Ardennen. Dit is dus een perfecte regio om te kamperen als je houdt van wandelen, fietsen, mountainbiken of watersporten zoals kanovaren. Dat kun je bijvoorbeeld doen in de rivier De Semois. Ook de Grotten van Hotton zijn een bijzonder natuurverschijnsel.

Kustprovincie West-Vlaanderen

De provincie West-Vlaanderen ligt in het zuidwesten van België. Het ligt direct aan de kust en grenst aan Frankrijk. Ineens is een uitstapje naar Parijs niet zo ver meer. Iets dichter bij huis vind je de prachtige stad Brugge. Ontdek hier de mooie historische panden en plof neer op het terras met een Brugse Zot of een lekkere Belgische wafel.

Grensprovincie Luik

De provincie Luik bevindt zich in het grensgebied van Nederland, Duitsland en Frankrijk en is een ideale plek voor een kampeervakantie als je graag uitjes onderneemt. Je kunt er prima wandelen en fietsen in de heuvelachtige omgeving. Ook mag een bezoek aan de gelijknamige stad Luik natuurlijk niet ontbreken!

Top 3 must do’s aan de kust

Streetart-tour in Oostende

Het leuke aan het kustplaatsje Oostende zijn de prachtige muurschilderingen van The Crystal Ship die permanent te bewonderen zijn. Je kunt zelf (gratis) op ontdekking gaan langs de zeventig kunstwerken of op pad met een (betaalde) gids. De route is gratis te downloaden en duurt zo’n twee uur.

Vis eten in Zeebrugge

De lekkerste vis van België komt uit Zeebrugge, als we de kenners mogen geloven. Schuif ’s avonds aan bij een van de vele visrestaurants in deze havenstad. Een favoriet restaurant is Café ’t Werftje. Dit restaurant is volledig in jaren dertigstijl ingericht en is een van de oudste cafés aan de haven.

Garnaalvisserij in Oostduinkerke

Vroeger was het heel normaal om te paard in zee op garnalen te vissen. Tegenwoordig wordt dat bijna nergens meer gedaan behalve in Oostduinkerke. En het leuke is dat jij dat kunt meemaken! Op de website van de gemeente Koksijde vind je de exacte data en tijden.

Sorteren

campings België

Reviews over accommodaties in België

Gezellige en propere camping

Ann
    16-7-2018
    Héél gezellige camping waar je zeker rust kan vinden. Kort bij wandel- en fietsroutes. Vriendelijke ontvangst. Sanitair is netjes. Echt een aanrader, wij komen zeker terug!

Super camping

Kathy
    15-7-2018
    Hier kom je helemaal tot rust op deze propere en gezellige camping ,

Fantastische plek

Van aken
    15-7-2018
    Lekker eten en niet duur en zeer vriendelijke uitbater en personeel

Wij hadden het erg naar onze zin!

daron
    15-7-2018

Heel net chalet 5 persoons met veel opbergruimte!

Erg fijn lekker warm zwembad (geen glijbaan oid )waar je niet eerst in staat te klappertanden.

Deze camping heeft een erg fijne ligging en is een goede uitvalsbasis. Plopsa Coo en watervallen van Coo op 10 km. Spa Circuit om de hoek. Malmedy is een leuk stadje op 5 minuten rijden waar echt ALLES te vinden is! Formule 1 museum ligt in Stavelot. (viel ons wat tegen trouwens) De camping zelf heeft GEEN TV aansluiting......als je zelf een schotel meebrengt heb je TV anders niet! Een supermarkt of cafetaria is niet op het park aanwezig maar tussen 17:00 en 20:00 kan je friet , frikandel en kroket krijgen EN Lasagne. Niks bijzonder dus maar zeker wel lekker! Doordat de ligging goed is zou ik er zo weer terug naar toe gaan. en het ligt dicht bij de snelweg (5 minuten) Leuk park!

Fantastische camping

Lindsay Bekaert
    15-7-2018
    Kleine rustige camping. Uitbaters zijn super tiendelijk en behulpzaam. Mooie grote plaatsen en proper sanitair. Zeker een aanrader!
België scoort een 7,8 uit 10, op basis van 16052 reviews