2.474

vakanties Brazilië

Reviews over accommodaties in Brazilië

Een tropisch paradijsje

Ton, 23-6-2017
    Dit is de vierde keer dat wij hier komen. Het begon ooit met 2 weken en teller staat nu al op 6 weken. Sinds vorig jaar heeft de Pousada nieuwe eigenaars en dat is te merken. Dit zijn Hilde met haar dochter Frie uit Belgie. Frie is vorig jaar begonnen met een aantal verbeteringen/vernieuwingen. Deze bestaan o.a. uit het renoveren van de bungalows. Tijdens ons verblijf was dit project bijna geheel afgerond. Ook het zwembad is in z'n geheel vernieuwd d.m.v. nieuw tegelwerk, nieuwe trap met leuning en nieuwe barkrukken. Waar nodig is de weelderige tuin wat uitgedund maar op een manier welke de natuur niet aantast want zowel moeder als dochter geven juist erg veel om de natuur. De oude parasols langs het zwembad zijn inmiddels ook vernieuwd. Op de planning staan nog een aantal zaken zoals het aanleggen van een aparte parkeerruimte naast de pousada zodat men vanaf het restaurant geen zicht meer heeft op de geparkeerde auto's. Naderhand worden ook de suites renoveerd. Deze kamers zijn weliswaar gedateerd maar we hebben daar alles wat we nodig hebben. Belangrijker voor ons, de kamers zijn schoon en de bedden voortreffelijk dus wat wil je nog meer. Dan het open restaurant. Sinds de nieuwe eigenaars hier zijn gekomen is het toch al uitgebreide ontbijt nog uitgebreider geworden. Alles wordt tijdig aangevuld zodat je niet misgrijpt. En wil je iets hebben wat er niet ligt zoals b.v. een gekookt of gebakken eitje dan zorgt de vriendelijke keuken dat aan je wensen wordt voldaan. Zelfs op je verjaardag zorgt de keuken voor een heerlijke verjaardagstaart. Waar vindt je dat nog. Enig minpuntje is de capaciteit van het restaurant bij volle bezetting. Dan moet men wel eens wachten op een plekje. Ook hieraan wordt in de toekomst gewerkt. Naast diverse drankjes kan men tegenwoordig voor de lunch ook diverse snacks bestellen. Erg fijn als je eens een dagje bij het zwembad wil relaxen. Het personeel is erg vriendelijk en doet er alles aan om het iedereen naar de zin te maken. Met name Alane van de receptie. Zij is de onmisbare persoon in Coco Fresco en vraagbaak voor iedereen. Dat geldt voor het regelen van tranfers, tickets, het maken van excursies of het doorgeven van een kleine onvolkomenheid van de kamer. Zij zorgt er voor dat alles snel wordt geregeld. Hilde is een gezellige gastvrouw welke zich tijdens de uitgebreide ontbijten bezig houdt met de gasten als het zo uitkomt. Op het gebied van gastvrijheid moet Frie nog het e.e.a. leren zoals het begroeten van de gasten. Enkele repeaters verwachtten b.v. bij aankomst een hartelijke begroeting maar helaas was het mobieltje belangrijker. Wij gaan er maar van uit dat het de leeftijd is. In ieder geval zullen wij zeker terugkeren naar dit paradijsje maar dan nog langer dan voorheen. Er zijn vele pousada's in Praia da Pipa maar Coco Fresco springt er door zijn rustige ligging en toch dicht bij het strand, schitterde tropische tuin met o.a. aapjes, zeer ruime kamers met wifi, zwembad en gezellig restaurant ver bovenuit. Een echte aanrader in Praia da Pipa.

Heel indrukwekkend!

Mara, 10-5-2017
    Het is een hele bijzondere locatie. Per boot(je) naar de lodge gegaan. Daar leeft alles en iedereen buiten. De kamers zijn perfect. Kleine, houten huisjes op palen met een slaap- en badkamer. Niet luxe maar precies goed. Eten in het restaurant was een ervaring. De kok bereidde elke avond een uitstekend buffet met lokale producten. Heel bijzonder! Verder de hele dag excursies onder leiding van zeer ervaren gidsen.

Fantastisch appartementen complex

marco, 20-10-2014
    We hadden een appartement op 20e verdieping met grote woonkamer en balkon met zeezicht.
Brazilië scoort een 8,2 uit 10, op basis van 1411 reviews