Lekker een paar dagen of langer genieten op een camping dichtbij of zelfs aan zee? We hebben 23 topcampings in Nederland voor je geselecteerd.  Ze hebben een onderscheiding of zijn minstens als ‘geweldig’ beoordeeld door mede vakantiegangers. Genieten maar!

Minicamping Boogaard

1. Minicamping Boogaard

Winnaar van de Gouden Zoover Award en beoordeeld met een 9,8. Dan mag je wel op de eerste plaats staan. Het sanitair is schoon, er hangt een persoonlijke en vriendelijke sfeer en met een wandeling door het natuurgebied ben je zo op het strand. Ook Middelburg, Domburg en Zoutelande zijn makkelijk bereikbaar. Op’Minicamping Boogaard vind je alles voor een heerlijk weekend aan zee.

2. Camping Janse

We blijven in Zeeland waar Camping Janse in Zoutelande zeer hoog scoort met 9,6. Dat is niet zo gek, want volgens de beoordelingen is de camping altijd schoon, ruim opgezet en direct aan het strand. Voor de kinderen is er van alles te doen en de leuke speelzolder en bibliotheek zorgen voor extra vermaak. Voor een lekker hapje eten ga je naar strandtent Neptunus. Er loopt een mooie fietsroute naar Vlissingen.

3. Camping de Robbenjager

Op Waddeneiland Texel vind je Camping De Robbenjager die gemiddeld een 9.2 als beoordelingscijfer krijgt en een Zoover Gouden Award heeft ontvangen. Je kunt er kamperen of lekker een luxe chalet boeken. De camping is zeer hondvriendelijk en bezit een hondendouche. Voor de grote en kleine baasjes is er een voetbalveld, een speeltuin en vogelspotplaatsen. Even uitwaaien kan goed op het strand. De eetgelegenheden zijn op loopafstand.

Camping de Duinkant

4. Camping de Duinkant

De camping ligt op Terschelling, tussen de duinen. Een passende naam dus, Camping de Duinkant. En niet alleen dat, ook de score van 9,4 is passend: er is een groot speelveld voor de kinderen met een trampoline, klimnet en voetbalveld. Natuurliefhebbers halen hun hart op want natuurgebied de Boschplaats is vlakbij. Dat ook het strand dichtbij is spreekt voor zich.

5. Camping De Vliedberg

De camping in Zeeland scoort gemiddeld een 9, maar krijgt ook een 10 als beoordeling. Vera bijvoorbeeld geeft dat cijfer: ‘Mooie ruime plekken. Fantastisch mooi en schoon sanitair. Mooie speeltuin en leuke activiteiten voor de kinderen. Verder een rustige camping met supermarkt en restaurants op loopafstand.’ Camping De Vliedberg is zeer goed onderhouden, overzichtelijk en rustig.

6. Camping De Molenhoek

In Kamperland biedt Camping de Molenhoek veel plezier voor iedereen. De familiecamping krijgt het cijfer 8,9, mede door de animatie en het zwembad waar je een heerlijke en verfrissende duik kunt nemen. Zin in het strand? Slechts 2 kilometer lopen of fietsen en je staat met je voeten in het zand.

Camping Het Hoge Licht

7. Camping Het Hoge Licht

Over Camping Het Hoge Licht zegt vakantieganger Marie Therese: ‘Wij hebben heerlijk gefietst en genoten van het prachtig weer en de omgeving. Op loopafstand van de camping een makkelijk, goed begaanbare overgang naar een schoon strand met daar een leuke strandtent. De camping ligt tussen twee mooie en gezellige dorpen in: Westkapelle en Zoutelande. Grote kampeerplekken en een zeer schoon sanitair. Heel vriendelijke personeel. Al met al zeker een aanrader. Wij komen zeker nog eens terug.’

8. Camping De Grevelingen

Joost is enthousiast over Camping De Grevelingen en geeft het cijfer 9: ‘Eigenlijk was alles gewoon goed of heel goed! Fijn groepsveld, vriendelijk personeel, wifi deed het ook goed. Niks te klagen, voor volgend jaar alweer geboekt.’ De camping ligt aan het water en is ook nog eens huisdiervriendelijk.

9. Camping de Vlugtheuvel

Jaspers zegt over Camping de Vlugtheuvel: ‘Mooie, goed verzorgde camping. Wij waren met de camper. Vriendelijk ontvangst, een huisje waar je kon afwassen, wasmachine en droger, douches en toilet. Prima prijs ook: 12 euro inclusief gebruik douche. In het huisje lagen ook nog tijdschriften, boeken en voetbalspel. We waren erg tevreden en komen zeker nog eens terug.’ De gemiddelde beoordeling voor deze camping: een 8,5.

Strandcamping Groede

Strandcamping Groede

10. Strandcamping Groede

Voor een vakantie in eigen land is Strandcamping Groede een fijne plek. De camping scoort gemiddeld een 8,9 en dat zie je terug in het sanitair, de goed verzorgde staanplaatsen en de campingwinkel. Er is genoeg te doen voor jong en oud en je zit vlak aan de Noordzee. Tip: ga eens paardrijden over het strand.

11. Strandcamping Oase

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Strandcamping Oase in Julianadorp aan Zee, lees dan of deze camping voldoet aan je verwachtingen. Jos geeft de camping een 9 en zegt: ‘Prima camping, mooie ligging. Alleen voor jongeren vanaf 10 jaar op een voetbalveldje na weinig te doen. De kleintjes vermaken zich prima in de mooie speeltuin met springkussen. Mooi douche gebouw en schoon prima onderhouden.’

12. Camping De Duinpan

In Noordwijk aan zee vind je camping De Duinpan dat van de Zoover vakantiegangers een 8.8 krijgt. De camping is eenvoudig, met ruime plaatsen en schoon sanitair. Je kunt ‘s avonds broodjes bestellen voor de dag erna. Het strand is een paar kilometer lopen of huur een fiets om door de duinen te fietsen. Op ongeveer drie kwartier rijden van Den Haag en dichtbij Leiden.

Camping De Nollen populairste accommodaties van Noord-Holland met de beste score op prijs-kwaliteit

13. Camping de Nollen

In Callantsoog vind je camping De Nollen, beoordeeld door vakantiegangers met een gemiddelde van  8,7. De grote camping heeft schoon sanitair en ruime plaatsen. Je trouwe viervoeter mag ook mee. Voor de kids organiseert het animatieteam leuke activiteiten, maar ze kunnen ook terecht bij de kinderzwerfboekenbieb of in een van de speeltuinen. De camping licht vlakbij het centrum van Callantsoog en het strand.

14. Camping de Hal

Met een score van 9,3 kun je een mooie camping verwachten. En dat klopt ook volgens Gert en Gerda: ‘Camping de Hal is een fijne, gemoedelijke, kleine en rustige camping. Top sanitair. De camping is vlakbij Den Burg en het vissersplaatsje Oude Schild. Geweldig fietsgebied. Vriendelijke eigenaren. Klein speelveld voor kinderen. Broodjes op bestelling en er is een fietsenstalling, wasmachine en koelkast voor de gasten.’

15. Camping Duinoord

Op Ameland vind je de met een 8,8 gewaardeerde camping Duinoord. Camping Duinoord op Ameland ligt naast het strand. Je verblijft dus op staanplaatsen tussen de duinen. De faciliteiten zijn goed onderhouden en het animatieteam vermaakt met enthousiasme de kleinere kinderen. Kitesurfers zitten hier op de juiste plek. Tip: neem een fiets mee om makkelijk de omliggende dorpen te bereiken, zoals Nes en Buren.

Midicamping van der Burgh

16. Midicamping Van der Burgh

Met een Silver Award en een gemiddelde score van 8,7 is deze camping een aanrader. C.V. zegt over Midicamping van der Burgh: ‘Heerlijk genoten van een zonnige vakantie in Rockanje. Wat een leuke camping voor jong en oud! Voor ieder is er wat te beleven op deze midicamping, van paardrijden voor de kinderen tot bingo voor de ouderen. Het paardrijden is daarnaast ook een enorm succes voor de kinderen!’ En het strand? Dat is op fietsafstand van de camping.

17. Camping Le Parage

Claudia zegt over camping Le Parage: ‘Aankomst; super aardige vrouw, die veel tijd nam en alles uitlegde. Camping is heel verzorgd met veel groen en planten, mooi onderhouden. Hygiëne is top! de toiletgroepen en douches werden perfect schoon gemaakt. Wat wij ook heel fijn vonden is dat er geen grote groepen met lawaai waren. Alles was heel goed geregeld.’ De camping in Noordwijk krijgt gemiddeld een 8,9.

18. Camping Wulpen

Marion geeft camping Wulpen in Cadzand een 10 en dat past bij de gemiddelde beoordeling van 9,2: ‘Wat een mooie rustige camping. ’s Avonds is het doodstil en ’s morgens tot half 10 ook geen geluiden. Er werd van alles voor kinderen georganiseerd, wij waren met z’n tweeën, maar hebben totaal geen last gehad. Het sanitair is keurig verzorgd. Alles is aanwezig voor fijne vakantie. De eigenaren hebben alles goed op de rit, zijn bijzonder vriendelijk en in voor een praatje, ondanks dat het hoogseizoen was.’

19. Camping Kiekduun

Op camping Kiekduun op Ameland vind je niet alleen mooie campingplaatsen, maar kun je ook, als je dat liever hebt, een chalet of bungalow huren. De camping scoort gemiddeld een 8,5 en Chris zegt in de beoordeling: ‘Pracht week gehad in een modern chalet. Winderig/stormachtig weer gehad. Regen was minder vonden we, maar dit heb je niet in de hand.’ En zo is het maar net. Het weer kun je niet voorspellen, de accommodatie die je boekt wel.

20. Camping Zuidhoek

Mirella is erg enthousiast over camping Zuidhoek in Ouddorp. De camping scoort een 9,2 en dat is verdiend als je de reviews bekijkt: ‘Kamperen op Zuidhoek is echt tot rust komen, sanitair dik voor elkaar! Gastheerschap en gastvrijheid is bovenmatig, het bestaat nog! Nog nooit zoiets meegemaakt! We kwamen wat later aan, er werd extra verlichting verzorgd en een heerlijk koud drankje werd aangeboden. We zijn als service naar een evenement gebracht en gehaald. Dit maak je toch niet meer mee! Dit maakt vakantie een ervaring!’

21. Molecaten Park Wijde Blick

Wim zegt over camping Molecaten Park Wijde Blick: ‘Mooie, relaxte camping vlakbij Renesse en de drie stranden. Wij hadden onze eigen fietsen mee en dat was heel fijn. Sanitair was prima. Wij hebben twee schitterende weken gehad door prachtig weer. Voor de jongere kinderen is er genoeg te doen. Voor de oudere kinderen helaas niet veel, maar dat is denken wij een bewuste keuze.’ Het park krijgt gemiddeld een 8,2.

Boerencamping de Razende Bol

22. Boerencamping de Razende Bol

Een fenomenale ligging, het strand bij de hand op volgens Amelina het mooiste eiland van Nederland: ‘Heerlijke camping. Vriendelijk ontvangen door eigenaars en hun familie . Mijn plek om bij te tanken en te genieten van een welverdiende vakantie. Sanitair is top en schoon. Ruime plaatsen. Maar eigenlijk moet je maar niet komen hoor. Anders hebben wij straks geen plek meer. Want eenmaal hier te gast, dan blijf je komen.’ Toch zelf maar eens gaan kijken of het het echt zo leuk is op Boerencamping de Razende Bol denken we.

23. Camping SRV Zeevangshoeve

Een fantastische ligging én de lucht van koeien. Dat is het meest opvallend uit de recente reviews over Camping SRV Zeevangshoeve. Maar de gasten hebben van dat laatste niet zoveel last. Marleen vindt het er zelfs heerlijk ruiken: ‘We hebben een heerlijke week doorgebracht op deze intieme, gemoedelijke camping. Prachtige, ruime plaats met uitzicht op een Hollandse slootje met knotwilgen. De omgeving is erg mooi. Als je gaat fietsen, zie je het ene Hollandse plaatje na het andere. Edam, Volendam en Marken liggen op fietsafstand. Amsterdam is per bus snel te bereiken. Oh ja, het sanitair is prachtig en het ruikt er heerlijk (om de geur uit de koeienstal te verbloemen).’

Hoe ziet jouw perfecte actieve vakantie eruit? Doe mee en maak kans op een actieve vakantie t.w.v. €1.500! Mede mogelijk gemaakt door Kras

Uitgelichte berichten

Madeleine